Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dostawczy


173 odpowiedzi na ten temat

#81 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 19 październik 2012 - 20:51

Samochód dostawczy Z tych lat cięzko będzie znaleźć coś w dobrym stanie. Może faktycznie lepiej rozejżyj się za transitem czy masterem. Co do klimy, sprintery w tamtych latach były drogie więc mało kto decydował się na klimę. Mój max w 2003 roku jako nowy kosztował 150 tys. Do 20 tys znajdziesz coś z lat 2003 ale musisz uwaznie się rozglądać. To są auta robocze niezaleznie od marki w wiekszości przypadków nie stały. Master będzie młodszy, były one stosunkowo tańsze więc wiele na rynku jest z polskiego salonu i ewentualnie można przebieg sprawdzić to samo tyczy się transita. Sprinter z tamtych lat to w większości import.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 17:18
  •  

#82 Share PROXIMAMICHAL

PROXIMAMICHAL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 368 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 19 październik 2012 - 21:02

Samochód dostawczy najprostrzy sposób zeby sprawdzic czy silnik jeszcze zechce dla ciebie pracowac jest wizyta w serwisie i podłaczenie autka pod komputer czyli test silnika

koszt jednych odstrasza(kilka stówek w zależności od serwisu) ale przy wydatku 20 tys na auto około 10 letnie moim zdaniem to jest nie zbędny wydatek sprawdza kompresje na cylindrach wtryskiwacze turbo bedziesz widział na czym stoisz opieranie sie wyłacznie na słuchu i jezdzie próbnej nie wystarczy

#83 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 19 październik 2012 - 21:38

Samochód dostawczy Na bieżąco w sztuce warsztatowej nie jestem. Nie wiem czy kompresje da się sprawdzić bez wyjęcia wtryskiwaczy. Nie wiem też ilu sprzedających pozwoli rozbierac silnik, aby je wyjąć? Ja bym nie pozwolił. Podłączenie auta pod komputer to tak. Pozatym test serwisowy nie wykryje jednego poważnego zagrożenia. tak jak juz pisałem chodzi o układ tłokowo korbowy jeśli ktos tam grzebał skutki moga byc poważne. Zresztą ktos pisał strone czy dwie do tyłu, że robil remont i korba bokiem wyszła. Wielu popełnia przy tym szkolny błąd i potem silnik wybucha.

#84 Share kissmy...

kissmy...

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 19 październik 2012 - 22:44

Samochód dostawczy a w masterze, który motor jest najlepszy? obawiam się, iż złącze diagnostyczne posiadają wyłącznie roczniki od 2004 wzwyż (tak przynajmniej jest w osobowych dieslach), do sprawdzenia ciśnienia sprężania istotnie należy wykręcić świece (mniej bezpieczne) albo wtryskiwacze (można przy okazji sprawdzić ich stan), niestety dostawczaka nikt się bez powodu nie pozbywa, więc temat jest bardzo trudny

#85 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 19 październik 2012 - 23:14

Samochód dostawczy Wykręcenie świec w sprinterze to ryzykowna operacja. One się lubią zapiekać i łatwo potem urwać. Co do złącza diagnostycznego sprinter cdi je ma. Osobówki juz od lat 90 tych mają złącza diagnostyczne. Z tym,że w wielu po 2004 pojawiła się tgz magistrala can wymagająca innego oprogramowania. Co do silnika mastera trudno mi powiedziec mało z tą marką miałem doczynienia. Poczytaj sobie na jakichś forach.

#86 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 20 październik 2012 - 17:22

Samochód dostawczy jesli mastera to bierz silnik najmocniejszy w danej generacji. Ja mam z koncowki 2001 2.8dti 115KM w maxie. Dynamika jak w dobrej osobówce, spalanie średnie 10-12l. Od 4 lat u nas, 80kkm, i zero niespodziewanych usterek. Jedynie poduszka silnika, klocki, tarcze. Wozi naprawde duze ciezary. W sezonie 2-2,5t. Teraz mniej. W tym silniku 2.8 (a pochodzi z iveco) nie ma gniazdka diagnostycznego, tu nie ma kompa sterującego, zwykla pompa wtryskowa. Jestesmy z niego bardzo zadowoleni. Jedyny mankament to promien skrętu jest słaby. Poza tym wszystko git. Pali na dotyk.
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#87 Share PROXIMAMICHAL

PROXIMAMICHAL

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 368 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 20 październik 2012 - 17:58

Samochód dostawczy Na bieżąco w sztuce warsztatowej nie jestem. Nie wiem czy kompresje da się sprawdzić bez wyjęcia wtryskiwaczy. Nie wiem też ilu sprzedających pozwoli rozbierac silnik, aby je wyjąć? Ja bym nie pozwolił. Podłączenie auta pod komputer to tak.



jesli w iveco da sie zrobic kompletny test silnika bez ingerenci w silnik(brak jakiegokolwiek rozkręcania) to chyba w mercedesie również

gdy kupowałem iveco test silnika kosztował mnie 400zł netto w serwisie w płocku
podłaczyli komputer a autko samo zapaliło zmieiało obroty itp
a zeby sprawdzic kompresje na cylindrach komputer włacza rozrusznik ale nie podaje paliwa i poprzez jakies czujniki mamy wynik prosto szybko i bez zadnego klucza

jesli sprzedajacy nie pozwala pojechac do autoryzowanego serwisu to lepiej od razu powiedz mu żegnam!

teraz sa takie czasy ze busów jest na peczki tylko ze kupujących garstkę i to ty stawiasz warunki a nie sprzedający

#88 Share kissmy...

kissmy...

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 21 październik 2012 - 19:54

Samochód dostawczy tak się akurat składa, że egzemplarz w szyku bardzo trudno jest znaleźć, niestety tak wiekowe auto już swoje przeszło, dzisiaj oglądałem tego transita w automacie http://otomoto.pl/fo...-C26297013.html za 14tys. zł i aby ruszyć nim z miejsca trzeba włożyć ok 2tys. zł na drobne poprawki, akumulator, przednią szybę itd, nie wspominając o przeglądzie, oc, wymianie płynów, reanimacji windy etc, także nic dobrego jeszcze nie oglądałem i obniżam budżet do 15tys. zł, aby zostawić bufor na ewentualne naprawy

#89 Share SOKAN

SOKAN

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dawne woj Sieradzkie

Napisany 27 styczeń 2014 - 16:29

Samochód dostawczy No to odświeżam temat. Kupiłeś w końcu jakiegoś busa ? Może jakieś spostrzeżenia co do LT.

#90 Share grzesiekkk

grzesiekkk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 13 sierpień 2015 - 19:47

Samochód dostawczy

Witam.Koledzy potrzebuje kupic samochod dostawczy .tak mniej wiecej z lat 2005-2010.Ma to byc kabina z skrzynią,co byśćie doradzili.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 17:18
  •  

#91 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 14 sierpień 2015 - 21:20

Samochód dostawczy

Panowie podłączam się zamierzam kupić sprinterka tak okolice 2005 wzwyż ale koniecznie 416, z silnikiem 2,7 cdi, jakie opinie, na co patrzeć w sprinterze oprócz ramy na wysokości kabiny, jak silnik, skrzynia biegów, interesuje mnie kontener bez windy, podobno seria 500 wzwyż lepsza bo na mostach od vario, prawda to czy nie



#92 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 15 sierpień 2015 - 16:37

Samochód dostawczy

Pierwsza sprawa to rama. Czy się za kabina nie ugina i kontener z kabina się nie schodzi. Reszta to samochód używany. Robili je chyba do 2006 roku Więc 10 letni bus będzie miał 300 - 400 tys km. Chociaż na liczniku pewnie ze 250 tys tylko. Silnik wytrzyma 700 - 800 tys dobrze traktowany. Tak samo skrzynia i cała reszta. Mechanicznie to mocne samochody. Kabina może korodować. Nie ma jakichś typowych wad układu napędowego  A do wymiany mogą być rożne rzeczy. Jeśli już na coś zwrócić uwagę to obejrzyj dokładnie śruby na silniku. Jeśli motor był rozbierany to już nie to co fabryka.

Co do busa z paką. Do wyboru do koloru. Mercedes będzie najdroższy. Francuskie tańsze. Tak samo do wyboru do koloru. Fakt, że sprinter crafter mają długie oryginalne paki 4,30 z pojedynczą kabiną. Doka ma krótszą skrzynię. Ale to busy z najdłuższym rozstawem osi. No i oczywiście iveco. Reszta będzie znacznie krótsza.


Edytowany przez hubertuss, 15 sierpień 2015 - 16:40.


#93 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 23 sierpień 2015 - 04:48

Samochód dostawczy

zakupiłem sprintera takiego jak chciałem i tak, test silnika robiony, komputer nie pokazał nic dziwnego, silnik chodzi bardzo dobrze, oleju nie bierze nie dymi na niebiesko, moc jest pali elegancko. Serwisowany do 2012 roku, opony z tego roku, akumulator originalny mercedesowski z 2012 r, kabina nie skorodowana, szpachli brak, troszkę przytarty na izotermie, ale dziwnie bo lampa nowa a to wzmocnienie z ceownika i ruflowanej blachy pod nią nie ruszone, a widzę że originalne bo ma znaki merca nabite. przebieg niby pisze że 250tyś ale daje mu 100 więcej, ale znowu w 2012 według serwisu miał 210tyś, Póki co chodzi fajnie, najbardziej mnie cieszy że włąsnie silnik nie rozbierany  na originalnych uszczelkach, a powiem wam że nawet korek od zlewu oleju nie poszarpany jak u innych które oglądałem. Jedyne co zesrane to regulacja temp nawiewu w kabinie, tam jakiś potencjometr, działać działa tylko jakiś dureń oberwał ograniczniki. Aha pytanie do kolegów może mi ktoś opisać przełączniki, w kabinie, bo nie wiem po co jest ten od że jak się przełącza nawiew na nogi na szybę, ale jeg się jeszcze wciska i świeci się na nim kontrolka, po co to jest



#94 Share luxer

luxer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 sierpień 2015 - 18:47

Samochód dostawczy

Jesli pali sie kontrolka to nagrzewnica nie bierze powietrza z zewnatrz tylko miesza powietrze w kabinie.



#95 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 24 sierpień 2015 - 05:33

Samochód dostawczy

aha obieg wewnętrzny, bardzo dziękuję za pomoc kolego, aha mam jeszcze jedno pytanie, regulacja temp, u mnie jest na jakimś potencjometrze, bo jest klima i pytanie poprzedni właść przerwał w nim ograniczniki, regulacja działa ale kółko kręci się dookoła, idzie to jakoś naprawić. Jak jest włącznik klimy to w tym klimę się załącza u góry w kółeczku a co załącza się niżej tym drugim półksiężycem, dodam że leci z tego ciepło na postoju. Co zrobić bo nieraz wypada jedynka, nie nagminnie tylko raz na kilkadziesiąt russzeń. mechanik mówi ze ten typ tak ma ale podobno da się linki podciągnąć, dużo z tym roboty jest, na google malo pisze, może ktoś się spotkał z takim objawem



#96 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 sierpień 2015 - 06:57

Samochód dostawczy

Masz webasto? Piec jest pod lewym reflektorem pod maską. A wylot spalin przy lewym przednim kole przy podłożnicy. Być może od tego jest ten drugi półksiężyc.

Samego potencjometru nie naprawisz raczej. Być może pokrętło jest uszkodzone, ktoś przekręcił za mocno albo po prostu wiek i przebieg zrobiły swoje. Najprościej wymienić cały panel.

Co do jedynki. Miałem 6 sprintrów w tym jeden miał 1300000 km. w żadnym nie wypadała jedynka. Więc trudno powiedzieć czy to od przebiegu czy od zużycia. Linkę można podciągnąć, może bieg minimalnie za płytko wchodzi. Ale musi to zrobić ktoś kto wie co robi. Bo inaczej inne biegi też nie będą wchodziły. Niech jedna osoba rusza lewarkiem najpierw na boki potem góra dół. Druga pod autem sprawdzi, która linka przekazuje poprzeczny ruch lewarka. A która przód tył. Potem niech ktoś wrzuca jedynkę a ten pod spodem sprawdzi w którą stronę porusza się linka przekazująca ruchy góra dół. I podkręci regulację tak, aby lewarek popychany do góry na 1. Dawał ciut dłuższy ruch linki. Podkręcenie powinno być naprawdę minimalne. Bo biegi wkładane do dołu 2,4 będą źle wchodziły. Zanim zaczniesz co kolwiek kręcić sprawdź czy nic nie jest wyrobione.



#97 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 24 sierpień 2015 - 14:38

Samochód dostawczy

Wielki dzięki kolego za porady, jak będę miał chwilkę czasu wezmę się za to:)  Aha czy to normalne że jak jest ciepły motor to ciut dłużej kręci aby zapalić gdzieś tak około kilka obrotów więcej



#98 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 sierpień 2015 - 19:27

Samochód dostawczy

Tak one nie palą tak jak stare diesle od jednego obrotu. Bardziej jak benzyniaki.



#99 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 24 sierpień 2015 - 19:40

Samochód dostawczy

Z biegami się uporałem, wybierak nie wchodził do końca i dlatego wyrzucało pierwszy bieg także spoko jest wydłużyłem linkę z 3 mm i wchodzą pięknie biegi. pompiarz od common rail powiedział mi że tak właśnie jest, paliwo w takim wtrysku rozgrzewa się i jest rzadsze, i potrzebuje większego stopnia sprężenia dlatego lepeij zawsze będzie palił na zimnym. W każdym razie z 3 tonami towary w 12 litrach się zmieszczę:)  Jak w ogóle jest z silnikami tymi mniejszymi cdi 2,2 podobno bardzo usterkowe, prawda to jest



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dostawczy Dzisiaj, 17:18
  •  

#100 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 24 sierpień 2015 - 20:06

Samochód dostawczy

700 - 800 tys km na własne oczy widziałem. Silnik lekko zasmarkany już nie tak ciągnie ale po odgłosie pracy w życiu bym nie powiedział, że tyle km ma. 2,7 są trwalsze. Ale 2,2 nie jest zły. O ile się go serwisuje i jeździ rozsądnie.

Z usterek w 2,2 może siąść dwumasa przy przebiegu 400 - 500 tys km zależy kto jak jeździ. Jak się ciąga ciężkie przyczepy może pęknąć wał korbowy przy przebiegu około 500 tys km. Takie auto też miałem. Mi nie pękł ale kupiłem z pękniętym. Rozmawiałem z człowiekiem co dużo tymi sprinterami jeździł i mówił, że się to w 2,2 zdarza. gdy ciągasz duże ciężary. Poza tym turbosprężarka z raz do wymiany na te 700 tys i wtryskiwacze. Reszta to jakieś awarie losowe. A dyfer i skrzynia powinna wytrzymać do końca.

Czy 2,2 jest usterkowe. jak na diesla jeden z najmocniejszych na świecie jak to motor mercedesa. Problem jest taki, że w Polsce ciężko kupić zadbane i serwisowane auta z tych lat. Przeważnie te busy mają setki tys km i wiele napraw za sobą. A tych silników się nie naprawia bo to już nie to. Chodzi mi o remonty generalne itd. Dodatkow u nas handlarze lepię te silniki wyjmując części z innych starych. A potem to słychać najpierw a potem często widać.



Podobne tematy