Zaloguj się, aby obserwować  
rastafarmer

"Nowy" silnik do MTZ 82.

Polecane posty

rastafarmer    0

Witam wszystkich!

Kilka dni temu odebrałem silnik od MTZ-ta po kapitalnym remoncie czyli-

-nowy wał korbowy, panewki

-tłoki, pierścienie, tuleje tłokowe

-pompa oleju, itp.

Dodatkowo nowe wtryski i regulowana pompa.

Moje pytania brzmią:

 

Jak powinienem dobrze dotrzeć silnik? Jaki olej najlepiej wlewać?/ Po ilu mth wymieniać? A w ogóle jak go pierwszy raz odpalać, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jego pracy?

 

Dziekuje z gory za wszyskie odpowiedzi!

Pozdrawiam!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

olej to wlewasz taki jaki chcesz mieć (po dotarciu) tylko byle czego nielej-typu superol.

Akurat mam instrukcję i przepiszę :pierwsze 15 mth lekka praca przewozowa

Następne 15 (czyli od 15 do 30 mth) lekkie prace polowe.

 

Przy docieraniu (30 mth) nie wolno:

-nadmiernie obciążać silnika czyli niedopuścić do zadymienia i zmniejszenia prędkości obrotowej

-przy tymczasowych zwiększonych obciążeniach obniżać biegi

-kontrolować ciśnienie oleju,temp silnika

 

Po dotarciu (30 mth) wymienić olej ,wyczyścić filtr

-dokręcić głowice na przegrzanym silniku po czym należy wyregulować zawory

 

Przez pierwsze 70 mth (po tych 30) należy wykorzystywać 3/4 mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Olej wlej taki jak zawsze lałeś do tego ciągnika. Ja poleciłbym TITAN TRANS 15W/50. Po pierwszym odpaleniu zwróć uwagę na wszelkie "dziwne" odgłosy dochodzące z silnika (jeżeli takie wystąpią). Co do docierania to niech najpierw popracuje około pół godziny na biegu jałowym, a następnie pół godziny na 1200 rpm. Później możesz już jeździć. Najpierw samym ciągnikiem, później w lekkim transporcie cały czas zwracając uwagę na temperaturę (powinna być w granicach 85-90°C). Po około 30 mth możesz zwiększać obciążenie. Docieranie powinno chyba trwać 100 mth, ale nie jestem do końca pewien. Po 30 mth należy dokrecić nakrętki głowicy (tak zaleca fabryka w Mińsku) co zwiększa trwałość silnika. Po 100 mth wymień olej i filtry oraz wyreguluj luz zaworowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ale po 100 mth w nowych Belarusach które mają elektryczny liczniki, bo w MTZ-cie jest na linkę i on dużo wolniej liczy mth i po 30 mth powinno się już wymienić olej.

@sebe1033 podał dokładną i najlepszą instrukcję :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Dziękuje wszystkim za porady i sugestie. Mam jeszcze kilka pytań:

Jak z odpalaniem? Odpalać go tak jak wcześniej użytkowany silnik? Czy prawdą jest żeby "odpalać" go z wykręconymi wtryskami? Czy olej Turdus będzie odpowiedni? Wcześniej jeździłem na zwykłym superolu :)

Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odpalasz normalnie. Nie wiem jaka firma robiła ci silnik ale dobrze było by jak byś powykręcał wtryski i wlał do każdego cylindra 20 ml oleju silnikowego a następnie wykonał parę obrotów wałem korbowym. Olej spowoduje uszczelnienie tłoka w cylindrze i łatwiejszy rozruch. Ja jak składam silniki to zawsze smaruję olejem cylindry przed włożeniem tłoków. A w takich firmach zwykle pomijają ten szczegół bo im się nie chce. Oczywiście najpierw należy odpowietrzyć układ paliwowy. Olej TURDUS będzie idealny. I jak masz silnik po remoncie to stosuj go cały czas. Jest lepszy od superolu a nowego silnika szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Turdus jest jak najbardziej odpowiedni,ale ciekawi mnie w jaki sposób chcesz uruchomić silnik z wykręconymi wtryskami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    13
Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.

 

W mtz z tymi mth to nie jest taka prosta sprawa jak piszesz, bo mtz z licznikiem na linke naprawde licza bardzo wolno, dla przykładu u mniw w mtz przy prasie rolującej (a tam wiadomo ze obroty silnika sa duze) to przez 10 godzin pracy ciagnik nakręcił 5-6 mth. wiec jak to wytłumaczysz. i jak tu nie zmienic wczesniej oleju. ja zmieniam co 150mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4

Wydaje mi sie,ze chodzilo o to ze wtryski pozniej trzeba wkrecic,tylko tego @Elektrotechnik nie napisal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że trzeba wkręcić. Nie napisałem bo wydało mi się to logiczne. Nie wiedziałem, że są tacy, którzy chcieliby odpalić silnik bez wtrysków. @rino przy jakich obrotach prasujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

No wiadomo że silnika nie odpali się z wykręconymi wtryskami :) dlatego napisałem "odpalic" w cudzysłowiu :)

Pozdrawiam i dziekuję za porady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

najlepiej byloby zebys czyms napedzal ten silnik po wczesniejszym wykreceniu wtryskow w taki sposob najlepiej dociera sie silniki... fabryka tylko w ten sposb dociera


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie zgadzam się z @xsc. Silniki w fabrykach docierane są na hamowniach. A w fabryce zetora docierane silniki napędzają generatory wytwarzające prąd na potrzeby fabryki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

Czy to wazne jak sie to nazywa? I tak sposob jest taki sam !!! No a ze montuja generatory to juz sprawa oszczednosci


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @xsc mylisz dwie różne sprawy. Docieranie, o którym piszesz polega na NAPĘDZANIU docieranego silnika zewnętrznym źródłem mocy (np. silnikiem elektrycznym). Prawdę mówiąc nie słyszałem o takiej metodzie docierania. Natomiast ja piszę o docieraniu na hamowni, która jest obciążeniem dla NORMALNIE PRACUJĄCEGO docieranego silnika. Takim samym obciążeniem jak hamownia jest normalna praca ciągnikiem. Jednak w fabryce nikt nie będzie orał pola żeby dotrzeć silnik. :) Do tego służy hamownia, a ściślej hamulec elektrowirowy obciążający silnik (ale nie wdawajmy się w szczegóły konstrukcyjne hamowni silnikowych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

Siema wtrace sie do tematu bo jakis czas temu robilismy remont silnika nowe tloki i tuleje. Jednak po zlozeniu cos silniczek plewi , ciagniczek jezdzi radzi sobie jednak zauwazylismy ze jest slabszy niz kiedys czym to moze byc spowodowane ??


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    15

no tak przerywa na jednym tloku nie rowno chodzi a docieralem w jeden dzien a w drugi do lasu to sie dotarl :) moj tata caly czas nim jezdzi a my innymi i on zauwazyl ze jest slabszy


mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kodzi    15

Wymieniłem tłoki ,pierścienie, tuleje,panewki na wale i korbowodach. mtz82 docierałem 8 mtg. Po 8 mtg ciągnik mi sie zatarł na pierwszym tłoku od chłodnicy,dodam że w lekkim transporcie pustą przyczepę d55 po przejechaniu 6km ciągnik trochę osłabł i buchnął trochę parą z chłodnicy(temperatura wody była ok60-70C).jak wróciłem do domu to okazało się też że płyn chłodzący dostał się do oleju. Co mogło być przyczyną, za mało go docierałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

Ja bym stawiał na uszczelke pod głowica(dobrze dokreciłes głowice?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kodzi    15

głowice dokręciłem kluczem dynamometrycznym Jonnesway na 245Nm . dodam tylko że zestaw naprawczy z dodatkowym dolnym pierścieniem.

teraz założyłem uszczelkę mor-paka bo wcześniej była jakaś ruska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Chłopaki co wy z tym docieraniem dużo piszecie dzisiaj nikt już tego nie stosuje masz pracowac normalnie tak jest w nowych i znajomy mechanik co robi ciągniki od ursusów starych po najnowsze ma na warsztacie kilka rozebranych w drobny mak szok dla mnie że on to poskłada ,zaciągnołem kolegi MTZ po tygodniu odebrali robił tam praktycznie całe bebechy nowe silnika i hydraulikę i kolega pyta się jak docierać on jazda w pole bez wariactwa tylko czyli normalnie no to on na drugi dzień dwie przyczepy i wywoził obornik na pole i nic się nie grzał czy coś ciekło ,znaczy dobry mechanik i dobra robota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

głowicy w rusku nie należy dokręcić czasem na 180 a nie na 245 jak to zrobił kolega wyżej to chyba troche za dużo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj