Skocz do zawartości

Zdjęcie

co sadzicie o marce kubota


3377 odpowiedzi na ten temat

#1621 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 19 marzec 2013 - 12:11

co sadzicie o marce kubota Bogdan a inne marki się nie psują. Byłem na dniach otwartych u dealera Marki Case. Prezentacje itp odbywały sie na warsztacie i powiem na wózku leżały sobie uszkodzone 3 sprzęgła wielopłytkowe. Powinni to gdzies ukryć przed goścmi ale widocznie to u nich jest na porządku dziennym. Powie ktoś że Case sie wiećej sprzedaje - tylko gdzieś 4 razy więcej odliczając ciagniki powyżej 140 KM. Nie ma ciągników bezawaryjnych,
http://www.farmer.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/jakie-ciagniki-rolnicy-wybierali-najchetniej-w-2012-r,41372.html

Edytowany przez krowka62, 19 marzec 2013 - 12:15.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 23:48
  •  

#1622 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 19 marzec 2013 - 12:36

co sadzicie o marce kubota psują się, może nawet bardziej, ale paru kolegów tu rzuca hasła, że japończyki to szczyt technologii i niezawodności.

#1623 Share jaskier

jaskier

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 19 marzec 2013 - 20:28

co sadzicie o marce kubota

Hin i krowka62 sami niestety wypisujecie idiotyzmy. Mówi się wam i tłumaczy, ale widac jak grochem o ściane. Ewentualnie jesli macie taki sprzęt nie dopuszczacie tej informacji do siebie. Że jest to poprostu gorsze. Niech ktoś mi w końcu wytłumaczy jaki jest pozytek z tego, że jeden silnik ma niższy moment od drugiego przy jednakowym spalaniu. Gdzie tu ekonomia? Tłumacząc łopatologicznie dla opornych. Poruszając się np z turem zamiast 1400 obr moge uzyć 1100. Jeśli mam wyższy moment i moc na niższych obrotach, silnik nie będzie się dusił. Gdzie tu jest ekonomia? Wiekszość producentów dąży do obniżenia obrotów max momentu i mocy. Więc może sprzedajcie swoje pomysły wielkim koncernom. Biedacy tyle lat tkwią w błędzie.
Co do przykładu toyoty i mazdy to niestety nie trafione jest. Do aut japońskich wystepuje zdecydowanie mniej zamienników. Jesli juz coś jest to trzeba czekać na dostawę z hurtowni. Jeśli zajdziesz do pierwszego lepszego sklepu z częściami to do grupy vw czy opla wiele rzeczy mają na półce i to w różnych cenach danej części. To samo dotyczy tych składaków. Składają je w większości z tych samych elementów.
Co do napraw silników perkinsa. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ze skali. Ile powiedzmy pojazdów z silnikiem perkinsa sprzedano w polsce w ostatnich 5 latach a ile kuboty. Aby osiągnąc podobny odsetek procentowy do tych 2 kubot znajomy musiał by naprawić ze 100 takich ładowarek.
Tak z ciekawości wszystkie tłoki stukały czy tylko jeden?
Mf 4255 - 1400 obr 52 kw 360 Nm dawka jednostkowa ok 230 g/kwh
Kubota9040 1400 obr 41 kw 280 Nm dawka jednostkowa podobna ok 230 g/kwh.
Mf osiąga takie rezultaty przy 1100 obr jesli chodzi o moc. Moment jest dużo wyższy. Gdzie więc tu jest ekonomia? Skoro mf em osiągam taki rezultat kręcąc go do 1100 obr. Gdybyście mieli w wykresie kuboty linie obrazującą wielkośc spalania jak w przypadku testu mf a to wygladała by ona podobnie. Ze względu na podobną dawke. Odczytajcie sobie wartości dla 1100 i 1400 obr. Jeśli ktoś nie wierzy niech sobie to wydrukuje przemnoży wartosci dawki jednostkowej przez moc na danych obrotach i wyjdzie mu wykres kuboty.Charakterystyka 5445 jest podobna też osiąga parametry kuboty(1400 obr) przy 1100 obr.
Pisząc te swoje rewelacje tylko się pogrązacie z kazdym postem.

Te całe gramy na kwh to sa podawane przy maksymalnym obciązeniu- full gaz. A co jest gdy wciśniesz 30% gazu? przy 1100obr.Tez tak samo podleje paliwo w jedny i drugim? A moze ten co ma wiecej Nm gdy mu troche uchylisz gaz bedzie generował mniej mocy w stosunku do "słabszego" rywala?.Tego sie nie dowiemy gdy nie przetestujemy maszyny, silnika.

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 23:48
  •  

#1624 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 marzec 2013 - 12:03

co sadzicie o marce kubota Niestety nie ma testów pokazujących spalanie przy częściowych obciążeniach. Dopiero te najnowsze takie wskazania prezentują. Nie ma co jednak zaklinać rzeczywistości. Silnik lepszy przy pełnym obciążeniu bedzie się też lepiej zachowywał przy częściowych obciazeniach od tego gorszego. Pozatym aby zmierzyc moc trzeba silnik obciązyć. Wykres wskazuje jaką moc może rozwwinąc przy danych obrotach i ile potrzebuje paliwa.

Ja Tobie proponuje, weź sobie jakiś samochód i zamontuj w nim typowy japoński benzynowy wysokoobrotowy silnik, coś co będzie miało pojemność nie większą niż 2000 ccm i 200 KM mocy maksymalnej.


Pojedź sobie tym najpierw gdzieś po autostradzie żeby sprawdzić maksymalne możliwości takiego pojazdu a następnie wjedź w miasto i
przebadaj ile ten sprzęt spali paliwa w mieście przy normalnej jeździe.


Zanotuj prędkość maksymalną z autostrady i spalanie z miasta.


Potem wywal ten silnik i zamontuj sobie do niego stary dobry amerykański 4- litrowy V8 z potężnym momentem obrotowym i mocą też 200 KM.


Wykonaj ten sam test.


Zanotuj.


Porównaj.


Stawiam skrzynkę dobrej wódki jeśli V8 osiągniesz podobne spalanie w mieście co 2- litrówka. W końcu możesz gazu nie wciskać w podłogę więc szanse masz.


Powodzenia


ps nie wiem jak tam z zamiennikami do Mazdy i Toyoty (choć jedną akurat posiadam), ale wiem że japońskie auta obstawiają dużą część czołówki rankingów bezawaryjności.


Normalnie zaczołeś mądrze pisać. Ciesze sie że popierasz moja wrersje. Może do tego porównania uzyłes troche złych przykładów ale idea jest słuszna. Jedne silniki trzeba kręcić wysoko, aby coś z tego było innym wystarczy tylkio gaz dotykać.

Ja tam kuboty nie mam i nie bedę pewnie miał, ale dla mnie podniecanie sie folderami i wykresami to jakieś nie porozumienie. Raz jechałem kubotą może dwa i ten silnik to naprawdę ładnie mruczy i ma taką wikse, że nic mu więcej nie potrzeba. Miałem kilka japońskich samochodów, np honde która z instalacją gazową kręciła się do 10 tys i 80 na jedynce zamykałem i w 10 gazu się miesciła w trybie mieszanym. Weż mi znajdz amerykańca który mniej niż 15 pali przy odpychaniu się nogą spod swiateł a nie mówiąc już o dynamicznej jeździe. V 8 to spali 15 jak spokojnie pojedziesz, ja mu depniesz 22. Kumple co się oplami i renówkami odbijali też mieli satysfakcje, że mają lepszy moment obrotowy i niższe spalanie w katalogu. Rzeczywistość wyglądała troche inaczej. Traktorów nie da się tak porównać koło w koło każdy jedzie po swoim polu i chwali co ma, bo jak 2, 3 stówy wydał to nie powie że badziewie mu się trafiło bo wstyd przed sąsiadami. A kubota jak troche z cen spuści jeszcze to bedzie się coraz lepiej sprzedawać, tylko jeszcze kabine by musieli większą zrobić, bo ta teraz to jest porażka troche.

Zgadzam się z @PawelWlkp. W przypadku ciągników ważniejsze jest jak się zachowują w pracy w polu, a nie na hamowni. Teoretyków jak widać na tym forum mamy niezłych, pytanie tylko czy swoje rozważania próbowali kiedykolwiek skonfrontować z praktyką? :) Żadne dyskusje nie dadzą tyle, co dzień pracy maszyną, dlatego uważam, że o zaletach i wadach tych ciągników powinni się wypowiadać użytkownicy, a nie osoby bezinteresownie tryskające jadem na markę, o której wiedzą tyle, co przeczytają w internecie. Panu @Hubertss proponuję choć raz wybrać się na pokazy polowe Kuboty, i zobaczyć jak pracuję te "mulaste" silniki w polu :)
P.S. Kubota M135GX ma maksymalny moment 566Nm przy 1200obr/min. Czy to zły wynik?


Na af pokutuje teoria, ze jak nie miałeś nie jechałeś to nie możesz nic pisac bo nic nie wiesz. Po to własnie robia testy. Mają one na celu bezstronne zmierzenie, sprawdzenie przy pomocy dokładnych maszyn. A nie pisanie bo tak mi się wydaje i już. Zgadzam się, że ktoś wsiądzie do nowego ciągnika. jak ktos pisał podnieci się, że jest rewelacyjnie, nawet jak wciska się gaz to przyśpiesza i jeszcze do tego kołami mieli. Jednak jesze nie widzałem, aby pojazd mający gorsze wyniki w teście. Byl w tym samym teście lepszy. To nie są katalogi jak komus sie wydaje tylko testy. To nie jest żadna teoria. Tylko opisana fachowo praktyka. Teoria to jest na deskach projektowych i w katalogu producenta. Czy pojazd mający w testach sekundę do setki mniej, niższą prędkość max, promień skrętu będzie miał te wartości lepsze w realu? To jakieś rozdwojenie jaźni czy de ja vu?
Wynik kuboty 135 gx to zadne cudo.
fendt 413 vario 140 KM - 1900obr 589Nm - 1400 obr pojemnośc silnika ponad 2 litry mniejsza
Mf 5470 135/145 KM - 2000 obr 585/625 Nm 1400 obr pojemność ponad 1,6 litra mniejsza
Mf 6614 140KM - 1950 obr 645 Nm 1500 obr pojemnosc mniejsza o ponad 1,1 litra
Przynajmniej przy silniku w 135 gx poszli po rozum do głowy i zrobili jakąś normalna charakterystyke.

Edytowany przez hubertuss, 20 marzec 2013 - 12:37.


#1625 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2013 - 12:47

co sadzicie o marce kubota Jak swoim traktorem masz zamiar pracować na hamowni to przyznam Ci racje. Jak za dwadzieścia lat i jakieś 10tys godzin będzie miał parametry testowe to gratuluje wyboru, cała reszta jest w błedzie bo nie uwierzyła w bezstronne testy w których zawsze zwycięzają rodzime marki.

#1626 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 marzec 2013 - 12:59

co sadzicie o marce kubota Po pierwsze nie cała reszta. Bo jak widac w tym temacie nie wszyscy slepo wierzą w potęge kuboty. Po drugie kubota nie jest wieczna i przy 10 tys godzin też parametrów tesotowych miała nie będzie. A po trzecie nie mam zamiaru trzymac mfa. Co prawda ma on mechaniczną skrzynie i 10 tys godzin wytrzyma. Ale wiele ciągników z półbiegami, rewersami eh czy skrzyniami vario przy takim przebiegu zaczyna stwarzać wiele drogich problemów. Tak więc co z nie zniszczalnego silnika, nawet gdyby taki był jak inne podzespoły zaczną szwankować.

#1627 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 20 marzec 2013 - 14:20

co sadzicie o marce kubota Hubertuss - ile masz przepracowane swoim MF-em.
Silnik w każdym traktorze czy on ma przepracowane 10tyś czy tysiąc decyduje o ekonomice. No i chyba lepiej żeby silnik osiągał parametry zblizone do siebie przez cały okres użytkowania. Co do testów ja nie wierzę w nie ponieważ nie uwzględniają błedu statystycznego wynikającego z jakości paliwa, powietrza, dotarcia silnika, czy inwidualnej charakterystyki każdego silnika.
Większość tu na forum zapewne oprócz Hubertussa stwierdzi, że silnik silnikowi nie równy w tym samym modelu. Najszybciej odczuwa się to w samochodach osobowych, a w ciągnikach najlepiej obrazują to spece od tuningu silników czy osobówek czy ciągników.

#1628 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 marzec 2013 - 14:43

co sadzicie o marce kubota Piszesz zabobony z epoki produkcji poloneza czu c 330. Gdzie parametry silnika zależały od tego czy robotnikowi go składającemu się chciało czy nie. W fabrykach takich jak kuboty czy perkinsa części silników obrabiają i składają automaty. Zadaniem człowieka jest tylko umieścić element lub ustawić narzedzie. A i to w większości przypadków odbywa sie to automatyczne. Dlatego powtarzalność parametrów jest wysoka. Zreszta jakie to ma znaczenie, skoro fabryki pracują podobnie. Więc jesli nawet jakieś niewielkie róznice będą pomiędzy poszczególnymi sztukami to i u tej i u tej marki.
Nie wierzysz testom. gdyby kubota wypadała w nich lepiej pewnie bys wierzył. Jak mówi stare przysłowie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Godzin mam 3200. Licznik elektroniczny, dałem koleśiowi co cofa szafy i twierdzi, że nikt tam nie grzebał. Silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Potrzymam go 2 może 3 lata i sprzedam. Nie interesuje mnie ile godzin wytrzyma. Nikt nie jest w stanie tego przewidziec podobnie jak w przypadku kuboty. Prawda jest taka, że kupując ciągnik z przebiegiem powyzej 10 tys godzin powaznie ryzykujemy w przypadku każdej marki to samo tyczy eksploatacji.

#1629 Share KARGO

KARGO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wys-maz
  • Zainteresowania:technika rolnicza , produkcja zwierzęca

Napisany 20 marzec 2013 - 15:15

co sadzicie o marce kubota Ale na co tu sie obrażąc z tych testów co tu zostały podane kubota lepiej wypada od MF wiec nie wiem o co ci chodzi kolego jesli masz inne to prosze i je przedstaw

#1630 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 marzec 2013 - 15:33

co sadzicie o marce kubota Ja się na nic nie obrażam. Jeśli chodzi ci o test mf a 3635 i kuboty 7040. To fakt kubota jest bardziej ekonomiczna w średnim zakresie obrotów. Jeśli zaś chcemy pracowac z mocą max ekonomiczniejszy bedzie mf. Ja nie neguje tego twierdząc, że nie wierze w testy i w rzeczywistości jest odwrotnie. Dlatego twierdziłem od początku, Że kubota buduje małe traktorki dobre do lekkich prac. Trawniki, komunalka, sad. Jeśli ktoś potrzebuje większego ciągnika tak około 90 - 100 KM do cięższych prac jako glówny w gospodarstwie. Kubota przegrywa z kretesem nawet ze starymi mf ami. Potwierdzają to dane z zestawienia za 2012 rok. Zobaczcie w jakich przedziałach mocowych ile ciągników sprzedała kubota. Link na górze strony.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 23:48
  •  

#1631 Share KARGO

KARGO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wys-maz
  • Zainteresowania:technika rolnicza , produkcja zwierzęca

Napisany 20 marzec 2013 - 15:41

co sadzicie o marce kubota Głosisz wyższość silnika w MF nad Kubota a w danym tescie gdzie MF ma 80PS a kubota 75PS to kubota dysponuje wiekszą zbadaną mocą

#1632 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2013 - 15:50

co sadzicie o marce kubota Tak się składa że mam akurat NH., a nie kubote. Sprzedał najwięcej czyli dokonałem właściwego wyboru. W Mf sprzedaż kiepskawo wygląda. Zobacz sobie testy samochodów i porównaj z rzeczywistością. W ciągnikach pewnie podobnie to wygląda tylko sponsorzy inni. Powtarzam że kuboty nie mam i pewnie nie będe miał. A co do powtarzalności ostatnio gość mi chipował samochód i może na coman railu zrobić mi charakterystyke jaka mi odpowiada. Zrobił mi mega mocny dół i mi błąd turbiny wybija i tryb awaryjny, także nie polecam nikomu takich kombinacji, tym bardziiej w traktorze. Jak coś w fabryce wymyślili to trzeba się tego trzymać, jakby dało się lepiej to odrazu by tak fabrycznie zrobili. A w takim jak mój na hamowni różnica między egzemlarzmi jest do 50km, co mnie lekko mocno zdziwiło.

#1633 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 20 marzec 2013 - 16:03

co sadzicie o marce kubota Róznice 50 km. To co masz za auto. 300 km mocy fabrycznej? Bo chyba nie myslisz, że ktoś uwierzy, że w aucie 100 km 50 jest róznicy między egzemplarzami. Nh sprzedał najwięcej ze względu na cene. Mf jest drogi więc nie tak popularny. Kubota jeszcze droższa dlatego w najwyższych segmentach w jakich maja ciagniki sprzedali 30 i 2 sztuki. Zresztą o sprzedaży decyduje wiele czynników.
Co do testów. jeszcze się nie spotkałem z tym, aby auto miało szybszy czas do setki w teście a wolniejszy w rzeczywistości. Przecież test jest wynikiem rzeczywistości. Jak nie potrafisz tego pojąc nie moja wina. W nieskończonośc tego powtarzal nie bede.
Fakt kubota 7040 w tym przypadku ma deczko wyzszą moc. Ale nie jest juz tak ekonomiczna. O momencie nie wspominam.

#1634 Share kokoman0

kokoman0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BAU
  • Zainteresowania:Jazda wszystkim co ma koła ale niekoniecznie silnik

Napisany 20 marzec 2013 - 20:28

co sadzicie o marce kubota

Tak się składa że mam akurat NH., a nie kubote. Sprzedał najwięcej czyli dokonałem właściwego wyboru. W Mf sprzedaż kiepskawo wygląda. Zobacz sobie testy samochodów i porównaj z rzeczywistością. W ciągnikach pewnie podobnie to wygląda tylko sponsorzy inni. Powtarzam że kuboty nie mam i pewnie nie będe miał. A co do powtarzalności ostatnio gość mi chipował samochód i może na coman railu zrobić mi charakterystyke jaka mi odpowiada. Zrobił mi mega mocny dół i mi błąd turbiny wybija i tryb awaryjny, także nie polecam nikomu takich kombinacji, tym bardziiej w traktorze. Jak coś w fabryce wymyślili to trzeba się tego trzymać, jakby dało się lepiej to odrazu by tak fabrycznie zrobili. A w takim jak mój na hamowni różnica między egzemlarzmi jest do 50km, co mnie lekko mocno zdziwiło.

To zje*ał ci sprawę z tym tuningiem. Niestety dużo jest takich magików a dobrzy nieźle się cenią ja mam O1 FL i robioną ze 101km na 140km (moc na kołach 136km) jeszcze przez poprzedniego właściciela (mojego sąsiada) i nic się z tym samochodem złego nie dzieje.
Co do Kuboty to nie siadajcie tak na @hubertusa bo to prawda co pisze ale np. mi ta charakterystyka przynajmniej mojego ciągnika mi pasuje (m105s) na niskich obrotach jest bardzo oszczędny, a ekonomiczny zakres obrotów kończy się przy ok. 2200 obr./min. Z pługiem kvernelanda 4 rozstawionym na 20' (vario) daje sobie radę ale ziemie najlepsze jakie mam to 4a chociaż par razy oraliśmy dla sąsiada. Raz po lucernie 3 letniej to powiem szczerze, że miał co robić bo nie dość, że pod górkę to w praktycznie czystej glinie. Spalania mu wtedy nie mierzyłem ale swoje na pewno zjadł grunt, że rozstawu ojciec (bo wtedy on orał) nie zmniejszał. Także kiedy trzeba siłę ma ale np. przy poprzedniej prasie (welger RP12s) fakt faktem do ok. 500 mth nie dało się robić nim na przełożeniu 540e wałka WOM po prostu przy dobijaniu zdychał natomiast po tych ok. 500 mth dało się już pracować na eko z prasą belującą z tym, że broń Boże spuścić go z obrotów (poniżej 1500) bo zdychał. Tak na marginesie prasując prasą metal-fach na komplecie noży radzi sobie dużo lepiej jak ze starą welgerką. Patrząc na harakterystykę ciągników K można stwierdzić, że dość słabo nadają się do transportu bo w polu można łatwo dopasować sobie przełożenie do danej pracy aby uzyskać zadowalającą prędkość przy dość ekonomicznych obrotach. Natomiast w transporcie ważna jest prędkość i spalanie a we wcześniejszych modelach max. prędkość równała się max spalaniu w nowych to zmienili i na ekonomicznych obr. można już uzyskać prędkość maksymalną.
Ogólnie silnik zaczyna się budzić tak ok. 1300-1400 obr./min. niżej to może nie muł ale słaby jest ale przy pracy z ładowaczem mocy wiele nie trzeba a i pali wtedy mniej. A i co we wcześniejszych postach podkreślałem (n postów wstecz) to to, że bardzo wolno nalicza mth prawie 2 krotnie wolniej niż fendt wujka (piszę tu odnośnie swojego egzemplarza i odnośnie pracy przy ugniataniu pryzmy).
Aha dodam od siebie coś na temat swoją opinie na temat wiarygodności testów publikowanych na łamach prasy branżowej. Otóż kiedyś bodajżew jednym z pierwszych dodatków do topagrar był test zetora forterry (modelu nie pamiętam) i o ile w większość rzeczy które były tam opisane byłbym w stanie uwierzyć tak moja wiara skończyła się wraz z opisem, że zmiana prędkości wałka w tym traktorze jest "komfortowa" dla niewdrożonych w temat aby zmienić prędkość wałka należało zdjąć taki dekiel odkręcając przy tym n śrub wyciągnąć końcówkę wałka obrócić ją i z powrotem wszystko złożyć. Po tym artykule wszystkie testy traktuję z naprawdę dużym przymrużeniem oka.

Edytowany przez kokoman0, 20 marzec 2013 - 20:53.


#1635 Share PawelWlkp

PawelWlkp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2013 - 22:34

co sadzicie o marce kubota W serii 224 tylko, a w praktyce gość mówił że od 180 mają do 230 ponad niektóre egzemplarze.A to całkiem szanująca się marka. Niestety z wiekiem mocy nie przybywa i nierówno ubywa. Mój ledwie 200 kilka. Teraz 260 ale zadyszke łapie i lipa. Spalanie specjalnie nie wzrosło choć niby miało zmaleć. A kto niby i jak sprawdzi przyspieszenie w aucie? Ze stoperem i patrząc na licznik?To chyba w maluchu co minute na to potrzebował. W dobrym aucie wymiana opon na nowe poprawi start o pół sekundy. Tu się liczy dobry marketing i sprzedasz.A kubota ma dobry chwyt z tą japońską trwałością. Pomimo 50 lat udowadniania w niezależnych testach że europejskie auta przewyższają japońskie pod każdym względem te jednak stale zwiększają udział w rynku. I każdy kojarzy niemal że japońskie to trwałe, niezawodne. Raczej o fordzie albo oplu nikt tak nie myśli, bynajmniej nie są tak postrzegane. Kubota z tym japońskim rodowodem i z mądrą polityką cenową zyska napewno grono zadowolonych klientów. Bo chwyt że jakość musi drogo kosztować się nie sprawdził. Musi być jakość i cena żeby wejść na rynek.
I nie tłumacz mi o testach samochodów bo miałem przez kilka lat auto handel na podwórzu więc pare samochodów przetestowałem osobiście. Na ogół dane testowe zwłaszcza te o spalaniu to między bajki można włożyć, albo jakaś fujara je robiła co się nogą od świateł odpychała. Pare oszczędnych samochodów miałem a w testach żadnej furory nie robiły. A staram się jeżdzić zawsze ekonomicznie, dynamicznie i bez szaleństw zbędnych.

#1636 Share jaskier

jaskier

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 21 marzec 2013 - 10:41

co sadzicie o marce kubota

Wynik kuboty 135 gx to zadne cudo.
fendt 413 vario 140 KM - 1900obr 589Nm - 1400 obr pojemnośc silnika ponad 2 litry mniejsza
Mf 5470 135/145 KM - 2000 obr 585/625 Nm 1400 obr pojemność ponad 1,6 litra mniejsza
Mf 6614 140KM - 1950 obr 645 Nm 1500 obr pojemnosc mniejsza o ponad 1,1 litra
Przynajmniej przy silniku w 135 gx poszli po rozum do głowy i zrobili jakąś normalna charakterystyke.


Kazdy producent silników podaje tylko największą moc i największy moment obrotowy.Czy to samochód, ciężarówka, ciągnik rolniczy chwalą sie ile to ma momentu obrotowego i na jakich obrotach.
A według mnie powinni w każdym silniku padawac zakres przebiegu 90-95% maksymalnego momentu obrotowego. Zestawiłem w tym przypadku kilka ciągników z 95% max momentem obrotowym.
Deere 6310 1250-1850obr
Deere 6420 1100-1850obr
VAL N121 1050-1700obr
NH T6080 1000-1750obr
Fendt 411 1150-1550obr
DF K120 1300-1700obr
NH T5040 1000-1200obr
KUB M9540 1400-2100obr

Teraz trochę jepiej widac jak każdy silnik posiada charakterystykę. Zródło testy FAT

#1637 Share robertrolnik27

robertrolnik27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska! Koło!

Napisany 21 marzec 2013 - 12:27

co sadzicie o marce kubota Zastanawiam się nad kupnem ciągnika Kubota M6040 która będzie pracowała z turem jako ciągnik pomocniczy. Przemawia za nią oczywiście zwrotność co bardzo pomaga w wąskich pomieszczeniach gospodarczych, niskie spalanie.

I tu proszę żeby pewne osoby nie atakowały mnie za to że pisze niskie spalanie. Ciągnik nie pracowałby z pługiem ale tak jak pisałem z turem oraz rozsiewaczem nawozów, opryskiwacz, siewnik zbożowy do tych prac nie będzie mu potrzebne 100% mocy oraz 2300 obr/min. Kubotę z serii M (dokładnie M9940) posiada mój kuzyn który używa go podobnych prac jak ja tylko bez ładowacza i ma bardzo dobre zdanie o nim jeśli chodzi o spalanie i ogólne użytkowanie. Zauważyłem że już trochę czasu są ciągle sprzeczki dotyczące spalania. Powiem co ja o tym myślę, każdy kupuje ciągnik najlepiej przystosowany do prac w jakich zamierza go używać ale każdy ciągnik c330, Zetor 11441 czy Kubota M6040 będzie palił dużo jeśli mu się da max obrotów. Mogę dac własny przykład: Posiadam zetora 11441 i na forum af w zakładce zetor też są podobne tematy do tego jeden powie że dużo palą zetory a inny powie że mało... Ale pytanie na jakich obrotach?! Przy gruberze Mandam 6 łap na resorze mój zetor przy wykorzystaniu około 85 % mocy i obr powyżej 1900 ciągnik naprawdę dużo palił ale już przy prasie pasowej bez rotora gdzie zapotrzebowanie mocy to 65 KM obr do 1800 palił mało a nawet bardzo mało co mnie dziwiło. To normalne że przy wykorzystaniu mocy ciągnika na poziomie 85-95% spalanie będzie duże w każdym ciągniku patrząc na jego moc.

Kubota w czynnościach podanych wyżej przeze mnie pali mało co przemawia za nią. Wiadomo serwis jest drogi żeby nie bardzo drogi ale patrząc na spalanie powinno jedno w drugie wchodzic. Jeśli chodzi o ceny to za M6040 powiedział mi diler 114 tyś netto. Po rozmowie cena brutto to: 150 060 w standardzie czyli, klima ( jeśli ktoś nie wie to niech nie pisze że teraz już w każdym ciągniku jest montowana w standardzie) siedzenie pneumatyczne, 450 kg obciążników przednich, belka robocza, zaczep transportowy. Do plusów mogę też zaliczyć brak elektroniki w konstrukcji ciągnika, mechaniczny, dwustopniowy wtrysk paliwa, hydrauliczny rewers bezsprzęgłowy, nowoczesna i wygodna kabina oraz mechanizm różnicowy osi przedniej.

#1638 Share Artur96

Artur96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 21 marzec 2013 - 15:44

co sadzicie o marce kubota Coś jest nie tak powinieneś mieć 470kg. I belki roboczej nie ma w standardzie, pewnie diler ci dorzucił.

#1639 Share robertrolnik27

robertrolnik27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 140 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska! Koło!

Napisany 21 marzec 2013 - 19:06

co sadzicie o marce kubota Nic nie dorzucił :) jest w standardzie. A i ktoś pisał wcześniej że ceny zmalały, owszem bo o ile dobrze słyszałem chyba jest mała zniżka na Kuboty od stycznia.

Edytowany przez robertrolnik27, 21 marzec 2013 - 20:34.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
co sadzicie o marce kubota Dzisiaj, 23:48
  •  

#1640 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 21 marzec 2013 - 20:11

co sadzicie o marce kubota No wiecie jak to jest najpierw zwyżka potem zniżka. Jak coś poszło ostro w górę to i musi później schodzić. Ale ogólnie cena nie jest jedynym wyznacznikiem zakupu ciągnika do danego gospodarstwa.

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Części zamienne z bonusem zobacz »