Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dostawczy


173 odpowiedzi na ten temat

#121 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2016 - 10:24

Samochód dostawczy

Nie Kaszpirowski tylko jeśli znasz temat a chcesz to podpowiedz a nie ryzykuj znam trochę twoje posty tak że wiem że alfą i omegą nie jesteś też polegałeś na prostych zagadkach ,pytam bo nie wiem jak bym wiedział to bym nie pytał ,kolego jak miałeś problem to ci chciałem doradzić  a nie cwaniakowałem bo znałem temat ale rozwiązał to wtedy twój znajomy elektryk .

Z Fordem sprawa może być bardzo prosta ale nie mogę trafić w dziesiątkę ,

pali z 1/4 obrotu czy zimny czy ciepły parametry wszystkich czójników sprawdzone OK nie dymi nie wiem co mogę jeszcze opisać turbo ładuje sztanga odbija czego nie sprawdziłem bo nie mam czym i nie wiem jak to czy jest prawidłowy kat wtrysku i czy prawidłowo wyprzedza ale z tego co słyszałem to wtedy powinien wyrzucić błąd.

ciśnienie sprężania między 29 a30 bar.

A mocy brak na moje oko z 50%

dawka to max 36mg  i tu może być za mało tylko co w tym modelu odpowiada za to żeby podało większą dawkę bo to właśnie jest mój trop ,w innych systemach często pomaga przepływka ten model takiej nie posiada z elektroniki tylko sterownik silnika i w pompie VP30 sterownik

czujnik ciśnienia turbo

czujnik temperatury powietrza zasysanego

czujnik temperatury głowicy

czujnik położenia wału

egr

ot i cała elektronika w tym modelu.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 12:01
  •  

#122 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 21 luty 2016 - 22:28

Samochód dostawczy

Widzisz jednak ci pomogłem. Wysiliłeś się trochę i chociaż szczegółowiej opisałeś sytuację niż poprzednio. Piszesz nie jestem alfa i omegą. Ale przynajmniej zapytać umiem. Jeśli mam z czymś problem. A i problemy w swoich autach sam diagnozuje. Jeśli oddaję mechanikowi to mówię co ma wymienić. Tak więc i tobie radzę podjedź do mechanika.

Nie wiesz co odpowiada za dawkę paliwa w tym samochodzie? Zdecydowanie jedź do mechanika. Za dawkę odpowiada sterownik na podstawie danych z czujników a realizuje pompa.


Edytowany przez hubertuss, 21 luty 2016 - 22:36.


#123 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 luty 2016 - 12:36

Samochód dostawczy

Nic w tym z konkretów nie ma , a cha nie dopisałem jeszcze że czujnik prędkości pojazdu jeszcze  w tej elektronice.

Coś mało fachowców na tym forum a przecież fendt z silnikiem MAN to to samo rozwiązanie lata 2003 .

A cha u mechaników już byłem i nic.



#124 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 luty 2016 - 22:36

Samochód dostawczy

Ilu jest tutaj potencjalnych użytkowników transita z takim silnikiem i z taką awarią? Ilu mechaników? To jest forum rolnicze. Więc rusz trochę głową i poszukaj na forach użytkowników fordów. Czy to mondeo bo taki silnik tam występował, czy transitów. Jest masa takich forów dodatkowo jeszcze elktroda itd. Tam pytaj.

Pisząc coś mało fachowców na tym forum na pewno dostaniesz odpowiedź.



#125 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2016 - 11:05

Samochód dostawczy

I tak już stwierdzam że ten poziom to nie tutaj tu jak bym pytał jaki olej to by było dużo wypowiedzi ,ale gdy jest pytanie ile to już nie liczni to tak na marginesie .

Ale fendt z silnikiem MAN to jest rolnicza maszyna ,choć wątek jest  samochód dostawczy, więc zapytałem ale jak widzę że nikt nie ma nic do powiedzenia i to też ok  lepiej się nie odzywać jak się nie ma pojęcia .

Po prostu technologia która jest na razie nie do pokonania a tyle wypowiedzi żeby kupować nowe maszyny ,nawet w twoich postach, a tu technologia 2003r i cisza jak po śmierci organisty.

 Tzw. pompy vp nie należą do pomp rzędowych o pompach rzędowych jest trochę wątków bo to c360 i muszę dodać że technologia z lat 30tych.

Ilu jest użytkowników pytasz , z tą pompą jestem pewien że bardzo wielu bo była montowana w ford,audi, opel, saab,i wiele innych markach i modelach,trzeba by książkę pisać.

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem.



#126 Share fart23

fart23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 luty 2016 - 21:54

Samochód dostawczy

Co do dostawczaków do śmiało mogę polecić mastera (tego z lat 1998-2003) z silnikiem 2,8 140KM, oraz nissana cabstar 3,0TD. Samochody tanie w zakupie oraz wytrzymałe. Cabstar ma 1,8T ładowności!!! Mam w pracy takie, nie mają one łatwego życia (hurtownia budowlana), ale za to wszystko wymieniane na czas, to i odwdzięczają się bezawaryjnością. Teraz w masterze padła "galopkasta" (przebieg 500 tyś.km na liczniku, a prawdziwego nikt nie zna), to zakup regenerowanej to wydatek 1500zł. Isuzu, mitsubishi, toyota ma również dobre, oraz  niedoceniane u nas  dostawczaki.



#127 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 28 luty 2016 - 11:11

Samochód dostawczy

autoostrowski, brak wskazań komputera i co rozłożyliście ręce, auto ma katalizator , sprawdzony układ wydechowy,filtr powietrza czysty, akł. paliwowy drożny nie łapie lewego powietrza, turbo ładuje puchną węże, podciśnienie działa nie ma gdzieś pękniętego wężyka itd



#128 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 28 luty 2016 - 12:20

Samochód dostawczy

Przeczytaj pierwsze zdanie z jego ostatniego postu. Nie umie samochodu naprawić. Ale widzisz co o innych myśli. Tu chłopy tylko wiedzą ile oleju do traktora wlać. Potem pretensje do wszystkich. A na końcu pisze, że pompa z którą ma problem jest w wielu samochodach. A on nie wie jak zwiększyć dawkę. Pomijam już fakt, że większość mechaników nie naprawia samochodu poprzez zwiększenie dawki.



#129 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2016 - 12:24

Samochód dostawczy

jacek3773 wszystkie twoje sugestie sprawdzone tylko nie wiem co by miało do rzeczy łapanie lewego powietrza według ciebie bo to jest dla mnie dość  ciekawa sugestia proszę o rozwinięcie tematu i uświadomienie mojej niewiedzy ,żebym w przyszłości nie rozkładał rąk.



#130 Share ukaszPrzyby

ukaszPrzyby

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głuchów lubuskie

Napisany 28 luty 2016 - 13:09

Samochód dostawczy Nikt nie napisał o iveco turbodaily klasa sama w sobie. Rama profilowa na resorach możesz załadować nawet 3500 kg jeśli dorzucić poduchy na tylnej osi to i 4000 kg

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 12:01
  •  

#131 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 28 luty 2016 - 14:30

Samochód dostawczy

jacek3773 wszystkie twoje sugestie sprawdzone tylko nie wiem co by miało do rzeczy łapanie lewego powietrza według ciebie bo to jest dla mnie dość  ciekawa sugestia proszę o rozwinięcie tematu i uświadomienie mojej niewiedzy ,żebym w przyszłości nie rozkładał rąk.

sprawdzone przez kogo ??? tych co w drobnych  przypadkach proponują ( czytaj niesprawnościach) remont silnika czy  innych podzespołów ?? auto odpala i co dalej kopci wchodzi na obroty filtry paliwa powietrza zmienione

 

Użytkownik

  • photo-thumb-147439.jpg
  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.png
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głuchów lubuskie

Napisany Dzisiaj, 13:09

Nikt nie napisał o iveco turbodaily klasa sama w sobie. Rama profilowa na resorach możesz załadować nawet 3500 kg jeśli dorzucić poduchy na tylnej osi to i 4000 kg 

Pewnie jeszcze przyczepkę dwuosiową można doczepić


Edytowany przez jacek3773, 28 luty 2016 - 14:34.


#132 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2016 - 15:22

Samochód dostawczy

Trochę pisałem wcześniej ale napiszę jeszcze raz bo może ty kolego znasz trochę temat a nie jak kolega hubertus tylko się podśmiewa taki cwaniaczek jak widzę hoc osobiście nic do niego nie mam ale w wielu watkach tak każdemu docina jak by wszystkie rozumy pozjadał a pisałem mu że nie jest taki mocny bo polegał również i jeszcze mu przypominam po raz kolejny że silnik deutz też go rozłożył na łopatki.

 

Więc pali od strzała to znaczy z 1/4 obrotu czy zimny czy ciepły  ,czy stoi tydzień czy 1minutę nie ma różnicy, z katem czy bez katalizatora tak samo brak mocy 

kompresja 29 do 30 bar

jakiegokolwiek dymu brak

takie rzeczy jak filtry nowe

zbiornik był montowany na dachu są przypadki że to pomaga ale nie wtym

błędów brak co się doczytałeś

na obroty w chodzi normalnie oczywiście według mocy, z tym że i tu odbiega od normy a więc na wolnych ma brak  2 obrotów do zadanych i na max brak 150 obrotów do zadanych

dawka max 36mg

 

 

podejrzewam  osobiście czujnik ciśnienia doładowania że przekłamuje choć tester wymaga dane na biegu jałowym co jest w normie i przy 2500 obr co dane z czujnika są w normie choć tu jest moi trop że powyżej tego przekłamuje dane a tester nie jest taki mądry i tego nie widzi, tylko moje sugestie więc pytam co może być bo nie wiem a czujnik 290pln i tylko po to by sprawdzić to za wiele.

 

 



#133 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 28 luty 2016 - 20:42

Samochód dostawczy

ciężko określić jak się nie ma tego pod ręką i nie widzi,zapchany ukł. wydechowy , zbyt mało powietrza doładowanego- uszkodzona turbina ( oberwane łopatki od stony gorącej ostatnio mi się przytrafily) lub sterowanie nią czyli gruszka dziurawa czy pęknięty przewód od podciśnienia, spr awdzałeś to,czujnik,przewoody i ich połączenia intercooler zapchany. Filtr paliwowy że nowy to rozumiem , ale czy ma właściwy ( trafiają się buble) pompka ręczna na obudowie filtra ,bo chyba ma taką jest szczelna  nie łapie lewego powietrza, podrzuć przezroczysty przewód od filtra do pompy i zobacz czy nie ma powietrza , najlepiej we dwóch jeden przegazuje drugi obserwuje, EGR sprawny od kiedy się tak dziejeegr_zpse61f5d8e.jpg ood



#134 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 luty 2016 - 21:06

Samochód dostawczy

EGR chodzi jak lalunia ,sprawdzane na kilka sposobów nie  będę dokładnie opisywał jak ale odpada  ,turbo gruszka sztanga ok . paliwo zakładane przezroczyste i jak pisałem zbiornik na dachu auta w przewodach zero powietrza .

kolektor odkręcany czysto nie tak jak na foto intercoolera nie posiada

stopniowo tracił moc ale teraz 50% mniej

 

 

 

no chyba że sprężyna w gruszce i za szybko odbija sztangę i otwiera zawór ,choć do otwarcia zaworu ta moc nie jest specjalna, ciągle jej nie ma

jakieś inne pomysły

 

na wyczucie węże od turbo puchną normalnie



#135 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 01 marzec 2016 - 14:44

Samochód dostawczy

  Myślę , że warto by było jeszcze sprawdzić ciśnienie doładowania ale tu już komp. jeszcze jedno mi przychodzi do głowy, może wypalona klapka zaworu upustowego w kolektorze wydechowym i nie przymyka otworu i turbo słabo ładuje

 

to osłabienie przyszło na raz czy z czasem słabł po woli


Edytowany przez jacek3773, 01 marzec 2016 - 14:55.


#136 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2016 - 14:57

Samochód dostawczy

Ot i o podobnych sprawach myślę tylko czy wiesz jakie powinno być ciśnienie w momencie otwarcia klapki , bo jeśli klapka się otwiera czyli ciśnienie jest wystarczające żeby ja otworzyć bo w tym modelu klapkę czyli na gruszkę działa ciśnienie panujące w dolocie a nie jak w innych bywa podciśnienie dlatego myślałem że może sprężyna w gruszce ,

klapka raczej ok jak ściągałem katalizator wszystko wyglądało ok .

z kapem żaden problem kumpel ma i mogę korzystać kiedy chcę i właśnie pisałem że tu jest mój trop bo komp pokazuje otwarcie granicach 1.65bar

czyli minus ciśnienie atmosferyczne daje nam żędu 0.6 do0.7 bara

lub uszkodzony czujnik czego nie widzi komp

 

jakieś sugestie jeszcze lub już wiesz może co to podrzuć



#137 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 01 marzec 2016 - 15:23

Samochód dostawczy

nie jestem mechanikiem więc, piszę to co mi przychodzi do głowy , ja węża nie utrzymam u siebie jak przegazuje ,tak puchnie.Do rzeczy , aby sprawdzić szczelność gruszki zakładamy wężyk na nią i zaciągamy powietrze jak trzyma język czy usta jest ok.Ciśnienie doładowania komp. ) najlepiej sprawdzić w trakcie jazdy przyspieszania pod obciążeniem a nie na postoju (jakie ma być nie wiem , ale na pewno pow.2bary)

 
to osłabienie przyszło na raz czy z czasem słabł po woli, wysunięcie cięgiełka też można sprawdzić chociaż nie wiem ile powinno się wysuwać


#138 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2016 - 23:06

Samochód dostawczy

sprawdzane w trakcje jazdy i na postoju osłabienie przychodziło z czasem ale teraz to maluch przy nim to ferari do tąd to było naprawdę dobre auto żadnych awarii nigdy to nie było auto wyścigowe ale normalnie jechało przebieg lekko ponad 600 000km

gruszka szczelna sprawdzana.

 a cha kolego z tymi 2 barami to lekka przesada myślę ja stawiam na max 1.4bara , ale w tym przypadku interesują mnie dokładne dane



#139 Share jacek3773

jacek3773

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 319 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyskie

Napisany 02 marzec 2016 - 11:40

Samochód dostawczy

Nie wiem co ci doradzić, zawór upustowy działa nie zacina się, sprężyna w gruszce trzyma mocno czy sztanga lekko chodzi , połączenie (przewód) kolektor ssący turbo jest ok, spróbował bym jeszcze EGR zaślepić, a przede wszystkim sprawdzić jakie ciśnienie powinno być i porównać ze swoim bo inaczej to można tylko gdybać i szukać , czujnik masy powietrza jak będzie uwalony to też d*pa, 

jeśli słabnął z czasem , anie stało się to na raz to stawiał bym na uszkodzenia mechaniczne


Edytowany przez jacek3773, 02 marzec 2016 - 12:39.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 12:01
  •  

#140 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2016 - 14:10

Samochód dostawczy

Nie posiada czujnika masy

sprężyna trzyma dość mocno

egr był zaślepiony doprowadziłem go w związku z tym do stanu jak nowy

cięgna itd wszystko ok

dlatego właśnie zadałem pytanie na fofrum bo sprawa nie jest tak łatwa dla mnie co nie znaczy że jest bardzo trudna 

może coś jeszcze ?



Podobne tematy