kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

Kondzik    0

Jakoś w to nie wierze. Mnie zainteresowała Kubota M6040. Byłby to ciągnik pomocniczy i nie wykonywałby ciężkich prac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Jakoś w to nie wierze. Mnie zainteresowała Kubota M6040. Byłby to ciągnik pomocniczy i nie wykonywałby ciężkich prac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

@rafik256 - z całym szacunkiem - albo gubisz się w prostszym ciągniku, gdzie nie masz guziczków i pokretełek do EHR, albo miałeś dzień z lewą nogą.. ;-) Akurat w te farmazony nie wierzę i jakoś brak tu w Twojej twórczości odzwierciedlenia,

w MF masz 2 cylindry więcej no i pojemność silnika 3769cm3 : 5797cm3 i się nie dziwię czemu pociłeś się w czasie orki..

I piszesz że brakowało biegów...ciekawe spostrzeżenie, bo Twój 20 latek i Kubota M 108 s ma tyle samo biegów do przodu i do tyłu.. Powiedz wprost że chciałeś popisać się przed sąsiadem, i może przed sąsiadką nowym sprzętem a że nie wyszło to ciągnika problem.. ;-) Reszta non comento. ;-)


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

legat co ty mi tu za pierdoły opowiadasz jakie popisy jeżeli ty takie metody stosujesz to nie znaczy ze wszyscy tak robią. W ciągniku raczej sie nie gubie tylko ze cały zakres pra cy podnosnika był w 1/3 skoli dzwigni i wystarczył jej minimalny ruch a pług zmieniał drastycznie połozenie. Jeżeli chodzi o silnik to nie powiemże podaobała mi sie jego praca, jednak spalanie nie było rewelacyjne. Ponoc ciagnik przyjechał z pełnym bakiem i po teście serwisant osobiście zalał go pod korek więc nie widzę tu podstaw do spekulacji taka objetość wyskoczyła na dystrybutorze. moza odjąc od tego nawet te 3 litry na przejazd regulacje i inne pierdoły ale i tak spalanie jest duze. Poczytaj troche w temacie o MF i zobaczysz że to co pisze o spalaniu mojego ciagnika ma potwierdzenie wiec nie widze podstaw do frustracji.

Napisałem w podprzednim poscie że brakowało biegów w tym sensie ze trzeba było schodzić coraz nizej i jeszcze troche zabrakłoby przełozeń i nie chodzilo mmi o to Że skrzynia jest zle zestopniowana czy tez ogólnaliczba biegów jest zbyt mała. Widze ze strasznie się obuzyłeś jednak nie zanegowałeś tego co napisałem o podnośniku tego ciągnika, moje wrażenia są mizerna po przesiadce z MF i tyle.

Widze ze na tym forum panuje powszechana tendencja do strasznego bronienia posiadanych produktów które sa zawsze najlepsze i nie jest mozliwe zeby ktoś kupił cs co okazałoby sie mówiąć delikatnie niezbyt udaną maszyną. Po ostrości twojej wypowiedzi jestem niemal pewien ze masz kubotę i dlatego tyak jej bronisz i nie jesteś w stanie przyjąc krytyki tego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jakoś tak bardziej przychylam się do zdania rafika-co mnie kompletnie nie przekonuje w ciągnikach to duża moc z małej pojemności (czasami tzw.moc papierowa-a więc podawana w jakichś tam coraz bardziej wydumanych normach-czyt.bez pompy wodnej,wentylatora itd).

Co do bronienia produktów-hmm-sam jakoś tak swoje produkty bronię ;)-ale czy to dotyczy mego Zetora 7211 czy JD 5720 zauważam że raczej wszyscy mają o tych produktach podobną (czyt.dobrą) opinię-więc może prawdę piszę ?:o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

@jaro może nie związane z tym tematem ale wysoko doładowany silnik raczej mniej pali może nie w nowych sprzetach ja mam w MF 6l poj i 110 km pali w ciężkiej robocie 15l /h zegarową ( 1800 obr ) a silnik DAF w sieczkarni o pojemności 11,6l i mocy 428km pali 30l/h przy obr pod obciązeniem 2200 a na nawrotach jest 2300 myślałem że on spali z 50l/h a tu szok jednego dnia od 10- 23 z minutami w tym ze 2h przerwy na obiad i naprawe spalił 370l a wykosiłem 9,7 ha w 4 kawałkach , jeszce maszyny z tak oszczędnym silnikiem nie miałem , jeżdże na ON kupowanym Hurtowo i na 100% Orlen , silnik ten czuje strasznie gorsze paliwo przebieg ponad 3000h

 

w sąsiedniej miejscowości kupił JD 7530 (mówią że pali mu 30l/h) nie wiem czy tak jest ale raczej tak bo orze nadal 1614 z ibisem 4x48 (ma 5 skibe) a JD ładuje BB nawozu dorobinym ramieniem na tylny TUZ do rozsiewacza dla mnie to troche dziwne kupić ciągnik i nim nie orać tylko tłuc się 1614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Róznica w udźwigu podnośnika ma ponoć 815kg (4000kg Kubota - 4815kg MF) na korzyść MF 3090 (źródło www.konedata.net), więc gdzie te wielkie halo w udźwigu podnośników? No a zapytam przy jakich obrotach orzesz MF z tym pługiem o którym pisałeś? Też 2400?? ;):o:D To ze jedni wybierają nowy produkt, to nie znaczy że wybór nie jest trafiony, jednemu podoba się używany ciągnik, (wycieczki po części i telefony po fachowcach lub dłubanie się samemu przy ciągniku), a innemu nowy jak to mówią - "Jednemu podoba się matka, a drugiemu córka." Wiec opcji jest wiele.. a gdzie wyszukałeś ostrość mojej wypowiedzi? :D:D


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@piootr-nie o spalanie mi chodziło tylko o zachowanie pod obciążeniem-u mnie np.nikt nie wierzy że JD można ruszyć z tak niskich obrotów z tak sporym obciążeniem (dopóki nie wsiądzie do kabiny i się nie przekona sam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Ja osobiście wierze bardzej Legatowi997 ponieważ ma ten ciągnik i wie o nim więcej. Może i racja że broni swojej maszyny ale czytałem sporo komentarzy na temat Kuboty i były one w dużej większości pozytywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hanter150    2

Hm jaki ruch w temacie. Nie chce tu bronić ani obrzucać negatywnymi słowami kubote , ale każdy może mieć choć odrobinę prawdy. Przed kupnem Kuboty widzieliśmy ją w pracy w naszej miejscowości , ponieważ osoba która opisywała ją w agromechanice ma gospodarstwo położone kilkadziesiąt metrów ode mnie. Nie można było jej sprawdzić w każdej pracy w ciągu tych 2 tygodni ponieważ przyjechała bez górnego zaczepu. Z tego co się orjętuje to ten egzemplarz do testowania miał jakieś problemy z podnośnikiem. Podnosił lecz podnośnik opadał po jakimś czasie. Tylko tyle z negatywnych rzeczy tego ciągnika dowiedziałem w czasie rozmowy z testującym. W moim gospodarstwie ME8200 spisuje sie doskonale. Spalanie jest o wiele niższe niż w Zetorze 9641, którego także posiadam. Niedawno zatankowaliśmy ją pod korek i pojechaliśmy orać pługiem Unii Tur 3+1 . Po oraniu i dolaniu paliwa wyszło 11 l / mtg. Nie wiem ile zaorała w ciągu mtg i w jakim czasie gdyż nie było mnie w tym czasie na polu. A tak szczerze to chyba każdy się ze mną zgodzi że nie każdy ciągnik jest idealny. W każdej marce może trafić sie felerny egzemplarz.


KUBOTA ME8200, ZETOR 9641 + TUR, URSUS 3512, URSUS C360 + TUR --- Pracują na prawie 30ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateus2222    0

skoro jest tu paru użytkowników którzy mieli KUBOTE M 108s na test... to niech wstawią zdjęcia na potwierdzenie swoich opini

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@rafik256 wiesz może ile dokładnie wazyła kubota z testu i Twój MF???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Powiedz mi a ile kosztuje taki M8540? No bo ladny rewers, klima, niezla skrzynia i fotel pneumatyczny to za darmo nie daja wiec to ile by kosztowal ten model?


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobert21    0

Juz sie dowiedzialem ile - niestety 150 000 brutto. Ta cena mnie zniechecila :P


Okresowy rolnik z miasta ;)
Na ok. 30 ha - Zetor 5320 i T25, w niedalekiej przyszłości może coś jeszcze...
Niedaleka przyszłość nadeszła - NH T5040 + Metal Fach T241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dj.vadium    1

Witam...

 

miałem przyjemność doostać KUBOTKE 108 na testy (1,5 godziny w polu)..

 

no fakt mam jedynie porównanie do pronarów ale.........

 

1. dźwignia podnośnika jest wykonana z cienkiego płaskownika i lata na boki (zwłaszcza gdy ktoś przyzwyczajony jest że dźwignie trzeba dobrze przycisnąc to trochę jest to denerwujące ale to pewnie kwestja wprawy), a druga sprawa to że dźwignia ta ma duży skok a zakres w jakim jest użuwana przy pługu jest bardzo krutki tzn. jest bardzo czuła.

2. wydaje mi się że ma bardzo dużą siłę (duży przepływ) na wyjściu hydraulicznym bo mój pług strasznie szarpało... MOŻE JEST JAKAŚ REGULACJA PRZEPŁYWU ALE NIE WNIKAŁEM W TO... to oczywiście jest na plus...

3. jak na 108km to coś wydawał mi się za lekki

4. podobno uźwigu na tylnym TUZ ma około 4000kg

 

oczywiście klima, radio, cichutko w kabinie, intercooler, common rail (czy jakoś tak), dobra widoczność z tyłu, tłumnik przy słupku, troszke mała kabina ale SKOŚNO OKIE tłumaczą się że mała szybciej się nagrzeje zimą i ochłodzi w lecie.... pół bieg przełączany pod obciążeniem w gałce zmiany biegów, system "ANTYSZOK" na podnośniku czyli podczas jazdy brak gwałtownych obciążeń na TUZ spowodowanych wpadnięciem w dziurę, siedzenie pneumatyczne,

 

część wyposażenia montowana jest w Polsce napewno: przednie błotniki, tylnie poszerzenie błotników, układ pneumatyczny, i chyba inne mocowania TUZ oraz opony ale to pewnie na życzenie......

 

gdyby kosztował tyle co pronar w tej mocy to z penością wybarał bym KUBOTKE...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
Kubota M 108S - jak dla mnie to jak dotąd rewelacja, rewers elektrohydrauliczny bez sprzęgła, klimatyzację, fotel pneumatyczny, doskonałą widoczność (tłumik przy prawym słupku kabiny), no i spalanie jest naprawdę małe. Sprawdzam tylko płyny eksploatacyjne, czyszczenie od czasu do czasu filtrów przy duzym zapyleniu, no i uzupełniam paliwo. Chodzi i funkcjonuje jak szwajcarski zegarek.

 

Co rozumiesz pod pojęciem naprawdę małe, bo interesuje mnie konkretnie ile i w jakiej robocie. Dla jednego małó to poniżej 8l\h, a dla drugiego 3l\h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Spalanie średnie wychodzi u mnie 4,5l oleju napędowego na 1mth = (1900obr = 1h zegarowa).


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio1523A    0

Słyszałem, że to jest dobry, wytrzymały, oszczędny traktor ma np. rewers, EHR, siedzenie pneumatyczne i wiele innych funkcji na światowym poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam77    0

Co znaczy średnie spalanie wychodzi 4,5mth, w jakichś konkretnych pracach? Napisz bo jestem ciekaw a z tego co napisałeś nie wiele wynika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Dotyczy transportu z dwiema przyczepami sianokiszonki (16szt na odl. 5km - 2x pełne i 2x kursy puste ) i koszenie 3ha z kosiarką 1,85 ze spulchniaczem..


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andero    0

Ja mam od 3 miesięcy Kubotę M8540 z ładowacze czołowym Quicke Q35 i mam o tych ciągnikach bardzo dobre zdanie. Jest to u mnie ciągnik pomocniczy. Dziwne, że najgorszą opinię o Kubotach mają ci, którzy ją tylko widzieli np. na targach (lub nawet nie widzieli) czy ci co ją "rzekomo" testowali...

Mi Kubotę przywieźli w połowie września (2,5 miesiąca po zamówieniu) i już praktycznie po pracy. Robi teraz głównie w ładowaczu (obornik i sianokiszonka). Pracowała wcześniej trochę w wożeniu kukurydzy, transporcie i w polu (dla sprawdzenia bo do ciężkiej pracy mam U1224).

Do ciągników testowych trzeba mieć dystans, gdyż na pewno (w większości przypadków) nie będą w pełni oddawały jakości ciągnika nowego. Ciągniki testowe nie są szanowane, codziennie w innych rękach. Używane są przez ludzi którzy poddają je doświadczeniom i nie zawsze eksploatują prawidłowo. Diler opowiadał mi o przypadku jak rolnicy z jednej wioski starali się zepsuć Kubotę (żeby udowodnić dilerowi że ten produkt nie jest taki dobry jak on mówi). Przez 4 doby pracowali nim bez przerwy, w za dużych pługach przeciążając itp. Eksperyment się skończył gdy jeden z nich do zbiornika wlał płyn paliwopodobny i zatkało filtr paliwa...

Mimo wszystko opowiadanie rafika256 wydaje mi się wręcz fantastyczne... Gdyby to były takie lipne ciągniki to dla czego diler dawałby je do testowania? Żeby odpędzić potencjalnych nabywców?

Dziwne, bo mój ciągnik jest mniejszej mocy (mój M8540, testowy M108S) i ja swojego na próbę też czepiałem do agregatu uprawowo-siewnego 3m (famarol + poznaniak 3). Za siewnikiem, na belce z pazurkami zabronowującymi - czyli jeszcze dalej od ciągnika, stanęło 3 mężczyzn (ok 250 kg rekompensujące pusty siewnik). Ciągnik na małych obrotach podniusł bez problemu. na koniec rozbujaliśmy agregat żeby zobaczyć jak będzie zachowywał się przód - nie miało to wpływu na przyczepność kuł. rafik256 mógł mieć cięższy agregat.

2,5 KM/h to bardzo wolno. 1 lub 2 polowa (producent podaje prędkość minimalną tego ciągnika na 1,67KM/h, a przecież orząc musiał dać większe obroty). To na standardowe 32 biegi aż tak trzeba było redukować, do 1 polowej??? Szybciej spodziewałbym się że napiszesz że na glinie ciągnik stracił przyczepność ze względu na za małą masę, jak mu niektórzy zarzucają (ok 4600kg)...

Z tego co piszesz, to nie wierz ile paliwa było w ciągniku gdy przyjechał, wiesz tylko ile serwisant zatankował po pracy. Trudno więc wnioskować ile spalił. równie dobrze gdy przyjechał mogło do pełnego brakować 20l. (np. serwisant sobie spuścił licząc że ciągnik cały dzień będzie pracował i takie niecny czyn nie wyjdzie na jaw ;) - 20l. na 15 godz. pracy to tylko 1,3l. więcej na godzinę).

 

Nie zarzucam rafikowi 256 fałszu, bynajmniej. Chciałem wskazać tylko na przesadne stwierdzenia (np. ta redukcja biegów), niedomówienia jednoznacznie interpretowane (spalanie tylko z ilości paliwa wlanego po pracy a bez wiedzy ile było), oraz przede wszystkim na fakt że był to ciągnik testowy zapewne z popsutym podnośnikiem (także silnik mógł nie przedstawiać już najlepszej formy). Sam jestem użytkownikiem Kuboty (co prawda mniejszego modelu) i taki opis nie pasuje mi do tego ciągnika (zapewne tak, jak dla wielu posiadaczy Kubot).

Proszę nie traktować mnie jak "kolejnej osoby ślepo broniącej Kuboty". Staram się podejść obiektywnie do sprawy. Na tym forum pełno jest ludzi prowadzących tak jakby kampanię przeciwko tej marce. Często widzi się wpisy typu MTZ-super ekstra itd. Kubota-g..... i to z reguły bez żadnych argumentów. Rozbrajające są jeszcze określenia że chińskie...... (no coment)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

TEsteowanie tych ciągników juz od dłuzszego czsu odbywa sie wyłocznie w obecności pracownika firmy, która wypożycza maszyne do testów. Wszystko odnośnie obsługi tej maszyny powiedział mi ten własnie pracownik,od niego się dowiedziałem ze ten silnik moze sie wkręcić do ponad 3 tyś, czyli o wiele więcej niz powszechnie spotkane silnik w ciągnikach. On powiedział, co tez z reszta dało sie odczuc, ze silnik osiaga maksymalna moc przy 2400 obr/min tak wiec legat jezeli masz ten ciągnik to powinienas wiedziec jaka jest charakterystyka tego silnika.

Moze wcześniej ciągnik został uszkodzony czy przeciązony kiedy jeszcze na test nie jeżdził pracownik i to spowodowało tak słabe działanie podnośnika. Agregat , który podczepiałem czyli Silowolf ma jak juz pisałem 5,5 m długości i mase około 1300-1400 kg tak wiec maszyna dośc ciężka i bardzo długa (około 1m dłuzsza od ciągnika) takze to ze przód w ciągniku się podnosił a maszyna nie oderwała się od ziemi nie było zaskoczeniem, a dlaczego. MF który normalnie przy nim pracuje wazy 5800 kg (ważone na wadze) co w porównaniu do 4600 kg Kuboty i faktu iż MF jest o 81 centymetórw dłuzszy (Obciązniki w moim MF sa wysunięte ze względu na ich umieszczenie na ramie) ma duży wpływ na sabilność. POmimo tego w MF po podniesieniu tego agregatu przód nie przylega mocno do podłoza i na nierównościach sie nieznacznie unosi. Zapewne ze wzgledu na takie różnice pomiedzy oboma ciagnikami jak masa, długość, udzwig spowodowały że to co było mozliwe dla jednego okazało sie niemozliwe dla drugiego. Wszytko co napisąłem o kubocie jest moja opinia z która ktos moze się nie zgodzić.

Nie mam tutaj powodów żeby klamać np. w kwestii spalania tyle litrów ON weszło do zbirnika po teście i tyle napisałem jezeli diler pozwala na oszustwa przy tankowaniu i nie kontroluje tego to sam działa na swoja niekorzyść. Podobnie ma sie to do stanu technicznego maszyny jezeli te problemy z podnośnikiem były spowodowane uszkoszkodzeniem to juz nie jest moja wina. Ja tylko oceniam maszyne która mi dostarczył, a moja niska ocena jest moim zdaniem z którym mozesz się nie zgodzić. Legat997 nie przekonuj mnie teraz i podwazaj mojej wiarygodności przez jakieś dziecinne wywody do zmiany mojego zdania i odwołania tego co napisalem. Napisałem wszystko to co widziałem i co zmierzyłem nic poza tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj