Polecane posty

PronarekP5    67

a ziemie ciążkie?? jak tak to albo duża trójak albo mniejszy cztero skibowy - zależy także od terenu


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    4

4x45 powinien być akurat sasiad m JD 115KM i jeździ 5x40 i na klasie 3 i 4 to śmiga 10 km/h a na klasie 2 to troche wolniej bo już go trzyma a i teny są w miae równe bez górek ;):D;)


Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

moim zdaniem 4x40 i powinien chodzić lux. Lecz z drugiej strony mam rodzinę w małopolsce i wiem jakie tam potrafią być górki. Ewentualnie bym ci polecił 3 x 50 . Tak czy tak niebędzie zbytnio obciążony , ale trójka jest krótsza i dzięki temu na górach się tak łatwo nie wywalisz


Poland,Austria and Japan= moc naszego gospodarstwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dralo5    27

Panowie odświeżam temat i mam pytanie odnośnie jaki pług zagonowy do 6170? Ziemie 3 i 4 klasa (gleby płowe bez gliny, borowiny, iłu). Teren równy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dralo5    27

A czy 4x45 będzie brać aż za koło ciągnika? Ponieważ mam wysokie miedze i muszę mieć jak odebrać od miedzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

To musisz dobry balast na przód założyć. Ja mam MF 6160 i pług Vogla Vario 4 skibowy, ale na zabezpieczenie na kołek. Mam stosunkowo lekkie ziemie więc sobie z nim dobrze radzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

nie wiem w jakim jest stanie i ktory rok, ale troche drogo jak na uzywke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

mateusz1995@ nie szkoda ci wywalac 30 tysi na plug?? nie lepiej kupic zwykla obrotowke za pol tej ceny?

ja mam kongskilde vario 5x50 i to za jedyne... 13 tysi hehe tak to prawda i caly na chodzi wszystko dziala ;D ale jak bym mial dac za niego 29 to juz moja zagonowke bym zostawil ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1234    2

Ja tam wole obrotówkę,ale moim zdaniem troche za duzo za ten pług i to w dodatku jest to uzywka no ale plusem jest to ze sa resory tylko sprawdz ile waży, bo ja tez wlasnie pozyczyłem pług unia grudządz 4 obrotowa na resorach do mojego mf 6170 (z przodu miałem ponad 1 tone obciąznika) i miał bardzo ciezko, klasa gleby to 3a,3b,a moze przemysl kupno nowego pługa za okolo 39tys brutto masz nowego vogel noota tylko ze na kołkach,(własnie maja mi go teraz przywieść) a z tym pługiem na pewno pojdzie spokojnie bo wazy około tony i oczywiscie masz nowy pług, gwarancje itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

nie chce nic mowic ale stare jest wytrzymalsze od tego nowego (obnizka kosztow) i napewno jakis stary zlom przezyje jeszcze twoj nowy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1234    2

Mów co chcesz ale moje zdanie jest takie ze nowy sprzed jest lepszy gdyz jest lżejszy i ma mniejsze zapotrzebowanie mocy a przy tych cenach paliwa to jest istotna różnica , ale z tym ze stary sprzed jest wytrzymalszy to sie zgodze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1995    3

No to napisz mi czyt dlaczego lżejszy pług ma lżej iść niż cięższy przy tej samej szerokości i głębokość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

lzejszy nie jest lepszy

tak jak w tym roku co bylo sucho to ciezki sie zaglebi a lekki bedzie skrabac ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfmf    1

uzywke jak najbardziej ale nie za 30000, za polowe tej ceny ;) 5000 dorzucasz i masz nowke tylko, ze na kolku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

Ja bym doradzil 4x40 lub 4x45. trojka obrotowa odpada, Przeciez taka czworka nie musi orac na to 1,80 jak bedzie bardzo ciezko traktor mial tylko np. 1,50 i bedzie dobrze:), a jakbys tam kiedys chcial sie bardzeij rozwinac i kupic wiekszy ciagnik to ta czworke bedzeisz mial i na jakis czas Ci ona w zupelnosci wystarczy:) Wiec zamiast inwestowac po raz drugi w plug bedziesz mogl sobie cos innego kupic:) Pozdrawiam Forumowiczow AF:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Masz kamienie ? Bo jeśli tak to tylko resor lub hydraulik, oczywiście pług więcej waży, ale nie ma przestojów w pracy. Myślę że 4x45 wystarczy spokojnie :) Nie pchaj się w nowe Unie i inne podobne, zobacz ile jest na allegro prawie nowych uni i innych tanich nowych pługów, kup Kvernelanda, Lemkena, Overuma, albo Kuhna te pługi mają znacznie mniejsze opory i są wykonane z konkretnych materiałów. Na agro-show miałem okazje oglądać IBISA, dla mnie to nie powinno nazywać się pług, tylko radło.Miałem okazję u znajomego na testach tym popracować, nie polecam. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj