bili

T25 zmiana taśm hamulcowych

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bili    2

witam zmieniał ktoś może taśmy hamulcowe we władimirku niestety czeka mnie to niedługo i potrzebuje rady na jakie problemy moge napotkać co może mnie zaskoczyć przy robocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

taśmy hamulcowe idzie wymienić górą to znaczy bez odkręcania pochwy tak mi mówił fachowiec lecz jest trochę roboty bo dojście kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dlatego szybciej choc trzeba sie troche posiłować zmienic tasmy przez zdjecie pochwy. Mozna wymienis simering od skrzyni, sprawdzic stan bebna hamulcowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@zdruj77 - my chcieliśmy wymienić też na wierzchu ale tego się nie da.

Trzeba zdjąć całą pochwę i dopiero od środka wszystko ładnie pójdzie, my wymieniliśmy to w jeden dzień, ale ojciec jest mechanikiem dlatego poszło szybciej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

Na jesieni akuta hamulce miałem zakładane a od góry nie ma szansy na zmienienie bo tasma jest w kształcie koła a tam jest mały otwór zeby to włozyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Da się ale na chama ,trzeba włożyć dużo siły i nie wiadomo jak się taśma ułoży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waldekps2    2

Mój tata kiedyś zmieniał te taśmy i pamiętam że nie rozbierał zwolnic. Odjoł tą górną pokrywe na zwolnicy gdzie spina sie tasme, przelożył sznurek i nim przeciągnoł taśme. Nie było łatwo ale jakoś poszło. Mam katalog części od władka i tam to jest wszystko dokładnie rozrysowane. Jakby ktoś potrzebował to moge to przesłać na e-mail jutro więc jeśli ktoś chce niech da znać na gg lub poda e-mail w tym temacie. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Powalczyłem dziś wreszcie z hamulcem we władku i mam pytanie. Które taśmy hamulcowe są lepsze te takie jakby twardsze czy te z taką miękką powierzchnią?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kcwi    0

Witam, mam ogromną prośbę, zabrałem się za wymianę taśm hamulcowych mam władka od niedawna więc narazie trzeba się wszystkiego uczyć i każda naprawa to pierwszyzna dla mne, wiem że trzeba zdemontować zwolnicę razem z pochwą aby dostać się do taśm tylko jak to zrobić w prosty sposób, może mi ktoś opisać dokładnie co robić krok po kroku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3135

Odkręcasz pochwę od skrzyni ale pierw musisz od góry po rozłączać wałek od hamulców który łączy prawy hamulec z lewym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Po lewej stronie traktora pod podłogą tuż przy żeliwnej obudowie mechanizmu hamulca jest tuleja, a w niej chyba od góry zaostrzony wkręt którym blokuje się drążek łączący hamulce. Trzeba wykręcić ten wkręt. Proponuję zaopatrzyć się w jakiś rodzaj żaby albo inne pokrętło zaciskowe do rur, bo drążek może być dość mocno osadzony w tulei i trzeba będzie nieco rozruszać to połączenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Do rozruszania połączenia padał wałek nie trzeba używać żadnego narzędzia. Wystarczy ruszać pedałem, bez podłogi mamy spory manewr, a wałek z pewnym opóźnieniem, ale znajdzie opór wewnątrz pochwy i się zablokuje.

Najszybciej i najprościej wymienia się taśmy bez zdejmowania pochew.

Trzeba zdjąć podłogę, rozłączyć drążki pedałów, rozebrać i odkręcić wieżyczki na pochwach. W nich są (widać łepki po zdjęciu przykrywek) takie bolce wkładane pionowo dla zabezpieczania żeby wałki nie wychodziły.

 

A teraz chciałem przeprosić za wprowadzenie w błąd bo kiedyś napisałem, że to taśmie nie służy.

Co jest oczywiście nieprawdą. Sam osobiście dwa razy wkładałem i wyjmowałem jedna taśmę dla sprawdzenia czy jej się nic nie stało.

Nie miał najmniejszego uszczerbku. A do włożenia nie trzeba a nawet nie wskazane jest używanie siły.

Oczywiście pisząc, że jej się nic nie stanie miałem na myśli że ktoś zrobi to umiejętnie.

Jeśli komuś się popsuła to niech przeczyta jeszcze raz zdanie powyżej.

To bardzo proste, wystarczy podnośnik, sznurek i taśma klejąca. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Nagraj kiedyś filmik jak to wymieniasz :D trzeba być chyba wyjątkowo spokojnym i mało nerwowym :D Szukałem w książce ostatnio ale nie jest tam opisane jak to wymienić nie ściągając zwolnicy. Ale pewnie i tak w większości przypadków przyczną jest dostający sie olej ze skrzyni lub ze zwolnicy.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

da się wymienić bez zdejmowania zwolnicy ale to rozwizanie siłowe , pozatym nie da sie ocenić stanu bębna i uszczelniacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    371

ja z lewej strony juz dwa razy zmieniałem, drugi raz wymieniłem też uszczelniacz bo olej poszedł ze skrzyni a i tak prawa strona lepiej hamuje. jak mam rozpięte hamulce prawy lewy to żeby zablokować prawe koło wystarczy lekko nacisnąc a lewe to musze bardzo mocno cisnąć. Obydwa hamulce ustawiałem według ksiażki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolega @GoRAL1 chyba nie czytał dokładnie mojego posta. Napisałem już, że to w cale nie rozwiązanie siłowe. Nie wiem do czego tak chcesz tam używać siły.

Do zdejmowania zwolnic trzeba użyć siły i to dwóch ludzi.

A w cale nie prawda bo da się ocenić stan bębna hamulcowego, wiadomo że nie aż tak jak jest wyjęty, ale wystarczająco żeby zdecydować czy do wymiany.

A z simeringami na półosiach, to jeśli już coś przecieka to widać na zewnątrz bo o to jest dziurka z zawleczka na dole pochwy pod hamulcem.

Jeśli nie jesteśmy pewni ich stanu to w tedy można bawić się w pełne rozbieranie, Ale jeśli nic nie cieknie to szkoda tylko się męczyć i tym bardziej po co ruszać rozkręcać pochwę od skrzyni, potem może zacząć się luzować jak ktoś dokładnie tego nie zrobi i w tedy to zaczynają się kłopoty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Kolego abhy wyj,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ać star taśmed to naprawdre trzeba użyć siły a o wcignięciu nowej to nie wspomne nie jest mo intenjca aby cie urazić ale przez 30 lat po przeszło 10000 motogodzin w cięzkimgórskim terenie próboiwałem różnych rozwioza

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Widzę, że koga nie wie o czym pisze bo wychodzi że nigdy nie wymieniał w ten sposób taśm, A jeśli już to na pewno niewłaściwie.

Gdybym sam tego nie robił to bym nic nie mówił. Ale jak już pisałem taśmę włożyłem, a potem ja z powrotem wyjąłem dla oceny czy jej się nic nie stało i z powrotem włożyłem.

Więc za przeproszeniem nie pisać bzdur że się nie da, ze się psuje i że to na siłę trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Napisałem żeby ktoś w przyszłości nie wykroczył z takimi tekstami.

 

A siły użyłem takiej samej jakiej użyłem przy wkładaniu czyli niedużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez Tomaszzt25
      Witam!
      Przy jakiej temperaturze i obrotach docierać? 
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj