Polecane posty

matis251    0

@look19 według mnie to jakiś szrot (bez urazy), opony z przodu źle założone do tego z tyrane, korozja na drzwiach nie chce prorokować ale zapewne jak wygląda tak jeździ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Kolego look19 nie patrz na przebieg na liczniku bo napewno jest cofniety oczywiscie mowa o ciągnikach od handlarzy w polsce patrz na stan techniczny i wizualny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

A jak możemy sprawdzić czy wszystkie podzespoły takiego ciągnika działają bo nigdy nie miałem z tym doczynienia.:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Ja zawsze traktuję przebieg jako sprawdzian rzetelności sprzedającego, bo jak ciągnik z zachodu jest od rolnika, to 8000mth jest możliwe w 20letnim mf-ie, ale to trzeba byłoby kupić go prosto z podwórka, anie od handlarza. Nie wiem jak wy, ale ja wolę kupić takiego np. 3060 za 30-35tys zł trochę gorszego niż za 50tys zł i niby w super stanie. Z resztą nie ma reguły, ale ja wolę go kupić za połowę i wtedy w razie czego, jak 2-gie tyle włożę, to już będzie chodzić, a z takim niby super to nie wiadomo. Wygląd też mówi dużo za siebie, bo np. podarte siedzenie może być już po 3-4tys mtg. Przecieki przeważnie są już ze starości, a ciśnienie(kompresję) można sprawdzić samemu. Podobnie jak skrzynię biegów, podnośnik itp. Przebieg nie jest chyba znowu tak ważny, a bardziej liczy sie stan. Wolę kupić mf-a np z Francji o przebiegu 8000mtg niż z Polski o przebiegu 4000mtg (oba sprawdzone w serwisie mf-a, można to zrobić przez telefon, wystarczy podać vin) dlatego, że paliwo jest tam lepsze, równiejsze i większe kawałki pól, a farmerzy mają więcej kasy i sami raczej niczego nie klecą przy ciągnikach, a w Polsce różnie to bywa...


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Przy ciągnikach używanych trzeba patrzeć na miejsca które się często dotyka tzn. czy są powycierane tak jak look wspomniał obejrzeć siedzenie, jak rozdarte to na pewno małego przebiegu nie ma. Z drugiej strony cofnąć przebieg to też nie taka łatwa sprawa obrotek elektroniczny i wydobyć go i cofnąć nie jest łatwo więc laik tego nie zrobi. Po prostu na dobry używany ciągnik trzeba trafić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0111    0

Może nie całkiem tu powinnienem to pisać ale nie bede już zakładał nowego tematu,może ktoś mi powie jak rozebrać przednią oś w mf3080 to znczy zdjąć koło tak aby rozłaczyć je na zwrotnicy bo jak odkreciłem te dwie pokrywy dociskające ;),z góry i z dołu są tam łożyska stożkowe z którymi mam problem bo niewiem jak je wyjąć żeby zdjąć te koł. Może ktoś pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Musisz dorobic sciągacz zeby wyciągnąs te sworznie, a orginalny sciągacz wygląda tak 274512a14fe82428m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

My w naszym MF-ie też to wyciągaliśmy.

 

Najlepiej weź dobrego tokarza, żeby dorobił Ci śrubę-musi być ona z bardzo twardego materiału, inaczej przy wykręcaniu będzie ją zrywać. Łożyska te są nabite na sworznie w których jest gwint calowy.

 

Bierzesz najlepiej jakąś grubą okrągłą rurę (oczywiście metalową), taką, żeby była większa od łożyska. Następnie z góry spawasz grube blaszki tak, żeby na środku miałeś otwór do którego będziesz mógł wsadzić śrubę i wkręcić ją do sworznia. Po prostu zrobisz sobie taki ściągacz :P .

 

Życzę powodzenia przy wyciąganiu ;) .

 

A i polecam dorobić z góry i z dołu kalamitkę, żebyś mógł sobie to od czasu do czasu przesmarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0111    0

no dzieki za pomoc już tak własńie sie domyślałem że to trzeba urzyć tego gwintu ;)

Edytowano przez Karol0111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

A u mnie w sworzniach jest gwint metryczny, kupiłem pret gwintowany utwardzony i sworznie wyszły bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

my zrobiliśmy ten ściągacz głównie z pręta gwintowanego "14", długiej nakrętki do niego (tak jakby 3 razem zespawać, do kupienia w sklepie) oraz troszkę złomu żeby zaparcie było, a co do łożysk to dostaliśmy po 40zł (u Korbanka koło 200zł)


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0111    0

my zrobiliśmy ten ściągacz głównie z pręta gwintowanego "14", długiej nakrętki do niego (tak jakby 3 razem zespawać, do kupienia w sklepie) oraz troszkę złomu żeby zaparcie było, a co do łożysk to dostaliśmy po 40zł (u Korbanka koło 200zł)

to gdzie kupiłeś takie łożyska?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

w zwykłym sklepie niedaleko mnie, jak chcesz to podam namiary. Czasami trzeba pytać tam, gdzie myślimy że tego nie ma:D


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

witam.

ja mam taki problem. zgasło mi podświetlenie tablicy EHR. może ktoś wie jak to naprawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    2

jak EHR działa, to wykręć panel i posprawdzaj żaróweczki i połączenia kabli


MF & Zetor siłą naszej gospodarki

Wszystkie moje materiały chronione prawem autorskim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

już próbowałem i niby wszystko ok, ale i tak nie podświetla. pewnie to jakaś mała schowana bzdurka a tak wkurza. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

U mnie swiatła dzis nie chciały sie zapalic i tez jutro musze szukac przyczyny co sie stało bo tylko swiatła mijania pozycyjne i klakson nie działaja. :D A to jest jeden obwód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

moj problem się wyaśnił. to była wina kostek tych wychodzących z kabiny. jedna wsówka się wysunęła odpowiadająca za podświetlanie konsoli EHR. ty kolego też na początku tam sprawdz. styki mogły przyśniedziec albo jak w/w bezpieczni. powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    29

U mnie to tez była wina takiej złaczki poza kabina teraz juz swiatła działaja ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

ale jaka będzie fizyczna zmiana po przestawieniu nastawy na tym pokrętle? jak będzie się zachowywał ciągnik? jeśli można prosiłbym o więcej info . dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak widać :P tam gdzie rozsiewacz to pozycyjna czyli niezmienia się

a tam gdzie pług to tzw drgawka pług o coś zawadzi albo zaczniesz buksować to plug do góry podnosi sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio1523A    0

Ja miałem styczność z MF 3070 i jest to dobry ciągnik. Jedynie co słyszałem o nim to jest strasznie czuły na olej słabej jakości i na wymianę na inny, najlepiej korzystać z jednego dobrej jakości. Co jeszcze zauważyłem jak nim jeździłem to, to że ciężko wchodził jeden bieg, więc skrzynia prawdopodobnie była do roboty. Jeśli chodzi o plusy to jest bardzo oszczędny, i ma miłą kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj