Skocz do zawartości




Reklama



c-330 remont silnika

remont generealny silnika c330 problem

  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
42 odpowiedzi na ten temat

#1 DjFarmerr

DjFarmerr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • 6731440
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wągrowca wlkp
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, informatyka, muzyka.

Napisany 15 grudzień 2008 - 18:28

Ciagnik mial  kapitalny remont silnika na 2000 mtg robiony przez niby "dobrego" mechanika na dzien dzisiejszy 2600mtg silnik jest rozebrany bo juz nie ma kompresji jest poprostu wyjechany. Czego to wina? podejrzewam ze podrobki czesci. Co o tym sadzicie?

#2 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4409 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 grudzień 2008 - 18:29

nasza c-330 jakies 100mth wytrzymala :D chinskie zestawy naprawcze

#3 Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • 8242973
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 15 grudzień 2008 - 18:55

Napewno przez te chinśkie ( i niewiadomo jeszcze jakie ) podróbki polskich części...

#4 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2450 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 15 grudzień 2008 - 19:35

No panowie jeżeli w GRENE zestaw naprawczy kosztuje 90 zł, a oryginał MAHLE 350 zł, to wszystko jest jasne. Remont robi się raz na kilka lat więć nie warto oszczędzać. Jest takie powiedzenie: "Biednego nie stać na tanie rzeczy". Mój C-330 ma 7000 mth i też niedługo czeka go remont. Ale nie będę wstawiał nowych zestawów tylko zrobię szlif cylindrów. Wyjdzie taniej niż nowe zestawy i dłużej wytrzyma.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Skup uszkodzonych alternatorów bez względu na typ, regeneracja i sprzedaż alternatorów z gwarancją.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://tablica.pl/of...html#734d613b61

#5 DjFarmerr

DjFarmerr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • 6731440
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wągrowca wlkp
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, informatyka, muzyka.

Napisany 15 grudzień 2008 - 19:39

No teraz jest nauczka i kupujemy orginalny krotoszynski zestaw :D

#6 Rokes

Rokes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 91 postów
  • 8470440
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 15 grudzień 2008 - 19:45

Moja 330 miała kapitalke silnika 3 lata temu. Wtedy miała ponad 4000 mth. Zestawy naprawcze co prawda juz mialem. Ojciec zrobił zapas części więc i koszt był troche mniejszy. Nie pamiętam jak się nazywały zestawy ale są dobre bo 3 lata i z ciągnikiem nie ma kłopotów. Prawdopodobnie były one z lat 90 a wtedy nie robiono takiej fuszerki jak dziś. Ciągniczek jest z 82 roku więc strasznego przebiegu nie ma. Skrzynia orginał, a biegi wchodzą leciutko :D

#7 wyrebski1

wyrebski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1109 postów
  • 2965302
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. Słupca

Napisany 15 grudzień 2008 - 20:29

Zgadza się-od początku 20 lat bez remontu, teraz przy tych częściach co 5 lat!!!

#8 marian3p

marian3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów
  • 13088673
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 15 grudzień 2008 - 23:39

Czesci trzeba brac tez z porzadnych sklepow a nie byle gdzie i nie brac tanszych bo sie nie zoszczedzi. U nas juz tego rowniez doswiadczylismy. A kiedys rzeczywiscie lepsza jakosc wykonania byla. W 360 jak tuleje i tloki wymienialismy to stare byly w calkiem dobrym stanie a ciagnik jest 1970 roku.

#9 DjFarmerr

DjFarmerr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • 6731440
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Wągrowca wlkp
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja, informatyka, muzyka.

Napisany 16 grudzień 2008 - 17:12

a slyszalem ze jakies niemieckie zestawy sa dobre i pasuja bez problemu. Bo Czeskie tez sa, mielismy - nie polecam :/

#10 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2450 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 16 grudzień 2008 - 19:46

Te zestawy są firmy MAHLE. Produkują je w Krotoszynie bo firma MAHLE przejęła tamtejszą fabrykę.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Skup uszkodzonych alternatorów bez względu na typ, regeneracja i sprzedaż alternatorów z gwarancją.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://tablica.pl/of...html#734d613b61

#11 masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • 1557847
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 21 maj 2010 - 22:29

Witam.

Jako, że my zakładaliśmy chyba wszystko co jest możliwe do c 330 i pochodnych... to powiedzieć mogę jedno... słabe zestawy naprawcze to jedno, a dwa pierścienie zgarniające olej to drugie.
Mianowicie mieliśmy już kilka przypadków, że c 330 wytrzymywały około 100 mh na kompletach. Mieliśmy różne, od najtańszych po najdroższe. czeskie itd. Wszystkie były do bani.

W tej chwili przeprowadzamy test... nie zakładamy drugiego pierścienia zgarniającego olej. Już drugi ciągnik tak robimy, właśnie kończę następną 30 stkę.
Jak na razie pierwsza z jednym pierścieniem, oleju nie bierze praktycznie wcale. A remont był około rok temu.
Pamiętać należy, że silnik powinien oleju od wymiany do wymiany troszkę wziąć.

Po założeniu kompletów z dwoma pierścieniami zgarniającymi, oleju praktycznie wcale nie bierze... i tu może być problem.

P.s

Gdzie kupić dobre zestawy naprawcze do 330, bo przynajmniej w c 360 takie problemy się nie dzieją.

#12 pooch

pooch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów

Napisany 22 maj 2010 - 08:38

tu masz oryginał do c-330:

http://farmexpert.pl...rodukt7666.aspx

a tu masz firmy Zetor też bardzo przyzwoity:

http://farmexpert.pl...rodukt6945.aspx
W rolnictwie siła!!! :)

#13 antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 499 postów
  • 13907792
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 22 maj 2010 - 09:51

Tuleja krotoszynska, gożycki tłok(zestaw mahle),głowica do regeneracji, pompa też i nie ma bata musi chodzić

#14 masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • 1557847
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 27 maj 2010 - 23:18

Dzięki za namiary na sklep. ;)

Hms sprawdź głowicę zalewając gniazda zaworowe paliwem np ON. Jak będą ciekły do 2 min to radzę rozebrać, wyczyścić i złożyć. Zalać znowu, jak zacznie ciec to rozebrać i przetrzeć, ale już pastą polerską.
Chyba, że gniazda będą źle wyfrezowane to do poprawki oddać.

#15 Wacek21

Wacek21

    Farmer ze śląska

  • Members
  • PipPipPip
  • 1845 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat cieszyński
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Disco Polo :D

Napisany 28 maj 2010 - 05:46

Nasza Chodzila okolo 20 lat bez remontu a potem wał peknał
Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

#16 wojcik1207

wojcik1207

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • 35552313
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zach-pom

Napisany 27 październik 2012 - 16:58

Ja właśnie dzisiaj wziąłem się za rozbieranie mojego C-330. Zestawy jakie będę montował to Zetory ;) myślę że ze wszystkich dostępnych na rynku części te będą najwytrwalsze

#17 janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 27 październik 2012 - 17:38

witam tez musze robic remont wurzuca mi olej z miarki oleju i swieci cisnienie wal byl nie ruszany tuleje i tloki byly robione10 lat temu i moje pytanie jaki bylby koszt naprawy calego silnika wraz ze szlifem walu w przyblizeniu i czy zetorowskie czesci sa najlepsze? czy lepiej wymienic caly silnik na inny??

#18 POL1

POL1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • 44979542
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 27 październik 2012 - 20:49

 Elektrotechnik, o 15 grudzień 2008 - 19:35, powiedział:

No panowie jeżeli w GRENE zestaw naprawczy kosztuje 90 zł, a oryginał MAHLE 350 zł, to wszystko jest jasne. Remont robi się raz na kilka lat więć nie warto oszczędzać. Jest takie powiedzenie: "Biednego nie stać na tanie rzeczy". Mój C-330 ma 7000 mth i też niedługo czeka go remont. Ale nie będę wstawiał nowych zestawów tylko zrobię szlif cylindrów. Wyjdzie taniej niż nowe zestawy i dłużej wytrzyma.
szlif cylindrów? a tłoki nadwymiarowe gdzie zakupisz?

Janek82 .Wedle moich doświadczeń i słyszanych opini Zestawy zetora jak narazie sa NAJLEPSZE!!!!!!!! , niektórzy zakładają pierścienie PRIMY i jest "miodzio" do tego zestawu.

Edytowany przez POL1, 27 październik 2012 - 20:53.


#19 janek82

janek82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 371 postów
  • brak
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:slaskie
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team ponad wszystko oraz rolnictwo

Napisany 28 październik 2012 - 11:12

POL1 pierscienie byly chyba primy ale tloki i tuleje to nie pamietam jakiej byly firmy ale wytrzymaly 10 lat a ostro dostawal po garach  a co moze swiadczyc o wyrzucaniu oleju z miarki najpierw wyrzucal korkiem a teraz pluje z miarki  i czy mozna tak jeszcze jezdzic czy grozi to zatarciem??

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2012 - 14:32

Znaczy,że co? Mniej teraz wyrzuca przez korek,a zaczął miarką? Choć to banalne,ale może odpowietrznik się już zakleił,a ciśnienie musi gdzieś ujść i wali miarką. Większość tych zestawów obecnie to china-plastelina. Powinni wypuścić coś lepszego pod nadzorem obecnego URSUSA.





Także otagowane z jednym lub więcej tym słowem kluczowym: remont, generealny, silnika, c330, problem



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk