Skocz do zawartości

Zdjęcie

Agregaty aktywne


22 odpowiedzi na ten temat

#1 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 28 luty 2007 - 18:54

Agregaty aktywne Jak sa waszym zdaniem dobre agregaty? Potrzebuje zwlaszcza agregatu ktory pojdzie w kombinacji z siewnikiem, a ze na tych agregatach sie nieznam i niemialem stycznosci wiedz niewiem zaduzo o nich a co za tym idzie nie wiem jakie sa dobre. Slyszlaem o rabewerkach i takich tam dalej ale nie wiem o co chodzi. Prosze o opinie agregatow i opisanie odrazu ich bo watpie zebym wiedzial o co chodzi. I moze lepszy bylby agregat odrazu z siewnikiem a nie taki co podnosi siewnik?
Aha i nie wiem jak na nie mowic bo roznie mowia brona wirnikowa agregat/brona aktywna. Wiedz czekam na jakas fachowa nauke;) i Odpowiedz. Z gory dziekuje;)
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Agregaty aktywne Dzisiaj, 19:29
  •  

#2 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2007 - 19:21

Agregaty aktywne nazywaj je jak chcesz i tak wszyscy wiedza o co chodzi, ale jesli powiesz rototiler albo cyklotiler no to sprecyzujesz okreslenie. Byl u nas kiedys rototiler beckera z siewnikiem hassia 3m, poki chodzil z ursusem 1614 (jakies 3 lata) bylo ok, ale pozniej zaczepilismy go do fergusona 8240 no i fakt ze kruszyl bryly dobrze, ale niestety rozpadl sie po miesiacu, poprostu caly wal spadl na ziemie:D, jakos go ktos poskladal i trafil do zyda. Uprawiamy teraz konwencjonalna metoda bo sa za ciezkie ziemie i tak trzebabylo bronowac i to 2 razy przed siewem. Wielu sasiadow zrezygnowalo z tej metody i dalej uzywa ciezkich bron i agregatow pasywnych
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#3 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 28 luty 2007 - 19:30

Agregaty aktywne No a co to rototiler i cyklotiler podaj roznice.
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

#4 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2007 - 10:44

Agregaty aktywne cyklotiler
[attachment=48:cyklotiler.jpeg]

rototiler
[attachment=47:rototiler.jpg]
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#5 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 01 marzec 2007 - 14:56

Agregaty aktywne Aha dzikei. A jaki bys polecal Cyklo czy roto? i jaka bys polecal firme? i ciagle mowie o kombinacji z siewnikiem. A jak jest z siewnikami ktore sa tak jakby wbydowane w agregat? Da sie je zdiac zeby mozna bylo samym agregatem robic? Albo samym siewnikime?
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

#6 Share matwoj

matwoj

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świetokrzyskie

Napisany 01 marzec 2007 - 17:00

Agregaty aktywne ja osobiście polecam cyklo sam takiego mam robią lepiej od roto. siewnik nabudowany można łatwo i szybko zdjąć z agregatu ale nie możesz używac samego siewnika co moim zdaniem jest minusem bo może się zdażyć sytuacja że bedzie potrzebny sam siewnik.

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2007 - 17:12

Agregaty aktywne tez wolalbym cyklo, wybieraj wsrod producentow z zachodu, co do marki to nic ci nie polece bo sa na wyrownanym poziomie, szale pewnie przewazy model i wersja wyposazenia, jedynie co moge zalecic aby nie kupowac uzywanych maszyn tego rodzaju
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 01 marzec 2007 - 17:12

Agregaty aktywne aha a nie dalo by rady dorobic takiej konstrukcji zeby mozna bylo sam siewnik brac. Bo rozumiecie jezeli bedzie trzeba podnosic siewnik to dluzej zejdzie a tak to podnosze wszystko na raz. Jakiej marki masz ten agregat? i jakie polecasz? a z zachodu czyli jakie firym? W sumie to wydaje mi sie ze nie ruznia sie firmy od siebie kiedys bylo porownanie kilku agregatow to bylo tylko troche roznic.
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

#9 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 01 marzec 2007 - 17:19

Agregaty aktywne Jasne że można. Troche metalu,2 koła, szlifierka, spawarka i troche wolnego czasu i można wszystko zrobić.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#10 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 01 marzec 2007 - 17:23

Agregaty aktywne aha a czemu kola? czyli lepiej jest kupic z nabudowanym siewnikiem tak?
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Agregaty aktywne Dzisiaj, 19:29
  •  

#11 Share wuco

wuco

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 01 marzec 2007 - 20:40

Agregaty aktywne oki39, nierozumię o co Ci chodzi, bo najpierw pytyasz się jak przerobić siewnik nabudowany na agregacie by mógł sam siewnik chodzić a teraz dziwisz się do czego potrzebne dorabianie kół :rolleyes:

#12 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 01 marzec 2007 - 21:14

Agregaty aktywne no. wydaje mi sie ze kola maja byc niby z boku tak? a te siewniki nie sa na walek? to po co kola? zreszta nie wiem. Ale chodzi mi o agregaty. Macie jekies propozycje agregatu aktywnego z siewnikiem nabudowanym? Mile widziane linki.
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

#13 Share wuco

wuco

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 02 marzec 2007 - 16:33

Agregaty aktywne Z agregatów z nabudowanym siewnikiem to ja bym brał polski ROLMASZ Kutno. W zestawie jest brona wirnikowa U771/W i nabudowany siewnik mechaniczno-pneumatyczny "Mazowsze" S103/0. Jeśli chodzi o minusy zestawow z nabudowanym siewnikiem to poza tym, że nie można samym siewnikiem pracować, jeszcze należy zwrocić uwagę że skrzynia nasienna jest raczej wyżej umieszczona.

#14 Share wuco

wuco

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 02 marzec 2007 - 21:27

Agregaty aktywne hhmm mam test tego agregatu opublikowany w "katalogu testów top agrar" bodajże w 1998r. Wspomniany przezemnie agregat z siewnikiem "Mazowsze" z Rolmaszu Kutno (siewnik mechaniczno-pneumatyczny nabudowany na bronie) porównany był z agregatem z Famarolu Słupsk (brona wirnikowa połączona sprzęgiem z siewnikiem mechanicznym). Teraz jest troche inna sytuacja bo jak wiadomo obie firmy weszły w skład grupy UNIA tak więc jest trochę inny asortyment agregatów uprawowo-siewnych. Sam niemoge znaleźć w internecie tego agregatu z nabudowanym siewnikiem "Mazowsze" z Rolmaszu choć do niedawna musiał być w ofercie bo jeszcze całkiem niedawno w gazetach rolniczych w reklamach był pokazany obok innych wyrobów. Wtedy w 1988r gdy był przeprowadzany test tych agregatów, nowy agregat z Rolmaszu(ten z nabudowanym) kosztował 46tys.750zł a z Famarolu(ze sprzęgiem) 46tys.600zł

#15 Share oki39

oki39

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 816 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 03 marzec 2007 - 12:30

Agregaty aktywne aha no wiem ze nie ma bo tez szukalem a slyszeliscie o gaspardo? moze ktos podac linka? bo tez nie moge znalesc;)
Wszystkie moje foty chronione sa prawem autorskim.

#16 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 07 maj 2010 - 18:08

Agregaty aktywne Odświeżam :) Panowie są jacyś polscy producenci agregatów uprawowo siewnych aktywnych typu rototiler??? I jeszcze jedno ciekawy filmik ukazujący prace takiego agregatu na użytku zielonym , czyli takim sprzęcikiem bez przeszkód można by zrobić podorywke a nawet za jednym zamachem podorywke i siew??? Skoro tak to śmiem twierdzić że jednak brony typu cyklotiller nie są jednoznacznie leprze od rototillerów , no chyba że macie jakieś ciekawe filmy noto chętnie nie tylko ja obejże ale podejżewam że również inni agrofotoforumowicze :)
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#17 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 maj 2010 - 19:25

Agregaty aktywne Kolega rototillerem mówił, że próbował siać w ściernisko i dobrze szło. Widziałem na YT zestawy rototiller z pogłębiaczem i siewnikiem wykorzystywane do siewu rzepaku. Wjeżdżał w ściernisko i za jednym zamachem robił kilka upraw. Roto się chyba bardziej kamieni boi i bardziej ingeruje w strukturę gleby.

#18 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 08 maj 2010 - 07:02

Agregaty aktywne Mógłbyś wyjaśnić o co Ci chodzi z tą ingerencją w strukture gleby , bo jeśli chodzi o intensywność pracy/kruszenia to chyba więkrzego problemu by nie było zwiekrzyć prędkość i już . No chyba że sie myle to mnie wyprowadź z błędu :lol: Pozdrawiam
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#19 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 maj 2010 - 08:55

Agregaty aktywne Z tego co czytałem i słyszałem, to rototiller przemieszcza ziemie, dokładniej mówiąc to ją podrywa i bardzo intensywnie miesza. Także moim zdaniem rototiller to maszyna na bardzo ciężkie zlewne ziemie. Cyklotiller nie podrywa tak ziemi zwłaszcza, gdy ma zęby ustawione w pozycji wleczonej. Obecnie wielu producentów przechodzi na ten system, bo pozwala uzykać lepsze wymieszanie gleby w przypadku siewu po orce, bo wierzch jest drobny, a wilgotny spód nie zostanie wyciągnięty. Do siewu w mulcz lepiej nadają się zęby ustawione w pozycji ciągnionej, bo lepiej mieszają resztki pożniwne, co ma znaczenie przy siewie w mulcz. Co ważne w pozycji ciągnionej podrywanie ziemi jest wyraźnie mniejsze niż przy rototillerze. Rototiller jest dobry do uprawy pod ziemniaki, bo mamy luźną pulchną glebę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Agregaty aktywne Dzisiaj, 19:29
  •  

#20 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 maj 2010 - 18:31

Agregaty aktywne tylko uprawa wszelkich warzyw przewaznie wiaze sie z tworzeniem redlin, do ktorych sa stosowane i tak osobne agregaty aktywne.
tak jak @bobek mowi cyklotiler moze miec 2 nastawy kata natarcia (tak sobie nazwalem, nie wiem czy fachowo akurat ten kat odpowiada ustawieniu elementow roboczych). roto moim zdaniem potrzebuje wiecej mocy, chyba nie byl tez rozwojowym rozwiazaniem skoro wiekszosc producentow zaprzestalo jego produkcji.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy