yacenty

Opony 480/65 r24 na przód do małego ciągnika

Polecane posty

yacenty    3838

dziś był znajomy który z gadki ma troche oleju w głowie - mowił ze nie warto tych opon montować do takiego ciągnika jak moj zetor, ze są za duże na przód bo przecież my po mokradłach nie jeździmy, że takie opony to trzeba pchać do Fendta albo JD, nie mniej cene za kompletne koło strzelił dość dobrze bo zapytał czy 4k starczy na koło :(


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja Forterra ma z przodu Barum 420/70 R24 i to już wygląda naprawdę okazale. Aż się boję pomyśleć jak by wygladała na 480:)

A czy za takie pieniądze nie lepiej było by rozejrzeć się za jakimś bliźniakami, wtedy dopiero wyglądał by majestatycznie Zetorek. Tym bardziej jeżeli ciągnik pracuje też w transporcie. Chyba każdy wie jak destrukcyjnie na opony wpływa asfalt. A a moich odczuć im opona szersza tym szybciej znika na utwardzonych powierzchniach. A koszt wymiany opony niskoprofilowej jak już zauważyłeś jest dużo wyższy.


Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a co za roznica czy jedzie szersza opona po asfakcie czy po polu? nacisk jednostkowy jest mniejszy, wiec zuzycie tez jest mniejsze. najlepiej to mozna zaobserwowac na trupach sciagnietych 10 lat temu z zachodu, co jezdza na oponach 900, ciagle maja polowe bieznika, a do polski juz nie przyszlych na swiezych laczkach. opony standardowe musialyby byc 2 razy wymieniane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin    3

Miałem 480/65R24 w ursusie 1614. Zakładałem je na oryginalne felgi i wszystko było ok, wsporniki błotników nie przeszkadzały. Trzeba było tylko trochę zwiększyć rozstaw kół przestawiając felgi. Takie opony to bardzo dobry pomysł tylko żeby jeszcze na tył dać 600 do tego zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

jaki to ma sens? skoro obecna opona na feldze ma 491 a 540 bardzo czesto maja tylko 517-521?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Tak samo pewnie jet z oponami 480 które też mogą mieć poniżej 480 mm, a taka 540 na pewno była by szersza :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a co za roznica czy jedzie szersza opona po asfakcie czy po polu? nacisk jednostkowy jest mniejszy, wiec zuzycie tez jest mniejsze. najlepiej to mozna zaobserwowac na trupach sciagnietych 10 lat temu z zachodu, co jezdza na oponach 900, ciagle maja polowe bieznika, a do polski juz nie przyszlych na swiezych laczkach. opony standardowe musialyby byc 2 razy wymieniane.

 

No więc tak, z tego co zauważyłem to im szersza opona tym podczas każdego manewru brzegi opon pokonują większy dystans trąc o asfalt a nie się po nim tocząc. Dla przykładu, stając ciągnikiem w miejscu i kręcąc kierownicą maksymalnie od prawej do lewej na nawierzchni zostaje ślad w postaci okręgu (lub nie pełnego koła jeżeli skręt kół jest zbyt mały). Średnica tego okręgu jest tym większa im większa szerokość opony. Natomiast podczas jazdy skręcając kałami powstają naprężenia na skutek różnych dystansów pokonywanych przez dany brzeg koła. Choć wydają się to wartość znikome to jednak w przypadku ciągnika wykorzystywanego w transporcie jest to zauważalne. A co do opon w trupach z zachodu to raczej skupił bym się na marce i jakości tych opon.


Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

nie mniej jednak mój zetor robi 250-300mth rocznie, chodzi i w transporcie i w polu, jednak po tym jak zmieniłem parę maszyn to najczęściej co robi traktor to stoi na podwórku i czeka aż ktoś się nad nim zlituje i weźmie go na przejażdżkę.

nie mniej wydaje mi się ze te pirelki po prostu powinny przeżyć ten traktor, no chyba ze, tfu, tfu, gdzieś by się uszkodziły mechanicznie


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
jaki to ma sens? skoro obecna opona na feldze ma 491 a 540 bardzo czesto maja tylko 517-521?

 

Tylko zauważ, że pirelki zawsze trzymają wymiar i jak mają napisane 540 to mają 54cm szerokości :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

zgoda, może tak być - nie mniej obecne barumy mają dopiero 2 sezon więc nie będę ich zmieniał bo zadanie spełniają ok, a taki nowy trelleborg tm800 540/65 r38 to jest wydatek w okolicy 6tys PLNów za sztukę :( 12tyś to ok 1/4 wartości traktora którym nie wiem ile jeszcze pojeżdżę, może 500 a może 800mth - jest sens takiej inwestycji?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Zgadza się, dlatego dziwie się, że (jeśli dobrze zrozumiałem) wydałeś 2x4tyś na przednie koła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838

ciut mniej, ale i tak musialem cos kupić a tył jest ok wiec go nie ruszam


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

pięknie wygląda na tych laćkach a po dokładnym przyjżeniu się twoim oponkom to mają bardzo wąskie klocki protektora ,może wie ktoś dlaczego ?ja kupiłem do swojej maszyny 540/65 continentala i też są węższe klocki protektora niż w dawnych polskich lub czeskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Pewnie zastosowano taką technikę żeby zwiększyć odległość między klockami co zapobiega oblepianiu się opony.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3838
pięknie wygląda na tych laćkach a po dokładnym przyjżeniu się twoim oponkom to mają bardzo wąskie klocki protektora ,może wie ktoś dlaczego ?ja kupiłem do swojej maszyny 540/65 continentala i też są węższe klocki protektora niż w dawnych polskich lub czeskich.

technika idzie na przód a takie firmy jak Pirelli/Trelleborg czy Continental, nie mówiąc już tutaj o Michelin czy GY, mają potężne laboratoria i to właśnie oni pchają branżę na przód. Moje barumy AR70 juz miały wezsze klocki niz stare Barumy TZR, a co dopiero nowe Pirelli ;)

tak jak koledzy mówia opona tak szybko się nie zakleja błotem przez co powinny miec ciut większy uciąg, klocki sa wyższe - wbijają się głębiej - lepiej ciągną


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj