Skocz do zawartości

Zdjęcie

co sadzicie o marce kubota


3377 odpowiedzi na ten temat

#1661 Share wolowik

wolowik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów

Napisany 24 marzec 2013 - 08:24

co sadzicie o marce kubota A czort Cię wie o co ci tam chodzi w tym pytaniu... nigdzie nie ma terminologii technicznej pojęcia "skręcenia silnika".... musisz być bardzo dobrym inżynierem od budowy silników posługując się takim niezrozumiałym dla laików żargonem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 04:04
  •  

#1662 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 24 marzec 2013 - 12:18

co sadzicie o marce kubota Skręcenie tak sądze jest to obniżenie momentu obrotowego. Poprawić jak się mylę


A co kolego Hubertuss oraz inni agrofotowicze sądzicie o charakterystyce ciągnika TS135A.
Występuje tam Power Boost. Ktoś mi zarzuci że pisze nie na temat ale w serii M GX jest system zarądzania mocą Work Cruise co nie jest niczym innym niż wspomniany wyżej Power Boost.

Analizując te wykresy, zauważcie że Boost moment obrotowy wzrasta automatycznie moc, spada zużycie paliwa na 1 kWh ale niestety nie godzinowe zużycie paliwa. Wiem dobrze, że zarzucą mi że ten przykład nie jest obiektywny, ale wzrost momentu obrotowego czy wysoki moment obrotowy pociągnie wysoką moc za którą my użytkownicy zapłacimy w postaci spalonego paliwa.
Nic się z powietrza nie bierze.

Każdy producent dąży do większej sprawności swoich silników, zmniejszenia zużycia paliwa czy to na 1 kwh czy na godzinowe. I nie sadzę żę konstruktorzy Kuboty o tym nie wiedzą, jakby chcieli to by (tak jak większość producentów ) zwiększali moment - mieliby może większy niż pozostali.

Z jakiś powodów tego nie robią. Dlaczego? Nie wiem to jest pytanie do nich. Czy chodzi o o przebieg zakresu momentu obrotowego (elastyczność silnika), niższe zużycie paliwa, trwałość silnika.

Wiem, że tymi wypocinami tak nie przekonam Hubertussa bo innym kolegom z Agrofoto tego tak się nie udało, ale pisanie typu cytat "Pisze jedynie, że nic szczególnego w tej marce nie ma a ekonomika to mit. Po prostu spalanie nie dobiega od konkurencji w wypadku ciagnika o mocy 95 km" może obrażać dotychczasowych użytkowników marki Kubota, bo jak już było wspominane było większość wypowiada się pozytywnie na temat ekonomiczności w spalaniu Kubot.
Zgadzam się z słowami że spalanie nie odbiega od konkurencji 95 km, ale jakimś cudem co potwierdzają użytkownicy można Kubotą zaoszczędzić paliwa.

Moją wypowiedzią zapewne naprowadziłem na siebie ostrą ripostę ze strony Hubertussa choć słowa krytyki przyjmnę też od innych

Załączony plik  TLS 135A.pdf   4,85MB   393 pobrań

#1663 Share gazela77

gazela77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska PCT
  • Zainteresowania:muzyka trance, fotografia, łowiectwo

Napisany 24 marzec 2013 - 20:55

co sadzicie o marce kubota Czy w M8540 żeby załączyć blokadę tylnych kół, trzeba zatrzymać ciągnik czy można to zrobić w czasie jazdy? Bo mi się wydaje,że w czasie jazdy się nie da(bynajmniej mi się nie udało)

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 04:04
  •  

#1664 Share st220

st220

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1028 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 25 marzec 2013 - 16:21

co sadzicie o marce kubota W jaki sposób się w niej załącza blokadę tylnego mostu?

#1665 Share gazela77

gazela77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska PCT
  • Zainteresowania:muzyka trance, fotografia, łowiectwo

Napisany 25 marzec 2013 - 22:16

co sadzicie o marce kubota Blokada jest załączana elektro -hydraulicznie i załącza się ją pedałem z prawej strony operatora.

#1666 Share hin

hin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie
  • Zainteresowania:baaaardzo rozległe :)

Napisany 25 marzec 2013 - 22:43

co sadzicie o marce kubota

Masz problemy ze zrozumieniem dwóch prostych zdań. Które specjalnie podkreśliłem pogrubioną czcionką. Poproś kogos dorosłego w domu, aby ci przeczytał na głos to ponoc pomaga zrozumieć czytany tekst. Chyba z trzy razy na tej stronie pisałem tez o momencie w odpowiedzi na posty uzytkownika @jaskier. Ty albo tego nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumiec bo ci to nie pasuje. Pogrążasz się tylko pisząc głupoty i nie na temat. Moie pytanie jest wciąz aktualne.



Kolego sympatyczny, nie znasz mnie ani troche, więc daruj sobie takie inwektywy w moim kierunku. Moim czy innych piszących. Staram się dyskutować z Tobą konkretnie i z argumentami, jak z poważnym człowiekiem. Jeśli Ciebie nie stać na dyskusję na takim poziomie zakończmy już ją a wnioski każdy wyciągnie sam dla siebie.
Jeśli przeczytałeś i zrozumiałeś co powyżej, a nadal chcesz rozmawiać, czekam na konkretne argumenty którymi poprzesz swoje tezy. Ja w każdym swoim poście staram sie przytoczyć konkretne argumenty czy porównania, zrozumiałe dla wszystkich. Jeśli coś jest nie zrozumiałe, służę wyjaśnieniem, proszę pytać.

Jako "skręcenie" silnika rozumiem obniżoną dawkę paliwa co naturalnie skutkuje obniżeniem mocy/ momentu obrotowego jakie może wygenerować silnik.


Z tym "booste"-em bardzo dobry przykład. Spada jednostkowe zużycie paliwa- czyli g/ kWh co jest skutkiem wyższej sprawności silnika przy takich parametrach (ciśnienie doładowania, czas i być może kąt wtrysku). Jednak zużycie paliwa l/ h wzrośnie z tej przyczyny że generujemy więcej kWh.

Edytowany przez hin, 25 marzec 2013 - 22:54.


#1667 Share tomek8540

tomek8540

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 25 marzec 2013 - 23:27

co sadzicie o marce kubota co do blokady to myśle, że możną ją włączyć podczas jazdy, przynajmniej ja tak robie(choćby dziś). W instrukcji piszą, że należy zmniejszyć obroty silnika i nie próbować włącząć gdy jedno koło stoi a drugie ma duży poślizg, no i żęby nie skręcać rzecz jasna.

#1668 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 marzec 2013 - 23:39

co sadzicie o marce kubota

Otóż hubertusie skoro podpierasz się testami to ja ci podeślę dwa linki: http://www.dlg-test....rguson-4255.pdf test
fergusona 4255 i drugi link: http://www.kubota.de...Z Test 2011.pdf
test kuboty 9540
moc silników jest prawie jednakowa ale charakterystyki całkiem inne. Oba ciągniki przy tej samej prędkości obrotowej spalą tyle samo czyli około 20 L/ godzina pracy (według obu testów)
tu masz jeszcze jeden test: http://www.services....ota_M9540_d.pdf
według którego kubota również nie wypada źle na tle Twojego fergusona... głośnośc w kabinie porównywalna bo 81 dB a twoim masseyu 82 dB wiem że subiektywne odczucia moga być inne ale nie przesadzałbym z tą głośnością...
Kubota jest cąginikiem do lżejszych zadań w których radzi sobie bardzo dobrze, jest zwrotna, nie zapada się na grząskim i bagnistym terenie, parametry ma o.k., wyposażenie w standardzie klima, fotel pneumatyczny, wszystko jest oparte na mechanicznych podzespołach bez zbędnej elektorniki która nie wszyscy lubią, co do awaryności cięzko powiedzieć nawet jeśli dwa egzemplarze trafiły się do naprawy w agrofoto bo w sumie nie wiadomo kto i jak to użytkował, być może jest tam jakaś niedoróbka ale te awarie nie są masowe bo są także ludzie którzy mają wiecej motogodzin i... nic się w tych ciągnikach nie dzieje.
W każdym razie Ty bronisz swego ja swego i niech tak pozostanie. Ważne żeby kłótnia była na argumenty an nie "Twój jest zły bo wujek mi tak powiedział a mój jest najlepszy bo ja go kupiłem" ;)


Ktoś pisał, że wykresów nie widzi. Ustalone zostało, że oba spalaja podobnie. Nie ja to pisałem ale racje przyznaje. Z tym, że mf ma więcej Nm i więcej mocy w przedziale obrotów gdzie dawka jest ekonomiczna. Stąd moje pytanie
Wytłumacz mi więc bo już pytałem o to kilka razy. Jakim cudem "skręcony" silnik może być lepszy od tego mocniejszego przy jednakowym spalaniu?
Odpowiedź @hin:

Trudno było by to roztłumaczyć "na części pierwsze". Posłużę się uproszeczniem.
Spalanie będzie na korzyść tego "skręconego", nie będzie takie samo.
Jakim cudem? Tym samym cudem którym auto z dużym silnikiem spali w mieście więcej paliwa niż to samo auto z małym silnikiem o tej samej maksymalnej mocy.
Jakbyś sobie pod pedał gazu podłożył jakiś klocek, mógłbyś osiągnąć podobne wyniki w spalaniu. I taki "klocek"- ale tylko w niskich obrotach- ma Kubota w niższych modelach.

Ja do opinii różnych ludzi podchodzę z b dużym dystansem. Każdy jakoś tam po swojemu widzi świat i po swojemu go mierzy i opisuje. Ale jak od kilkunastu zupełnie różnych osób słyszysz tą samą opinię na temat jakiejś maszyny, to coś musi być na rzeczy. A opinia o oszczędności K jest dość powszechna wśród użytkowników. Chcesz powiedzieć że ci wszyscy ludzie kłamią lub są głupi i tylko mitem jest nieskie spalanie K w lekkich pracach?

Kluczowe jest pytanie zadane przez Ciebie:
"lepiej mniej Nm czy więcej"

Najlepiej mieć tyle Nm ile potrzeba, nie mniej i nie więcej. Wtedy masz idealnie dopasowany (= efektywny i ekonomiczny) układ mocy. Po to się buduje przekładnie bezstopniowe żeby pozwolić silnikowi pracować z mocą dokładnie taką jaka aktualnie jest potrzebna. Nie wyższą i nie niższą.
Gdyby fukncjonowała prosta zasada "im więcej Nm tym lepiej", wówczas swojego MF powinieneś zamienić np na 8690. W końcu ma dużo wyższy moment obrotowy, więc "lepiej".


I wskaż niespójność w moich wypowiedziach skoro ją widzisz.

Jeśli chcesz się jeszcze posłużyć jakimś wykresem, wklej ponownie link, szukanie linków po kilku stronach tematu utrudnia dyskusję.


W pytanieu jest wyraźnie o jednakowym spalaniu. Ty pisząc jak zwykle nie na temat coś o mniejszym spalaniu. Nawet nie biorąc wykresów pod uwagę to chyba znaczenie słowa jednakowym powinieneś zrozumieć. O liczbie Nm mowa była tez w kontekscie jednakowego spalania. A ty dalej swoje. Tak więc nie rozumiesz czy nie chcesz zrozumieć? Te teksty o v8 juz pomijam. Pare stron temu v8 według Ciebie było bardziej ekonommiczne od 2 litrówki. Teraz jest odwrotnie
Oczywiście jak juz braknie argumentów można pisać, że sie nie rozumie. Większosć jakoś zrozumiała co znaczy "skręcony". Dodam, że nie ja to okreslenie do dyskusji wprowadziłem, ale wiem co znaczy i myślę że wszyscy wiedzą. Tylko niektórzy jak zwykle udają.
Nie wiem co wiedzą a czego nie wiedzą konstruktorzy Kuboty. Moment pewnie by i mogli zwiększyć. Tylko dawkę paliwa i ciśnienie doładowania zwiększyć trzeba było. Wtedy tak ekonomicznie już by nie było. Widzimy to przy obrotach powyzej 2100.
Nie wiem na co tu się obrażać. W jednym przyadku jest gorzej w innym lepiej ( mf 3635vskub7040) Jest jak jest. Jak już pisałem da się tym pracować. A że nie widać jakichś szczególnych zalet tego silnika (kub9540) to inna sprawa. Obrazić sie można co najwyzej na sprzedawce, który wielu wcisnoł kit że kupują szczególnie ekonomiczne maszyny. Jak do nie dawna za dość dużą kase.

Edytowany przez hubertuss, 25 marzec 2013 - 23:43.


#1669 Share tomek8540

tomek8540

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 26 marzec 2013 - 01:01

co sadzicie o marce kubota

Ktoś pisał, że wykresów nie widzi. Ustalone zostało, że oba spalaja podobnie. Nie ja to pisałem ale racje przyznaje. Z tym, że mf ma więcej Nm i więcej mocy w przedziale obrotów gdzie dawka jest ekonomiczna. Stąd moje pytanie
Wytłumacz mi więc bo już pytałem o to kilka razy. Jakim cudem "skręcony" silnik może być lepszy od tego mocniejszego przy jednakowym spalaniu?
Odpowiedź @hin:



W pytanieu jest wyraźnie o jednakowym spalaniu. Ty pisząc jak zwykle nie na temat coś o mniejszym spalaniu. Nawet nie biorąc wykresów pod uwagę to chyba znaczenie słowa jednakowym powinieneś zrozumieć. O liczbie Nm mowa była tez w kontekscie jednakowego spalania. A ty dalej swoje. Tak więc nie rozumiesz czy nie chcesz zrozumieć? Te teksty o v8 juz pomijam. Pare stron temu v8 według Ciebie było bardziej ekonommiczne od 2 litrówki. Teraz jest odwrotnie
Oczywiście jak juz braknie argumentów można pisać, że sie nie rozumie. Większosć jakoś zrozumiała co znaczy "skręcony". Dodam, że nie ja to okreslenie do dyskusji wprowadziłem, ale wiem co znaczy i myślę że wszyscy wiedzą. Tylko niektórzy jak zwykle udają.
Nie wiem co wiedzą a czego nie wiedzą konstruktorzy Kuboty. Moment pewnie by i mogli zwiększyć. Tylko dawkę paliwa i ciśnienie doładowania zwiększyć trzeba było. Wtedy tak ekonomicznie już by nie było. Widzimy to przy obrotach powyzej 2100.
Nie wiem na co tu się obrażać. W jednym przyadku jest gorzej w innym lepiej ( mf 3635vskub7040) Jest jak jest. Jak już pisałem da się tym pracować. A że nie widać jakichś szczególnych zalet tego silnika (kub9540) to inna sprawa. Obrazić sie można co najwyzej na sprzedawce, który wielu wcisnoł kit że kupują szczególnie ekonomiczne maszyny. Jak do nie dawna za dość dużą kase.


Czytając twoje posty zaczynam podejrzewać, że jakiś dealer KUBOTY mogł ci równięż coś wcisnąć i to na chama(i nie koniecznie był to kit :D) i pewnie stąd twoja niechęć do marki.
A wracając do tematu w teście http://www.services....ota_M9540_d.pdf masz coś takiego jak "Treibstoffverbrauch bei Teilbelastung" czyli zużycie paliwa przy obciążeniu częściowym(niemieckigo nie znam tłumaczył google) które obrazuje nam EKONOMICZNOŚĆ KUBOTY podczas lekkich prac, tą faktyczną(nie mówie o tej z twoich mitów) dlatego twoja tłusta fraza:

Wytłumacz mi więc bo już pytałem o to kilka razy. Jakim cudem "skręcony" silnik może być lepszy od tego mocniejszego przy jednakowym spalaniu?

jest prawdziwa ale w przypadku cięzkiej pracy wykonywanej przez ciągnik, w przypadku lekkich prac spalanie bedzie na korzyść kuboty(no może c-330 :D) i spalanie skręconego ciągnika będzie niższe.

a teraz czekam na riposte z twojej strony - "niezadowolonego NIEużytkownika KUBOTY"

#1670 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 marzec 2013 - 01:25

co sadzicie o marce kubota Skoro mf ma lepsze parametry przy max obciążeniu to przy częściowym tez będa lepsze. Więc nie wiem na czym ta pokrętna logike opierasz. Klasyczna argumentacja "..bo tak". Proponuje wrócić ze 2, 3 strony tam było pisane o lekkich pracach z niższymi obrotami. Dysponując wyższym momentem i mocą w niższych obrotach możesz poprostu używac mniej gazu do przemieszczania się czy to pracując turem, czy np zgrabiając siano. Takie trudne? Dealer kuboty mi nic nie wcisnoł i nie wciśnie ale Tobie sądząc po nicku coś jednak wcisneli.Rozumiem te desperackie próby obrony przy pomocy wymyslonych teorii. Wkońcu to kosztowało a teraz się okazuje, że nie jest takie doskonałe.
Przy 1800 mth psuje się rewers. Jest to druga naprawa na af. Z całym szacunkiem do naprawiającego nie jest jedyny w polsce. Rewers jest sterowany premitywną linką. Większość renomowanych producentów od lat stosuje do tego elektronikę. Czyzby w japoni układów scalnoych zabrakło? Może wszystkie wysłali innym producentom. To tak wygląda technologia z japoni. Do tego nie jest tak ekonomiczny. Mała kabina z poziomem hałasu ciagnika z przed 12 lat. Gdzie te zalety?

Edytowany przez hubertuss, 26 marzec 2013 - 01:51.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 04:04
  •  

#1671 Share hin

hin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie
  • Zainteresowania:baaaardzo rozległe :)

Napisany 26 marzec 2013 - 07:33

co sadzicie o marce kubota Ok, a ja się z tym jednakowym spalaniem nie zgodzę. Te trzy linki do trzech testów pochodzą z trzech różnych źródeł. Szczególnie ten o K nie jest żadnym raportem z badań na hamowni. Jak znajdę chwilę wygrzebię jakieś porównywalne testy i wtedy porozmawiamy.

#1672 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 26 marzec 2013 - 07:39

co sadzicie o marce kubota Daj se spokój po co grzebał bedziesz. Wtedy ja moge powiedzieć że ten o mf ie nie jest wiarygodny czy jakis inny. Tak to se mozna gadać. Oj cięzko te fakty do siebie dopuścić co niektórym. Jak pisałem czysta desperacja.
Zresztą dla mnie możesz się nie zgadzać. Fakty są faktami, nie zgadzasz się z nimi to sam siebie oszukujesz a nie mnie. Co mi do tego ile ktoś paliwa do baku wleje.

Edytowany przez hubertuss, 26 marzec 2013 - 07:44.


#1673 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 26 marzec 2013 - 09:01

co sadzicie o marce kubota Załączam test Kuboty M9540 z top technika . Mowa tam jest o niedotartym ciągniku. Poniżej przedstawiam wypowiedz Kokomana, Pisze to bo twierdzę że testy nigdy nie będą obiektywne.

"Także kiedy trzeba siłę ma ale np. przy poprzedniej prasie (welger RP12s) fakt faktem do ok. 500 mth nie dało się robić nim na przełożeniu 540e wałka WOM po prostu przy dobijaniu zdychał natomiast po tych ok. 500 mth dało się już pracować na eko z prasą belującą z tym, że broń Boże spuścić go z obrotów (poniżej 1500) bo zdychał"Załączony plik  Testm9540.pdf   7,64MB   221 pobrań

Dlatego że wykres jest czarnobiały
Opisze go 1 wykres Moc i momnet
dolna linia przebiego momentu obrotowego ta powyższa Moc

Zgodzę się z Hubertusem, że z wykresu on nie jest ekonomiczny aczkolwiek zaznaczono że silnik był niedotarty oraz, że nie wiadomo jak on się będzie zachowywał się za 500 h. Powyżej napisał nam Kokonam trochę o tym.

Edytowany przez krowka62, 26 marzec 2013 - 09:43.


#1674 Share gienio007

gienio007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2013 - 20:40

co sadzicie o marce kubota Mam złożony na ten rok wniosek na Kubotę 60 40 . Po doczytaniu tu na forum iż po nowym roku była spora obniżka udałem się w poniedziałek do dilera . Faktycznie ceny spadły i jeszcze kredyty fabryczne i to korzystne firma oferuje . Tylko że mają spore zapasy traktorów , skoro na czerwiec oferują ciągniki z 2012 roku . Albo rynek się nasycił , albo Kubota z jakiegoś powodu ma mało nabywców .

#1675 Share JanuszM6040

JanuszM6040

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Węgrowa

Napisany 26 marzec 2013 - 21:06

co sadzicie o marce kubota Kubota tak ma że do maja nie ma mowy o ciągniku z tego roku. Dopiero w maju pojawiają się
ciągniki z danego roku. Ja swoją kupiłem w lutym 2011 a wyprodukowana jest w 2009r
ale dostałem za to dodatkowy rabat 8%

#1676 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 27 marzec 2013 - 09:25

co sadzicie o marce kubota Wiesz Genio moim zdaniem Kuboty produkowane są w Japonii i nie sądzę żeby transportowali drogą morską 1 ciągnik bo pan X z Polski chce sobie kupić. Dlatego zapewne zamawiają ileś sztuk na np kilkumiesieczne zapotrzebowanie rynku.

#1677 Share hin

hin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie
  • Zainteresowania:baaaardzo rozległe :)

Napisany 27 marzec 2013 - 11:09

co sadzicie o marce kubota Przeanalizowałem kilka raportów z hamowni. Posłużyłem się badaniami przeprowadzonymi przez szwajcarski instytut Agroscope. Same wykresy zostawiam w spokoju- są one małe i trudno odczytać z nich dokładne wartości. Służą one jedynie nadanie obrazu relacji mocy/ momentu obrotowego do spalania. Najważniejsze dane są zestawione w tabelkach: ta z trzema wierszami obrazuje badanie przy pełnym obciążeniu. Poniżej znajdują się dane z badania przy częściowym obciążeniu 42,5%. Istotne dane zestawiłem w tabeli którą załączam do tego postu. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, należy skupić się głównie na wartościach jednostkowych- g/ kWh. Ta wartośc wskazuje wprost sprawność silnika. Porównywanie zużycia w l/ h ma sens tylko jeśli generowana moc porównywanych silników jest niemal identyczna.
Zestawione wyniki potwierdzają teorie o których pisałem wcześniej. Potwierdzają także moje inne przypuszczenia o których tu nie pisałem. Ale po kolei.
Zgodnie z tym o czym pisałem wcześniej, "skręcony" silnik- czyli z obniżoną dawką paliwa, generujący niższy maksymalny moment obrotowy- daje wymierne korzyści w postaci zaoszczędzonego paliwa. Widać to nie tylko w niższych obrotach co i mnie zadziwiło. Przy obciążeniu częściowym zarówno w niższych (WOM 540E) jaki i wyższych (WOM 540). Tak samo jest przy pełnym obciążeniu do obrotów WOM 540. Czasem są to różnice większe czasem mniejsze, ale K prawie zawsze jest numerem jeden. I tak przy obrotach WOM 540 i pełnym obciążeniui 7040 spali 0,7- 0,8 l na godzinę pracy mniej od MF czy NH o prawie tej samej mocy, a 8540 w porównaniu do Steyr-a 9085 aż o 1,2 litra i to generując nieco wyższą moc. Odrobinę lepiej od Kuboty 8540 przy WOM 540 wypadał tylko Zetor Forterra 90. Nie umieściłem go w tabeli gdyż nie było badania przy obrotach WOM 540E- ciągnik ten nie miał takiej opcji więc porównanie było by niepełne.
Natomiast kiedy zaczynamy pracować z mocą maksymalną, czyli jeszcze wyżej niż WOM 540, tu już K pokazuje słabość. W spalaniu w każdej klasie przegrywa z każdym konkurentem za wyjątkiem Steyr-a. To jest minus takiego silnika, ale w praktyce ile czasu swojej pracy silnik w ciągniku pracuje z maksymalną mocą?
Co ciekawe, silnik zamontowany w Steyr jest niemal przeciwnością Kuboty- ma potężny moment obrotowy w bardzo niskich obrotach. Hubertus by stwierdził że idealny silnik. Niestety okazuje się że najmniej sprawny, potrzebuje najwięcej paliwa generując najmniejszą moc w każdym zakresie obrotów.
Zwrócę uwagę na jeszcze jedną kwestię. W nowszych testach są wykresy obrazujące spalanie w obrotach maksymalnego momentu i maksymalnej mocy przy różnych obciążeniach. To ten kwadracik z cyferkami w kółkach, opisany "im Kennfeld". Zwróćcie uwagę że każdy jeden silnik jest tym bardziej ekonomiczny im bardziej obciążony. To jest właśnie to czego się spodziewałem ale nie byłem tego pewien. Dla przykładu weźmy DF Agroplus 410. Przy pełnym obciążeniu i obrotach maksymalnego momentu- spala 14,4 l/h paliwa (punkt nr 5). Przy tych samych obrotach ale obciążeniu 50% spali 7,6 l/h. Więc żeby wykonać tą samą pracę trzeba by pracować 2h i spalić 15,2 l paliwa. Przy obrotach mocy maksymalnej jest jeszcze gorzej: przy pełnym obciążeniu 18,7 l a przy 50% 11,2l. Czyli żeby wykonać tą samą pracę przy gazie wciśniętym do połowy potrzeba by 22,4 l paliwa- aż o 3,7 l więcej. Najgorsze wyniki osiąga przy wysokich obrotach i niskim obciążeniu (10%)- 6,1 l/ h co dało by 61 litrów dla wykonania tej samej pracy która przy pełnym obciążeniu wymagała by 18,7 l. W tym akurat Deutz-u najekonomiczniej jest przy niższych obrotach i obciążeniu 75%, ale w Zetorze Forterra 90 czy JD 5090G najekonomiczniejsze są obroty maksymalnego momentu i pełne obciążenie.
Wynika z tego że im słabiej wciskamy gaz, pracujemy przy niższym obciążeniu, tym więcej paliwa zużywamy do wykonania jakiejś pracy. Pomijając tu już charakterystykę różnych silników i ich spalanie, jeśli do pracy potrzebujemy powiedzmy 180 Nm, taka Kubota mając 250 Nm będzie pracowała z obciążeniem 72% a inny ciągnik mający 300 Nm będzie pracował z obciążeniem 60%. Ten bardziej obciążony będzie bardziej ekonomiczny.

Reasumując- bzdurą jest że Kubota dyspunując niższym momentem obrotowym spali tyle samo paliwa. Spali go mniej i widać to w każdym teście. Okazuje się że prawdą jest to co mówią uzytkownicy. Mało tego- spali go mniej wykonując tą samą ilość pracy.
Bzdurą jest że lepiej mieć ciągnik o wyższym momencie obrotowym i pracować "na pół gazu". Taka praca kosztuje więcej paliwa.
Wyższa moc przy niższych obrotach (czyli wysoki moment obrotowy) ma sens tylko wtedy kiedy ciągnikiem wykonujemy dużo ciężkiej pracy. Przy używaniu ciągnika do wielu różnych średnich i lekkich prac z wyższego momentu obrotowego wynika tylko być może wyższy komfort i wyższe spalanie.

linki do testów
http://www.services....ota_M7040_d.pdf
http://www.services....guson3635_d.pdf
http://www.services....and_T5030_d.pdf
http://www.services....ota_M9540_d.pdf
http://www.services...._310vario_d.pdf
http://www.services....ota_M8540_d.pdf
http://www.services....roplus410_d.pdf
http://www.services....yr_9085MT_d.pdf

Tabela w załącznikuZałączony plik  hamownia1.pdf   43,3KB   350 pobrań

Edytowany przez hin, 27 marzec 2013 - 11:31.


#1678 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 marzec 2013 - 17:25

co sadzicie o marce kubota Sam bzdury piszesz i sie ośmieszasz. Jak czegoś doczytac nie możesz to se kup okulary lub lupe. To jest twoja argumentacja, albo czegoś doczytac nie możesz, albo się nie zgadzasz "..bo tak", albo wybierasz częśc pytania która ci pasuje i tworzysz jakieś teorie. O pisaniu nie na temat i innej wersji w każdym poście nie wspominam tak samo jak o tym, że nie rozumiesz znaczenia "przy takim samym spalaniu".
Nigdzie nie napisałem, że kubota jest najbardziej paliwożernym ciagnikiem. Nie rozumiesz tego?
Podsumowując, bzdur o tym ,że im słabiej wciskamy gaz tym wiecej paliwa spalamy i tym podobnych komentowac nie zamirzam. Naprawde daj se spokój z tymi bajkami. Nie dość, że nikt ci w to nie uwierzy to tylko się ośmieszasz. No ale to ty sie pod postami podpisujesz nie ja.

Edytowany przez hubertuss, 27 marzec 2013 - 17:28.


#1679 Share hin

hin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie
  • Zainteresowania:baaaardzo rozległe :)

Napisany 27 marzec 2013 - 19:39

co sadzicie o marce kubota Tak, to jest właśnie moja argumentacja. Popieram ją wynikami badań przeprowadzonych w niezależnym instytucie. Dwukrotnie Ci wskazałem że "spalanie" nie będzie takie samo popierając to dostępnymi dowodami. Ty, piękny kolego, nie wskazujesz żadnej merytorycznej argumentacji ani uzasadnienia swoich teorii. Nie masz pojęcia o budowaniu i zestrojeniu silników, o przebiegu procesu spalania w silniku tłokowym. Rozumiem to i zdaję sobie doskonale sprawę że nie każdy musi się dokładnie na tym wszystkim znać. Jednak z braku argumentów uciekasz się do prymitywnych tanich insynuacji w kierunku osób które nie przyjmują bezkrytycznie Twoich mądrości. Wybacz więc ale poziom dyskusji z Tobą jest zbyt niski żeby ją kontynuować. Pokazałeś tu kilkakrotnie na ile Cię stać i przynajmniej mi to wystarczy.
Powodzenia życzę

Nie mniej pozostałych użytkowników zapraszam do dyskusji- nie wiem, być może zbyt skomplikowanie to wszystko opisałem, może coś jest niezrozumiałe- chętnie wszystko wyjaśnię.

Pozdrawiam

Edytowany przez hin, 27 marzec 2013 - 19:53.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 04:04
  •  

#1680 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 27 marzec 2013 - 20:57

co sadzicie o marce kubota

Sam bzdury piszesz i sie ośmieszasz. Jak czegoś doczytac nie możesz to se kup okulary lub lupe. To jest twoja argumentacja, albo czegoś doczytac nie możesz, albo się nie zgadzasz "..bo tak", albo wybierasz częśc pytania która ci pasuje i tworzysz jakieś teorie. O pisaniu nie na temat i innej wersji w każdym poście nie wspominam tak samo jak o tym, że nie rozumiesz znaczenia "przy takim samym spalaniu".
Nigdzie nie napisałem, że kubota jest najbardziej paliwożernym ciagnikiem. Nie rozumiesz tego?
Podsumowując, bzdur o tym ,że im słabiej wciskamy gaz tym wiecej paliwa spalamy i tym podobnych komentowac nie zamirzam. Naprawde daj se spokój z tymi bajkami. Nie dość, że nikt ci w to nie uwierzy to tylko się ośmieszasz. No ale to ty sie pod postami podpisujesz nie ja.


Naucz się czytać tekst z zrozumieniem Hin napisał, że cytuje "Wynika z tego że im słabiej wciskamy gaz, pracujemy przy niższym obciążeniu, tym więcej paliwa zużywamy do wykonania jakiejś pracy. Pomijając tu już charakterystykę różnych silników i ich spalanie, jeśli do pracy potrzebujemy powiedzmy 180 Nm, taka Kubota mając 250 Nm będzie pracowała z obciążeniem 72% a inny ciągnik mający 300 Nm będzie pracował z obciążeniem 60%. Ten bardziej obciążony będzie bardziej ekonomiczny."

Czytaj to mniejsze obroty silnika (mniejsza moc) przy niższym obciążeniu (niewykorzystana moc) ale silnik wciąż generuje koniki, której operator nie wykorzystuje. Pomyśl w ten sposób, że agregatujesz z ciągnik pług, Masz do wyboru 3 skibowy albo 4. Z którym mniej spalisz paliwa. Oczywiście że z 4 ponieważ będziesz wykorzystywał moc i moment zbliżony do maksymalnego.

Zauważ, że jak było tu podawane krzywa przebiegu momentu jest bardzo płaska. Kubota ma niski moment ale w bardzo dużym zakresie. W związku z tym wzrost momentu obrotowego w % jest niską wartością.
Ja wiem na 100 % że Hubertus powie ze wartość ta powinna być jak największa argumentując tak, że tak jest lepiej i nie podawając żadnych konkretów.

Inżynierowie nie od dziś budują silniki, i stawiają na ekonomiczność swoich ciągników. Budują ciągniki które mają za zadanie pracować w każdych warunkach i według nich ta charakterystyka silników jest najbardziej przyjazna użytkownikowi. Chociaż jako nieliczni nie podkręcają swoich silników aby uzyskac jak najwyższy moment obrotowy. Wyjątkiem jest tu M135GX gdzie zauważ jest już dość spory moment wynikający z dużej pojemności przy 4 cylindrach i 140 koni w ciągniku będzie służyło raczej w cięzkich pracach polowych a nie lekkich pracach gospodarskich

Dziękuje HINowi za przedstawienie i rzeczowy opis charakterystyk poszczególnych silników.

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Części zamienne z bonusem zobacz »