Polecane posty

maxifarmer    0

Mam zamiar go kupić i chce wiedzieć np. co najczęściej się w nim psuje, wiele tematów mówi o wadliwej skrzyni, albo jakie ma wady, jest za lekko obciążony, albo pompa hydrauliczna ma za małą wydajność.

Literówka

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Sam rok temu miałem taki problem jak ty, i co z tego wyszło. kupiłem MF'a 3125 (większy brat 3080) Nie ma w nim chyba jakiegoś elementu który by sie mógł zepsuć, prędzej może sie zużyć, ze skrzynia biegów do dziś nie mam problemów fakt pompa hydrauliki ma trochę mała wydajność ale mi to nie przeszkadza, ogólne z traktora jestem bardzo zadowolony jak na 42tys zł. Mogę śmiało napisać ze polecam taki ciągnik o ile nie jest zbyt wyeksploatowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxifarmer    0

Tak, ale 3125 o ile się dobrze orientuje ma 125 km, a 3080 100km, 125km to trochę za dużo, nie trzeba mi takiego dużego ciągnika, potrzebuje w granicach 100km mi wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Ja mam mf 3080 od czerwca tego roku jest z 89r kosztował 35 tys miał jeden remąt pompy paliwowej a poza tym sprawuje się bardzo dobrze polecam ten ciągnik


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxifarmer    0

Tak tylko że za niego trzeba dać w granicach 60 tys ,a ja chciałbym skompletować mniej więcej za 50 tys ciągnik razem z turem, bo bez tura to ja w ogóle nie myślę kupić żadnego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    9

Jeśli chodzi o ta skrzynie to jak będziesz go oglądał to sprawdź go na wszystkich biegach jeśli wszystkie będą wchodziły bez zgrzytów to chyba będzie wszystko w porządku i jeszcze czy przełączanie żółw-zając działa :) ja jak kupowałem MF 3060 to mój tata tak robił i skrzynia mi działa bez zarzutów tylko musiałem zrobić remont silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Radzę poszukać wszystko jest opisane na co zwracać uwagę było już kilka tematów o tym


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1531

@sosek a Twoj to ktory rok produkcji?? bo jak za taki ciagnik to nawet fajna cena byla. mi bardzo sie podobaja te 3125 i jest to jeden z nielicznych modeli z serii 3xxx. bo wydaje mi sie ze 3095 i 3645 tez sa udane. bo ten jest troche tani http://www.allegro.pl/item490302842_mf_mas..._case_john.html no ale nie ma niestety dynashiftu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Mój jest z roku 1990 tylko ze kupiony z pewnego źródła, ciekawe ten z twojego linku w jakim jest stanie technicznym bo cena jest bardzo dobra, mój przy zakupie na koszt poprzedniego właściciela miał powymieniane filtry oleje i sprzęgło. Na razie jestem bardzo zadowolony mojego zakupu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo75    1
Tak tylko że za niego trzeba dać w granicach 60 tys ,a ja chciałbym skompletować mniej więcej za 50 tys ciągnik razem z turem, bo bez tura to ja w ogóle nie myślę kupić żadnego ciągnika.

Nie kupuj ciągnika z Turem-generalnie są to zużyte ciagniki.


Części do maszyn rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Napiszę że kolega wyżej dobrze mówi przednia oś będzie pewnie wytrzaskana chyba że tur jest świeżo założony tylko nie wiem jak to sprawdzić, najlepiej kupić obie rzeczy osobno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damin180894    9

Zgadzam się z @soskiem xu li. mogą byc nawet problemy z przednim napędem. Ja kupiłem swojego MF z konsolą a ładowacz dokupiłem później i podejrzewam że pracował z ładowaczem bo opony przednie miałem już nówki a tył był kompletnie łysy :) no i trochę kiszonki wywaliłem ze środka :) ale przedni napęd działa bez zarzutów tylko chyba wymieniałem jeden krzyżak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gasnica    0

zgadzam sie z wami. w lutym kupiłem MF3070 z turem STOLLA, ciagniczek i tur z wyglądu super ale sypie sie przedni napęd. Napierw poszła jedna zwolnica teraz niedawno druga. Między czasie naprawa przekładni różnicowej. Teraz ciągniczek cyka elegancko ale naprawa tego wszystkiego ok3 tys zł. Cześci dorabiana bo o nowych to wcale szkoda gadać.

 

A swoją drogą kto wie ile ma ten ładowacz udźwigu? Mój jest STOLL D72. koleś mówił że 2t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chudy44    0

kolego wszystkiego nie sprawdzisz przeciez do silnika czy skrzyni nie zajrzysz zawsze jest jakies ryzyko przy kupnie uzywanego ciagnika. A co do 3080 sam kupiłem takiego 2 lata temu 87 rok za 35tys pracuje na 20h leje bio estra zmieniam ojel i robie nic mi sie nie psuje ciagniczek super:) godny polecenia z czesciami nie ma problemu ile masz ha kolego:D pozdro dla Ciebie:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgeo2    8

witam wszystkich jestem tu nowy i mam pytanko czy opłaca się kupić mf3080 bo każdy tak narzeka a planujemy z tatą kupić takiego na wiosne do 40 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek34    1

Jasne ze sie opłaca jeżeli te na allegro co stoja po 35 tyś. sa w takim stanie jak pisza handlarze to moim zdaniem nie znajdziesz innego ciagnika tak wyposazonego i w tej cenie jak MF seri 30..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Florek93    27

Ja mam model 3085 z 93 roku i nie narzekam na niego, dałem za niego 60 tyś z turem maileux 6000 ale jest naprawdę w bardzo dobrym stanie , nawet siedzenie oryginalne nie zniszczone jak i tapicerka. Osobiście polecam ten ciągnik bo innego zagranicznego ciągnika z takim wyposażeniem się nie kupi za takie pieniądze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Za dobry nie wymęczony model trzeba dać więcej, proste... obciążników, błotników i zaczepów zazwyczaj nie ma więc tym się nie przejmuj. Obejrzyj parę sztuk i będziesz wiedział który najlepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Przy jakim przebiegu odpuścić sobie zakup modelu tej serii(gdy stan wydaje się po sprawdzeniu wszystkiego bardzo dobry)? Czy ten byłby dobry?: http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/ciagnik-rolniczy/1119169/massey-ferguson-3060.html


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj