kubaguzik

co sadzicie o marce kubota

Polecane posty

czareczek85    411

serwis ma ceny narzucone odgórnie w całej Polsce są takie same w ASO Kubota. Nie ma co winić serwisu to wina tych na górze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706

na szczęście ja jeszcze nic od nich nie musiałem kupować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pp1208    706

śmiech na sali jak biznes kręcą. chyba lepiej jak na sprzedaży ciągników

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Tak samo pompa wody do v3800 w serwisie 1100 brutto bez uszczelki a na necie 350 brutto i z uszczelką. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sw_kamil    153

Ale tak jest wszędzie. Regulator ciśnienia paliwa do John deere 1200, taki sam Denso kupiony nie przez serwis 320zł.

Przykłady można mnożyć i w każdej marce jest podobnie. W samochodówce też jest podobnie, z tym że tam przebitka to jest dwu-max trzykrotność, a na agro często o wiele więcej

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Pojawiły się nowe modele Kuboty. Czy to prawda że M 5092 różnią się tylko przednim oświetleniem i ceną od modelu M 5091? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

Tryb jazdy eko na 6 biegu z prędkością 40 km/h jest teraz przy  1945 obr./min , w M 5091 był przy 2000 obr./min . Jest też  nowa  norma  Stage V poprzednio była Stage IV Final , ale to chyba nie na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Czyli nawet lepiej chyba brać 5091. A 8000 zł mniej za model który stoi na placu to dobry upust czy słaby? Ciągnik z 2019 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

Zależy ile trzeba dopłacić za nowy model  ,bo jak zbyt dużo  to moim zdaniem za światła LED i 55 mniejsze obroty na eko biegu to nie .Chyba , że  M5092 jest z rocznika z 2021cena nie  wyższa niż 10000 zł  to bym się jeszcze zastanowił jak bym miał go w najbliżej  przyszłości sprzedawać  . Jaką  teraz cenę  dostałeś  z tym upustem . Bo ja w kwietniu 2019  kupiłem M5091 model 2018 roku za 182000 zł brutto .  Wyposażony dodatkowo pneumatykę ,pełne felgi ,obciążnik na tył i przód  ,siedzenie pasażera  . Teraz można doposażyć jeszcze te ciągniki  w elektroniczne sterowanie tylnym podnośnikiem. Nie wiesz ile ta opcja kosztuje ?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Podobno te nowe modele miały być droższe o 3-4 % ale jak jest to nie wiem, bo byłe jeszcze w zeszłym roku oglądać. Kilka dni temu dzwoniłem zapytać czy ma jeszcze na placu traktor z 2019 i ile on by taniej wyszedł. Szukam oszczędności bo miał być ciągnik na Modernizację brany ale będzie za własne pieniądze. Także raczej podstawowa wersja. Kubota ma za to sporo w tej podstawie. Na model M5091 z 2020 roku dostałem ofertę na 180 tys brutto. Ewentualny przedni TUZ to + 7000 zł, 3 sekcja hydr +2400 zł, sterowanie z błotnika +1000 zł, pneumatyka dwuobw. +7700 zł. 

Raczej nie będę dobierał niczego.  A jak uda mi się coś więcej ugrać niż 8000 zł mniej za model z 2019 roku to pewnie się na niego zdecyduję.

Przedstawiciel mówił że po gwarancji można odłączyć te wszystkie ''eko bajery''. Zastanawiam się jeszcze nad Nh t5.85 i Case Farmall 95a ale oba wychodzą trochę drożej niż Kubota. 

Na tą chwilę zdecydowanie najbliżej do Kuboty. 

Plusem jest też finansowanie fabryczne 0% na 4 lata. Wpłacić trzeba 40 % wkładu własnego i po pół roku vat. Teraz jest jeszcze podobno finansowanie na 5 lat ale tam jest już 3 %.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3864
5 minut temu, maroko napisał:

3 sekcja hydr +2400 zł, sterowanie z błotnika +1000 zł, pneumatyka dwuobw. +7700 zł. 

bierz od razu, bo później będziesz się wkurzał ze nie ma. co to jest 10tys przy 180 całości?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominiq000    0

Należy też brać pod uwagę, że realna moc Kuboty M091 na WOM to ok. 77 KM, a modelu M5111 to ok. 90 KM. (1 HP = 1,01 KM = 0,75 kW)

Kubota bardzo niechętnie się do tego przyznaje, a taką informację zamieszcza na stronie tylko w Kanadzie (zapewne wymogi prawne w Kanadzie).

W Europie podawana jest moc samego "słupka", stąd w katalogu nawet ponad 96 KM dla M5091, a traktor odczuwalnie "nie jedzie".

image.png

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marluk    355

Ale przecież nie do każdej pracy potrzebny jest WOM. Poza tym to o czym piszesz działa mniej więcej tak samo w każdym ciągniku, że moc na WOM jest mniejsza niż moc znamionowa. Jak ktoś potrzebuje 100KM na WOM to kupuje odpowiedni ciągnik, jak 70KM na WOM tak samo itd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3864

zwykła fizyka i do tego marketing.

Goły silnik ma swoje konie, ale te konie idą na akcesoria typu wentylator, pompa wody itp, później idą na sprzęgło, póżniej na skrzynie biegów a na koniec na WOM. Jak ktoś uważa ze na WOMie ma być tyle samo co na tzw słupku, to chyba miał mocno pod górkę do szkoły.


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominiq000    0

Oczywiście, że każda skrzynia daje straty mocy i to czysta fizyka.

Problem jest taki, że im bardziej rozwinięty marketing, tym gorsza relacja mocy deklarowanej do użytkowej.

Wystarczy popatrzeć na specyfikację poprzedniego modelu M8560 (moc znamionowa 85,5 KM, moc na WOM 77,7 KM) w porównaniu do M091 ( moc znamionowa 95 KM, moc na WOM 77,7 KM) - dane ze strony firmy mark-rol, oficjalnego dealera Kubota.

Wnioski każdy może wyciągnąć sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

Pytanie tylko, czy ktokolwiek brał pod uwagę, że moc na WOM może być podawana dla obrotów wałka 540 (takie Kubota osiąga przy obrotach silnika na poziomie 2000 obr/min) a moc maksymalna silnika przy 2600 obr/min?

Kolejną ciekawą rzeczą jest fakt, że przy tym samym silniku dla wersji ROPS i kabinowej, ta pierwsza moc maksymalną ma przy 2400 obr/min a druga przy 2600 obr/min.

33 minuty temu, Dominiq000 napisał:

Oczywiście, że każda skrzynia daje straty mocy i to czysta fizyka.

Problem jest taki, że im bardziej rozwinięty marketing, tym gorsza relacja mocy deklarowanej do użytkowej.

Marketing nie ma tu nic do rzeczy. Producent ma obowiązek podać moc, którą generuje silnik wg. homologacji, a ta z góry nazrzuca mu wymogi jeśli chodzi o emisję spalin. Emisję szkodliwych związków, takich jak cząstki stałe/CO/HC czy NOx mierzy się w g/kWh, więc producenci dążą do tego, aby uzyskać przy tych samych parametrach użytkowych możliwie najwyższą moc, aby pomieścić się w normach. Stąd zapewne w przytoczonym przez Ciebie przykładzie wzrost mocy maksymalnej (kolejne normy emisji spalin), przy zachowaniu parametrów pracy z WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominiq000    0

Różnica prędkości obrotowej przy mocy maksymalnej dla ROPS i kabiny spowodowana jest zapewne hałasem - dla wersji ROPS musieli ograniczyć.

Co do drugiej części dotyczącej emisji szkodliwych związków to myślę, że silnik generuje taką samą moc w M8560 i w M5091, ale jest podawana według innych norm tylko po to, aby łatwiej spełnić EURO IV. Taka kreatywna księgowość :)
Marketingowo też to wykorzystują, bo jednak info od producenta jest, że nowy model ma większą moc - to się sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Jeżeli chodzi o mnie to w zupełności mi te konie starczą.

A jeszcze mam pytanie. Jeżeli bym kupił ten ciągnik placowy z 2019 roku to normalnie jest gwarancja np. na akumulatory itp. jak na taki z roku bieżącego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

Gwarancja jest liczona od dnia twojego zakupu a nie od daty wyprodukowania ciągnika . W książce gwarancyjnej masz podane warunki na ten model jest 36 miesięcy lub 4000 godzin na ciągnik , na akumulator jest 12 miesięcy  .Jest też kilka wyjątków ,że gwarancja nie dotyczy paski klinowe , świece zapłonowe ,tarcze hamulcowe ,końcówki wtryskiwaczy ,elementy szklane .

Edytowano przez oledo
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kubota słynie z dużych strat na wom. Już kilka lat temu  kubota 135 gx mierzona przez firmę 44 tuning na hamowni wykazała bardzo duże straty względem deklarowanej mocy przez producenta. Była dyskusja o tym na forum.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Dzisiaj byłem z GS po paszę i właściciel od niedawna ma kubotę. Model jakiś mniejszy, coś ok 60 Km. Pracuje z ładowaczem. Ma podobno przeszło 300 mth i nic się jeszcze nie działo. W te mrozy podobno palił na dotyk. Podpytałem o hydraulikę ( ktoś pisał że nie ma zaworu i np. przyczepa będzie opadać jak puścimy dźwignię )  U niego nie ma z tym kłopotu. Więc chyba naprawili to. Ogólnie jest zadowolony na razie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3864

ten słynny problem z zaworami dotyczy głównie pras do słomy. w wywrotkach nie ma problemu.


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Byłem dziś kolejny raz u przedstawiciela Kuboty i wygląda na to że u nich cena w miarę negocjacji rośnie do góry.  Nie pokazałem wcześniejszej oferty a dziś za model M5091 z 2019 chce już 182.000 zł w podstawowej wersji. Dorzuca radio i koguta :ph34r: Jak powiedziałem że wcześniej miałem ofertę na 180 tys zł za model z 2020 to powiedział że już mu się posprzedawały i że drożeje wszystko. 

Chyba jeszcze poszukam czegoś innego. Przecież w Kubocie jak bym jechał z przyczepami pod górę i chciał przerzucić bieg na wyższy to bym się zaczął toczyć do tyłu zanim ten bieg ruszy :/ Nie przeszkadza to wam w waszych ciągnikach?

Druga sprawa że biegi ''ślimak '' jak dla mnie to zupełnie zbędne. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8516
35 minut temu, maroko napisał:

Przecież w Kubocie jak bym jechał z przyczepami pod górę i chciał przerzucić bieg na wyższy to bym się zaczął toczyć do tyłu zanim ten bieg ruszy

pod górę z przyczepami to raczej się redukuje bieg ale może się nie znam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
    • Przez TymonMasa
      Witam posiadam Kubote M108S i mam pytanie do użytkowników tego modelu jak sprawuje sie u Was podnośnik? Jaka jes predkośc z jaką podnosi? Jak z czułością regulacji itd
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj