Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Forum rolnicze
Zdjęcie

c-330 remont silnika


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
42 odpowiedzi na ten temat

#21 POL1

POL1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • 44979542
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 28 październik 2012 - 15:31

c-330 remont silnika

POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

nic Ci się nie zatrze.Z miarki oleju to każdy Ci bedzie wypluwał olej jak ją wyciągniesz.
Z pod korka nie powinno.Jak wypluwa Ci olej to masz już przedmuch z komory spalania do komory korbowej ia co za tym idzie to wymiana zestawów .
Nie którzy wymieniają pierścienie ale to jest "ratowanie umarłego" na sezon góra dwa.
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
c-330 remont silnika Dzisiaj, 03:40
  •  

#22 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1762 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 28 październik 2012 - 18:13

c-330 remont silnika Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala
  • 0

#23 janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 384 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 28 październik 2012 - 18:18

c-330 remont silnika wywala korkiem i miarka nie ma zadego uszczelnienia i dodam ze swieci sie kontrolka oleju na wolnych obrotach i czasem mrugnie na wysokich jak sie przechyli ciagnik np jadac pod gore
  • 0

#24 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1762 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 28 październik 2012 - 18:28

c-330 remont silnika No to już nic z tym nie zrobisz oprócz remontu kapitalnego silnika.
A co do kosztu to już okaże się po rozebraniu. Co tam nadaje sie do naprawy a co do wymiany

Edytowany przez Roki212, 28 październik 2012 - 18:32.

  • 0

#25 POL1

POL1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • 44979542
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 28 październik 2012 - 21:15

c-330 remont silnika

Nie spotkałem się jeszcze z takim ciągnikiem co by miarką olej wywalał, tak jak koledzy napisali wcześniej albo grzybek odpowietrznika w korku zawalony i wtedy miarką ucieka, zazwyczaj zalana jest góra silnika. A dodam jeszcze ze miarka ma oring uszczelniający lub podkładkę gumową może u siebie nic tam nie masz i wywala

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.
Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.
Parę stówek Cię to skrobnie.
  • 0

#26 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1762 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 28 październik 2012 - 21:26

c-330 remont silnika No jak wyciągniesz miarkę jak ciągnik jest na obrotach to jasna sprawa że pluje bo wał rozbryzguje ten olej i ciśnienie mu w tym pomaga.
Kolega nie pisał nic o tym że na wyjętej miarce mu chlapie wiec wychodzi na to że bez wyjmowania olej się wydobywa czyli dobrze przewietrzoną skrzynię korbową już ma, można powiedzieć że wprost huragan tam szaleje hehe :P
  • 0

#27 esgreg

esgreg

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:południowy wschód na wschód od hollywood

Napisany 28 październik 2012 - 21:38

c-330 remont silnika

Roki mówie o tym że jak wyciągniesz miarkę a traktor jest na obrotach to wtedy chlapie.
Jak kontrolka mruga i swieci to żywot silnika dobiega końca.Szlif wału , nowe panewki itd.
Parę stówek Cię to skrobnie.


cze,

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.
przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.
olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.
  • 0
Jeśli już zakładasz nowy temat, to wymyśl jakiś fajny w H-P, raczej ktoś w nim coś napisze, bo ja to zrobię na pewno.

#28 POL1

POL1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • 44979542
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 01 listopad 2012 - 08:09

c-330 remont silnika Wyciągłem wczoraj miarkę u ciapka i C-360 i nie pluje wogóle :rolleyes: coś mi się pokiełbasiło.
  • 0

#29 janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 384 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 01 listopad 2012 - 19:38

c-330 remont silnika

cze,

oczywiście wszystkie te oznaki dowodzą że silnik porządnie klęka,kompresja ucieka w dół,przybywa oleju do tego na pewno bo ropa sadzi w dół nie spalona razem z kompresją.
przy silniku w dość dobrej kondycji po wuciągnięciu miarki oleju nic nie ma prawa się dziać,olejem wał pobryzga ale w środku,na zewnątrz nie wyleci,chyba że jak mówię kompresja uciekająca w doł go wypycha.
olej mruga bo nie ma szczelności w układzie smarowania - czyli luzy jak rajtuzy.

a mozna tak jeszcze jezdzic czy lepiej brac sie za naprawe
  • 0

#30 esgreg

esgreg

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:południowy wschód na wschód od hollywood

Napisany 01 listopad 2012 - 20:19

c-330 remont silnika janek82 jeśli silnik jest w stanie do kapitalki i jeśli będzie dalej eksploatowany to co się stanie,straci absolutnie kompresję i nie zagada lub spadnie smarowanie i go zatrzesz i amen.

jeszcze dodam że możesz jeżdzić lub robić z nim jak kto woli.
  • 0
Jeśli już zakładasz nowy temat, to wymyśl jakiś fajny w H-P, raczej ktoś w nim coś napisze, bo ja to zrobię na pewno.

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
c-330 remont silnika Dzisiaj, 03:40
  •  

#31 gscan1

gscan1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 15 wrzesień 2013 - 18:20

c-330 remont silnika Tematy połączone.

Witam. Rozpocząłem remont generalny silnika w Ursus c330.Szlif wału, tuleje, tłoki, panewki, korbowody regenerowane itp. Po przykręceniu wału na panewki główne 0,25 wał kręcił się bez problemu . Po przykręceniu korbowodów wał w ogóle nie chce się kręcić-no chyba że po użyciu dużej siły. Korbowody są regenerowane, panewki nowe więc nie wiem w czym może być problem. Czy trafiłem na jakieś felerne korbowody, bo skręcone wszystko dobrze (chyba). Proszę o jakieś wskazówki. Pokrywy łożysk korbowodów nie były zamieniane, zamki panewek są również po tej samej stronie wiec powinno działać

Edytowany przez KRISTOFORn, 15 wrzesień 2013 - 19:03.

  • 0

#32 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2626 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 15 wrzesień 2013 - 18:29

c-330 remont silnika Może korbowód jest krzywy.
  • 0
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#33 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1762 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 wrzesień 2013 - 18:34

c-330 remont silnika A co regenerowałeś w tych korbowodach??
A dobre panewki masz na korbowody??
  • 0

#34 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 wrzesień 2013 - 18:36

c-330 remont silnika Korbowód musiałby być koszmarnie krzywy to nie to, w c330 na korbowodach w miejscu dokręcania są zęby, wystarczy że założy się te stopkę od nie tego korbowodu lub nie zamek do zamka i takie coś sie dzieje, inna opcja to źle zrobiony szlif ale w to wątpie.
Na korbowodach i stopkach są wybite cyfry, cyfry na stopce i korbowodzie składanym razem maja być takie same.
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#35 gscan1

gscan1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 15 wrzesień 2013 - 18:47

c-330 remont silnika Panewki na pewno dobre dobre- 1 szlif czyli o,25 produkcji mahle. Wiem że są to inne korbowody niż były przed remontem bo się swoje zostawiało a brało gotowe po regeneracji. A regenerowana na pewno tulejka od korbowodu a czy coś wiecej to niewiem.

stopki nie były zmieniane a zamek jest do zamka wiec ok. Na jednym korbowodzie i stopce jest taki sam numer a na drugim z tego co pamietam rozni sie jedną liczba, ale po jego pracy (otarciu) widać ze stopka z korbowodem pracowały razem.
  • 0

#36 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2989 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 15 wrzesień 2013 - 19:45

c-330 remont silnika bobytempelton ma rację. Albo źle zrobiony szlif, albo nie takie panewki. Generalnie panewki nie trzymają wymiarów i czasami trzeba wybrać właściwe spośród kilkunastu kompletów.
  • 0

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów. 

Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.

Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach, przyczepach i innych pojazdach.

Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.

Diagnostyka oscyloskopowa magistrali CAN.

Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.

Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów oraz innych układów elektronicznych.

Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.

 

Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/

 

 

Kupię transformator separacyjny 300-400W.

 

Kupię pług Lemken Opal 90, 2+1. Kontakt na PW.


#37 gscan1

gscan1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 15 wrzesień 2013 - 20:01

c-330 remont silnika niemożliwe że źle zrobiony szlif bo na głównych trzyma idealnie, a poza tym szlif robiony w porządnej firmie. Czyli że mam spróbować panewki nominalne zamiast panewek na 1 szlif 0,25? bo z innymi ponadwymiarowymi będzie tylko gorzej. No chyba że to korbowody, ale są po regeneracji...
  • 0

#38 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1762 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 15 wrzesień 2013 - 20:24

c-330 remont silnika A masz pewność że czopy korbowodowe były szlifowane?? Główne ok zrobili i wsadziłeś panewki 025, a korbowodowych w cale nie musieli ruszać jeśli trzymały wymiar i masz tam nominał
Co do korbowodów to trudno powiedzieć wiem tylko że średnica pod panewki w korbowodzie to 79H5

Edytowany przez Roki212, 15 wrzesień 2013 - 20:29.

  • 0

#39 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 wrzesień 2013 - 20:45

c-330 remont silnika W korbowodach sprawdza i regeneruje sie jedynie główkę czyli otwór pod sworzeń tłoka i osiowość sworznia względem wału, otworu pod panewkę nikt nie sprawdza i nie regeneruje !!, w razie przekręcenia panewki wywala się korbowód, w sumie przekręcenia przy byle niejasności wywala się korbowód, dla mnie korby są pomieszane, raczej stopki od korbowodów.

Słuchaj nie raz byłem wzywany do ludzi co sami sobie skladali silniki i był ten sam problem, "wał sie nie kręci" jedna rada popuszczaj po jednym korbowodzie i kręć wałem, przy którym zacznie kręcić tam pomyliłeś stopki, chyba że na kilku pomyliłeś :D , jeżeli oczywiście głównych jesteś pewien:D , bo jak już pojechałem do ludzi nie raz to musiałem rozebrać silnik i po swojemu składać.
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
c-330 remont silnika Dzisiaj, 03:40
  •  

#40 balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1829 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2013 - 21:04

c-330 remont silnika Sprawdź jeszcze grubość panewek bo różnie z nimi bywa a na której korbie to tak jak kolega wyżej opisał.Może być też źle rozwiercony otwór w główce korbowodu i spycha korbowód na jedną stronę co powoduje zaciskanie panewek pod kontem na wale.Jak wykapujesz który to korbowód to skręć go od spodu silnika czyli od miski olejowej i będzie wiadomo czy się obraca bez oporów.
  • 0

Podobne tematy

Reklama