Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 16 styczeń 2009 - 20:36

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Czy ktoś wie jakie powinny być luzy zaworowe w tym silniku ?

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Lamborghini R3 EVO 100


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Lamborghini
  • 85000.00 PLN
  • 18 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 14:04
  •  

#2 Share luk2782

luk2782

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borszyn k. Góry
  • Zainteresowania:Kazda porażka jest nawozem sukcesu!

Napisany 17 styczeń 2009 - 23:44

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Pytaj o to w serwisie:) nie koniecznie Deutz-Fahr moze tylko Deutza
Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)
szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

#3 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 01:48

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) myslisz, ze w ciagniku tej generacji luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie??
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#4 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:38

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) W instrukcji jest napisane aby sprawdzać luzy co 1500 h.

#5 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:46

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) moze to tzw hybryda w ktorej trzeba ustalac luz wstepny, a w czasie pracy jest kasowany hydraulicznie
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#6 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1303 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:52

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)

myslisz, ze w ciagniku tej generacji luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie??

Każdy silnik posiada luz na zaworach (każdy chyba wie o co chodzi). Taki system hydrauliczny pracuje tylko i wyłącznie w samochodach (nie pamiętam jakich, ale odeszło już sie od tego). brzozak2 pomylił kasowanie luzu hydraulicznie z kasowaniem luzu hydraulicznego (nie ma takiego urządenia żeby hydraulicznie przestawić popychacz, jest tylko zmiana faz ale to ma inne zadanie). Jeżeli jest tzw. 'klawiatura" luz kasuje sie kluczem i szczelinomierzem, a jeżeli jest układ z wałkami rozrządu u góry bezpośrednio nad zaworem wymienia się płytki ze specjalnych spieków. To tylko taka informacja dla nie czających

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:03

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) hmmm myslalem, ze popychacz hydrauliczny w calym okresie jego zywotnosc jest bezobslugowy, a tym samym nie trzeba sprawdzac luzu zaworowego szczelinomierzem
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 14:04
  •  

#8 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1303 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:06

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Źle mnie zrozumialeś on jest bezobsługowy ale w ciągniku tego sie nie stosuje może występować tylko zmiana faz wałka rozrządu, ale to co innego

Nie cytujemy poprzednich postów-mod

#9 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:37

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

#10 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:59

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) aha po prostu nie wiedzialem, ze w silnikach montowanych do ciagnikow nie jest to stosowane nagminnie, badz w ogole jak sie pewnie zaraz okaze :lol:
o zmiennych fazach rozrzadu ja nic nie wspominalem :lol:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#11 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 18 styczeń 2009 - 22:11

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)

Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

Z tym zmniejszeniem awaryjności to chyba żart. Przecież te popychacze hydrauliczne wcale nie są wieczne, w niektórych autach jest zalecana wymiana razem z rozrządem, inne siadają nawet częściej. Co do samych luzów zaworowych to ich wartość nie jest taka krytyczna, wiadomo, że należy luz sprawdzać na zimnym silniku. Ile wynosi wartość dla tego silnika-nie wiem, przeważnie jest to w granicach 0,2-0,5mm.
Pozdrawiam

#12 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 22:23

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Hydrauliczne popychacze wytrzymuja bardzo długie przebiegi o ile sie je nie katuje olejami mineralnymi i zmienia olej na czas. W aucie robia po 500 tys km i nie robi to na nich zadnego wrazenia. Napisz mi w jakim aucie wymienia sie popychacze razem z rozrzadem bo jeszcze o takim nie słyszałem. Chyba ze masz na mysli wałek rozrzadu ale to i tak niekoniecznie. Wystarczy sprawdzic popychacze i mozna montowac spowrotem.

#13 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 18 styczeń 2009 - 23:03

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Silniki vw 2,5tdi v6, choć trzeba przyznać, że ten silnik to wyjątkowa padlina a i wałki też trzeba w nim wymieniać. Po drugie to raczej w 700cm3 popychacze 500kkm nie wytrzymają, w 900-kach jest lepiej. Ponadto nie wiem jaki to kłopot raz parę lat wyregulować zawory, zwłaszcza, że w ciągnikach są regulowane śrubką i regulacja to prosta sprawa. Jeśli się posiada używany pojazd to trzeba się liczyć z pewnym zużyciem i im prostsza budowa tym tańsza naprawa.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 14:04
  •  

#14 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 23:15

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Ok te co wymieniles to tyle nie wytrzymuja ale nie ma w ksiazce serwisowej napisane ze w VW 2.5 TDI wymienia sie wałki rozrzadu wraz z wymiana rozrzadu. Rozmumiem Cie ze to nie problem wyregulowac zawory ale niektorzy maja z tym problemy i po prostu nie pamietaja o tej waznej czynnosci. Z drugiej strony gdybysmy całe zycie patrzeli z perspektywy prostszej budowy tanszej naprawy to ciagle bysmy jezdzili starymi autami bez zadnych udogodnien bo bysmy sie bali co to bedzie jak sie popsuje.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk