bili

T25 zmiana taśm hamulcowych

Polecane posty

Domino788    1

Witam czeka mnie wymiana tasm i prosze o pomoc !!

Opisał by mi ktos jak wymienic tasme nie sciągając zwolnicy , tylko wszystko po koleji co i jak poniewaz bede to robił pierwszy raz

A i czy jak mam kabine to nie bedzie broblemów?

Dziekuje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Panowie trudności to zawsze są. Ale trzeba odkręcić tą 'budkę' z góry, żeby zmienić taśmę. Kabina nie ma znaczenia. Moim zdaniem nie warto bo powinno się ściągnąć i zmieniać uszczelniacz na półosi. Bo po zużyciu taśmy to on już dostał swoje jak nie od temperatury to ze starości. Przy okazji można piach wywalic z obudowy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak uszczelniacz jest dobry to po co zmieniać. Stary może wiele lat wytrzymać, jak ktoś przy wymianie nowego uszkodzi to się okaże dopiero po złożeniu i powtórka z rozrywki. Jak przed wymiana taśm nie ma oznak oleju na dole pochwy to po co ruszać.

Jak widać jakość taśm hamulcowych to kpina więc co dwa lata rozbierać i wymieniać taśmy i uszczelniacze. Wymieniamy same taśmy rozbierając tylko to co potrzeba.

Jak będzie ślad oleju to robi się wyciek i hamulce jednocześnie.

Niektórzy narzekają na sąsiednią myśl techniczną, a tu otrzymujemy możliwość łatwiejszej wymiany, bez siłowania się robi to jedna osoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Ja jeszcze odnośnie taśm , oryginalnych nie kupi (mam zużyte 3 komplety ) te niby orginalne z plecionka przerywa na nitach , polskie nie malowane maja twarde okładziny wszystkie które widziałem miały pop[ękane okładziny na nitach ,kupiłem polskie malowane z gladka okładzina to znowu bardzo mięka blacha i naciagaja sie uszy długo im nie wróże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek10220    1

Aby wymienić taśmę bez zdejmowania zwolnicy trzeba wciąć druta i do jego końca przywiązać sznurek. przełożyć drut ze sznurkiem przez bęben i odczepić drut a sznurek zostawić. Potem przywiązujemy jeden koniec taśmy do sznurka i powoli próbować przełożyć taśmę ciągnąc za sznurek i przekręcając kołem. Ja tak zakładałem.

Dla ułatwienia można sklepać końcówki na taśmie i ją trochę podgiąć żeby była bardziej zaokraglona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Zamiast druta można przykleić koniec sznurka taśma do bębna i obrucić kołem

w uszy wkładamy śrube 6 mm i do niej pzywiozujemy sznurek ( lepiej użyć taśmy z pasa bezpieczenstwa z samochodu albo podobnej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Wyregulowałem hamulce tak jak koledzy wyżej pisali ,gdy kołysze ciągnikiem to sie pedały nie podnąsza a jak jade to dale sie unąszą co robie zle???

Edytowano przez Domino788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taśma hamulcowa , przed zamontowaniem powinna być ukształtowana na bębnie. Taśmę z końcami spiętymi systemem cięgieł i włożonym do jej obwodu bębnem zaciska się w imadle tak jak to ma miejsce w czasie hamowania. Oklepanie taśmy młotkiem ukształtuje ją trwale. Tak spreparowana taśma nie ociera na całym obwodzie o bęben w stanie odhamowanym i skutecznie hamuje przy delikatnym naciskaniu na pedały. Montaż takiej taśmy tylko po odłączeniu obudowy od skrzyni biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam bez demontażu pochw. Przywiązuję początek nowej taśmy do jednego z końców starej po czym wyciągając starą wciąga się nowa. Nie jest to takie trudne.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Ustawiłem jeszcze raz i jest lepiej tylko czemu jak jade do przodu to zahamuje ze koła stoją , a do tyłu nie chcą stanąc w miejscu?? Jeszcze jest cos do regulacji!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Taśma hamulcowa , przed zamontowaniem powinna być ukształtowana na bębnie. Taśmę z końcami spiętymi systemem cięgieł i włożonym do jej obwodu bębnem zaciska się w imadle tak jak to ma miejsce w czasie hamowania. Oklepanie taśmy młotkiem ukształtuje ją trwale. Tak spreparowana taśma nie ociera na całym obwodzie o bęben w stanie odhamowanym i skutecznie hamuje przy delikatnym naciskaniu na pedały. Montaż takiej taśmy tylko po odłączeniu obudowy od skrzyni biegów.

Masz racje kilka razy zmieniałem w różnych ciągnikach i zawsze wystarczyło raz wyregulować hamulce

 

tego roku pierwszy raz zmieniałem przez gore ale regulacje musiałem powtórzyć 3 razy zanim taśmy dopasowały sie do bębnów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możecie mi podpowiedzieć jak wyregulować hamulec w moim ciągniku. Kiedy hamuję jadąc do przodu obydwa koła hamują równomiernie i dość ostro, ale kiedy jadę do tyłu i nacisnę na pedały to prawe koło się blokuje, jak nacisnę na pedał jeszcze raz to puszcza, czasami dopiero za drugim lub trzecim razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Poszukaj bylo to dokładnie opisane

 

Strona 3 tego tematu

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylvio333    0

witam mam podobny problem nie z pochwą ale obudową zwolnicy,na 3 szpilkach od dołu zwolnicy puściły mi gwinty jak to rozebrać?słyszałem że potrzeba rozłączyć

blokadę pomocy

 

to jest prawa strona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Pewnie miałeś tam zamontowane łańcuchy podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Panowie wymieniłem bębny i taśmy pojeździłem rok i po trochu hamulce słabły a teraz prawie ich nie ma tylko jedno koło łapie trochę więcej.Czy jest możliwe aby taśmy się rozciągnęły trochę?Wymieniłem bęben,taśmy i simering w obudowie skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Może po prostu taśmy się zużyły i trzeba je podciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Przyczyna awarii moze byc nieumycie ciagnika po siewie nawozu, albo nieuzywanie go przez dluzszy czas, sprawdz srube z ostrym koncem, moze sie obrobila, albo wykrecila.

 

Pozwole zapytac: ktory rocznik wladzia i jaki przebieg?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkaamiill    0

Witam wszystkich!

Odświeżam temat, ponieważ przepatrzylem internety i nieznalazłem satysfakcjonującej dla mnie odpowiedzi, W najlblizszym czasie mam zamiar wyminiać taśmy hamulcowe w T25, z tego co wyczytałem to jest mozliwe ale jednak uciązliwe wymianianie ich bez sciągania zwolnic oraz pochw, metodą ,, od góry" więc zakladam ze zaczne demontować wsystko po kolei, jednak chcialbym sie dowiedzieć co mnie moze zaskoczyć i na co się przygotować, co mam pierwsze zrobić i o czym nie zapomnieć? Kilka wstepnych pytan:

-co mam pierwsze zrobić, od którego kola zacząć lepiej?

- czy osobno odkręcać zwolnice osobno pochwe czy może razem pochwe ze zwolnicą?

-czy trzeba demontować kabine?

Z tego co sie zorientowalem to jest ciut cięzki dostęp do coniektórych śrub od pochwy bo sa zaslonięte przez pokrywe od regulacji hamulcow.. czy mi sie tak tylko wydaje? Prosze o odpowiedz,

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Wymieniałem taśmy Hamulcowe w tym roku i powiem tak :

-Nie ma różnicy od której strony zaczniesz.

- Nie ma potrzeby odkręcać zwolnicy z pochwą, wystarczy tylko odkręcić śruby łączące pochwe z skrzynią.

-Kabiny nie ściągaj bo nie ma potrzeby.

 

Ps. Nie zapomnij wymienić simeringa który jest umieszczony w skrzyni, przy skręcaniu będziesz wiedział o który chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Uciążliwe? A gdzie tak przeczytałeś?

Rozbieranie wszystkiego dopiero jest uciążliwe i potrzeba 2 osób i więcej czasu.

Nakrętek nic nie zasłania, jedynie podłoga.

Jeśli nie cieknie olej do pochwy to bym bez sensu nie rozbierał wszystkiego.

Najpierw rozbierz podłogę, potem zdejmij dekle z hamulcy i zobacz w jakim stanie bębny.

Jak wszystko ok to rozbieraj od góry, a przynajmniej spróbuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkaamiill    0

aa kurde , szkoda ze nigdzie wczesniej nie pisaliscie zeby odrazu odkrecać pochwe od skrzyni a nie po kolei.. dziś odkręciłem zwolnice która wgl mi niechciała się oddzielić od pochwy a później niemogła mi wyjść półoś ale to chyba z racji ze nie poluzowałem taśm na bębnie.. sie człowiek na błędach uczy.. jutro chyba targam całą pochwe tylko no niewim jak u was ale u mnie nad pochwą tuz obok ia jakieś przewody chyba hydrauliczne albo coś i mi zaslaniają śruby...;/ Ale wielkie dzieki za odpowiedzi!;)

Edytowano przez kkaamiill

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj