Skocz do zawartości

Zdjęcie

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)


13 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 16 styczeń 2009 - 20:36

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Czy ktoś wie jakie powinny być luzy zaworowe w tym silniku ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 05:55
  •  

#2 Share luk2782

luk2782

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borszyn k. Góry
  • Zainteresowania:Kazda porażka jest nawozem sukcesu!

Napisany 17 styczeń 2009 - 23:44

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Pytaj o to w serwisie:) nie koniecznie Deutz-Fahr moze tylko Deutza
Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)
szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

#3 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 01:48

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) myslisz, ze w ciagniku tej generacji luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie??
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#4 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:38

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) W instrukcji jest napisane aby sprawdzać luzy co 1500 h.

#5 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:46

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) moze to tzw hybryda w ktorej trzeba ustalac luz wstepny, a w czasie pracy jest kasowany hydraulicznie
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#6 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:52

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)

myslisz, ze w ciagniku tej generacji luz zaworowy nie jest kasowany hydraulicznie??

Każdy silnik posiada luz na zaworach (każdy chyba wie o co chodzi). Taki system hydrauliczny pracuje tylko i wyłącznie w samochodach (nie pamiętam jakich, ale odeszło już sie od tego). brzozak2 pomylił kasowanie luzu hydraulicznie z kasowaniem luzu hydraulicznego (nie ma takiego urządenia żeby hydraulicznie przestawić popychacz, jest tylko zmiana faz ale to ma inne zadanie). Jeżeli jest tzw. 'klawiatura" luz kasuje sie kluczem i szczelinomierzem, a jeżeli jest układ z wałkami rozrządu u góry bezpośrednio nad zaworem wymienia się płytki ze specjalnych spieków. To tylko taka informacja dla nie czających

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:03

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) hmmm myslalem, ze popychacz hydrauliczny w calym okresie jego zywotnosc jest bezobslugowy, a tym samym nie trzeba sprawdzac luzu zaworowego szczelinomierzem
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 05:55
  •  

#8 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:06

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Źle mnie zrozumialeś on jest bezobsługowy ale w ciągniku tego sie nie stosuje może występować tylko zmiana faz wałka rozrządu, ale to co innego

Nie cytujemy poprzednich postów-mod

#9 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:37

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

#10 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 18:59

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) aha po prostu nie wiedzialem, ze w silnikach montowanych do ciagnikow nie jest to stosowane nagminnie, badz w ogole jak sie pewnie zaraz okaze :lol:
o zmiennych fazach rozrzadu ja nic nie wspominalem :lol:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#11 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 18 styczeń 2009 - 22:11

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135)

Chodzi pewnie o hydrauliczne kasowanie luzuczyli popychacze hydrauliczne. Stosuje sie w nowych ciagnikach takie popychacze?? Jest to rozwiazanie bardzo popularne i stosowane w praktycznie wszystkich silnikach samochodowych. Ułatwiło by to obsługe ciagnikow i zmniejszyło pewnie awaryjnosc bo ludzie zapominaja o regulowaniu zaworow na czas.

Z tym zmniejszeniem awaryjności to chyba żart. Przecież te popychacze hydrauliczne wcale nie są wieczne, w niektórych autach jest zalecana wymiana razem z rozrządem, inne siadają nawet częściej. Co do samych luzów zaworowych to ich wartość nie jest taka krytyczna, wiadomo, że należy luz sprawdzać na zimnym silniku. Ile wynosi wartość dla tego silnika-nie wiem, przeważnie jest to w granicach 0,2-0,5mm.
Pozdrawiam

#12 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 22:23

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Hydrauliczne popychacze wytrzymuja bardzo długie przebiegi o ile sie je nie katuje olejami mineralnymi i zmienia olej na czas. W aucie robia po 500 tys km i nie robi to na nich zadnego wrazenia. Napisz mi w jakim aucie wymienia sie popychacze razem z rozrzadem bo jeszcze o takim nie słyszałem. Chyba ze masz na mysli wałek rozrzadu ale to i tak niekoniecznie. Wystarczy sprawdzic popychacze i mozna montowac spowrotem.

#13 Share volf

volf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 173 postów

Napisany 18 styczeń 2009 - 23:03

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Silniki vw 2,5tdi v6, choć trzeba przyznać, że ten silnik to wyjątkowa padlina a i wałki też trzeba w nim wymieniać. Po drugie to raczej w 700cm3 popychacze 500kkm nie wytrzymają, w 900-kach jest lepiej. Ponadto nie wiem jaki to kłopot raz parę lat wyregulować zawory, zwłaszcza, że w ciągnikach są regulowane śrubką i regulacja to prosta sprawa. Jeśli się posiada używany pojazd to trzeba się liczyć z pewnym zużyciem i im prostsza budowa tym tańsza naprawa.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Dzisiaj, 05:55
  •  

#14 Share szczewko

szczewko

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1573 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2009 - 23:15

Luzy zaworowe w silniku BFM 1013 E (Agrotron 135) Ok te co wymieniles to tyle nie wytrzymuja ale nie ma w ksiazce serwisowej napisane ze w VW 2.5 TDI wymienia sie wałki rozrzadu wraz z wymiana rozrzadu. Rozmumiem Cie ze to nie problem wyregulowac zawory ale niektorzy maja z tym problemy i po prostu nie pamietaja o tej waznej czynnosci. Z drugiej strony gdybysmy całe zycie patrzeli z perspektywy prostszej budowy tanszej naprawy to ciagle bysmy jezdzili starymi autami bez zadnych udogodnien bo bysmy sie bali co to bedzie jak sie popsuje.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy