Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


93 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Mariusz15

Mariusz15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mielec
  • Zainteresowania:ładne dziewczynki szybkie samochody i dochodowe rolnictwo

Napisany 25 październik 2011 - 18:40

Remont silnika jak masz zmieniać silnik to nie lepiej poszukać jakiegoś c-385 albo podobny i mieć głowe spokojną a zazwyczaj przy takich przeróbkach to trzeba się tylko o robić i weź jeszcze pod uwage czy znajdziesz pewny motor do niego!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 23:30
  •  

#42 Share szlachcic666

szlachcic666

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pieniążkowo/woj. Pomorskie

Napisany 25 październik 2011 - 19:34

Remont silnika ja bym się nie zastanawiał za taką cenę warto kupić nawet do remontu a ta 6silnik spali ci tyle co 4 więc nie ma sensu go zmienić

#43 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 25 październik 2011 - 20:34

Remont silnika 6 spali dużo więcej, jak nie masz do niej odpowiednich maszyn, nie ma się co czarować

#44 Share tomusgigant

tomusgigant

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 październik 2011 - 20:49

Remont silnika a do czego chcesz ją używać za duzo wiecej nie spali wiem bo mialem c-385, a potem wrzuciłem szóstke i teraz jest 1201;d chodzi u mnie w orce agregacie i z cyklopem bo jest na 1000 obr/min wom przestawiony, w cyklopie na wolnych obrotach 4 litry na godz :D i jesli chcesz zmieniac na czwórke to tylko ze wzgledu na gabaryt spalania sie nie bój :)

#45 Share Senator

Senator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 506 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2011 - 14:59

Remont silnika Ale nie gadajcie takich głupot że ta szóstka pali tyle samo co czwórka, bo tak nie jest i nie będzie. Szóstka wg mnie pali za dużo na swoją robotę, podkreślam chodzi o ciągnik bez przedniego napędu. Wytłumaczcie mi proszę, po jakiego ch*ja silnik 6 w takim ciągniku w polu (bo transport to inna bajka, trzeba zainwestować w szybką skrzynie i wtedy można trochę powojować).
Jeśli czwórka się mieli z pełnym obciążeniem na tyle w pługu czy bronach (lub agregacie jak kto woli) to po co te 2 dodatkowe cylindry które chleją za darmo, bo można chyba tak powiedzieć?

#46 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 26 październik 2011 - 19:46

Remont silnika Po to że można wykorzystać tą moc w sieczkarni lub prasie do siana, słomy a spali to samo 4 10l paliwa na zaoranie 1 ha 4-skibowym pługiem, i 6 też 10 l na ha tylko w 5 skibowym bez wnikania na jakiej ziemi jak glebo, dla obydwu były te same warunki pracy i co najważniejsze 6 ma zawsze lekko .

#47 Share Senator

Senator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 506 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2011 - 20:17

Remont silnika Zaorałeś szóstką 1 ha na 10 litrach ropy? Bo jeśli tak to przepraszam, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Nasza 912 pali około 13 - 14 l/ha w orce, a nie chcę się wypowiadać na temat spalania 1222 sąsiada, powiedział tylko "no mój to trochę ponad 20 l/ha weźmie" :)

#48 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 26 październik 2011 - 20:27

Remont silnika sam mam 1222 i wcale tak dużo nie pali, w ty roku to spalił na rędzinie ilastej ok 20 l na ha głębokość ok 25 cm a ten rok jest bardzo ciężki i orałem II 1 pierwszy raz od kiedy mam ten ciągnik. a przy normalnych warunkach 17 w rędzinach i 14-16 w bielicy ale znów górzystej. wcześniej orałem c-360 nie dość, że więcej spalił to warunki pracy dużo gorsze. a orka 1222 nie jest taka zła noga na blokadzie 1700 ( z większymi obrotami spalanie się radykalnie zwiększa, przynajmniej u mnie) obrotów i jazda do przodu z pługiem 5x35 pozdro

Edytowany przez gucik131, 26 październik 2011 - 20:30.


#49 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2011 - 22:34

Remont silnika Jeśli reszta jest faktycznie ok, to bierz ;) Jeżeli silnik trzyma ciśnienie oleju, to zarzucisz nową „górę” (a możliwe, że wystarczy tylko wymiana pierścieni) i będzie śmigał parę ładnych lat.

Co do wymiany silnika: z szóstki na czwórkę to nie ma problemu oprócz silnika wymienić musisz: zbiornik paliwa, drążek kierowniczy, ramę narzędziową, i ogólnie wszystko co jest w 80'tce krótsze ;)

Wszyscy piszą tylko o spalaniu, a nikt nie napisze, że szóstka ma wyższą kulturę pracy, jest dłuższa (z resorowanym przodem ciągnik po prostu płynie po polu, czego o króciutkiej czwóreczce powiedzieć nie można) i ma większy uciąg (jednak kilka ładnych kilogramów jej przybywa)
Ponadto bardzo trudno jest zajeździć 12'tkę bez przodu, bo po prostu silnik rzadko jest wykorzystywany w 100% (uślizg kół) co sprzyja ich długowieczności.

#50 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7791 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 27 październik 2011 - 07:42

Remont silnika Przy tych pieniądzach to bym się nawet nie zastanawiał, A przerabiać z 6 na 4 to nawet nie myśl. 6 więcej spali ale będziesz zadowolony że jedziesz a nie się wleczesz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 23:30
  •  

#51 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 27 październik 2011 - 08:44

Remont silnika Zamiast zmieniać silnik załóż przedni napęd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#52 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 27 październik 2011 - 11:02

Remont silnika Senator ja swoja 6 nigdy nie spaliłem 20 l ropy na godzinę – 1 ha pola gdyby paliła tak jak piszesz poszła by w odstawkę.

#53 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 27 październik 2011 - 19:32

Remont silnika tak piszecie o tych 6 bez przedniego że oracie nimi 5x35 to az mi szczęka opada.. u nas nawet nie ma co marzyć o 4 skibach w takim ciagniku... ale fakt góry glinaste 2-4 klasa gleby, a to ściąga po zboczu, a to ledwo co się wdrapuje na górkę więc bez 4x4 w moich warunkach taki ciągnik jest zupełnie bezwartościowy, tak samo jak 912, juz nie te czasy kiedy paliwo mozna było tankowac 2 razy dziennie do ciagnika... więc nie oszukujmy się że taki ciągnik nie jest wykozystany i na równych terenach , gdzie gleby są lekkie a przy skrętach robią się bruzdy... ani przy górzystych gdzie przy wieszchołku wzniesienia brakuje tych pazurów aby się wdrapać... ale... do sianokosów , do transportu uważam ,że to ciągnik idealny:) ale ja mówię że dla mnie to pracy w polu to stanowcze nie.. no ale pole polu nie równe... więc kazdy ma swoje zdanie na ten temat, ja mówię jak by to u mnie wyglądało, ale sam z chęcią bym sobie kupił 912 do sianoksów oczywiście na miękkim przodzie:)
co do spalania to nie wiem ile moga palic ciągniki bez przodu, ale widząc jak u mnie oraja 360 na 2 skiby i jeszcze mozna poznac gdzie jest ciagnik za górką po czarnej chmurze to raczej sadze że sporo.. ;)
ja swoją 1224 i KV 4x40 to ma co rabować w głębokiej orce, ale do 1222 bym musiał odpiąc jedna skibę a co za tym idze zmniejszy się wydajnośc, a zwiększy zużycie paliwa na ha, bo dłużej bedziemy orać ten ha. ja mam spalanie ok 15l na godzine zegarową... na ha to powinien się mieścić w tych 20 bo wiadomo hektar w kawałku 1ha nie jest równy w orce gdzie jest ich 20 w jednym kawałku a pole ma długośc conajmniej 300m to wtedy spokojnie można zrobić ten hektar w godzinę...

ale to zalezy do czego komu bedzie potrzebny... ;) więc mogą być zdania podzielone... ale proponowałbym na twoim miejscu kupic go bez namysłu i dołozyć te 10 tyś na napęd w przyszłości ti wyjdzie ciebie za 20 tyś 1224 i wiesz co masz, więc się opłaca..

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#54 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 27 październik 2011 - 20:37

Remont silnika kolego @FINN ja nie mówię, że przedni napęd by się nie przydał bo po gorę grzebie się prze okropnie ale wyjeżdża innego nie mam pola dużo też nie jest więc daje rade, przedni napęd bym dokupił, ale nie czarujmy się 12 tys to za napęd nie dam bo trochę ON to za to sobie kupie, no i to prawie wartość całego ciągnika pozdrawiam

#55 Share rolniku360

rolniku360

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 wrzesień 2012 - 19:54

Remont silnika Chciałem trochę odświeżyć jestem z mazowsza klasa 3/4 czy podoła ten ursusik w 5x40 zagonówce i jakiej szer. agregat można podczepiać a i czy są jakieś różnice w skrzyni przy 1222 albo 1212 ? bo jest do kupna 1212 z 82r za 13 tys. i czy jak coś padnie nie daj Boże to czy bd problem z dostaniem jakieś d*pereli ?

#56 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 11 wrzesień 2012 - 13:52

Remont silnika Nie ma różnic w skrzyni i nie ma problemu z dostaniem do niej jakichkolwiek części.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#57 Share Mardock89

Mardock89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 24 październik 2013 - 21:22

Remont silnika Witam!

Mam pytanie odnośnie przykręcenia korbowodów. Czy podkładka pod śruby korbowodowe jest potrzebna? Mechanik powiedział żeby jej nie zakładać, wydaje mi się to trochę dziwne. Proszę o szybką odpowiedź.

Pozdrawiam

#58 Share bayu86

bayu86

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 93 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2013 - 21:27

Remont silnika Co Ty masz za mechanika?? Podkładka jest bardzo potrzebna, chyba, że nie zależy Ci na tym co robisz...

#59 Share Mardock89

Mardock89

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 24 październik 2013 - 21:30

Remont silnika Właśnie dlatego pisze bo wydawało mi się dziwne to co mechanik mówił.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 23:30
  •  

#60 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 24 październik 2013 - 21:57

Remont silnika Musi być podkładka, i korbowody mają skośne stopki, muszą być zamkami do wałka rozrządu do pompy, inaczej będzie wycierało panewki nierówno.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy