Zaloguj się, aby obserwować  
zetorek5340gr

silniki perkinks

Polecane posty

Włąśnie a jeśli chodzi o te obroty to jest to silnik wysokosprężynowy i musi mieć większe obroty.

Ale uciąg nie zależy tylko od silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

serwisant troche sie zamotal :) ale wiecie chyba z jaka sila dokreca sie glowice w 3p a jako w innych,czyms to jest chyba spowodowane,jaka grubosc maja tuleje-ciekawe czy w innym silniku zbiera sie tuleje w misie olejowej?slyszalem o przypadku ze tlok wyszedl bokiem silnika.porownajcie wage roznych silnikow.byle mechanik go nie naprawi.

oczywiscie jest oszczedny i to jego jedyna zaleta


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może w innych silnikach suche tuleje są grubsze? Mokre muszą być grube, ale suche są spasowane ciasno z blokiem i mogą być cienkie. Generalnie silniki Perkinsa wytrzymują duże przebiegi, zwłaszcza większe serie 4 i 6 cylindrowe, po 15 tyś mth tłoki nie wychodzą bokiem a tuleję są całe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

o zbieraniu tuleji z misy to mówią chyba tylko ci co nie dbają o ciągnik albo nigdy nie mieli doczynienia z perkinsem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już to silnik wysokoprężny a nie " wysokosprężynowy " :lol: silniki Diesla są wysokoprężne jak Perkins ma 100km np:Zetor 100km to nie wiem o co chodzi.Tutaj można sobie poczytać o Dieslu.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommot003    0

Ja mam 3p i uwarzem że jest bardzo oszczędny bo pali w orce 4,5 litry na motogodzine.

Mój 3p nie jest orginalny. Silnik wcześniej pracował w tarpanie jest z 1994r

nie wiecie gdzie były produkowane silniki do Tarpanow? W Polsce czy w Angli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Jak już to silnik wysokoprężny a nie " wysokosprężynowy " :D silniki Diesla są wysokoprężne jak Perkins ma 100km np:Zetor 100km to nie wiem o co chodzi.Tutaj można sobie poczytać o Dieslu.

:lol: :D:) no niestety widac jakich mamy serwisantow w Polsce...

nie chce mi sie cytowac postow tego uzytkownika, bo nie warto, ale od razu widac, ze chlopak ma pojecie o silnikach, w kazdym razie pisal cos kwestii, ze silnik wysokoprezny mesi byc miec wysokie obroty, no sorry ale on chyba nie jest zadnym serwisantem, bo to by byla prawdziwa paranoja :D:) z reszta z kazdym postem kompromituje sie coraz bardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
Włąśnie a jeśli chodzi o te obroty to jest to silnik wysokosprężynowy i musi mieć większe obroty.

 

 

jeżeli brać silnik do remontu to tylko perkinsa.

 

Dobry jest gościu!! Silnik "wysokosprężynowy" :lol: :D . I jeszcze do tego wysokie obroty (wysokie obroty to ma benzyniak a po nim diesel w samochodzie), a w ciągniku góra 3tys obr/min (w perkinsie to max 2200-2300 obr/min wydusisz z niego).

A co do remontu to niewiem czy takie proste tuleje osadzić w bloku kolego serwisancie (ciekawe jak nagrzejesz blok i jak je wprasujesz - to nie c-330 że w stodole zrobisz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Perkinsa dokrecisz do 2500-2600 tylko trzeba ogranicznik z pompy wykrecic. Ja tak ma od kiedy sie gwarancja skonczyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Po to jest ogranicznik żeby ciągnik pracował na odpowiednich obrotach do klasy silnika. Więc nie widze sensu przestawiania (dużo wyższe spalanie, szybsze zużycie części). Obroty są tak ustawione żeby spalanie było wprost proporcjonalne do momentu i mocy. Przez zwiększenie dawki paliwa wzrasta nam nieznacznie moment i moc ale za to spalanie jest większe :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

szczewko Jak będzie miał trochę większy przebieg to może się zdarzyć że korbowód wyjdzie bokiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Zwiekszenie dawki paliwa a obroty to dwie rozne sprawy. Ogranicznik wykrecilismy bo przy max. 2200 obrotach tym ciagnikiem nie dało sie w polu robic przy duzych obciazeniach. A jak sie dusil to gaz do podlogi i zawsze wyciagał sie z "dołka mocy". Ten ogranicznik jest bez sensu ustawiony bo na 2200 czasami 2300 a moc jest osiagana przy 2250 wiec cały czas trzeba pratycznie jezdzic na pełnym gazie. W innych ciagnikach jest jeszcze rezerwy ponad moc maksymalna okolo 200 obr/min co pomaga utrzymywac stałe obroty.

Bokiem raczej nie wyjdzie bo teraz juz jest na emeryturze i w polu nie robi.Czasami ojciec jedzie orac ale to 5-10 ha w roku. A i tak remont musze zrobic bo olej mi wydechem leci na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
Zwiekszenie dawki paliwa a obroty to dwie rozne sprawy. Ogranicznik wykrecilismy bo przy max. 2200 obrotach tym ciagnikiem nie dało sie w polu robic przy duzych obciazeniach. A jak sie dusil to gaz do podlogi i zawsze wyciagał sie z "dołka mocy". Ten ogranicznik jest bez sensu ustawiony bo na 2200 czasami 2300 a moc jest osiagana przy 2250 wiec cały czas trzeba pratycznie jezdzic na pełnym gazie. W innych ciagnikach jest jeszcze rezerwy ponad moc maksymalna okolo 200 obr/min co pomaga utrzymywac stałe obroty.

Bokiem raczej nie wyjdzie bo teraz juz jest na emeryturze i w polu nie robi.Czasami ojciec jedzie orac ale to 5-10 ha w roku. A i tak remont musze zrobic bo olej mi wydechem leci na wolnych obrotach.

A zwiększanie dawki paliwa to dwie różne sprawy? Zastanów sie co robi pompa wtryskowa jak dodajesz gazu (podpowiem ci, bo może nie za czaisz: zwiększa dawke paliwa) :angry: . To powiedz co wpływa na zwiększenie obrotów jak takiś bystry? A po drugie ustawienie ogranicznika ma też na celu jakość spalania paliwa. Jak chcesz to ci moge wyjaśnić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33
A zwiększanie dawki paliwa to dwie różne sprawy? Zastanów sie co robi pompa wtryskowa jak dodajesz gazu (podpowiem ci, bo może nie za czaisz: zwiększa dawke paliwa) :angry: . To powiedz co wpływa na zwiększenie obrotów jak takiś bystry? A po drugie ustawienie ogranicznika ma też na celu jakość spalania paliwa. Jak chcesz to ci moge wyjaśnić?

Po pierwsze nie tym tonem. Po drugie nie musisz mi nic wyjasniac bo znam sie troche na tych sprawach. Słyszałes kiedys o regulatorze odsrodkowym znajdujacym sie w pompie ktory reguluje dawke w zaleznosci od wychylenia gazu i obrotow silnika???? To poczytaj troche.I nie badz taki cwany bo juz kilku takich urzytkownikow marnie skonczylo na tym forum. Koniec OT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

serwisant znowu ma racje silnik perkinsa jest wysokoobrotowy.nie pamietam dlaczego ale jak znajde to podam

3p mam 8lat za ten czas robilem 3 razy kapitalke 2 razy pekla ta sama tuleja cos bylo z blokiem,dopiero przestrzelenie dalo rezultat,tuleje surowe wciskane w zakladzie i obrabiane w bloku. dopiero teraz chodzi dobrze.w czesci to wina mechanikow a po czesci moja-ok.900mtg na rok.plug trojka na ciezkich ziemiach,ciezka noga


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

serwisant to akurat nie wykazal sie odpowiednim poziomem wiedzy, zeby mowic o nim ze ma racje.

tak w woli scislosci wszystkie silniki montowane w ciagnikach rolniczych sa wysokoobrotowe, nawet valtry ecopower.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71
Po pierwsze nie tym tonem. Po drugie nie musisz mi nic wyjasniac bo znam sie troche na tych sprawach. Słyszałes kiedys o regulatorze odsrodkowym znajdujacym sie w pompie ktory reguluje dawke w zaleznosci od wychylenia gazu i obrotow silnika???? To poczytaj troche.I nie badz taki cwany bo juz kilku takich urzytkownikow marnie skonczylo na tym forum. Koniec OT.

Nie chce nic mówić, ale regulator służy do podania dodatkowej dawki paliwa (stosunek położenia pedału gazu do obciążenia silnika, czyli spadku obrotów). No i co ty na to? A czytać nie musze, bo takie coś to ja mam w jednym palcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63
To to chyba każdy wie więcej paliwa pompa dostaje i rosną obroty

To nie jest tak ,trzeba odróżnić dwie sprawy ; obroty i dawkę paliwa (w większości pomp da się podkręcić obie te wartości .

Jeżeli podkręcimy obroty to silnik będzie osiągał większe obroty na minute czyli ciągnik będzie szybciej jechał .

Jeżeli podkręcimy dawkę paliwa to przy zadaniu pedałem obrotów ,regulator odśrodkowy będzie bardziej dodawał paliwa wraz ze wzrostem obciążenia ,nie zmieniając obrotów silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj