Polecane posty

Jak to odpale na wolnych obrotach to lądowanie się święci Ale jak dodam gazu to gaśnie i później się nie swieci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armo    0

czy jeśli po odpaleniu silnika wywala płyn chłodzący przy otwartym korku chłodnicy, a przy zamkniętym korku w chłodnicy powstaje ciśnienie (po otwarciu korka płyn wytryskuje spod korka) jedyną przyczyną może być uszczelka pod głowicą?
dodam że chodzi o 3060 i ciągnik pracuje na wolnych obrotach,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey87    3

Czyściłem dzisiaj elektrozawor od żółwia i zająca bo nie chciał przełączać. Po wyczysczeniu zadziałał ale zaczęła świecić sie kontrolka niskiego ciśnienia oleju i przestał przełączać. Gdzie szukać problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

nikt tu wróżką nie jest żeby powiedzieć czy wystarczy zmienić filtr, olej, czy może wpierw szukać przyczyny tego syfu w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
John23    19

Witam. Mam taki problem z przednim napędem w MF 3080 wczoraj jak cofałem z przyczepa w błocie zauważyłem ze przednie kola się nie obracały tak jakby był wyłączony napęd natomiast jadać do przodu jest ok co może być przyczyna?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Panowie, mam problem z półbiegiem. Bez półbiegu idzie normalnie , po włączeniu zaczyna zwalniać i zatrzymuje się. Po wyciśnięciu z powrotem rusza. W skrzyni słychać jakby coś nabierało prędkości i charakterystyczne jakby miałczenie. Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Czy może to być zacięcie się elektrozaworu, czy tarczki do wymiany? Na wyłączonym półbiegu idzie normalnie/ Skrzynia 32/32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Czy przy wyłączonym wzmacniaczu momentu ciągnik jedzie szybciej czy wolniej? Czy napęd przenoszony jest za pośrednictwem satelit, czy jakoś bezpośrednio z pominięciem przekładni? Jeśli nie włączam wzmacniacza, to napęd przenoszony jest przez tarczki w speedshift?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Przymierzając się do wymiany oleju w skrzyni, stwierdziłem, że u mnie nie ma dokładnego filtra oleju hydraulicznego. Przewody idą wprost ze skrzyni do orbitrola. Zastanawiam się czy wszystkie miały dokładne filtry, czy też zdarzały się bez. Przewody wydają się na oryginalne. Zastanawiam się nad dokupieniem i dołożenie , żeby nie było problemów z elektrozaworami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Te bez dokładnego mają dłuższy filtr główny a te z dokładnym mają krótszy problemy robią się dopiero jak ktoś zacznie zamiast długiego zakładać krótki. Dołożenie nikomu nie zaszkodziło zawsze warto zabezpieczyć układ dodatkowym filtrem. Używana obudowa 100zł wkład 80 i przewody ja robiłem metalowe koszt całego zabiegu 400 +/- 50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Znalazłem w instrukcji, że 2 filtry zakładane były od nr S0......, Wcześniej powinien byc główny na 40 mikrometrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Mikronów nie mikrometrów. Możliwe że od nr.aczkolwiek inni mówią od rocznika nikt nie powiedział że nr się nie zaczyna z rocznikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Dopóki mamy układ SI to jednostką długości jest metr, a 10 do potęgi -6 to mikrometr. Ciągnik jest z końca 1991 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Własnie ciągnik został złożony i po odpaleniu i włączeniu przyspieszacza w speedshit, czyli kiedy podawane jest ciśnienie na układ, słychać wycie w skrzyni. Zdejmując ciśnienie szum ( hałas) znika, ciągnik chodzi normalnie i reaguje na przycisk zmieniając prędkość. Wymienione zostały małe tarczki i duża ( miała zerwane zęby). Czy ktoś miał taką przypadłość, bo przed rozbiórką chodził normalnie cicho , ale z racji uszkodzonej dużej tarczce tylko na półbiegach. Ciśnienie na układzie hydrauliki trzyma, nawet po zgaszeniu chwile trwa jak zaświeci się kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

satelity na znaki złożone? może któreś łożysko uszkodziłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszt135    11

Tryby satelit nie były ruszane. Mechanik mówił , że złożył na znaki. Zastanawiam się czy może duża tarcza gdzieś trze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj