Bartizi00m

C 385 WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam Wszystkich

 

Panowie,sytuacja wygląda następująco. Sprawdziłem u siebie ciśnienie na rurce dochodzącej do sprzęgła wom'u i wynosi ono 7 bar.

Przy załączonej dźwigni pod siedzeniem, a rozłączonej dźwigni (w pozycji pionowej)przy kierownicy, walka nie daje się ruszyć. Gdy załącze wom przy kierownicy nic się nie dzieje, poza tym, ze walkiem można swobodnie kręcić ręka.

Dodam jeszcze, ze przy zgaszonym silniku i załączonym wom'ie, kręcąc wałek ręką z przodu daje się słyszeć jakby chrobotanie.

 

Dziękuje za ewentualne sugestie i porady co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak silnik jest włączony to wałka nie obrócisz ręką bo ma hamulec.Na zgaszonym obrócisz.Koło siedzenia wałek załączasz na obroty zależne i niezależne.Dźwignia chyba ma być na dole wtedy będzie pracował i obroty niezależne.Na wolnych obrotach silnika włącz tą wajchę koło siedzenia na dół trochę zazgrzyta i masz wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To ciśnienie jest OK (ciekawe jakby było jakby założył trójnik i ciekawe czy też by było 7 bar jeżeli tak to już wtedy napęd rozwalony) może uszczelka manżetowa poleciała, albo coś z mechanizmem. Wyciągnąć z tyłu WOM i można już wtedy coś ocenić wizualnie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

witam. u mnie wystapił problem. i mam pytanie czy pompa od womu i półbiegów to ta sama?? i czy jest tam jakiś zawór bezpieczeństwa?? bo jest taki problem ze jak zwijam baloty i gdzieś po godzinie pracy zaczyna się problem przy duzym obciązeniu wom staje:mellow: kupa hałasu robi się w skrzyni pośredniej nie raz pomaga wcisniecie gazu do oporu ale nie zawsze i musze wywalac balota i od nowa robić;[ tak samo zaczeło mi się robić jaj kosiłem tyle ze kosze na 1000obr i jak sie rozgrzeje i bede miał tak z 1300obr to sa chwile ze wom staje i znowu kupa hałasu z skrzyni pośredniej tu akurat dodanie gazu pomaga ale w prasie nie zawsze. co to moze być?? co z tym zrobić?? musze to zrobić bo jak przyjdzie robić sianokiszonke to nie ujadę:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie ciśnienie jest przy 2000 obr/min (przed wymiana filtrów było 3 bar).

Wzmacniacz momentu jest "zaspawany" w tym egzemplarzu i nic więcej na ten temat nie wiem, ponieważ gość od którego kupiłem twierdził, ze już takiego kupił.

 

Czy po tych objawach można stwierdzić, ze wina leży po stronie tarczek ciernych w sprzęgle?

 

Aby dobrać się do sprzęgła wom należy zdjąć cały tył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Cały tył tzn. musisz odkręcić zaczep i wyciągniesz całe sprzęgło (bynajmniej Ja w 1004 tak mam), tak to wygląda wyjęte: http://allegro.pl/item1176505292_oryginalne_sprzeglo_wom_do_ursus_c_385_6_cyl.html a tak z góry http://allegro.pl/item1161518478_wom_kosz_walka_zetor_ursus_czesci.html

 

Na forum są gdzieś katalogi do tych ciągników ściągniesz sobie i będziesz wiedział jak to wygląda.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gorzupiak    1

Jeżeli wam podczas dłuższej pracy "przystaje" to spróbujcie włączyć żółwia i to powinno pomóż przynajmniej u nas tak jest. heh


"Myślę, że w dzisiejszych czasach to społeczeństwo wywiera na tobie pewną presję, jak powinieneś się zachowywać."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Witam, podczas prasowania słomy zestawem ursus c-385 + prasa sipma z224/1 zaczęło mi coś "chrupać" w tylnym moście. Szczególnie jak prasa miała większe obciążenie. W czasie chrupniecia mam wrarzenie, że WOM jakby zwalniał o kilka obr/min. Ogólnie nie ma problemów z siłą czy też obrotami Wom- u oprócz tego jakby przepuszczania i zgrzytnięcia podczas załączania.

 

Pytanie: co może być przyczyną?? Czy może sprzęgło WOM sie sypie, a może pompa nie daje dostatecznego ciśnienia????


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

A może jakiś tryb się ,,zjechał'' i pod obciążeniem przeskakuje, a na lekkich pracach nie??


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Powiem tak: na cienkich pokosach idzie płynnie, na tęgich coś mu chrupie w d...e. Zaczęło cię tak dziać wczoraj podczas prasowania słomy i mam wrarzenie, że hałas wystepuje coraz częściej. Dziwne jest jeszcze że hałasowało prawie zawsze zjazdu ze wzniesienia a pod górke kręcił normalnie


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    24

może mało oleju i z góry nie dociskają się tarczki od womu i przeskakują a pod górę pompka łapie olej i dociska tarcze tak jak powinno być, więc może sprawdź ile jest oleju w skrzyni biegów, jeżeli mało to uzupełnienie jego stanu powinno pomóc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ssman860    2

Olej sprawdzałem 2 tygodnie temu było w połowie między min a max, więc uznałem że styknie, alemożliwe że na pochyłościach było go za mało.

A jaki olej stosujecie do skrzyń w dużych ursusach? Bo ja leje Hipol ale wiem że on szałowy nie jest do hydrauliki


Ursus C-385
Ursus C360
Ursus C328
I cała zgraja maszyn:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

hipol jest rani możesz lać HL-32 , a jak chcesz z wyższej półki to hydramot ale hipol jest spoko polecam bo praktycznie wszyscy maja hipol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    79

Rozmawiałem z weilomą osobami któży maja cieżkie ursusy. I każdy ma cos do tego że przekaźnik zaraz nie załaczy sie. @sadek rozbierałem juz kilka razy ten tył i tam są takie 2 płytki(chyba) i ja jedna mam wyjeta i jade na 1 lecz jak do maszyny do QQ to zakładam i jadę na 2 bo na jednej się ślizga a znów na 2 nie załączę rozrzutnika. I niestety nic z tym nie poradze bo one juz tak maja :D


Case <3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Panowie,sytuacja wygląda następująco. Sprawdziłem u siebie ciśnienie na rurce dochodzącej do sprzęgła wom'u i wynosi ono 7 bar.

Przy załączonej dźwigni pod siedzeniem, a rozłączonej dźwigni (w pozycji pionowej)przy kierownicy, walka nie daje się ruszyć. Gdy załącze wom przy kierownicy nic się nie dzieje, poza tym, ze walkiem można swobodnie kręcić ręka.

Dodam jeszcze, ze przy zgaszonym silniku i załączonym wom'ie, kręcąc wałek ręką z przodu daje się słyszeć jakby chrobotanie.

 

Dziękuje za ewentualne sugestie i porady co z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam

 

Problem rozwiazany

Okazało się, że sprzęgło wom jest wporządku, a problem leży w skrzyni pośredniej.

 

99352e19a5631c99m.jpg

 

Pierścień osadczy sprężysty się rozleciał i tym samym koło napędzające wom się wyzębiło.

 

...

 

Martwi mnie jedynie strasznie długie opóźnienie załączenia hamulca wom 1-2 minuty. Prawdopodobnie wina zbyt niskiego ciśnienia, czy układ może być ewentualnie zapowietrzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

hej. a ja mam pytanie troszeczkę odmienne, co może być przyczyna ze w 912 po wyłączeniu wom-u, bez obciążenia, on nadal się obraca? Np jak korzystam z beczki, mimo wyłączenia on nadal działa, co prawda wolniej, ale działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

Witam

W moim c385 nie działa WOM. Problem tkwi w części mechanicznej (sprzęgło hydrauliczne i pompy są ok.).

Co należy zrobić, aby dostać się do głównego mechanizmu i na co należy zwracać uwagę przy naprawie?

Wystarczy rozpołowić pomiędzy skrzynią a tylnym mostem, czy trzeba również zdemontować skrzynię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

Witam! orientuje się może ktoś jakie ciśnienie oleju powinno iść na wom bo mam zawór rozregulowany i nie wiem na jakie ciśnienie go ustawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Witajcie

 

Muszę dostac się do sprzęgła, wiem ze znajduje się tuz za wałkiem (styłu).

I tu moje pytanie jak wyjąć te sprzęgło?. Rozkręcając wałek i porostu go wyjąc, czy trzeba

rozkęcać tylni most od góry?

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie trzeba nic rozbierać z góry, tylko wyciągasz z tyłu, zależne jaki masz z tyłu zaczep jeżeli montowany na płyci blaszanej to trzeba ją zdemontować i za tym masz już śruby do odkręcenia sprzęgła.

 

http://allegro.pl/wom-sprzeglo-przekaznika-zetor-ursus-i1572063008.html

 

http://allegro.pl/wom-zetor-8011-8111-ursus-c385-912-1014-czesci-i1548704502.html


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz89    0

ja sprobuje podlaczyc przewod od kipowania przyczepy do kosza walka jak mam papke wymieniac co rok to wole wymienic pape co trzy lata i mniej sie narobic . poprowadze przewod od wyjscia zewnetrznego zamiast gornego podlaczenie mikropapki do kosza walka . zobaczymy. zajac i tak nie sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Proponuje najpierw poczytać jakie ciśnienie panuje w układzie mikropompki, a jakie w hydraulice siłowej.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachuu24    1

cisnienie w ukjładzie wom powinno wynosic ok 12 atm manometr (zegar)plecam wkrecic w pokrywe skrzyni biegów w miejsce przewodu który prowadzi do sprzegła wom tylko musisz miec manometr z odpowiednim gwitem ;)i oczywiscie skala.a jeśli chcesz stale kontrolowac cisnienie to kup czujnik zaniku cisnienia który wkreca sie w pokrywe skrzyni biegów zaraz przy wlocie wleju z mikropapki jesli masz 12 atm to trzeba rozebrac z tyłu i wymienic uszczelnienie koszt max 150 zł ;) warto przy tym luknac w katalog czesci zeby czegos nie ominac

Edytowano przez stachuu24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj