Arek

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)

Polecane posty

Arek    218

Czy ktoś wie jakie powinny być luzy zaworowe w tym silniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

Pytaj o to w serwisie:) nie koniecznie Deutz-Fahr moze tylko Deutza


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

W instrukcji jest napisane aby sprawdzać luzy co 1500 h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

moze to tzw hybryda w ktorej trzeba ustalac luz wstepny, a w czasie pracy jest kasowany hydraulicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
myslisz, ze w ciagniku tej generacji luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie??

Każdy silnik posiada luz na zaworach (każdy chyba wie o co chodzi). Taki system hydrauliczny pracuje tylko i wyłącznie w samochodach (nie pamiętam jakich, ale odeszło już sie od tego). brzozak2 pomylił kasowanie luzu hydraulicznie z kasowaniem luzu hydraulicznego (nie ma takiego urządenia żeby hydraulicznie przestawić popychacz, jest tylko zmiana faz ale to ma inne zadanie). Jeżeli jest tzw. 'klawiatura" luz kasuje sie kluczem i szczelinomierzem, a jeżeli jest układ z wałkami rozrządu u góry bezpośrednio nad zaworem wymienia się płytki ze specjalnych spieków. To tylko taka informacja dla nie czających

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

hmmm myslalem, ze popychacz hydrauliczny w calym okresie jego zywotnosc jest bezobslugowy, a tym samym nie trzeba sprawdzac luzu zaworowego szczelinomierzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Źle mnie zrozumialeś on jest bezobsługowy ale w ciągniku tego sie nie stosuje może występować tylko zmiana faz wałka rozrządu, ale to co innego

 

Nie cytujemy poprzednich postów-mod

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha po prostu nie wiedzialem, ze w silnikach montowanych do ciagnikow nie jest to stosowane nagminnie, badz w ogole jak sie pewnie zaraz okaze :lol:

o zmiennych fazach rozrzadu ja nic nie wspominalem :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3
Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

Z tym zmniejszeniem awaryjności to chyba żart. Przecież te popychacze hydrauliczne wcale nie są wieczne, w niektórych autach jest zalecana wymiana razem z rozrządem, inne siadają nawet częściej. Co do samych luzów zaworowych to ich wartość nie jest taka krytyczna, wiadomo, że należy luz sprawdzać na zimnym silniku. Ile wynosi wartość dla tego silnika-nie wiem, przeważnie jest to w granicach 0,2-0,5mm.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Hydrauliczne popychacze wytrzymuja bardzo długie przebiegi o ile sie je nie katuje olejami mineralnymi i zmienia olej na czas. W aucie robia po 500 tys km i nie robi to na nich zadnego wrazenia. Napisz mi w jakim aucie wymienia sie popychacze razem z rozrzadem bo jeszcze o takim nie słyszałem. Chyba ze masz na mysli wałek rozrzadu ale to i tak niekoniecznie. Wystarczy sprawdzic popychacze i mozna montowac spowrotem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Silniki vw 2,5tdi v6, choć trzeba przyznać, że ten silnik to wyjątkowa padlina a i wałki też trzeba w nim wymieniać. Po drugie to raczej w 700cm3 popychacze 500kkm nie wytrzymają, w 900-kach jest lepiej. Ponadto nie wiem jaki to kłopot raz parę lat wyregulować zawory, zwłaszcza, że w ciągnikach są regulowane śrubką i regulacja to prosta sprawa. Jeśli się posiada używany pojazd to trzeba się liczyć z pewnym zużyciem i im prostsza budowa tym tańsza naprawa.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Ok te co wymieniles to tyle nie wytrzymuja ale nie ma w ksiazce serwisowej napisane ze w VW 2.5 TDI wymienia sie wałki rozrzadu wraz z wymiana rozrzadu. Rozmumiem Cie ze to nie problem wyregulowac zawory ale niektorzy maja z tym problemy i po prostu nie pamietaja o tej waznej czynnosci. Z drugiej strony gdybysmy całe zycie patrzeli z perspektywy prostszej budowy tanszej naprawy to ciagle bysmy jezdzili starymi autami bez zadnych udogodnien bo bysmy sie bali co to bedzie jak sie popsuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj