Skocz do zawartości

Zdjęcie

"Nowy" silnik do MTZ 82.


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 29 listopad 2008 - 19:33

"Nowy" silnik do MTZ 82. Witam wszystkich!
Kilka dni temu odebrałem silnik od MTZ-ta po kapitalnym remoncie czyli-
-nowy wał korbowy, panewki
-tłoki, pierścienie, tuleje tłokowe
-pompa oleju, itp.
Dodatkowo nowe wtryski i regulowana pompa.
Moje pytania brzmią:

Jak powinienem dobrze dotrzeć silnik? Jaki olej najlepiej wlewać?/ Po ilu mth wymieniać? A w ogóle jak go pierwszy raz odpalać, na co zwrócić szczególną uwagę podczas jego pracy?

Dziekuje z gory za wszyskie odpowiedzi!
Pozdrawiam!! :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 11:34
  •  

#2 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 29 listopad 2008 - 20:05

"Nowy" silnik do MTZ 82. olej to wlewasz taki jaki chcesz mieć (po dotarciu) tylko byle czego nielej-typu superol.
Akurat mam instrukcję i przepiszę :pierwsze 15 mth lekka praca przewozowa
Następne 15 (czyli od 15 do 30 mth) lekkie prace polowe.

Przy docieraniu (30 mth) nie wolno:
-nadmiernie obciążać silnika czyli niedopuścić do zadymienia i zmniejszenia prędkości obrotowej
-przy tymczasowych zwiększonych obciążeniach obniżać biegi
-kontrolować ciśnienie oleju,temp silnika

Po dotarciu (30 mth) wymienić olej ,wyczyścić filtr
-dokręcić głowice na przegrzanym silniku po czym należy wyregulować zawory

Przez pierwsze 70 mth (po tych 30) należy wykorzystywać 3/4 mocy

#3 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 listopad 2008 - 20:06

"Nowy" silnik do MTZ 82. Witam. Olej wlej taki jak zawsze lałeś do tego ciągnika. Ja poleciłbym TITAN TRANS 15W/50. Po pierwszym odpaleniu zwróć uwagę na wszelkie "dziwne" odgłosy dochodzące z silnika (jeżeli takie wystąpią). Co do docierania to niech najpierw popracuje około pół godziny na biegu jałowym, a następnie pół godziny na 1200 rpm. Później możesz już jeździć. Najpierw samym ciągnikiem, później w lekkim transporcie cały czas zwracając uwagę na temperaturę (powinna być w granicach 85-90°C). Po około 30 mth możesz zwiększać obciążenie. Docieranie powinno chyba trwać 100 mth, ale nie jestem do końca pewien. Po 30 mth należy dokrecić nakrętki głowicy (tak zaleca fabryka w Mińsku) co zwiększa trwałość silnika. Po 100 mth wymień olej i filtry oraz wyreguluj luz zaworowy.

#4 Share Pronar82a

Pronar82a

    Człowiek spełniający swoje marzenia

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Lubelskie (Ulhówek)

Napisany 29 listopad 2008 - 21:19

"Nowy" silnik do MTZ 82. Ale po 100 mth w nowych Belarusach które mają elektryczny liczniki, bo w MTZ-cie jest na linkę i on dużo wolniej liczy mth i po 30 mth powinno się już wymienić olej.
@sebe1033 podał dokładną i najlepszą instrukcję :)
Chłop ze wsi

#5 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 listopad 2008 - 12:44

"Nowy" silnik do MTZ 82. Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.

#6 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 30 listopad 2008 - 20:36

"Nowy" silnik do MTZ 82. Dziękuje wszystkim za porady i sugestie. Mam jeszcze kilka pytań:
Jak z odpalaniem? Odpalać go tak jak wcześniej użytkowany silnik? Czy prawdą jest żeby "odpalać" go z wykręconymi wtryskami? Czy olej Turdus będzie odpowiedni? Wcześniej jeździłem na zwykłym superolu :)
Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów!! :)

#7 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 listopad 2008 - 21:15

"Nowy" silnik do MTZ 82. Odpalasz normalnie. Nie wiem jaka firma robiła ci silnik ale dobrze było by jak byś powykręcał wtryski i wlał do każdego cylindra 20 ml oleju silnikowego a następnie wykonał parę obrotów wałem korbowym. Olej spowoduje uszczelnienie tłoka w cylindrze i łatwiejszy rozruch. Ja jak składam silniki to zawsze smaruję olejem cylindry przed włożeniem tłoków. A w takich firmach zwykle pomijają ten szczegół bo im się nie chce. Oczywiście najpierw należy odpowietrzyć układ paliwowy. Olej TURDUS będzie idealny. I jak masz silnik po remoncie to stosuj go cały czas. Jest lepszy od superolu a nowego silnika szkoda.

#8 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 listopad 2008 - 21:19

"Nowy" silnik do MTZ 82. Turdus jest jak najbardziej odpowiedni,ale ciekawi mnie w jaki sposób chcesz uruchomić silnik z wykręconymi wtryskami ?

#9 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 01 grudzień 2008 - 08:05

"Nowy" silnik do MTZ 82.

Kolego @Pronar82a licznik liczy wolniej ale godziny zegarowe a poszczególne czynności obsługowe wykonuje się po przepracowaniu określonej liczby motogodzin. Bierze się to stąd, że w różnych ciągnikach jedna motogodzina odpowiada jednej godzinie zegarowej przy innych obrotach silnika. Np. w C-330 jest to 1800 rpm a w C-360 3P jest to 1500 rpm. I np. pracując C-330 200 godzin zegarowych na 1400 rpm na liczniku będzie tylko 170 motogodzin. A więc np. do wymiany oleju zostało jeszcze 30 mth do zrobienia. Z tym 330 to jest tylko przykład, a dotyczy to każdego ciągnika.


W mtz z tymi mth to nie jest taka prosta sprawa jak piszesz, bo mtz z licznikiem na linke naprawde licza bardzo wolno, dla przykładu u mniw w mtz przy prasie rolującej (a tam wiadomo ze obroty silnika sa duze) to przez 10 godzin pracy ciagnik nakręcił 5-6 mth. wiec jak to wytłumaczysz. i jak tu nie zmienic wczesniej oleju. ja zmieniam co 150mth

#10 Share czarnyyyy

czarnyyyy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 767 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Poznania

Napisany 01 grudzień 2008 - 08:10

"Nowy" silnik do MTZ 82. Wydaje mi sie,ze chodzilo o to ze wtryski pozniej trzeba wkrecic,tylko tego @Elektrotechnik nie napisal.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 11:34
  •  

#11 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2008 - 09:50

"Nowy" silnik do MTZ 82. Oczywiście, że trzeba wkręcić. Nie napisałem bo wydało mi się to logiczne. Nie wiedziałem, że są tacy, którzy chcieliby odpalić silnik bez wtrysków. @rino przy jakich obrotach prasujesz?

#12 Share rastafarmer

rastafarmer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów

Napisany 01 grudzień 2008 - 17:18

"Nowy" silnik do MTZ 82. No wiadomo że silnika nie odpali się z wykręconymi wtryskami :) dlatego napisałem "odpalic" w cudzysłowiu :)
Pozdrawiam i dziekuję za porady!

#13 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 01 grudzień 2008 - 17:31

"Nowy" silnik do MTZ 82. najlepiej byloby zebys czyms napedzal ten silnik po wczesniejszym wykreceniu wtryskow w taki sposob najlepiej dociera sie silniki... fabryka tylko w ten sposb dociera
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#14 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2008 - 19:28

"Nowy" silnik do MTZ 82. Nie zgadzam się z @xsc. Silniki w fabrykach docierane są na hamowniach. A w fabryce zetora docierane silniki napędzają generatory wytwarzające prąd na potrzeby fabryki.

#15 Share xsc

xsc

    KPK Kumurun Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina wielkich jezior

Napisany 01 grudzień 2008 - 20:31

"Nowy" silnik do MTZ 82. Czy to wazne jak sie to nazywa? I tak sposob jest taki sam !!! No a ze montuja generatory to juz sprawa oszczednosci
Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

#16 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2008 - 20:58

"Nowy" silnik do MTZ 82. Kolego @xsc mylisz dwie różne sprawy. Docieranie, o którym piszesz polega na NAPĘDZANIU docieranego silnika zewnętrznym źródłem mocy (np. silnikiem elektrycznym). Prawdę mówiąc nie słyszałem o takiej metodzie docierania. Natomiast ja piszę o docieraniu na hamowni, która jest obciążeniem dla NORMALNIE PRACUJĄCEGO docieranego silnika. Takim samym obciążeniem jak hamownia jest normalna praca ciągnikiem. Jednak w fabryce nikt nie będzie orał pola żeby dotrzeć silnik. :) Do tego służy hamownia, a ściślej hamulec elektrowirowy obciążający silnik (ale nie wdawajmy się w szczegóły konstrukcyjne hamowni silnikowych).

#17 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 18 styczeń 2009 - 16:58

"Nowy" silnik do MTZ 82. Siema wtrace sie do tematu bo jakis czas temu robilismy remont silnika nowe tloki i tuleje. Jednak po zlozeniu cos silniczek plewi , ciagniczek jezdzi radzi sobie jednak zauwazylismy ze jest slabszy niz kiedys czym to moze byc spowodowane ??

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


#18 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 18 styczeń 2009 - 17:28

"Nowy" silnik do MTZ 82. Przetłumacz "plewi" , a po remoncie ile mth mineło i docierałeś go ?

#19 Share pynczor

pynczor

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:rolnictwo i wszystko z nim związane a daleko za tym wszystko co w życiu potrzebne ;)

Napisany 21 styczeń 2009 - 06:50

"Nowy" silnik do MTZ 82. no tak przerywa na jednym tloku nie rowno chodzi a docieralem w jeden dzien a w drugi do lasu to sie dotarl :) moj tata caly czas nim jezdzi a my innymi i on zauwazyl ze jest slabszy

mtz82, mtz82,mtz82,mtz80,wladymirec,pronar 1221A nie ma to jak miec cały wschód pod domem :)
21 November 09 rok wejście w AF


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
"Nowy" silnik do MTZ 82. Dzisiaj, 11:34
  •  

#20 Share kodzi

kodzi

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piaski

Napisany 03 marzec 2012 - 18:36

"Nowy" silnik do MTZ 82. Wymieniłem tłoki ,pierścienie, tuleje,panewki na wale i korbowodach. mtz82 docierałem 8 mtg. Po 8 mtg ciągnik mi sie zatarł na pierwszym tłoku od chłodnicy,dodam że w lekkim transporcie pustą przyczepę d55 po przejechaniu 6km ciągnik trochę osłabł i buchnął trochę parą z chłodnicy(temperatura wody była ok60-70C).jak wróciłem do domu to okazało się też że płyn chłodzący dostał się do oleju. Co mogło być przyczyną, za mało go docierałem?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy