martin68

Naprawa hamulców Ursus C-330

Polecane posty

martin68    9

Witam mam zamiar zabrać się za naprawę hamulców w moim ursusie i proszę o rady w tej sprawie wiem o blokadzie ale czy naprzykład trzeba uważać na jakieś uszczelki podkładki itp:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Witam! Raczej pozostałych rzeczy nie ma co się obawiać. Blokady też nie jeśli półoś odkręcisz od zwolnicy i pozostawisz w pochwie przy zdejmowaniu zwolnicy. Aby wyjąć bęben hamulcowy i tak musisz odkręcić dekielek na zwolnicy i wyjąć półoś ze zwolnicy, więc można sprubować zostawić ją w pochwie, w koszu satelitów. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a na blokade jest sposób należy ją włączyć i zablokować pedał w tym położeniu powinna zostać w tym miejscu ,ale nie zaszkodzi zdjąć pokrywkę i obserwowac przy składaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może być wyjeta razem. Ja tak zawsze robię i wydaje mi się, że jest łatwiej. Aha i przy składaniu pamietaj, że jedna szczęka jest krótsza a druga dłuższa. Nie wolno założyć dwóch długich na jedno koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

tak tak wiem o jednej krótszej i dłuższej ale nie ma znaczenia z której strony założę taką czy taką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@sebe ma rację muszą byc założone tak jak stare. A jak założysz odwrotnie to mogą się blokować koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

No tylko jak te stare były! :) szczerze nie zwróciłem uwagi na to bo na pierwszy rzut oka wyglądały na takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta krótsza szczęka musi być założona od przodu ciągnika patrząc na ciągnik z boku (tak przynajmniej podają w katalogu). Ale nie jestem pewien na 100%. Ja po prostu patrzę jak były założone stare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek895    0
tak tak wiem o jednej krótszej i dłuższej ale nie ma znaczenia z której strony założę taką czy taką?

długa szczęka [przeciwbieżna] hamuje do przodu, krótka [współbieżna] hamuje do tyłu.długa ma większą powierzchnie i skuteczniej hamuje do przodu i mniej się zużywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W katalogu podają, że krótka szczęka jest przeciwbieżna, a długa współbieżna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problem w C-360 jak od wakacji zginęły hamulce to do dziś nie ma czasu by zabrać się za naprawę zużyły się prawdopodobnie tłoczki trzeba by koła zdejmować bo bez hamulców ciężko się jeździ,dobrze że ręczny trzyma.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

Jedna półoś wyszła razem ze zwolnicą ale z drugiej strony pojawił się problem. Tak samo razem wyciągnąłem ale widzę, że satelita opadła i nie włóże z powrotem półosi razem ze zwolnicą. Hmm!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

coś kręcisz satality są w koszu i nie wyleca zresztą musisz mieć zdjęty podnośnik by to zobaczyć.

Nie jesteś czasem przy prawym kole i spadło ci sprzęgło (kłowe) od blokady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

dokładnie jestem z prawej strony. Czyli mówisz, że to sprzęgło kłowe od blokady mechanizmu? Tylko co teraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przede wszystkim bez paniki. :) Mi wiele razy spadło sprzęgło kłowe od blokady. Dostęp jest nieco utrudniony ale można ustawić je na swoim miejscu od strony zwolnicy posługując się odpowiednim prętem. Można też zdjąć pokrywkę pod akumulatorem i przez okienko ustawić sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to masz okienko jak zaraz za pedałem od blokady (na górze ,ale pewnie już otwarte) wkładasz półoś i zostawiasz trochę miejsca by włożyć te sprzęgiełko (kłowe od blokady) tylko już nie pamiętam czy w ręku to trzymałem czy na drucie ,i wsuwasz dalej tylko musisz mieć wsadzone widełki od pedału blokady i sprężynę chyba.

 

Albo też możesz spróbować wsunąć te sprzęgiełko w pozycje-blokada przy czym pedał przez widełki jest połączony i go zablokować i wsuwać półoś ,Tego sposobu nie przerabiałem bo pierwszym poszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

bez paniki ale łatwo może nie być. zabiorę się za to od poniedziałku, jakby co to dalej będę pisał. Muszę pierw wymienić bęben hamulcowy bo "dostał" od nitów-niestety okładzin już nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Też muszę się zabrać za moje hamulce w C-330 tylko nie wiem od czego zacząć i co potem :P Mógłby mi ktoś opisać szczegółowo punkt po punkcie jak za to się zabrać i co robić po kolei i jak najłatwiej ;) Byłbym bardzo wdzięczny. Bo z tego tematu za dużo nie wywnioskowałem co robić po kolei.


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

Więc zaczynamy.

1.odkręcamy koło, tak by pozostała sama piasta na zwolnicy.

2.spuszczamy olej z zwolnicy,

3.odkręcamy 8 śrub mocujących zwolnicę do pochwy, i obracamy ją w dolne położenie (uwaga może sama się obrucić). Jednej śruby tej u gury moze nie dać sie odkrecic do końca, więc odkrecamy ją jednocześnie wysuwając zwolnicę, lub poluzowujemy błotnik.

4.wykręcamy cztery śruby m8 i zdejmujemy dekielek osłaniający półos,

5.odkręcamy dóżą nakretkę z półosi i zdejmujemy podkładkę zabezpieczającą

6.teraz należy wcinąc półoś tak by zwolnica zeszła, a półoś została. powinno to się robić specjalnym przyżądem, natomiast ja nie mając takowego podkładam 2 klocki drewniane pomiędzy pochwę a zwolnicę, i udeżam w półoś przez twarde drewno. Można też wyjąć półoś razem ze zwolnicą, ale wtedy gdy zdejmujemy prawą zwolnicę należy zablokować mechanizm róznicowy. moim zdaniem pierwszy sposób jest leprzy, bo i tak trzeba wyciągać półoś ze zwolnicy.

7.teraz po zdjęciu zwolnicy wysuwamy półos o około 2 cm i pnownie podkładamy dwa klocki ale pomiędzy pochwę a bęben chamulcowy i udeżemy w półoś aż zacznie zchodzić. Oczywiście jesli nie planujemy wymiany lub przetoczenia bebna nie musimy go zdejmować z półosi tylko wyjąc go razem z nią( czyt. punkt 6. drugi sposó;)

8.po zdjęciu bębna mamy dostep do klocków chamulcowych

9.trzeba pamiętać przy demontarzu położenie szczęki krutrzej i dłuższej.Dłuższa okładzina idzie z tyłu ciągnika, bo jest współbiezna.

 

Jeśli szczęki były zaolejone należy oczyścic otwory znajdujace się na dole pochwy i zwolnicy, bo sa zapewne zapchane.

 

Prosze mnie poprawic jeśli gdzies popelniłem błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszesky    0

Witam mam problem z hamulcami przy c-330 Wymieniłem uszczelniacze i szczeki hamulcowe przez 2 miesiace wszystko chodzilo bez zarzutu lecz od pewnego czasu problem powrócił Co moze byc przyczyna ?? stare bębny ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

o ile nic nie cieknie to zapewne one się już wystarczająco starły. :P


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez wyrebski1
      Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?
    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

    • Przez tomekraczka12
      No więc tak mam problem przy ruszaniu na 4 biegu no to tak jak wbije już 4 bieg i chce ruszyć to gdy puszczam sprzęgło to jest takie hamowanie jakby koło jaby był na ręcznym i jak już rusze to jest ok dzieje się tak w prawym kole przy biegach terenowych ten problem nie wystepuje proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj