Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pronar P5


236 odpowiedzi na ten temat

#161 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 październik 2010 - 18:36

Pronar P5 Ja mam z klimatyzacją, pierwsze kilkanaście Mth i mnie ścieło, odchorowałem swoje i jest spoko. To udogodnienie w tym roku uratowało mi życie, mam hodowlę, więc ciągnik pracuje w największe upały. Nawiewy faktycznie są tylko u góry ale łatwo je ustawić tak by nie przeszkadzały. Opony na tył mają szerokość 520, przód 380, koszt dopłaty 2 tysiące ale są to continentale, więc ból trochę mniejszy :(. Polecam zapoznanie się z testami z top techniki z 1/2009 są, i pronar 5135, i zetor proxima plus 10541.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar P5 Dzisiaj, 11:52
  •  

#162 Share bosman

bosman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 14 listopad 2010 - 09:43

Pronar P5 Gdzie można zobaczyć te testy, jak wypadł pronar w stosunku do zetora.

#163 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 14 listopad 2010 - 11:08

Pronar P5 Ten test to był dodatek Top Technika do Top Agrar

#164 Share Grandzik

Grandzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 504 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 15 listopad 2010 - 19:01

Pronar P5 no no spoko maszyna, zastanawiam się nad kupnem tego ciągnika

#165 Share bosman

bosman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 22 listopad 2010 - 16:59

Pronar P5 Czy jakiś użytkownik p5 jest z woj: mazowieckiego.

#166 Share Edziu

Edziu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-pom

Napisany 22 listopad 2010 - 17:02

Pronar P5 No sorki akuratnie jestem z kuj-pom,co chciałbyś wiedzieć mam P5 nakręciłem nim prawie 600mtg.

#167 Share bosman

bosman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 22 listopad 2010 - 17:52

Pronar P5 Najlepiej wszystko na temat tego ciągnika ile spala w lekkich robotach a ile w ciężkich czy jest zwrotny pisz wszystko co możesz na ten temat,ktoś wcześniej pisał że mu się grzał czy to prawda , mam zamiar kupić po nowym roku i nie jestem do końca przekonany.

#168 Share Edziu

Edziu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-pom

Napisany 22 listopad 2010 - 20:54

Pronar P5 A wiec zwrotny to jest na pewno,spalanie jak u mnie w orce z trójką obracaną skiba 40cm góry glina itp.ok 15l na godzinę.W dotychczasowej eksploatacji nie miałem awarii jedyna w tym roku podczas siewu rzepaku pękła mi chłodnica oleju,wymienili mi też rozdzielacz hydrauliczny ponieważ od nowego fabryczny wypychał uszczelniacz na drugiej sekcji,po zatem ok.Dostęp do wskaźników olejowych ,filtra powietrza ok.Według mnie mogło by być ciszej w kabinie,myślę nad jej wyciszeniem,obsługa EHR ok,widok na zaczepy umiarkowany.Jeśli zdecydujesz się wybierz ciągnik z klimą i pneumatycznym fotelem.Spalanie w trzy metrowym pół zawieszanym agregacie siewnym 10l na ha.Jeśli myślisz używać go w transporcie do dość podskakuje także 40km/h tylko na autostradzie,regulacja kierownicy niezbyt udana a jeśli trzeba często wychodzić to nawet uciążliwa trzeba się schylać,ale można się przyzwyczaić.Ogólnie ciągnik dobrze poskładany poza tymi uwagami,można nim popracować bez obaw o awarie,jeśli chodzi o grzanie nie miałem z tym żadnych problemów.Jeśli chcesz możesz zadzwonić do mnie pod numer 601779368 i spytać o nurtujące cię zagadnienia.

#169 Share robert812

robert812

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 626 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2010 - 19:27

Pronar P5 P5 prezentuje się bardzo ładnie.

#170 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2010 - 21:17

Pronar P5 Żeby było ciszej trzeba odkręcić obudowy z prawej strony i tam wyciszyć. Mój na max prędkości nie skacze, ale opony to rozmiar opcjonalny, Continental /polecam/, no i ma tura na sobie. Przestałem jeździć z Vmax, bo w baku powstaje wir, optymalne obroty silnika dla niego to 1800, wtedy ma umiarkowany apetyt. Co do grzania, w upalne dni podczas koszenia, lub prasowania, często trzeba czyścić siatki przed chłodnica zasadnicza, nie będzie się grzał. Zajmuje to kilka minut.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar P5 Dzisiaj, 11:52
  •  

#171 Share bosman

bosman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów

Napisany 09 grudzień 2010 - 21:22

Pronar P5 Oglądałem na You Tube kilka filmów z P 5 i usłyszałem takie specyficzne wycie chyba skrzyni, bardzo odczuwalne jest to w kabinie? czy obroty wałka i prędkość ciągnika są gdzieś wyświetlane?

#172 Share Edziu

Edziu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-pom

Napisany 12 grudzień 2010 - 19:27

Pronar P5 Faktycznie skrzynię słychać,na filmie bardziej jest to spotęgowane przez aparat,obroty wałka i prędkość wyświetlane są na tablicy wskazników,w miejscu wyświetlania motogodzin.

#173 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2010 - 10:14

Pronar P5 W kilku miejscach wygłuszenie, nie jest optymalne, a wręcz go nie ma /dźwignie rewersu i zmiany biegów/, ale są to rzeczy do zrobienia, wykorzystując np piankę pod panele podłogowe. Wycie jest, ale w kabinie, nie jest tak dokuczliwe, jak na zewnątrz.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#174 Share AllesKamilKlar

AllesKamilKlar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie, okolice Zawiercia
  • Zainteresowania:Praca w polu....xD
    Dobry film ;o
    fajna gra ;)

Napisany 15 styczeń 2011 - 13:49

Pronar P5 Witam :)

Posiadam pronar 5135 od 4 lat ;p rocznie pracuje nim ok 500 mth ;] i jestem z niego naprawde zadowolony . 4 lata bez żadnej awarii wg mnie to jest coś, a pamietam jakie miałem obawy jak go kupowałem. była to wersja nowa, jeszcze nie sprawdzona, ale jestem bardzoo zadowolony i polecam go jak najbardziej ;p nie wiem co moge o nim jeszcze powiedzieć xD pracuje z pługiem overum 4 skibowym obrotowym. ziemie mam lekkie, średnie i ciężkie ;p na lekkich te 9-11 km/h jest jak najbardziej osiągalne ;p mam kilka chektarów ciężkiej rędziny i pamiętam jak orałem w tym roku ( a w tym roku ciężko sie orało) to odpiałem jedną skibe bo jednak by miał ciężko orać xD pamiętam jak mój sąsiad sie śmiał, bo on ma fendta też akurat 100 konnego i chciał mi pokazać że jego sprzęt bez problemu pójdzie na rędzinie . no ale sie sparzył i to ostro ;p pług wszedł w ziemie a on stał i sie kopał ;p też musiał odpiąc 4 skibe ;p pisze o tym żeby ukazać że nie ma znaczenia wg mnie marka ciągnika, a to jak ciągnik bedzie przez nas ekspoalotwany ;) przecież on dał za fendta prawie 300 000zł a ja za pronarka koło 150 tys. i moj pronar nie jest gorszy xD oczywiśie nie ma porównania jeślo chodzi o wygode ( on ma vario jeszce ) także bajer niezły . ale on nim robi rocznie 200 mth, więc mysle że głupota kupić ciągnik takiej klasy i tylko sie zadłużać, a tak naprawde nie bedzie wykorzystany xD kupując maszyny nalezy sie dobrze zastanowić nad sensem inwestowania w drogi, zachodni sprzęt. ja też wydałem łacznie prawie 300 000zł ale kupiłem jescze overuma, kosiarke dyskowaą samasz , agregat i wiele innych rzeczy ;)
reasumując pronarek przeze mnie opisany to bardzoo dobry ciągnik na średnie gospodarstwo. napewno wart jest swojej ceny . po kilku latach użytkowania jestem w stanie powiedzieć , że gdyby miał rewers elektrohydrauliczny i pare biegów pod obciążeniem to dorównał by lepszym markom ;)

pozdrawiam serdecznie- Kamil ;) w razie jakich kolwiek pytan prosze pytać..

#175 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 styczeń 2011 - 15:22

Pronar P5 A więc Kamilu na początek popracuj nad poprawną polszczyzną bo tak fajną opinnie az razi w oczy gdy się ją czyta. markom ,chektary
Opinia pozytywna jaką wyraziłeś na temat P5 jest miła dla nas polaków, że nasz rodzimy Pronar robi dobry sptrzet.
Co do reszty tego co napisałeś to myślę, że nigdy nie siedziałeś ani nie jezdziłes innym ciagnikiem niż Twoj P5

pisze o tym żeby ukazać że nie ma znaczenia wg mnie marka ciągnika, a to jak ciągnik bedzie przez nas ekspoalotwany


Marka ciagnika ma ogromne znaczenie, jest wiele aspektów, parametrów które dany model góruję nad innymi. Każdy ciągnik jest lepiej przystosowany do czegoś innego. Pronar niestety do niczego - z góry skazuję się na pożarcie użytkowników ale trudno, taka prawda.
Miałem na testach różne ciagniki Pronara, rozważałem zakup różnych modeli zwłaszcza że przemawiała za nim niska cena - niestety niska cena=słaba jakosc. Najwiekszym rozczarowaniem był najwiekszy Pronar 260km - totalna klapa, ciekło gdzie mogło, elektryka szwankowała, spalanie wyższe o 100% niż u innego ciagnika, który pracował z tą sama maszyną. Ogólnie zachowywał się jak pulpet napędzany silnikiem od betoniarki, a silnik ma ten sam co Same, Deutz, Lamborghini, Hurliman i FENDT!! Jak można to tak schrzanić ?? Jednym słowem Pronar 260km jest jak Holandia - zlepek wszystkich narodów, w przypadku ciągnika z nad Narwi zlepek wszystkich możliwych podzespołów różnych producentów silnik Deutz skrzynia jakas tam itd...
P5 najmilej mnie zaskoczył, co prawda dużo mu brakuje do innych ciagników z tej klasy ale jest w miarę OK nawet spory bak, jak na 4 cilindry moc czuć ale nijak się ona ma do mocy JD 5720, ciągnik o wiele żwawszy, z wiekszym momentem obrotowym. Pojemnosc podoba, lecz JD ma 20km mniej!!
Zefir? duzo pisania...ogolnie wrażenie pozostwił jak najwiekszy Pronar,


przecież on dał za fendta prawie 300 000zł a ja za pronarka koło 150 tys. i moj pronar nie jest gorszy x


Też się mylisz...jest gorszy. Tak jak pisałem, prawdopodobnie nigdy nie jezdziłeś innym ciagnikiem niż Pronar. Fendt to klasa sama dla siebie, Fendt jest jak wódka z sokiem z żurawiny, jak Baileysem z sokiem limmety. To świetnie wykonany, starannie przygotowany i bardzo wygodny seks w pozycji opartej o ścianę. :) Pronar natomiast jest jak seks po alkoholu z dziewczyna poderwaną na zabawie, jest fajny ale kiedy rano budzisz się ,już nie jest tak fajnie i przyjemnie jak w nocy. ;[

Fakt faktem, że kupując Fendta nie chodzi tylko o wygodę, VARIO, komfort, precyzja wykonania, długotrwałość, ponadprzecietne parametry, moc ale też o prestiż. Fendt to takie Ferrari wśród aut, ta sama moc za większe pieniądze.
Pronar jest natomiast dla każdego, jest to młoda firma, narazie nijaka i bez wyrazu, bez duszy. Jego niewątpliwą zaletą jest prostota, lecz w wypadku Pronara prostota to minus...musieliby dopracować tę prostotę, zainwestować w lepszej jakosci materiały aby stał się ciagnikiem rywalizujacym na arenie Europy.

I uwierzcie nie chcę być niemiły, przedstawiłem tylko swoje odczucia i wrazenia po przygodach z tymi modelami.

#176 Share AllesKamilKlar

AllesKamilKlar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie, okolice Zawiercia
  • Zainteresowania:Praca w polu....xD
    Dobry film ;o
    fajna gra ;)

Napisany 16 styczeń 2011 - 08:54

Pronar P5 Przepraszam za liczne błędy napisane w mojej wypowiedzi ale już tak mam- byle szybko . I myśle również że dobrze napisałem w zdaniu słowo markom gdyż w liczbie mnogiej zostało użyte ;) marką to jakbym mówił o konkretnej marce a markom że wiele marek ;d

w mojej wypowiedzi nie chodziło mi o wyniesienie marki pronara ponad wszystko . wiem dobrze że nie da sie porównać tej klasy ciągników, tak jak sam pisałeś to jakby porównać mercedes do hyundaya, ale i tym gorszym hyundayem da sie jeździć. uwierz że nie wielu stać na ciągnik marki fendt czy john deere, a znam takich którzy za wszelką cenę zadłużają sie żeby taki kupić. ja chciałem tylko opisać swoje odczucia po użytkowaniu ciągnika jakiego posiadam. a porównałem go do fendta mojego sąsiada, gdyż i tak wielu uważa że skoro np. 100 konny pronar i zetor ciągnie pług 4 skibowy to fendt tej samej mocy 8 pociągnie bez problemu ( u nas w okolicy tak wszyscy myślą ). wiadomo że jakość jest dużo lepsza, wytrzyma napewno nie jedno o wiele dłużej.

gdyby pronar zainwestował i wprowadził na rynek maszyny powiedzmy dorównujące zachodnim to przecież nie kosztowały by one tyle co teraz tylko były by w cenie zachodnich. Więc jeśli ktoś bedzie kupował ciągnik johna za 250 tys. i w tej samej cenie miałby pronara, to wiadomo że kupiłby johna. dzięki temu że pronar ma maszyny tańsze, ludzie je kupują, myśle ze podobnie jest z zetorem .

teraz złozyłem wniosek prow na ciągnik john deere 6230 premium i mam nadzieje że też bede z niego zadowolony .

Edytowany przez AllesKamilKlar, 16 styczeń 2011 - 08:58.


#177 Share CzeKus

CzeKus

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 22:02

Pronar P5 Mam P5 powiem tak: bardzo Lubi paliwo, nie nadaje sie do cieżkich prac, klimatyzacja to szajst, filter powietrza zaciaga najwiekszy syf, łatwo go przegrzać, żółw zajac przestał mi działać i zostało na żółwiu, strasznie czuły na dziury w drogach, mały zbiornik paliwa starcza na 8h pracy


Plusy też są
Kabina w miare widoczna i przyjemna, bardzo mały promien zawracania, niska cena, hydraulika SuPeR, wyglada w miare nowocześnie, bardzo prosty w budowie

#178 Share AllesKamilKlar

AllesKamilKlar

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie, okolice Zawiercia
  • Zainteresowania:Praca w polu....xD
    Dobry film ;o
    fajna gra ;)

Napisany 25 styczeń 2011 - 09:24

Pronar P5 Jak to powershift Ci nie działa??? Trzeba zawór przeczyścić, albo wymienić, ale tego już sam nie zrobisz:)

Jeśli chodzi o spalanie, to mi tak spalał póki nie zrobił 500 mth. Teraz pełen bak starczy mi na 12h średnio ciężkiej orki. Chyba , że Ty orałeś na ciężkiej ziemi. Ale tak jak napisałeś w orce brakuje mu kilku biegów pod obciążeniem, ale chyba masa robi swoje. Ale np przy prasie zwijającej mało spali, napewno mniej niż forterra 100 km.

Edytowany przez AllesKamilKlar, 25 styczeń 2011 - 09:30.


#179 Share Edziu

Edziu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-pom

Napisany 25 styczeń 2011 - 20:24

Pronar P5 Dlaczego sądzisz że nie nadaje się do ciężkich prac?Swoją P5 mam nakręcone 580MTH i nigdy mi się nie zagrzał,filtr jak dużo pyłu może fakt jest trochę zanieczyszczony ale to nie problem,Paliwo faktycznie lubi no ale cóż myślisz że inne ciągniki palą mniej,spoko tyle samo albo lepiej tylko ludzie przechwalają się jak to ich ciągnik malutko spalił,wystarczy się spytać o pojemność zbiornika paliwa i niech nikt nie mówi że zbiornik starcza nie wiadomo na ile.A tak na marginesie każdy ciągnik ma plusy i minusy a za tą cenę nie można oczekiwać super ciągnika.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pronar P5 Dzisiaj, 11:52
  •  

#180 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1349 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2011 - 21:14

Pronar P5 Czy 20 l ON na ha zaoranej gleby, mozajki, to dużo? Co do zagrzania, jak przegapisz czyszczenie siatki, to na pewno złapie temperaturę i włączy się lampka, ale do przegrzania jest jeszcze daleko i wystarczy przeczyścić siatkę. Co do zawartości filtra, to widziałem ciekawiej zanieczyszczone a pracujące w tych samych warunkach co moja P5 np. przy odbiorze QQ. Zasadą jest że filtry suche czyści się niemal codziennie.

Edytowany przez agromatik, 25 styczeń 2011 - 21:18.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy