Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika


93 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 28 grudzień 2009 - 16:25

Remont silnika Powinna być na równo, bo przecież musi dolegać do niej miedziana krawędź uszczelki głowicy. Nawet jak być zostawił wysuniętą to podczas dokręcania głowicy wcisnęła by się w blok.
Taka jest moja opinia, bo jeszcze nie widziałem silnika, w którym tylej wystaje ponad blok. To nie miałby raczej sensu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:23
  •  

#22 Share Rafal29

Rafal29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:mechanika, dobra książka

Napisany 28 grudzień 2009 - 16:48

Remont silnika Tuleja ma wystawać 0,1mm ponad płaszczyznę bloku.Jeśli by było na równo szybko by wydmuchało uszczelkę.

#23 Share martinezo

martinezo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. ostrzeszowski- południowa wielkopolska

Napisany 28 grudzień 2009 - 16:51

Remont silnika zgadzam się z poprzednikiem, tuleja cylindrowa powinna być minimalnie wyżej.Gorsza sprawa jeśli jest niżej niż blok- wtedy często dochodzi do uszkodzenia uszczelki

#24 Share proxy8441

proxy8441

    Włościanin

  • Members
  • PipPipPip
  • 1254 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 28 grudzień 2009 - 17:26

Remont silnika dokładnie tydzień temu robiłem w ciapku kapitalkę, i słyszałem od fachowca że właśnie 0,1mm ma wystawać dosłownie ciut troszke głowica docisnie i będzie git bo jak na równo to tak jak poprzednicy piszą :lol:

My siejemy, a Bóg daje plony.


#25 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 28 grudzień 2009 - 22:04

Remont silnika Jestem ciekaw czym on zmierzył te wystające 0,1mm?

#26 Share martinezo

martinezo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 926 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. ostrzeszowski- południowa wielkopolska

Napisany 01 styczeń 2010 - 14:19

Remont silnika można do tego celu wykorzystać takie "cuś" jak szczelinomierz
:rolleyes:

#27 Share Thomas2135

Thomas2135

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warm-maz

Napisany 01 styczeń 2010 - 15:49

Remont silnika No dobrze. Zostawi wysuniętą tuleję nad blokiem, dokręci głowicę i tylej najpewniej się wciśnie i będzie na równo.A co będzie, gdy następnym razem, np po wydmuchaniu uszczelki będzie ściągał głowicę, znów będzie wyciągał tuleję 0,1 mm nad blok?

#28 Share Rafal29

Rafal29

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:mechanika, dobra książka

Napisany 01 styczeń 2010 - 16:32

Remont silnika Tuleja ma przecież kołnież ,i ma on taką grubość żeby po wciśnięciu w blok wystawała właśnie te 0,1mm. Dalej jej już nie wciśniesz.

#29 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 01 styczeń 2010 - 16:43

Remont silnika tuleja powinna wystawać ponad blok max do 0,16 mm i właśnie mierzy się to szczelinomierzem, po dokręceniu głowicy wiadomo tuleja podda się ale i tak będzie wystawać tych 0,08 mm, równo z blokiem nie może być bo wypali uszczelke...

#30 Share heniek

heniek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ruda Śląska

Napisany 01 styczeń 2010 - 17:17

Remont silnika Oczywiście tuleja musi wystawać nad blok ajeśli nie wystaje wystarczająco to trzeba dołożyc pod kołnierz cienkie miedziane podkładki ,miałem tak w C-360.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:23
  •  

#31 Share piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 01 styczeń 2010 - 17:27

Remont silnika to tego nie wiedzialem, czyli wystawanie tylko tego zatoczenia" na tulei to za mało? na styku bloku tulej a musi byc ciut wyżej tak? to juz wiem czemu i w 4011 wysrywa uszczelki :rolleyes:
znalazłem to czego szukałem ..:)))

#32 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 01 styczeń 2010 - 18:02

Remont silnika tak właśnie musi wystawać ciut wyżej, a jak nie wystaje to jak pisał kolega wcześniej podkładke miedzianą się podkłada pod kolnierz tuleji, ja wywala ciągle uszczelke to tuleja lub tuleje za nisko

#33 Share dante

dante

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmińsko-Mazurskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Majstrowanie

Napisany 26 marzec 2011 - 17:55

Remont silnika Witam.
Otóż, że nie było pasującego tematu dla ciągników 904 musiałem założyć nowy. Ciągnik kupiony był 3 lata temu w Bartołdach koło Przasnysza. Od tamtej pory spisywał się dobrze do czasu.
Problem polega na tym, że od jesieni ciągnik miał przedmuchy do chłodnicy-w chłodnicy panowało spore ciśnienie. Pomyślałem, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, więc dzisiaj zabrałem się do tego.
Zdjąłem głowicę i zdębiałem. Nie wiem czy tuleje cylindrowe 1 i 3 nie są pęknięte. Widać i można wyczuć poziome nieregularne rysy na 1 cylindrze i pionowe na 3. Zdziwił mnie także wygląd powierzchni tulei. Widać krzyżowe ślady, rysy po honowaniu i to chyba kiepskim na 1, 2, i 3 cylindrze. Rozbierałem nieraz 60-ke i tam powierzchnia tulei buła gładka i błyszcząca a tu jak by z rok stał. Na zaworach właśnie 1 i 3 cylindra widać biało-szary nagar. Do tej pory ani olej nie dostawał się do płynu chłodniczego ani płyn do oleju. Jedyne co było to wyciek oleju na zewnątrz silnika spod uszczelki na 4 cylindrze.

Na fotkach poniżej możecie przyjrzeć się temu dokładniej.

Bardzo bym prosił jeszcze o odpowiedź na poniższe pytania:
1-jaki powinien był luz zaworowy?
2-czy ustawianie początku wtrysku odbywa się tak samo jak 60-ce?
3-na jakie ciśnienie ustawione powinny być wtryskiwacze?
4-czy tak wyklepane dźwigienki zaworowe jak na zdjęciu poniżej można lekko zeszlifować, czy wymieniać na nowe a może nic nie robić?

Bardzo was proszę o pomoc.

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Moje pierwsze filmiki .
http://www.youtube.c...u/2/-My80dBQcp4


Sprzedam Prasę John Deere 550, zdjęcia w galerii .

#34 Share Markieton

Markieton

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Strzelec Opolskich
  • Zainteresowania:Rolnictwo technika rolnicza i ciagniki fendt

Napisany 26 marzec 2011 - 19:11

Remont silnika Witam.
Więc tak:
1.luz na zaworarach 0.35mm
2.początek wtrysku ustawia sie tak sano jak w 60
3.Cisnie wtrysku ok.180 atm
4.wydaje mi sie ze bylo by lepiej kupic nowe dzwigienki szlifowanie moze je rozhartować.
A co do tych "pękniec" na tylejach to najlepiej je wyciągnąc i sprawdzic z drugiej strony. :mellow:

#35 Share damianmmmm

damianmmmm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 219 postów

Napisany 26 marzec 2011 - 19:23

Remont silnika Tuleje kolego to sobie wymień bo wyglądają masakrycznie, pierścienie także , podocieraj zawory, a dźwigienki ja bym zostawił, bo nie są jeszcze takie zle a będzie chodził.

#36 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 27 marzec 2011 - 08:13

Remont silnika Co do tego luzu na zaworach to ja bym ustawił tak:

dolotowe - 0,02mm
wylotowe - 0,03mm

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#37 Share motocrossboy

motocrossboy

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:mechanika, samochody , ciągniki, motocykle cross-owe, Formuła1, wojsko,

Napisany 27 marzec 2011 - 12:44

Remont silnika Grabcio- chyba 0.20mm i 0.30mm bo setne mm ciężko bd ustawić :lol: Żadne zdj się nie otwiera.
Szlifowanie napewno rozhartuje i osłabi dźwigienki a potem mogą być nie miłe kłopoty, więc lepiej kupić niż kombinować bo z teo nic dobrego nie wychodzi.

Edytowany przez motocrossboy, 28 marzec 2011 - 19:20.

Nie zezwalam na użycie moich fotografii i komentarzy do jakichkolwiek celów bez mojej wiedzy i zgody na piśmie, nie zezwalam na kopiowanie i ich zmienianie.

#38 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 27 marzec 2011 - 17:09

Remont silnika o sory pomyliłem się, motocrossboy dzieki za poprawkę. :)

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#39 Share gregory7

gregory7

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nibylandia;) Oleśnica

Napisany 25 październik 2011 - 18:04

Remont silnika siema;) mam na oku(trafił się przypadkiem) ursusa 1222 z 78 roku za 7,-tys na chodzie ale bierze olej reszta jest ok zarejestrowany opłacony na rocznych kapciach jak myślicie jest sens brać go? i pyt 2:jako ze nie jest mi potrzebna 6 to czy łatwo wymienić ten silnik na 4 i jak cenowo to na rynku wygląda czy jest opcja wymiany silników bez dopłaty ... jak ktoś coś może to niech doradzi koledze z góry dzięx;)
pozdro;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika Dzisiaj, 12:23
  •  

#40 Share Senator

Senator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 506 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 październik 2011 - 18:13

Remont silnika Jak z '78 to na pewno nie 1222, tylko 1201. Jeśli reszta sprawna, to czemu nie. Zwłaszcza prawie nowe kapcie.

Podobne tematy