Skocz do zawartości

Zdjęcie

C 385 WOM


264 odpowiedzi na ten temat

#221 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 10 styczeń 2012 - 09:35

C 385 WOM tłoki są miedziowane czy całe miedziane. to są części wymienne przychodzą 4 sztuki i nie ma na nich żadnych pierścieni czy oringów. wykręć WOM i zobacz w jakim stanie są te tłoczki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C 385 WOM Dzisiaj, 21:28
  •  

#222 Share stachuu24

stachuu24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2012 - 11:37

C 385 WOM ten tłoczek wyglada dla scisłosci tak
Mój odnośnik moze byc wytarty i dlatego tak sie dzieje :P

Edytowany przez stachuu24, 10 styczeń 2012 - 11:38.


#223 Share marcin2057

marcin2057

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 893 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 10 luty 2012 - 09:01

C 385 WOM Normalne jest zgrzytanie przy załączaniu Wom w 902 tą wajcha pod siedzeniem bo u mnie strasznie zgrzyta?

#224 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 luty 2012 - 09:39

C 385 WOM Tak. Tą dźwignię przełączasz tylko przy wyłączonym silniku.
Do włączania wom-u w czasie pracy silnika używa się dźwigni przy kierownicy.

#225 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 10 luty 2012 - 12:28

C 385 WOM

Witam, mam taki problem. Wyobraźcie sobie URSUSA 912 i dźwignią przy kierownicy załączam WOM i jest wszystko dobrze wałek się kręci ale gdy wyłączę WOM to on nadal się kręci ale ręką wałek zatrzymam. Olej do tylnego mostu dochodzi sprawdzałem rurki, mikropompka jest nowa. Tak się zastanawiam czy tłok hamulca WOM ma jakieś pierścienie, bo wg katalogu części jest tylko tłok kompletny i to wszystko.Może ten tłok ma pierścienie i te pierścienie są do wymiany. Albo jest gdzieś jakiś przeciek miedzy tylnym mostem a korpusem WOM. Co wy na to?



Między tylnym mostem a korpusem WOM są 2 oringi. Może tam masz przeciek.


Sory, są 3 oringi 180x3.

Edytowany przez tomek83, 10 luty 2012 - 13:39.


#226 Share marcin2057

marcin2057

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 893 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 10 luty 2012 - 20:04

C 385 WOM no tak ale jak ostatni woziłem gnojowice i załączałem przy włączonym silniku to strasznie zazgrzytało i wałek zaczął chodzić i zacząłem ruszać ta wajchą przy kierownicy i WOM nie staną

#227 Share tomek83

tomek83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CTU

Napisany 10 luty 2012 - 22:19

C 385 WOM To jest chyba mankament tych ciągników. W moich 2 ursusach też hamulec WOM-u nie działa ale może dowiemy się od kogoś kto to robił i mu działa jak to zrobił?

#228 Share zenon385

zenon385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 11 luty 2012 - 09:51

C 385 WOM Tak jest na zgaszonym ciągniku załącza się pompe u mnie były bodajże 3 i wywaliliśmy jednego i dzała jak natura chciała :]

#229 Share mary11111

mary11111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 lipiec 2012 - 18:52

C 385 WOM

Problem rozwiazany
Okazało się, że sprzęgło wom jest wporządku, a problem leży w skrzyni pośredniej.

Dodany obrazek

Pierścień osadczy sprężysty się rozleciał i tym samym koło napędzające wom się wyzębiło.

...

Martwi mnie jedynie strasznie długie opóźnienie załączenia hamulca wom 1-2 minuty. Prawdopodobnie wina zbyt niskiego ciśnienia, czy układ może być ewentualnie zapowietrzony?


mam identyczny problem, tak samo jak napiałeś, mam pytanie czy trzeba go rozpoławiać? prosił bym o szybką odpowieć

#230 Share Matlorek

Matlorek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2012 - 21:20

C 385 WOM Witam mam pytanie w moim ursusie 914 nie działa wom (staje podczas dobijaniu balota i nie zatrzymuje sie) oraz napend przedni czy to jest napewno mikropompa ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C 385 WOM Dzisiaj, 21:28
  •  

#231 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 sierpień 2012 - 21:38

C 385 WOM Na początek sprawdź ciśnienie w układzie.pompa siada najczęściej ale nie jest to pewne na 100% że to właśnie ona jest przyczyna.

#232 Share Matlorek

Matlorek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2012 - 21:43

C 385 WOM a jak mam to sprawdzic ?

#233 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 sierpień 2012 - 21:51

C 385 WOM Nie wiem jakie Ty masz możliwości ale ja mam manometr z przejściówka dzięki której mogę go wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia.
Ciśnienie jakie powinno być to około 10 kg/cm2 .
Równie dobrze wina może leżeć po stronie zaciętego być może zaworu,sporo było o tym pisane na forum i musisz trochę poszukać

#234 Share exploode

exploode

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Samochody, Motocykle, Elektrotechnika pojazdowa

Napisany 19 sierpień 2012 - 00:12

C 385 WOM U nas nie działało hamowanie wałka dźwignią przy kierownicy. Okazało się, że przewody hydrauliczne były pozamieniane. Po odwróceniu kolejności hamuje jak trzeba.

#235 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 19 sierpień 2012 - 07:52

C 385 WOM Ja wom mam cały czas załączony pod siedzeniem potem tylko wajchą przy kierownicy włączam gdy trzeba.

#236 Share Jacentylog

Jacentylog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 29 sierpień 2012 - 20:18

C 385 WOM Witam. Teraz ja opiszę co u mnie boli mój ciągnik (U1224 który kupiłem niedawno) Pracuję z przyczepą samozbierającą i przy zbieraniu małego pokosu wałek przestaje kręcić. Jak podniosę podbierak to zazgrzyta i się zacznie kręcić. Jednak kręci z taką siłą, że ręką go zatrzymam:/ Wymieniłem tarczki i oringi w sprzęgle, wymieniłem rozdzielacz pod pokrywą bo jak go wyjąłem to suwak od zaworu był zacięty i nie zamknięty. Wkręciłem manometr w miejsce czujnika, w pokrywie i w pole: (a i odpowietrzałem sprzęgło WOMu poluzowując te przewody - wałek włącza się w sekundę i nawet chamulec działa dobrze) Ciśnienie pokazuje 12.5 bara (czyli ok) i jest lepiej, ale jak już na przyczepie trochę jest trawy to znów się wałek zatrzymuje, i gdy podniosę podbierak to zgrzytnie i się kręci. Zatrzymanie i później ruszenie trwa ułamek sekundy. Nie potrafię podać skąd zgrzyta: z sprzęgła WOMu czy ze skrzyni. W c385 też zgrzytało to wymieniłam tarczki i teraz działa dobrze - ciągnik mi niekiedy zgaśnie a niżeli zazgrzyta. Pomocy bo nie wiem. Coś podobnego było opisywane wczęsniej, ALE wyjaśnienia nie znalazłem. Ktoś pisał o jakimś pierścieniu sprężystym osadczym... gdzie on jest i jak naprawić jeżeli to jego wina. Z góry dziękuję!!!!
Porządek musi być!!!

#237 Share wpsowa692

wpsowa692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krośniewice

Napisany 30 sierpień 2012 - 21:42

C 385 WOM Odkręć pokrywkę na cztery śrubki w której siedzi simering , znajdziesz tam seger zdejmij go jest tam chyba podkładka oporowa ją też zwal cały kosz sprzęgła razem z walkiem wybij z pokrywy .
Na wałku ujrzysz dwa żeliwne pierścionki z labiryntowym zapięciem wymień je tylko zapnij z powrotem teraz luknij wewnątrz pokrywy zabaczysz tuleje w niej chodzą te pierścionki jak ma rowy to też wymień .
Ten hałas pochodzi chyba ze skrzyni pośredniej , ja w robocie prasuję 12-stką i też mam krzyż pański najpierw mi się właśnie rozłączało ale doszedłem że trza trzymać cały czas na gazie wtedy jest ciśnienie na mikropompce .
Długo nie utrwało może dwie godziny i miałem takie krótkie DŻYT i cisza wajch*ję tymi wajchami nie ma ani wzmachola ani przodka diagnoza krótka padła mikropompka , kurcze nie wiedziałem jak to szefowi powiedzieć na szczęście zaczeło padać.
Po wymianie mikropompki i różnych igiełek i łożysk spokój teraz na 90 procent mogę iść aż 12-stka stęka , i trochę żal babci to idzie na 70%

#238 Share Jacentylog

Jacentylog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 02 wrzesień 2012 - 08:47

C 385 WOM Zrobione i działa.
Wymieniłem w sprzęgle uszczelki manszetowe i pierścienie z zamkiem. Uszczelka wyglądała jakby ją ktoś zrobił z dentki siekierą. Ale w jednym sklepie chciał mi sprzedać taki sam bubel- trzeba uważać. No i dla pewności podłożyłem pod oringi na obudowie kawałek plastiku po obwodzie by więcej wystawały i ledwie włożyłem sprzęgło do środka, ale przynajmniej wiem, że trzyma! :)
No i moja rada dla tych co mają problem z WOMem w 80tce lub jak ja w 1224. Nie trzeba od razu wymieniać Mikropompki i połowy ciągnika tylko lepiej najpierw sprawdzić, i zacząć od uszczelnienia sprzęgła bo może się okazać, że naprawimy to za 30 zł.

http://img715.images...85/agrofoto.jpg

Do sprawdzenia mikropompki użyłem manometru od opryskiwacza. Należy odkręcić przewód 2 z obrazka (zasilanie z mikropompki) i tam w miejsce przewodu 1 pasuje ten manometr. z drugiej strony zakręcamy jakimś przewodem (może być taki jak z obrazka) który będziemy załamywać. Mi zamykało skalę w 16 barowym manometrze, więc chyba dobrze. To co widać, to jest już po wymianie rozdzielacza, ponieważ stary był już wypracowany i się nie zamykał zawór bezpieczeństwa.
Manometr zamontowany w miejsce czujnika spadku ciśnienia. Mając takie ciśnienie i drożne przewody 7 i 8 WOM musi się kręcić.

Pozdrawiam!!
Porządek musi być!!!

#239 Share UrsusFan1222

UrsusFan1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj łodzkie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze,brunetki,muzyka klubowa

Napisany 19 październik 2012 - 21:02

C 385 WOM Mam małą dolegliwość z wom w Ursusie 912, wałek włącza się poprawnie i wyłącza.Nie ma też problemów podczas jego pracy.jedynie podczas startu wałka z maszyną (rębak do gałęzi ) słychać lekki zgrzyt po czym wałek zaczyna pracować.Zgrzyt tak jakby dochodził z okolic skrzyni pośredniej, dodam że czasami wałek podczas załączania ostro startuje od razu,przez co muszę dać większe obroty,bo inaczej podczas startu zadusi ciągnik. Dodam że wzmacniacz pracuje poprawnie, gdzie szukać przyczyny? Zapomniałem dodać, że wałek jakby startuje jakby bardziej łagodnie podczas zimnego oleju.Proszę o pomoc Sebastian
W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C 385 WOM Dzisiaj, 21:28
  •  

#240 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 20 październik 2012 - 08:47

C 385 WOM myślę, że to tak ma zgrzytać. i nie ruszaj z wysokich obrotów bo ci wałek wom urwie

Podobne tematy