Skocz do zawartości




Reklama



Testy ciągników z czasopism rolniczych


  • Dodaj odpowiedź
136 odpowiedzi na ten temat

#1 pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 10 grudzień 2008 - 19:31

W ostatnim Top Agrar jest dodatek top technika.jest w nim test 9 ciągników w przedziale mocy 90-110 KM.

Case IH Maxxum 100 X-Line
DF K410
JD6230Classic
Landini Vision 105 Base
MF5455 Dyna-4
NH T5060
Pronar 5135
Valtra N101 HiTech
Zetor ProximaPlus 10541



średnio mi sie podoba ta publikacja, gdyby nie mieli hamowni, to taki test mógłby przeprowadzić każdy z nas jadąc na wycieczkę po dealerach :D

na hamowni najsłabiej wypadł DF 76,6 KM a najlepiej MF (silnik z CR i Powerbosst) 107,6KM...

liczył ktoś może ile dany ciągnik wyprodukuje osiołków z 1l ON ??? :rolleyes:

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#2 deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 10 grudzień 2008 - 19:44

Co do hamowni. Dla mnie hamowanie mocy byłoby dużo ciekawsze i miarodajniejsze jeśliby było przeprowadzone na kołach.

Moc uzyskana na WOM nie wiele mówi o skrzyni i jej sprawności :rolleyes: .
BŁOGOSŁAWIENI   CI,   KTÓRZY   NIE   MAJĄ   NIC   DO   POWIEDZENIA   I   NIE   UBIERAJĄ   TEGO   W   SŁOWA

#3 ktos

ktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 19:50

DF wypadł najsłabiej ponieważ DF K 410 to odpowiednik DF K 90, bardziej odpowiedni do pozostałych ciągników z testu byłby K420 (dawny K100)


Co do samego testu to patrząc na okładkę liczyłem na znacznie więcej- tzn. informacje, których nie można zdobyć czytając dane katalogowe czy będąc u dealera. Mam na myśli np.: pomiar hałasu,  podanie masy rzeczywistej (a nie przepisanie z danych kat. nijak mających sie do masy rzeczywistej) i jej rozkładu na osie, pomiar rzeczywistego wydatku i mocy hydrauliki, itp.

Ale to były tylko moje życzenia, zostaje czekać na DLG albo szwajcarski ośrodek ART

#4 robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 19:54

Jak dla mnie to test na spalanie nie wyszedł: ciagniki były nie dotarte, tak jak pisali w artykule, po dotarciu moc rośnie a zużycie paliwa spada i to drugie w dużym stopniu :D

NH troszkę sprytnie bo po 100 h dał ciągnik, reszta różnie chyba od 5 h w górę.

Dla mnie to ciagniki powinny mieć po 150 i wtedy na hamownie.

Podsumowując -dużo czytania ale mało treści :rolleyes:

Mam pytanko: czy silnik z 4 zaworami na garnuszek mniej spali?

#5 1rajdzik

1rajdzik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1085 postów
  • 563676
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Komparzów/Kąparzów - różnie piszą
  • Zainteresowania:hektary i konie mechaniczne

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:22

Ja się zastanawiam dlaczego nie było tam Fendta ? Czyżby brakło u Korbanków ? :-)
all rights reserved

#6 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1890 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:28

to jak tam spalanie robertbara w johnie aż tak spadlo po dotarciu ? (no i ile to trwało-mth )
A 4 zawory to niewiem jak się mają do spalania ale napewno nadążą wpuścić i wypuścić gazy (dużo większy przepływ niż przez 2) szczególnie w silnikach posiadających turbiny

#7 kubi

kubi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 367 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolny śląsk

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:29

@robertbara

ano własnie. poruszałem temat 4v a 2v na czacie niedawno. ostatnio usłyszałem opinię bardzo madrego człowieka(zajmuje się aerodynamika w zespole f1 hondy), stwierdził on że 2v w ciągniku rolniczym(a więc stosunkowo mała pr. obrotowa silnika) moze wyjść lepiej niż 4v :D tzn mniej palić....

sam się przekonałem w tym roku że jest spora różnica w spalaniu silnika dotartego a nie dotartego; jeszcze wracajac do tego testu...to pamietam że w poprzedniej serii Jd 6020 model 6220 miał większe jednostkowe spalanie od 6320 :rolleyes:
można biec.
można stać.
samo przyjdzie.

#8 jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5062 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:35

Zobacz postsebe1033, o Dec 10 2008, 20:28, powiedział:

to jak tam spalanie robertbara w johnie aż tak spadlo po dotarciu ? (no i ile to trwało-mth )
A 4 zawory to niewiem jak się mają do spalania ale napewno nadążą wpuścić i wypuścić gazy (dużo większy przepływ niż przez 2) szczególnie w silnikach posiadających turbiny
Mogę tylko potwierdzić że okres docierania w JD jest dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugi :rolleyes:-a zużycie owszem spada (aż tak )

#9 robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:37

Bo 6320 to już zaczynał się w Premiumce od silnika Power Tech 4V-CR czyli z CR i 16 zaworami.

Docieranie w takim ciagniku na specjalnym oleju trwa 100 mtg, ale tak naprawdę silnik dopiero chodzi jak nalezy po około 150-200

#10 jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5062 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 20:50

A po 400 jest jeszcze lepiej :D-wiem z autopsji-u mnie ciągnik był testowany przy 230 mth -ale po jakichś 400 zauważalnie przybyło mu mocy (wiem że to subiektywne odczucie-ale i tak będę się przy nim upierał :rolleyes: )

#11 GSX

GSX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 308 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wziąść na piwo?

Napisany 10 grudzień 2008 - 21:32

Ehhhhh w biednych i ubogich wersjach te ciągniki testowali ( chodzi mi o komfort ) .
"...W życiu piękne są tylko chwile..."  Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..."          PiH

#12 brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2008 - 23:15

Zobacz postjaro, o Dec 10 2008, 20:50, powiedział:

A po 400 jest jeszcze lepiej :D-wiem z autopsji-u mnie ciągnik był testowany przy 230 mth -ale po jakichś 400 zauważalnie przybyło mu mocy
w claasie juz wystukalo 400 mth, a spalanie nawet nie drgnie :rolleyes:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#13 mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 10 grudzień 2008 - 23:16

Cóż, test przybliżył ogólny wizerunek ciągników bez jeżdżenia po dealerach, co może pomóc potencjalnemu nabywcy we wstępnej weryfikacji. Jak dla mnie to za duży rozrzut mocy, MF powinni mierzyć bez powerboosta, było by "sprawiedliwiej". Fajnie że pomiary są wg ujednoliconej normy, można sobie porównać np. parametry swojego ciągnika na DLG z testowanymi.

W tabelach troche mało danych (zdaje sobie sprawe z ograniczonego miejsca), przykładowo chcę wiedzieć jakie są rozstawy osi, a żeby taką duperele znaleźć dla każdego z ciągników trzeba troche poszperać w sieci. Średnice zawracania to jakieś z kosmosu, nie wątpie że dobrze zmierzone ale większość ciągników, a napewno MF, mają powykręcane ograniczniki skrętu na czas docierania.

Zawsze myślałem że 5455 jest cięższy od 4255 a tu bez ciężarków niecałe 4000kg waży (przynajmniej teoretycznie). Co sie dzieje z Valtrą przy 1500rpm? :rolleyes:

#14 kat

kat

    R.I.P.

  • Members
  • PipPipPip
  • 1847 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 11 grudzień 2008 - 10:18

marka/ilość KM z 1l paliwa dla mocy maksymalnej/ilość KM z 1l paliwa dla mocy nominalnej/ubytek KM w stosunku do danych producenta(moc nominalna
Case__4,02 / 3,47 / 19,5
DF ____4,35 / 3,34 / 23,4*(33,6)
JD____3,61 / 3,25 / 20,2
Landini 4,10 / 3,85 / 15
MF____4,10 / 3,61 / 32**(45)
NH ____4,12 / 3,93 / 19,2
Pronar_3,75 / 3,21 / 25,1
Valtra__4,20 / 3,71 / 21,3
Zetor__4,49 / 3,90 / 14,4

*Dla mocy maksymalnej
**Moc podawana przez producenta 112KM(bez Power Bost)

#15 pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 11 grudzień 2008 - 18:47

@kat dzięki za poświęcenie :D

jestem ciekaw czy spalanie w JD obniży się do poziomu DF B) a jesli tak, to do jakiego poziomu obniży sie spalanie w DF :rolleyes:


po całym przeczytaniu tego testu stwierdzam, że jest taki sam jak pokazy polowe maszyn w Polsce-dla amatorów :D

można się wyżalić gdzieś, gdzie zobaczy to zespół testujący???może ktoś z nich tutaj zagląda??? B)

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#16 robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2008 - 19:02

No spalanie może i się wyrówna, ale gdzie w DF podziały się te konie :D

Wyprodukować moc to połowa sukcesu, trzeba sprawnie przenieść na koła i dopiero jest efekt widoczny. JD zrobił troszke nie bardzo że tak taką słabą wersję :D

6230 waży 300 kg więcej od K410, tzn 4700 kgnatomiast mój waży 4900 kg-to niby gdzie te kilogramy im uciekły :rolleyes:

#17 chłop z mazur

chłop z mazur

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 11 grudzień 2008 - 19:07

@ kat.
Tzn nie wiem czy dobrze zinterpretowałem Twoje obliczenia ale wychodzi na to że paliwożerny Zetor ma najniższe zużycie paliwa w przeliczaniu na 1KM?
Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

#18 wojtas

wojtas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1139 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2008 - 19:13

no właśnie -mit obalony? he he  w takim zestawieniu to chyba dobry wynik.

#19 jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5062 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2008 - 19:13

Z pewnością zaglądają-tyle że się nie ujawniają :rolleyes:.
Czy spalanie w JD się obniży do poziomu DF ?-pojęcia nie mam-strasznie dziwną charakterystykę ma ten JD-max.mom.obr przy 1650 ???
U mnie był przy 1185 obr/min ,jednostkowe zużycie paliwa przy obr.nom 338,3 g/kwh ,przy mocy max.286,1 g/kWh (i jak to już podkreślałem-spalanie jeszcze spadło-ile w g/kWh nie wiem :D-ale dosyć wyraźnie)

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 zonk

zonk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 348 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 11 grudzień 2008 - 19:18

dokładnie tak wg tego testu zetor najoszczędniejszy  :rolleyes: , a tego NH miałem u siebie na testach jak miał 90 mth, wyszedł tak dobrze w spalaniu bo brat go porządnie dotarł z rozrzutnikiem :D  nawet na jednym ze zdjęc widac że ma wytarty dolny hak  :D



Dodaj odpowiedź



  



Zobacz także