Skocz do zawartości

Zdjęcie

T25 zmiana taśm hamulcowych


121 odpowiedzi na ten temat

#21 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 20:59

T25 zmiana taśm hamulcowych Kolega @GoRAL1 chyba nie czytał dokładnie mojego posta. Napisałem już, że to w cale nie rozwiązanie siłowe. Nie wiem do czego tak chcesz tam używać siły.
Do zdejmowania zwolnic trzeba użyć siły i to dwóch ludzi.
A w cale nie prawda bo da się ocenić stan bębna hamulcowego, wiadomo że nie aż tak jak jest wyjęty, ale wystarczająco żeby zdecydować czy do wymiany.
A z simeringami na półosiach, to jeśli już coś przecieka to widać na zewnątrz bo o to jest dziurka z zawleczka na dole pochwy pod hamulcem.
Jeśli nie jesteśmy pewni ich stanu to w tedy można bawić się w pełne rozbieranie, Ale jeśli nic nie cieknie to szkoda tylko się męczyć i tym bardziej po co ruszać rozkręcać pochwę od skrzyni, potem może zacząć się luzować jak ktoś dokładnie tego nie zrobi i w tedy to zaczynają się kłopoty.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T25 zmiana taśm hamulcowych Dzisiaj, 05:38
  •  

#22 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 21:03

T25 zmiana taśm hamulcowych Kolego abhy wyj,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ać star taśmed to naprawdre trzeba użyć siły a o wcignięciu nowej to nie wspomne nie jest mo intenjca aby cie urazić ale przez 30 lat po przeszło 10000 motogodzin w cięzkimgórskim terenie próboiwałem różnych rozwioza

Edytowany przez GoRAL1, 17 marzec 2012 - 21:07.


#23 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 21:17

T25 zmiana taśm hamulcowych Widzę, że koga nie wie o czym pisze bo wychodzi że nigdy nie wymieniał w ten sposób taśm, A jeśli już to na pewno niewłaściwie.
Gdybym sam tego nie robił to bym nic nie mówił. Ale jak już pisałem taśmę włożyłem, a potem ja z powrotem wyjąłem dla oceny czy jej się nic nie stało i z powrotem włożyłem.
Więc za przeproszeniem nie pisać bzdur że się nie da, ze się psuje i że to na siłę trzeba.

#24 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 21:21

T25 zmiana taśm hamulcowych GDZIE napisałem że sie psu
JAKIEJ SIŁY UŻYŁEŚ ABY WYĆ

#25 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 21:43

T25 zmiana taśm hamulcowych Napisałem żeby ktoś w przyszłości nie wykroczył z takimi tekstami.

A siły użyłem takiej samej jakiej użyłem przy wkładaniu czyli niedużej.

#26 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 marzec 2012 - 21:46

T25 zmiana taśm hamulcowych Nie jest moj intencj aby spierać sie na forum o ,domowe sposoby"
dlatego w tym temaci9e nie będe się wypowiadał

#27 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 25 marzec 2012 - 21:18

T25 zmiana taśm hamulcowych Wybaczcie że wtrącę się w temat ale skoro już mowa o zdejmowaniu pochwy to mam spory kłopot..

Przydarzyła mi się niemiła rzecz: http://fotoo.pl/show...ag0119.jpg.html
[url="http://fotoo.pl/show.php/165615_imag0119.jpg.html"]http://fotoo.pl/show.php/165615_imag0119.jpg.html[/url]
Stało się tak że zaczęły odkręcać mi się śruby, kołki wypadłu i niektóre gwinty się zerwały lub pourywały śruby.

No i teraz pytanie jak to najszybciej naprawić kiedy ja musze już w pole ruszać?

Da się to jakoś zespawać? To jest żeliwo z tego co się doczytałem w książce więc nie wiem czy to wogóle się spawa czy nie? Satysfakcjonuje mnie nawet rozwiązanie tymczasowe byle bym mógł doorać 4Ha pola i zasiać.

Muszę to zdjąć, wyżej ktoś napisał że trzeba rozłączyć hamulce.. poprawcie i doradźcie mi jeśli coś mi się pomiesza albo będzie niewłaściwie:

-Na początku zdjąc koło, odkręcić mocowanie kabiny od pochwy, rozkręcic podłogę w kabinie żeby się dostać do kopółek od hamulców, rozłączyć dźwignie hamulców, wyciągnąć pochwę z obudowy skrzyni.

1.Ile to może ważyć taki komplet i jak to najpewniej zdjąć żeby niczego nie uszkodzić? (nie mam jak rozdzielić zwolnicy i pochwy na ciągniku bo jest to ze sobą zespawane, jedyna rada jak już będzie zdjęte)

2.Czy po odkręceniu śrub mocujących pochwę da się bez problemu wysunąć czy coś jeszcze trzeba rozłączać? Na co zwrócić uwagę?

3.Czy jest tam jakiś olej który może zacząć wyciekać a potem będzie trzeba go uzupełnić?

4. Jak załatwić sprawę zerwanych gwintów które nie trzymają oraz urwanych śrub? Czy to można bez większego problemu ponownie nagwintować na większy rozmiar?

Jeśli coś napisałem haotycznie to wybaczcie przez wzgląd na to że jest wieczór oraz powyższy kłopot który zaprząta mi głowę.

Edytowany przez wilczur, 26 marzec 2012 - 11:20.


#28 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2012 - 21:43

T25 zmiana taśm hamulcowych Po pierwsze popraw link bo nie działa.
Nie mam zdjęcia więc nie wiem co ci ie dokładnie urwało czy pękło.
Ale żeliwo się spawa. Potrzeba dobrego spawacza ze spawarką i dobrze dobraną elektrodą.
A dlaczego masz zwolnice z pochwą zespawaną? Sam widzisz,że żeliwo się da zespawać.
Zacznij od rozkręcenia podłogi, a następnie hamulców.
Mocowanie kabiny.
Odkręcenie koła
Nie wiem czy to lewa czy prawa pochwa, bo jeśli prawa to trzeba spuścić olej z hydrauliki i odkręcić przewód od zbiornika i pompy.
Odkręcenie pochwy od skrzyni.
Dwóch mężczyzn bez większego problemu powinno ja zdjąć choć nie jest lekka, z założeniem jest gorzej bo trzeba trafić półosią i kołkami centrującymi. Zejść powinna lekko bo półoś wyjdzie z nią.
Olej ze skrzyni nie wycieknie, a ze zwolnicy przy zdrowych uszczelniaczach także nie.
Otwory na śruby w pochwie trzeba rozwiercić na otwór 14mm, a w skrzyni rozwiercić i nagwintować na śrubę M14.
Jeśli masz jajowate otwory na kołki centrujące to dobrze by było je rozwiercić i dotoczyć odpowiedniej średnicy kołki.
A co do nowych śrub to nie baw się w szpilki tylko kup śruby odpowiedniej długości z 1cm łysinki zaraz za jej łepkiem(będą działać jak kołek centrujący), no i podkładki sprężynowe.

#29 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 26 marzec 2012 - 11:32

T25 zmiana taśm hamulcowych Żeliwo się spawa, ale nie każde i nie każdy spawacz potrafi to zrobić dobrze. Ogólnie ruskie żeliwo powinno być spawalne. Najlepiej użyć metody TiG, albo MMA (elektroda otulona). Tylko nie wiem czy to się opłaci - chyba że chcesz to zrobić tymczasowo. Nowa pochwa nie powinna być szczególnie droga, a pamiętaj, że spawanie nie musi dać dobre rezultaty. http://allegro.pl/ro...2213273217.html - 169 zł, a spawaczowi też będziesz musiał przynajmniej 50 zł dać i kupić kilka elektrod do żeliwa, które też nie są tanie. Podobno (ale sam tego nie sprawdzałem) taką nową pochwę trzeba sprawdzić i prawdopodobnie przefrezować jedną z powierzchni - nowe pochwy mają podobno wadę fabryczną od zawsze - nierównoległe frezowane powierzchnie. Po takiej operacji, ale na dwóch pochwach powinno przestać niesymetrycznie zużywać opony, co jak wiadomo zdarza się prawie w każdym władku. Nawet minimalna różnica w nierównoległości powierzchni daje w rezultacie dość dużą zbieżność lub rozbieżność tylnych kół.
Co do śrub to proponuję albo zwiększyć rozmiar do M14, albo rozejrzeć się za specjalnymi zestawami naprawczymi do gwintów np. http://allegro.pl/na...217135645.html. Proponuję zastosować śruby klasy 8.8 i tam gdzie się da dać dłuższą śrubę z pełnym gwintem z nakrętką i podkładką sprężystą, ale podkładka też powinna być dostosowana do klasy 8.8 (żeby się nie rozginała). Śrubę z nakręconą nakrętką wkręcasz w obudowę skrzyni biegów i dociskasz kołnierz pochwy nakrętką trzymając drugim kluczem łeb śruby tak żeby się nie obracała. W ten sposób możesz nawet taką śrubę wkleić na klej do śrub i dokręcając nakrętkę zamiast śruby nie będziesz niszczył gwintu w obudowie skrzyni biegów. Zamiast podkładki sprężystej można dać dwie nakrętki i zakontrować po dokręceniu. Oczywiście nie wszędzie da się tak zrobić. Gniazda kołków trzeba rozwiercić i dopasować do jakichś dostępnych kołków albo dorobić nowe o odpowiednio większej średnicy. Popytaj np. o kołki do mocowania koła zamachowego do wału korbowego (C-360, T-25) albo jakieś podobne, ale większe.

#30 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 26 marzec 2012 - 11:32

T25 zmiana taśm hamulcowych Link mi działa ale poprawiłem , mam nadzieję że teraz bez problemu go otworzysz.

Tak jak napisalem może to być metoda tymczasowa abym mógł tylko obrobić ziemię a późniejmogę się bawić w naprawianie jaknależy, jednat teraz liczy się szybkość kiedy będę mógł ruszyć w pole.

Jest to prawa strona, urwał się kawałek kołnierza pochwy gdzie sa przykręcane śruby. Nie da się tego wyciagnąć bez spuszczania oleju? jak by nie było to dodatkowa robota, śruby nie były ruszane prawdopodobnie od nowości więc przy odkręcaniu może być problem później ze szczelnościa czy coś i nie chciałbym ryzykować niepotrzebnie.

Jeśli chodzi o hamulce to jak najprościej je odkrecić? Muszę wyciągać cale pedały i resztę czy można to odłączyć od pochwy i zostawić w spokoju bo i tak wyjdzie?

Kabina- jesli odkręcę mocowanie to trzeba ją podnieść w górę jakoś żeby nie blokowała i nie zawadzała o pochwę? Nie będzie naciskać i opadać w dół?

Co do szpilek to tylko od góry sa oryginalne, od dołu wszystkie to normalne śruby, ktoś już to ruszał bo były mieszane, na klucz 19 i na 22, pourywane lub zerwane gwinty są i na tych i na tych. Jaki większy gwintownik brać do nich? (Wogóle to do jakiego maksymalnego rozmiaru to można na nowo robić gdyby M14 okazał się za mały?)

Część otworów w skrzyni jest na wylot że mogę zajrzeć do środka skrzyni przez nie, ale z tego co rozumiem część będzie poprostu nie na wylot i da się śrubę wkręcić tylko do pewnego momentu i dalej nie pódzie?

Edytowany przez wilczur, 26 marzec 2012 - 11:42.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T25 zmiana taśm hamulcowych Dzisiaj, 05:38
  •  

#31 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 26 marzec 2012 - 12:15

T25 zmiana taśm hamulcowych Wg mnie skoro i tak chcesz zdejmować pochwę to najlepiej wymień ją na nową, a jeśli chcesz to zrobić tymczasowo to spróbuj dokręcić pozostałe szpilki i zaspawaj kołnierz na traktorze, ale uważaj, żeby nie przyspawać do skrzyni biegów. Ale skoro piszesz, że są pourywane gwinty to i tak długo to nie wytrzyma.
A teraz nie piszę tego ze złośliwości, ale naprawdę chcę doradzić. Wg mnie najlepszym rozwiązaniem teraz będzie jak wynajmiesz kogoś do wykonania pracy w polu i spokojnie zaczniesz remont traktora. Bo to co zrobisz doraźnie i tak będziesz musiał zrobić drugi raz ale porządnie. To też jest czas i pieniądz. Może jakiś sąsiad ci pomoże?
A co do śrub to raczej bym nie radził zbytnio zwiększać średnicy śrub ponad M14, ale są jeszcze śruby z gwintem calowym więc może coś by się znalazło większego od M14 i mniejszego od M16, ale na calowych gwintach się nie znam.

#32 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 26 marzec 2012 - 18:59

T25 zmiana taśm hamulcowych Co do tego odkręcenia zwolnicy to zależy jak ta rurka jest wygięte od hydrauliki, może być tak że jest wygięta w dół to spokojnie ściągniesz bez wyciągania ale raczej oryginalnie rurka przeszkadza :/

Jak nie chcesz już spuszczać tego oleju z hydrauliki to możesz zrobić tak jak ja. Odkręciłem od spodu od pompy tę rurkę i zakręciłem do tego taką rurkę ( zwykła końcówka do rur) a z drugiej strony zabiłem kołka, nic nie cieknie a z tyłu przy zbiorniku luzuję lekko śrubę i przesuwam rurkę, zwolnica wychodzi i wchodzi bez problemu. W dwie osoby sobie poradzisz (wyciągniesz nawet sam) ale w trzy najlepiej wsadzić żeby tego simeringa w skrzyni nie uszkodzić.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#33 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 14 kwiecień 2012 - 20:07

T25 zmiana taśm hamulcowych Operacja się ogólnie u mnie udała, pochwe zostawiłem starą, tylko nowe otwory na gwint M14 i m16, nowe utwardzane śruby i podkładki, kołki na klej do żelaza. Rurkę lekko poluzowałem i opuściłem na dół, nie musiałem wykręcać całej.

Po złożeniu koło się trzyma i żadna śruba jak narazie nie odkręca więc powinno być dobrze. Poorałem większość już 2 tyg temu i działa. Za to pojawiła się ciekawostka, kiedy nadepnę na podłogę to sam zmienia obroty, niby śruby mam od niej dokręcone tylko ją wytarłem z syfu i teraz mam go czułego na każde stąpnięcie, mało tego na zmianę nacisku na poszczególne punkty podłogi... da się z tym żyć ale będzie do poprawy bo nie powinien sam sobie dodawać gazu.

Jednak dziś mam kolejny kłopot z kołami, tym razem z tym od strony drzwi. Coś mi zaczęło strasznie zgrzytać prawdopodobnie w zwolnicy..
Dźwięk jest różny, zazwyczaj objawia się piszczeniem, odgłosami metalu ocierającego inny metal, są stuki, wycie i sam nie wiem co jeszcze. Jest to dźwięk znikający w zależności od ustawienia obrotu koła.

Dzieje się tak przy jeździe do przodu i to coraz gorzej i głośniej, przy jeździe do tyłu problem ustępuje; ale podczas mojego powrotu 1,5km tyłem do domu (skoro do przodu skrzypi a do tyłu nie to uznałem powrót za bardziej bezpieczny) to niestety też kilka razy się to odezwało na chwilę

Oto filmik prezentujący jak to mniej więcej wygląda, co się mogło stać i na co zwrócić uwagę jak będę to musiał rozebrać?



Edytowany przez wilczur, 14 kwiecień 2012 - 20:13.


#34 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2012 - 23:50

T25 zmiana taśm hamulcowych Po pierwsze sprawdź poziom oleju w zwolnicy, mogą piszczeć łożyska.
Filmik krótki, ale wydaje się jakby to ocieranie było co obrót koła, więc półoś i hamulec bym wykluczył.
Dziwne tylko że do tyłu piszczy rzadziej niż do przodu.
Ocierać może duże koło zwolnicy osadzone na osi koła.
Albo coś pękło w zwolnicy i dostało się miedzy koło a zwolnicę,
Wypadł pierścień dystansowy zębatki i przesuwa się ona teraz w prawą stronę.
Spuść olej z zwolnicy i odkręć jej miskę olejową. Może będzie coś w misce, zobaczysz ślady na kole od tarcia. Sprawdź luz koła na ośce czy przesuwa się na boki.

#35 Share wilczur

wilczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrowi Mazowieckiej (woj.mazowieckie)
  • Zainteresowania:wszystko po trochu

Napisany 15 kwiecień 2012 - 18:33

T25 zmiana taśm hamulcowych Dziś rano rozebrałem i okazało się że łożysko od wewnętrznej strony zwolnicy odeszło w zaświaty.. po odkręceniu tego dekielka wysypało się metalowe konfetti.. jutro zakup nowego łożyska i naprawa.

Ile powinno być oleju w zwolnicy? (Mam go ustawionego w średnie położenie)

#36 Share Piotruniu25

Piotruniu25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2176 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team.

Napisany 15 kwiecień 2012 - 18:44

T25 zmiana taśm hamulcowych 1,5l oleju.Na każdym położeniu powinno być 1,5l,nie którzy mają więcej. :D Ale nie polecam lać więcej.

#37 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 18:48

T25 zmiana taśm hamulcowych Bez względu na jaką wysokość jest ustawiony oleju ma być 1,5l.
Zwolnica ma korki spustowe jak i kontrolne. Czyli lejesz oleju do momentu pojawienia się go w korku kontrolnym.
W tym położeniu korki są w misce zwolnicy.
wlewasz oczywiście tym położonym najwyżej na zwolnicy.

#38 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 17 styczeń 2013 - 22:36

T25 zmiana taśm hamulcowych Hej, jaka taśma hamulcowa będzie lepsza do władka? Ta niby plecionka http://allegro.pl/ta...2888007050.html czy http://allegro.pl/ta...2892443680.html
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

#39 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2013 - 14:23

T25 zmiana taśm hamulcowych Ta pierwsza wygląda tak jak kiedyś oryginał, ale czy materiał jest taki jak kiedyś to trudno stwierdzić.
Niestety nie sprawdzałem jeszcze jak te dają sobie radę. Bo mam te z drugiego linku założone i działają dobrze.
Najważniejsze to szukać taśm dobrze zrobionych, gdzie są dobrze zanitowane. Nity w okładzinie są dość głęboko osadzone, a te przy oczkach od sworzni dobrze rozklepane bo blacha jest cienka i nity wyłażą. Wiec czasem warto do nitować sobie jeszcze bo przy gwałtownym hamowaniu będzie po hamulcach.
Rzemiosło :-(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
T25 zmiana taśm hamulcowych Dzisiaj, 05:38
  •  

#40 Share jareckijacek

jareckijacek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 styczeń 2013 - 17:41

T25 zmiana taśm hamulcowych Może nie na temat, ale mam takie małe pytanko chodzi mi o dźwignię hamulca postojowego ( ta część która jest przykręcana do prawego hamulca pod podłogą styka się z zapadką hamulca postojowego w kabinie). Mam cały mechanizm hamulca w kabinie ale brakuje właśnie tej części, gdzie można ją zdobyć, w sklepach z częściami w mojej oklicy tego nie ma. Mogłby ktoś udostępnić zdjęcie tej części ewentualnie podać wymiary bo mogę wykonać ją samodzielnie.

Podobne tematy