Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
WITKOWO25    0

Mam problem z hydraulika robilem remont skrzyni i po złozeniu cisnienie na wolnych obrotach 30 atm na max obrotow 100 kierownica cieżko sie kreci agregatu siewnego podnieśc niechce przed było ok może ktoś coś poradzi . ciagnik 3095

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati00733    25

Kolego,można wiedziec jaka pompę kupiłeś?boscha?jak cś podaj cenę.ja obecnie jestem na etapie poszukiwania pompy wtryskowej do mf 3080 ,juz nawet uslyszalem 3 tys dolarow :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Nie lepiej pompę zregenerować ? Chyba że masz uszkodzoną to poszukaj jakiegoś dawcy i z tamtąd wyrwij pompeczkę i ew. zregeneruj .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati00733    25

Ona już byla regenerowana...moc poszła ostro do przodu,ale razem ze spalaniem...i w tym sęk...i właśnie zastanawiam się nad nową...szukam i szukam i nie moge nigdzie trafic na nowe pompy do Perkinsa 6-cyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

W moim 3080 była regenerowana pompa, i nie ma wzrostu spalania ciągnik sprawuję się tak jak na oryginale remont kosztował ponad 1000 zł. Ważne żeby regeneracja była przeprowadzona na nowych częściach a nie na używanych z kilku zrobiona jedna


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Słuchajcie mam takie pytanie. Posiadam MF 3095 wszystko śmiga bardzo dobrze, ale zastanawia mnie jedna rzecz. A mianowicie chodzi o to duże pokrętło od głębokości. U mnie cięgła są maksymalnie opuszczone jak ono jest ustawione na "5" czy można to jakoś regulować?? Bo połowa tej regulacji jest nie wykorzystana. Proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Ja wykorzystuje to duże pokętło do pracy głównie przy pługu i agregacie,jojstik opuszczam na dół i wtedy wysokosc pracy reguluje sobie tym dużym pokrętłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ni ja też tak robię ale np jak podnoszę pług to przekręcam to pokrętło na 0 a jak chce całkowicie opuścić ramiona to wystarczy że dam na 5 i już są na samym dole. A reszta tej regulacji?? U ciebie też tak jest??

 

A i jeszcze jedno pytanko. Jest może świeca żarowa??? Jak tak to gdzie bo mi sie zdaje że ona jest wkręcona od czoła w kolektorze ssącym ale tam jest też taka rurka, ona prowadzi od filtra paliwa i jak ją odkręcam to kapie paliwo.

A chcę wykręcić świece bo chyba nie grzeje jak jest zimno to słabo pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Jest tam swieca żarowa i tą rurką jest doprowadzone paliwo,czyli przekręcasz kluczyk na raz i grzejesz świece aż usłyszysz delikatny wystrzał i wtedy świeca daje płomień ognia w kolektor ssący i odpalasz,lub przekręcasz kluczyk do końca nie wciskając sprzęgła to tak samo swieca sie grzeje i jak jest wstrzał to zapalasz.Wracając do pokrętła to ja jak podnosze to jojstikiem a pokrętła nie ruszam bo jak dam jojstik na dół to opada na tą samą głębokośc,a przy oraniu też mam ustawione na 5 do 6 bo zazwyczaj mam ramiona podwieszone najwyżej na wieszakach jak sie da, bo jak przewracam płóg to wlókł się po ziemi. Sory za tamten post.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

No ja tak właśnie myślałem że to jest ta świeca ale zaniepokoiło mnie to paliwo i dlatego musiałem się upewnić. Ale teraz jak wiem to musze ją wykręcić bo raczej nie grzeje i kupić nową bo szkoda rozrusznika i akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robertb    12

Wez wykręc swiece tak aby rurka z ropą była przykręcona załóż kabelek i niewiem czy nie musi dotykac silnika(masa) i tak sprubój podgrzac to bedziesz widział czy grzeje czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Mam luzy w MF 3095 na przedniej osi. Rozebraliśmy obudowy i rzeczywiście okazało się że tulejki są wybite. Ale nie to jest moim problemem. Wałek który wychodzi z przedniego mostu raz że jest bardzo wybity ma duże luzy i ok 50% frezu, odkręciliśmy bodajże 6 śrub ale to nie chce zejść. I czy ciągnąć to na siłę?? (myślę że to jakieś łożyska mogą trzymać ale nie jestem pewien) Boję się żeby czegoś nie urwać żeby nie narobić sobie kłopotu. Może ktoś to robił i wie jak to zrobić to za pomoc był bym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Wałek wychodzi razem z całą obudową mechanizmu różnicowego. Aby ją wyjąć najpierw musisz zdemontować półosie. Strona http://mf.gustlik.2ap.pl/ dział FRONT AXLE pobrać i działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Roboty przy tym jest od groma. Najpierw zdejmujesz koła. Później odkręcasz dekle po czym musisz wyciągnąć sworznie z zwrotnic razem z łożyskami. To jest najgorsze ponieważ bardzo ciężko wychodzą i najlepiej mieć do tego ściągacz. Później wyciągasz zwrotnice razem z półosiami. Półosie wychodzą z mechanizmu różnicowego i dopiero wtedy masz możliwość wyciągnięcia go razem z wałkiem ataku. Podstawa to musisz zrobić tuleje na przód. Tak aby most był dobrze osadzony i wycentrowany bo inaczej po pół roku zetnie Ci tryby z wałka. My wałek naprawiliśmy w ten sposób, że obcięta została końcówka z frezami(przed gwintem kawałek) następnie kupiliśmy wałek womu od 60'tki gdzie końcówka również była obcięta. W wałku wyfrezowany otwór, a przy womie ztoczony kawałek aby jedno wprasować w drugie. Po czym wałek porządnie obspawany. I wszystko w odwrotnej kolejności składane. Pamiętaj o kupnie nowych uszczelniaczy na wałek bo w przeciwnym razie będzie się lał ojej.

Sam robiłem to 3 razy tak więc już obeznany w temacie jestem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Panowie czy w MF 3080 trzeba odjechać przednim mostem żeby zdjąć miskę olejową?

A gdzie podział się temat "pytania dotyczące 3080 i pochodne" z podpiętych? Chciałem tam zadać to pytanie ale nie ma tego tematu.

 

Edit

 

Znalazłem inf., że w 3085 najlepiej odjechać przodem bo trudny jest dostęp do dwóch śrub. Czy ktoś wie jak to może być w 3080 bo to trochę inny silnik.

Edytowano przez marek3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Jak to możliwe że drugi raz w ciągu 3 lat padł mi docisk sprzęgła w MF 3080 ? Znajomy stwierdził że pewno na półsprzegle się jeździ a ja się zastanawiam czy na pedale sprzęgła powinien być jakiś luz jałowy? Może pompka sprzęgłowa przy pedale nie odpuszcza do końca jak puszcze sprzęgło? Czekam na jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

U mnie w 3060 jest troszke luzu ze pedał mogę sam jeszcze do góry podwadzić delikatnie a chodzi już nie rok czy dwa :) Jak już to nie to. Moze ten wysprzeglik bo chyba jest jakiś bezpośrenio przy sprzęgle. Nie zagladałem tam wiec nie wiem mogę się mylić.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

ostatnio robiłem sprzęgło w 3060 po operacji wszystko działa i jest ok poza tym ze nie działa mi obrotomierz, cos musiałem przeoczyć, doradzi ktoś gdzie jest czujnik lub kostka której mogłem nie podłączyć? wszystko przepatrzyłem i nic:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Wydaje mi się że obrotomierz ma coś wspólnego z alternatorem chyba że mylę jakieś fakty ale chyba ktoś kiedyś pisał na AF że to powiązane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Tak obrotomierz działa tylko gdy alternator ładuje, u mnie po zapaleniu trzeba dodać delikatnie gazu żeby obrotomierz zaczął działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Miga mi kontrolka niskiego ciśnienia [17 bar ] oleju przekładni. Co może być przyczyną????


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel1992mf    9

Witam, w moim mf 3080 od pewnego czasu ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów 1234, to znaczy ciężko przesówa się w poziomie np jak chce włączyć z 1 na 4, co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

masz skrzynie A/B

jezeli tak to zapewne nieszczęsna nakrętka w skrzyni sie obluzowała i by trzeba zajrzeć do skrzyni póki wszystko jeszcze całe i ją dokręcic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj