Skocz do zawartości




Reklama



Naprawa hamulców Ursus C-330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
78 odpowiedzi na ten temat

#21 wyrebski1

wyrebski1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1153 postów
  • 2965302
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska pow. Słupca

Napisany 19 grudzień 2008 - 23:04

bez paniki ale łatwo może nie być. zabiorę się za to od poniedziałku, jakby co to dalej będę pisał. Muszę pierw wymienić bęben hamulcowy   bo "dostał" od nitów-niestety okładzin już nie było.

#22 c330ursus

c330ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • 10708594
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem i mechanika ;)

Napisany 04 czerwiec 2009 - 18:41

Też muszę się zabrać za moje hamulce w C-330 tylko nie wiem od czego zacząć i co potem  :P Mógłby mi ktoś opisać szczegółowo punkt po punkcie jak za to się zabrać i co robić po kolei i jak najłatwiej ;) Byłbym bardzo wdzięczny. Bo z tego tematu za dużo nie wywnioskowałem co robić po kolei.
:D

#23 ZYLA

ZYLA

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 07 czerwiec 2009 - 11:02

Więc zaczynamy.
1.odkręcamy koło, tak by pozostała sama piasta na zwolnicy.
2.spuszczamy olej z zwolnicy,
3.odkręcamy 8 śrub mocujących zwolnicę do pochwy, i obracamy ją w dolne położenie (uwaga może sama się obrucić). Jednej śruby tej u gury moze nie dać sie odkrecic do końca, więc odkrecamy ją jednocześnie wysuwając zwolnicę, lub poluzowujemy błotnik.
4.wykręcamy cztery śruby m8 i zdejmujemy dekielek osłaniający półos,
5.odkręcamy dóżą nakretkę z półosi i zdejmujemy podkładkę zabezpieczającą
6.teraz należy wcinąc półoś tak by zwolnica zeszła, a półoś została. powinno to się robić specjalnym przyżądem, natomiast ja nie mając takowego  podkładam 2 klocki drewniane pomiędzy pochwę a zwolnicę, i udeżam w półoś przez twarde drewno. Można też wyjąć półoś razem ze zwolnicą, ale wtedy gdy zdejmujemy prawą zwolnicę należy zablokować mechanizm róznicowy. moim zdaniem pierwszy sposób jest leprzy, bo i tak trzeba wyciągać półoś ze zwolnicy.
7.teraz po zdjęciu zwolnicy wysuwamy półos o około 2 cm i pnownie podkładamy dwa klocki ale pomiędzy pochwę  a bęben chamulcowy i udeżemy w półoś aż zacznie zchodzić. Oczywiście jesli nie planujemy wymiany lub przetoczenia bebna nie musimy go zdejmować z półosi tylko wyjąc go razem z nią( czyt. punkt 6. drugi sposó;)
8.po zdjęciu bębna mamy dostep do klocków chamulcowych
9.trzeba pamiętać przy demontarzu położenie szczęki krutrzej i dłuższej.Dłuższa okładzina idzie z tyłu ciągnika, bo jest współbiezna.

Jeśli szczęki były zaolejone należy oczyścic otwory znajdujace się na dole pochwy i zwolnicy, bo sa zapewne zapchane.

Prosze mnie poprawic jeśli gdzies popelniłem błąd.

#24 DobryxD

DobryxD

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Na PW
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Województwo Pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, majsterkowanie itp

Napisany 27 październik 2011 - 20:30

ile simeringów powino  byc w pochwie??         szybka odpowiedz

#25 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 październik 2011 - 21:17

jeden, rozmiaru nie pamietam ale chyba to 40x72x15 to tak mi sie widzi jutro trzeba sprawdzić
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#26 andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:roztocze

Napisany 28 październik 2011 - 06:35

Po roku 1978 40x72x10 wcześniej 40x65x10 i szczęka długa z przodu

#27 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1540 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 09 grudzień 2012 - 18:32

Witam, wiem że temat stary ale taki mi wyskoczył po wpisaniu w goglach "c330 hamulce" .
Myślę nad ciekawym rozwiązaniem braku hamulców w c330 a mianowicie założeniem między felgę a piastę bębna hamulcowego i przykręcenie mocowania pod szczęki, pytanie tylko od czego może pasować ten bęben i mocowanie szczęk??
W bizonach super zakładają od stara i pasuje ponoć bez przerabiania.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330

#28 bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC/ELC

Napisany 09 grudzień 2012 - 19:31

jak dla mnie głupota, w dodatku do czego przykręcisz szczęki hamulcowe???
Wystarczy zrobić to co fabryka tam oryginalnie wsadziła i kilka lat wytrzyma

#29 ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 09 grudzień 2012 - 19:43

fabryczne fakt sa bynajmniej kiepskie. Jednakże na bęben tam niema miejsca, zwolnica będzie wadzić. W bizonie skrawa wygląda zupełnie inaczej. Chyba że przód miałeś na myśli?
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#30 bratrolnika

bratrolnika

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WSC/ELC

Napisany 09 grudzień 2012 - 19:53

według mnie nawet na przód to raczej bezsens, przednie koła szybko się zblokują, zaczną się ślizgać, zamiast hamować, czego przyczyną będzie bardzo szybko zaliczony pobliski rów lub drzewo
czy fabryczne są aż tak słabe??? sąsiadowi w lato składałem całe na wszystkich nowych częściach, na asfalcie koła stają dęba

#31 jaco512

jaco512

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 627 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sokołów Podl.
  • Zainteresowania:technika rolnicza,mechanika itp.

Napisany 09 grudzień 2012 - 21:55

Od której strony powinna być dłuższa szczęka? Jak pisze @ZYLA od tyłu (zaczepów) czy przodu (silnika) jak @ andrzej78?

#32 ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 09 grudzień 2012 - 21:58

owszem ale problem w tym że za jakiś czas troszkę oleju złapie któraś strona i hamulców niema. Jakby simeringi były jakieś lepsze to może nie było by tych problemów.

Edytowany przez ukasz, 09 grudzień 2012 - 21:59.

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#33 Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1702 postów
  • 3578015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hajnówka, Kleszczele, Czeremcha:)
  • Zainteresowania:głównie mechanika...

Napisany 09 grudzień 2012 - 22:09

Dłuższa jest współbieżna (od zaczepu), a krótsza przeciwbieżna (od silnika)

#34 POL1

POL1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 postów
  • 44979542
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KOL

Napisany 10 grudzień 2012 - 08:50

Zobacz postDobryxD, o 27 październik 2011 - 20:30, powiedział:

ile simeringów powino  byc w pochwie?? szybka odpowiedz
dwa.
Najlepiej jeden dać nowy a drugi skrócić na sprężynce .Wtedy do końca śmierci nie zaglądamy do pochywy :lol: :lol: :lol:
Dłuższa szczęka idzie od strony tylnej lampy na błotniku.

Edytowany przez POL1, 10 grudzień 2012 - 08:51.


#35 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1540 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 10 grudzień 2012 - 17:58

Zobacz postbratrolnika, o 09 grudzień 2012 - 19:31, powiedział:

jak dla mnie głupota, w dodatku do czego przykręcisz szczęki hamulcowe???
Wystarczy zrobić to co fabryka tam oryginalnie wsadziła i kilka lat wytrzyma
Do szczęk wymyślił bym jakieś mocowanie z grubej blachy.

Zobacz postukasz, o 09 grudzień 2012 - 19:43, powiedział:

fabryczne fakt sa bynajmniej kiepskie. Jednakże na bęben tam niema miejsca, zwolnica będzie wadzić. W bizonie skrawa wygląda zupełnie inaczej. Chyba że przód miałeś na myśli?
Na przód to było by to nieporozumienie, te kółeczka są za wąskie żeby stawiały istotny opór, w ogóle nie opłacalne.

Zobacz postbratrolnika, o 09 grudzień 2012 - 19:53, powiedział:

według mnie nawet na przód to raczej bezsens, przednie koła szybko się zblokują, zaczną się ślizgać, zamiast hamować, czego przyczyną będzie bardzo szybko zaliczony pobliski rów lub drzewo
czy fabryczne są aż tak słabe??? sąsiadowi w lato składałem całe na wszystkich nowych częściach, na asfalcie koła stają dęba
U mnie tak samo na nowych i nawet jak stanę na hamulcu to nie zablokuje, na ziemi owszem zablokuje.
Czyli mam się pogodzić z tym jakie są i już?
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330

#36 lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Molna (śląskie)
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 10 grudzień 2012 - 19:59

Więc coś masz z hamulcami nie tak, może źle dociągnięte. U mnie po zrobieniu hamulców tak samo koła stają w miejscu. Jeśli masz dobre simeringi to w zupełności wystarczą Ci fabryczne hamulce, ktoś w końcu je zaprojektował tak żeby zatrzymały ciągnik

#37 Mariusz-C330M

Mariusz-C330M

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2012 - 12:48

Ja także mam problem z hamulcami. Wymieniane były ok. dwa lata temu szczęki i rewelacji nie ma. Znajomy też zmieniał, mówi że lipa.
Obstawiałbym zlą jakośc okladzin. Niewiadomo co się trafi? Cena też za wiele nie mówi. Podam przykład, ale z innej beczki. W PN Caro klocki przednie kosztowały ok. 20zł(starszy typ zacisków, nie Lucas)  i było ok. W Vectrze 100zł i latem po zagrzaniu piszczą. Materiał wiadomo jaki jest. Podobnie w "30"-tce. Oczywiście zakładamy że bebny są w dobrym stanie, a nie same rowki wyżłobione.
Kiedyś zblokowanie hamulców na asfalcie było czymś normalnym, oczywiście z rozsądnym obciążeniem. Teraz prawie wyrywa się pedały i efekt lipny.Uszczelniacze nowe. Żadna regulacja nie pomaga. Wykonanie szczęk to osobny temat-potrafią być krzywe.

#38 piotrkk

piotrkk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2012 - 12:35

Witam.
Mam problem ze sciagnieciem zwolnicy w c330m, cos ja blokuje. Naprawa/rozbiorka powinna przebiegac jak w wersji c330, czy w wersji 'm' sa jakies znaczace roznice w budowie hamulcow? Powinienem wbic polos do bloku?

#39 lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1157 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Molna (śląskie)
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 13 grudzień 2012 - 13:21

Jest inaczej, półoś nie jest przykręcana tylko usadzona na łożysku w zwolnicy. Nie wiem czy to dobry pomysł żeby ją tak po prostu wbijać do bloku. Ja w Mce na lewej stronie wyciągałem zwolnicę z półosią, prawej narazie nie ruszałem.

O której zwolnicy właściwie mówisz?

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#40 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1540 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 13 grudzień 2012 - 13:41

Żeczywiście kiedyś okładziny były bardziej szorstkie, miękkie co powodowało większe tarcie, były chyba na bazie azbestu, specyfiku który jest groźny tylko i wyłącznie wtedy jeśli docinamy eternit, a wycofują go całkowicie ze wszystkiego.
Teraźniejsze okładziny są jakieś twarde i śliskie prawie jak plastiki, i nie wiem czy nie węższe to jak to ma hamować <_<
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4  -  U C-330





Zobacz także