Skocz do zawartości

Zdjęcie

"Nowy" silnik do MTZ 82.


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 29 listopad 2008 - 19:33

"Nowy" silnik do MTZ 82. Witam wszystkich!
Kilka dni temu odebrałem silnik od MTZ-ta po kapitalnym remoncie czyli-
-nowy wał korbowy, panewki
-tłoki, pierścienie, tuleje tłokowe
-pompa oleju, itp.
Dodatkowo nowe wtryski i regulowana pompa.
Moje pytania brzmią:

Jak powinienem dobrze dotrzeć silnik? Jaki olej najlepiej wlewać?/ Po ilu mth wymieniać? A w ogóle jak go pierwszy raz odpalać, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jego pracy?

Dziekuje z gory za wszyskie odpowiedzi!
Pozdrawiam!! :)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
MTZ 82TS


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki MTZ - Belarus
  • 42000.00 PLN
  • 18 mar 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 15:59
  •  

#2 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2169 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 29 listopad 2008 - 20:05

"Nowy" silnik do MTZ 82. olej to wlewasz taki jaki chcesz mieć (po dotarciu) tylko byle czego nielej-typu superol.
Akurat mam instrukcję i przepiszę :pierwsze 15 mth lekka praca przewozowa
Następne 15 (czyli od 15 do 30 mth) lekkie prace polowe.

Przy docieraniu (30 mth) nie wolno:
-nadmiernie obciążać silnika czyli niedopuścić do zadymienia i zmniejszenia prędkości obrotowej
-przy tymczasowych zwiększonych obciążeniach obniżać biegi
-kontrolować ciśnienie oleju,temp silnika

Po dotarciu (30 mth) wymienić olej ,wyczyścić filtr
-dokręcić głowice na przegrzanym silniku po czym należy wyregulować zawory

Przez pierwsze 70 mth (po tych 30) należy wykorzystywać 3/4 mocy

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 29 listopad 2008 - 20:06

"Nowy" silnik do MTZ 82. Witam. Olej wlej taki jak zawsze lałeś do tego ciągnika. Ja poleciłbym TITAN TRANS 15W/50. Po pierwszym odpaleniu zwróć uwagę na wszelkie "dziwne" odgłosy dochodzące z silnika (jeżeli takie wystąpią). Co do docierania to niech najpierw popracuje około pół godziny na biegu jałowym, a następnie pół godziny na 1200 rpm. Później możesz już jeździć. Najpierw samym ciągnikiem, później w lekkim transporcie cały czas zwracając uwagę na temperaturę (powinna być w granicach 85-90°C). Po około 30 mth możesz zwiększać obciążenie. Docieranie powinno chyba trwać 100 mth, ale nie jestem do końca pewien. Po 30 mth należy dokrecić nakrętki głowicy (tak zaleca fabryka w Mińsku) co zwiększa trwałość silnika. Po 100 mth wymień olej i filtry oraz wyreguluj luz zaworowy.

#4 Share Pronar82a

Pronar82a

    Człowiek spełniający swoje marzenia

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Lubelskie (Ulhówek)

Napisany 29 listopad 2008 - 21:19

"Nowy" silnik do MTZ 82. Ale po 100 mth w nowych Belarusach które mają elektryczny liczniki, bo w MTZ-cie jest na linkę i on dużo wolniej liczy mth i po 30 mth powinno się już wymienić olej.
@sebe1033 podał dokładną i najlepszą instrukcję :)
Chłop ze wsi

#5 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2008 - 12:44

"Nowy" silnik do MTZ 82. Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.

#6 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 30 listopad 2008 - 20:36

"Nowy" silnik do MTZ 82. Dziękuje wszystkim za porady i sugestie. Mam jeszcze kilka pytań:
Jak z odpalaniem? Odpalać go tak jak wcześniej użytkowany silnik? Czy prawdą jest żeby "odpalać" go z wykręconymi wtryskami? Czy olej Turdus będzie odpowiedni? Wcześniej jeździłem na zwykłym superolu :)
Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów!! :)

#7 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2008 - 21:15

"Nowy" silnik do MTZ 82. Odpalasz normalnie. Nie wiem jaka firma robiła ci silnik ale dobrze było by jak byś powykręcał wtryski i wlał do każdego cylindra 20 ml oleju silnikowego a następnie wykonał parę obrotów wałem korbowym. Olej spowoduje uszczelnienie tłoka w cylindrze i łatwiejszy rozruch. Ja jak składam silniki to zawsze smaruję olejem cylindry przed włożeniem tłoków. A w takich firmach zwykle pomijają ten szczegół bo im się nie chce. Oczywiście najpierw należy odpowietrzyć układ paliwowy. Olej TURDUS będzie idealny. I jak masz silnik po remoncie to stosuj go cały czas. Jest lepszy od superolu a nowego silnika szkoda.

#8 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2008 - 21:19

"Nowy" silnik do MTZ 82. Turdus jest jak najbardziej odpowiedni,ale ciekawi mnie w jaki sposób chcesz uruchomić silnik z wykręconymi wtryskami ?

#9 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 01 grudzień 2008 - 08:05

"Nowy" silnik do MTZ 82.

Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.


W mtz z tymi mth to nie jest taka prosta sprawa jak piszesz, bo mtz z licznikiem na linke naprawde licza bardzo wolno, dla przykładu u mniw w mtz przy prasie rolującej (a tam wiadomo ze obroty silnika sa duze) to przez 10 godzin pracy ciagnik nakręcił 5-6 mth. wiec jak to wytłumaczysz. i jak tu nie zmienic wczesniej oleju. ja zmieniam co 150mth

#10 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 01 grudzień 2008 - 08:10

"Nowy" silnik do MTZ 82. Wydaje mi sie,ze chodzilo o to ze wtryski pozniej trzeba wkrecic,tylko tego @Elektrotechnik nie napisal.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 15:59
  •  

#11 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 grudzień 2008 - 09:50

"Nowy" silnik do MTZ 82. Oczywiście, że trzeba wkręcić. Nie napisałem bo wydało mi się to logiczne. Nie wiedziałem, że są tacy, którzy chcieliby odpalić silnik bez wtrysków. @rino przy jakich obrotach prasujesz?

#12 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 01 grudzień 2008 - 17:18

"Nowy" silnik do MTZ 82. No wiadomo że silnika nie odpali się z wykręconymi wtryskami :) dlatego napisałem "odpalic" w cudzysłowiu :)
Pozdrawiam i dziekuję za porady!

#13 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 01 grudzień 2008 - 17:31

"Nowy" silnik do MTZ 82. najlepiej byloby zebys czyms napedzal ten silnik po wczesniejszym wykreceniu wtryskow w taki sposob najlepiej dociera sie silniki... fabryka tylko w ten sposb dociera
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#14 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 grudzień 2008 - 19:28

"Nowy" silnik do MTZ 82. Nie zgadzam się z @xsc. Silniki w fabrykach docierane są na hamowniach. A w fabryce zetora docierane silniki napędzają generatory wytwarzające prąd na potrzeby fabryki.

#15 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 01 grudzień 2008 - 20:31

"Nowy" silnik do MTZ 82. Czy to wazne jak sie to nazywa? I tak sposob jest taki sam !!! No a ze montuja generatory to juz sprawa oszczednosci
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#16 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 grudzień 2008 - 20:58

"Nowy" silnik do MTZ 82. Kolego @xsc mylisz dwie różne sprawy. Docieranie, o którym piszesz polega na NAPĘDZANIU docieranego silnika zewnętrznym źródłem mocy (np. silnikiem elektrycznym). Prawdę mówiąc nie słyszałem o takiej metodzie docierania. Natomiast ja piszę o docieraniu na hamowni, która jest obciążeniem dla NORMALNIE PRACUJĄCEGO docieranego silnika. Takim samym obciążeniem jak hamownia jest normalna praca ciągnikiem. Jednak w fabryce nikt nie będzie orał pola żeby dotrzeć silnik. :) Do tego służy hamownia, a ściślej hamulec elektrowirowy obciążający silnik (ale nie wdawajmy się w szczegóły konstrukcyjne hamowni silnikowych).

#17 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 18 styczeń 2009 - 16:58

"Nowy" silnik do MTZ 82. Siema wtrace sie do tematu bo jakis czas temu robilismy remont silnika nowe tloki i tuleje. Jednak po zlozeniu cos silniczek plewi , ciagniczek jezdzi radzi sobie jednak zauwazylismy ze jest slabszy niz kiedys czym to moze byc spowodowane ??

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#18 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2169 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:28

"Nowy" silnik do MTZ 82. Przetłumacz "plewi" , a po remoncie ile mth mineło i docierałeś go ?

#19 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 21 styczeń 2009 - 06:50

"Nowy" silnik do MTZ 82. no tak przerywa na jednym tloku nie rowno chodzi a docieralem w jeden dzien a w drugi do lasu to sie dotarl :) moj tata caly czas nim jezdzi a my innymi i on zauwazyl ze jest slabszy

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 15:59
  •  

#20 Share kodzi

kodzi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piaski

Napisany 03 marzec 2012 - 18:36

"Nowy" silnik do MTZ 82. Wymieniłem tłoki ,pierścienie, tuleje,panewki na wale i korbowodach. mtz82 docierałem 8 mtg. Po 8 mtg ciągnik mi sie zatarł na pierwszym tłoku od chłodnicy,dodam że w lekkim transporcie pustą przyczepę d55 po przejechaniu 6km ciągnik trochę osłabł i buchnął trochę parą z chłodnicy(temperatura wody była ok60-70C).jak wróciłem do domu to okazało się też że płyn chłodzący dostał się do oleju. Co mogło być przyczyną, za mało go docierałem?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk