bartekjd1

Ranking polskich oraz zagranicznych ladowaczy czolowych??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartekjd1    1

opinie uzytkownikow oraz znawcow o ladowaczach czolowych polskich produkcji jak i rowniez tych zagranicznych....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

ja od ponad 2 lat uzytkuje ladaowacz czolowy firmy POL-MOT TUR8 i mam go zalozone na ursusie 1224. ja nie mam do niego wiekszych zastrzezen ale i tak wiecej slyszalem o tej firmie zlych niz dobrych komentarzy. jak juz wspomialem ten tur ma ponad 2 lata i nie ma zadnych przeciekow z silownikow i rozdzielacza a duzo osob mowilo ze po 2 latach w tych ladowaczach siadaja uszczelniacze. pare rzeczy ktore moge zarzucic to:

-brak pozycji plywajacej

-brak amortyzacji

-brak wskaznika poziomowania lyzki/widel

-zbyt wolne podnoszenie(ale to jest chyba spowodowane zuzyta pompa w ciagniku)

 

mam takie pytanie. czy moge jakos ustawic przeplyw oleju na rozdzielaczy i jakie moga byc skutki zbyt szybkiego przeplywu i zbyt duzego cisnienia oleju?? boje sie ze jak zaczne cos przestawiac to ze moga pozniej przeciekac uszczelki w rozdzielaczu lub ze uszczelniacze w silownikach zaczna puszczac.

 

sory ze sie pytam w tym temacie ale nie chce zakladac nowego tematu i zasmiecac forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Brdzo interesujący mnie temat, przeczytałem chyba wszystko na af o polskich ładowaczach, moje spostrzeżenia to ze są jednak kiepskie bardzo ciężkie i szybko się wyrabiają, różncie pomiędzy polmot tyr, hydramet, agromasz, metal fach jest niewielka, ale zawsze to te 6-7 tyś taniej niż stoll, chyba najciężejsze ale i najpopularniejsze ładowacze robi polmot, a wolniej podnoszą te o większym udzwigu, wiec pytanko mając do wyboru tego samego producenta i udzwig 1600 a 1200 no i niby tam węższa rama czy cieńsze siłowniki to nei lepiej wybrać ten o mniejszym udzwigu?

czy ta amortyzacja jest tak naprawde ważna i się przydaje?

Jak to jest z mocowaniami polskich ładowaczy do zagranicznych ciągników? czy robią doapsowane mocowania czy to serwisanci dorabiaja wiertarką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

@Ferdek07 miales kiedys do czynienia z ladowaczami czolowymi?? bo po pierwsze to jak dla mnie amortyzacja jest bardzo potrzebna(chociaz jej nie mam) bo jak laduje bele na polu i jade np. 15-20 km/h z bela na turze i jak wjade w jakas dziure to nie ma wtedy takiego obciazenia na calej ramie podczas szarpniecia, a po drugie przeciez mocowanie sie dobiera u sprzedawcy i wtedy albo maja takie na magazynie a jak nie to dorabiaja na zyczenie oczywiscie w fabryce a po trzecie to tur z hydrametu rozni sie budowa od Pol-motu. a kto powiedzial ze te tury o wiekszym udzwigu podnosza wolniej od tych o mniejszym??

 

a mnie zaciekawilo Twoje powiedzenie "szybko sie wyrabiaja". co miales na mysli kiedy to pisales?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Masz racje, nie mam do czynienia z ładowaczami czołowymi (dlatego może troche to dziwnie brzmi). Przez to że szybko się wyrabiają (pisałem już że czytałem tematy o ładowaczach) że szybko dostają luzów i skacze rama buja się chwytak itp.

Najważniejsze jest dla mnie w tym temacie który polski ładowacz jest najlpeszy tzn. który warto kupić żeby nie żałować

ps. czy jest na Af posiadacz ładowacza sipma t 800?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

@Ferdek sory jak co ale tak sie tylko pytalem czy miales do czynienia z ladowaczami czolowymi bo w jakims temacie czytalem ze ktos ma ladowarke teleskopowa i wydaje mi sie ze to Ty byles. u mnie narazie sie z rama nic nie dzieje tylko od czasy do czasu musze sruby na ramie dokrecac ale to chyba normalne. chyba jest taki uzytkownik sipmy na AF ale nie wiem kto albo mi sie wydaje. a jesli chodzi o ladowacz czolowy metal-fachu to spojrz na ten http://www.allegro.pl/item495112708_ladowacze_czolowe.html na pierwszy rzut oka to nie moglem uwiezyc ze to metal-fach. bo przewaznie ta firma kojarzy mi sie z tymi turami http://www.allegro.pl/item485840265_ladowa..._fach_nowy.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

wspomiales ze im wiekszy udzwig tym wolniej podnosi. tutaj jest opisane w tabeli jak szybko podnosi http://www.allegro.pl/item495112572_ladowa...owy_quicke.html ale trzeba jeszcze zauwazyc ze przeciez im wiekszy udzwig tym wieksze silowniki i musi wiecej oleju podac a wydajnosc pompy sie nie zwieksza. z reszta czego ja oczekuje od mojego jak w moim ursusie wydajnosc pompy wynosi chyba 50 l/min. no ale jednach chyba w te 8 s powinien podnies od dolu do gory a on podnosi go chyba ponad 10 s oczywiscie przy obrotach ponad 1500 obr/min.

no a tak przy okazji to ktos mogl by mi odpowiedziec na moje pytanie??

czy moge jakos ustawic przeplyw oleju na rozdzielaczu i jakie moga byc skutki zbyt szybkiego przeplywu i zbyt duzego cisnienia oleju?? boje sie ze jak zaczne cos przestawiac to ze moga pozniej przeciekac uszczelki w rozdzielaczu lub ze uszczelniacze w silownikach zaczna puszczac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarnyyyy    4

Mysle,ze jak ustawisz duzy przeplyw i duze cisnienie na rozdzielaczu to pompa moze sie nie wyrabiac,bo jak wiadomo ma ograniczone parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

Ja mam ładowqacz z Pronaru ŁC1650 i jestem bardzo zadowolony. fakt przydał by sie amortyzator jakiś ale oprócz tego jest naprawde super

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

@Ferdek07 jak byś się dobrze przyjrzał to byś dostrzegł amortyzatory w tym metalfachu.Pewnie sie różni parametrami pracy bo troche inaczej wygląda.Ogólnie mi sie podoba.Z polskich jeszcze fajne są np hydramet bo można go nieźle wyposażyć:

 

Wyposażenie standardowe

 

- Ładowacze są wyposażone w układ prostowodowy, który zapewnia podczas pracy utrzymanie narzędzi roboczych w poziomie. Jest to szczególnie korzystne przy przeładunku palet przy pomocy narzędzia roboczego chwytak do palet, ułatwia przenoszenie materiałów sypkich przy pomocy szufli.

 

- Euroramka umożliwiająca komfortową zmianę szerokiej gamy narzędzi roboczych.

 

 

Wyposażenie opcjonalne:

 

- Amortyzator hydrauliczny - podczas pracy ładowacza powstają drgania, które można stłumić stosując amortyzator hydrauliczny, dzięki temu urządzeniu wydłużamy „żywotność” ładowacza, zmniejszymy obciążenie ciągnika, podwyższymy komfort użytkowania zestawu.

- Szybkosprzęg – inaczej nazywany FASTER, pozwala na szybkie rozłączenie hydrauliki ładowacza od ciągnika, za pomocą jednej dźwigni. System ten powoduje również, że podczas rozłączania nie ma wycieku oleju z przewodów hydraulicznych.

- Istnieje możliwość zainstalowania euroramki sterowanej hydraulicznie umożliwiającej wymianę narzędzia roboczego bez opuszczania kabiny ciągnika

To ze strony http://hydramet.pl/


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Faktycznie jest amortyzacja ale w opisie nic na ten temat nei ma więc pewnie tylko takie zdjęcie, a moze tak naprawde to zwykły stary metal fach a taka fota różnei to bywa ale cena chyba ok??? właśnei taki by mnie interesował

to że prostowody to przekonywać mnie nie trzeba

 

podsumowując dobry tur musi mieć prostowody, mocowania przechodzące pod spodem ciągnika od obudowy skrzyni biegów do tylnej osi (2 kształtowniczki), amortyzacje i nie byc za duży do ciagnika,

 

ciekaw jestem jak to jest z tą 3cią sekcją czy to dużo podnosi koszt ładowacza i ile drożej wychodzi joystrik

 

co do wyposarzenia, szerokie widły czy krokodyl? słyszałem opinei ze do gnoju tylko z płyty stykną same widły i te 100kg zawsze to mniej przed maską, więc może jak ciągnik szeroki 2,3m to założyć widełki ze 2m co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
greg93    4

Ja bym brał na twoim miejscu krokodyla bo jest poręczniejszy i ma dużo możliwości.No i joystick to duża wygoda.


Ursus & JD Rulezzzz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1543

mam takie pytanko.

czy jak dam gruby waz od pompy do rozdzielacza do tura to czy mi sie zwiekszy wydajnosc?? dzisiaj byl moj wujek i razem ustawialismy wszystkie zawory w turze no i podlaczylem tura prosto do pompy. nie myslalem ze efekt bedzie az tak wielki. wbilem sie w gromade obornika i jak chcialem podniesc to na wolniutkich obrotach w 7 sekund mial podniesione pelna lyche mokrego obornika az do samej gory ale to jeszcze nie to. a wiec czy moge zalozyc taki waz?? cos takiego jak jest przy cyklopie ten glowny ktory idzie od zbiornika do pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Mialem kiedyś na internationalu ladowacz VETO trzysekcyjny bez poziomowania- lekka konstrukcja i bardzo wytrzymala. Jeżdzilem też renault z Faucheux 120 prestige - bajka w porównaniu z veto .Jednak dla mnie najlepszy ladowacz to mailleux niezależnie od modelu byle mial poziomowanie. Cena niemala ale maszyny warte uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbigi123    4

Ja mam ładowacz hydrametu. Użytkuje go 7 lat i jestem naprawde zadowolony, fakt amortyzacja by sie przydała. Jeżeli chodzi własnie o polskie ładowacze to polecam tę firme, solidna i dość tania.


 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik1982    1

Witam.

Ja mam ładowacza TUR 6 na ciągniku NEW HOLLAND TD 95D. Uzytkuje go już około 3 lat razem z chwytakiem do bel i krokodylem. Maszyna sprawuje się nieźle, nie mam zastrzeżeń. Sąsiad ma z Metalfachu ładowacz i kilka razy mu sie sypnał porzadnie. Ostatnio widac poprawę w polskich producentach ładowaczy, dprównuja zachodnim producentom, a cena jest wiele nizsza. Kiedys miałem TUR 2 na Ursusie C360, działał duzo lat i dlatego wzialem TURa z Biedaszek znowu.

Pozdrawiaam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Co mu się dokładnie sypnęło w tym ładowaczu M-F? Jak na razie chodzi u mnie w okolicy kilka ciągników z tymi ładowaczami i jak na razie odpukać w niemalowane brak w nich awarii.

Sam posiadam za to ładowacz z Hydrametu i jak najbardziej nie polecam. Ciężki, jeden ze sworzni dostał luzów i trzeba było przetaczać nowy. Ogólnie takie to jakieś ble. A że głównym kryterium podczas zakupu była cena, więc cóż, człowiek uczy się na błędach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

@Adikpl1 ten Twój hydramet to tur14, teraz takiego modelu nie ma tzn Twoja 114stka to teraz odpowiednik nowej 12stki? 1200kg udzwigu masz? bo 14stka to teraz mały tur bez prostowodów a z prostowadami 12stki nie ma.

Ogólnie to kązdy tutaj krytykuje polskie ładowacze za dużą masę, ale czy tak naprawde to te ładowacze są ciężkie? masa wysięgnika w tur 6 to 560kg, podobnie w metalfachu, czy hydrametach agromaszach itd, przejrzałem zachodnie marki i quick też wazy około 500kg, a tury jd są jeszcze ciężejsze, jedynie stoll jest trochę lżejszy ale też nie tyle co podają dielerzy że 2 razy lżejszy ale około 100-120kg tylko lżejszy wysięgnik, tutaj chyba ważniejszą sprawą jest nie tyle masa ładowacza co odpowienie osadzenie tura na ciągniku, gdy tur 6 z polmotu opuszczony opiera się belką o podporę przednich obciążników a w innym turze pod opuszczonym turem między ciągnikiem a turem można bele słomy zmieścić to inna sprawa :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inginio    0

Panowie powiedźcie mi gdzie mogę nabyć w dobrej cenie amortyzatory(tłumiki drgań) ??? Dzwonić po producentach ładowaczy???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

Ostatnio był u mnie przedstawiciel jednej firmy, mają oni ciagniki case i inne maszyny, i mówił żeby nie kupować polskich ładowaczy. Klijenci którzy kupili case z turem polskim to żałują tego, szybko dostają luzów są bardzo ciężkie. Stoll jest troche droższy od polskich turów ale jest o wiele lżejszy, ale cena tego stolla i tak się zwórci, bo jak zamontujecie polskiego tura, to od razu trzeba obciążniki kupować a to koszt ok 3tyś zł, po czasie zacznął się luzy robić, to kupować tulejki itp. i najważniejsze przedni most w ciągniku szybciej wysiądzie a to też nie mały koszt do remontu... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ostatnio był u mnie przedstawiciel jednej firmy, mają oni ciagniki case i inne maszyny, i mówił żeby nie kupować polskich ładowaczy. Klijenci którzy kupili case z turem polskim to żałują tego, szybko dostają luzów są bardzo ciężkie. Stoll jest troche droższy od polskich turów ale jest o wiele lżejszy, ale cena tego stolla i tak się zwórci, bo jak zamontujecie polskiego tura, to od razu trzeba obciążniki kupować a to koszt ok 3tyś zł, po czasie zacznął się luzy robić, to kupować tulejki itp. i najważniejsze przedni most w ciągniku szybciej wysiądzie a to też nie mały koszt do remontu... :)

Troche to był droższy jak euro było po 3,2zł teraz cena stolla to prawie 2 razy tyle co polski odpowiednik, a przecież mamy też polskie lekkie ładowacze np. pronar łc3 czy hydrometale, ale już mniejsza o to bo stoll to też taki bez skakzy nie jest i ramy w tych ładowaczach lubią pękać i ciekawe jak wtedy opłaci się wymiana ramy i ile to będzie kosztowało!!!

ps. no bardzo ciekawe w którym ciagniku siądzie napęd w tym ze stollem i bez przeciwwagi. czy z polskim z przeciwwagą bo ja obstawiam pierwszą opcję

ps. 2 bajki dielerów jako by to stoll był 2 razy lżejszy, że polmot 6 waży 840kg a stoll 420kg, tylko że nikt nie wspomina przy tym że stoll podaje masę samego wysięgnika a polmot całego tura z mocowaniem a wysięgnik polmotu to 540kg (120kg które to są raczej na ciagniku a nie przed ciągnikiem), oraz to jako by stoll szybciej chodził to teraz polmot i agromasz też montuje wpięcie bezpośrednio w hydraulikę ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerMaciek
      Witam serdecznie
      Kupiłem Tura Prima ale bez mocowań, mocowania - czyli tą ramę którą przykręca się do ciągnika chcę wyspawać sam
      Mam Massey Ferguson 675 z napędem ale nigdzie nie potrafię znaleźć żadnych schematów jak te łapy do osadzenia tura mają wyglądać, gdzie się przykręca itd..
      Może ktoś z ma taki model ciągnika albo podobny i zechciałby zrobić parę dobrej jakości fotek?
       

    • Przez zetor6211
      Mam taki ładowacz. Chciałem podpiąć krokodyla ale coś jest nie tak. Ulistnić na 4 guziki. Ale najpierw pytanie czy to podpięcie jest wszystko okej i po co są te 2 kostki. 3 kostki są podpięte a 2 są luźno. 


    • Przez MKHarikeen
      Witam,
      Mam problem ze znalezieniem nazwy tego typu mocowania:


      Mam taki rodzaj, posiadam łyżkę i szukam do niego wideł. Nie jest to mocowanie typu SM ani EURO
       

    • Przez waldekwaldek
      Cześć. Mam problem z ładowaczem Mailleux mx 80. Jak pociągnę yoistyk  do końca do się blokuje przepływ oleju i nie podnosi. Musze tak na minimalny przepływ oleju pociągnąć to powoli podnosi. Jak się zablokuje i nie podnosi to muszę opuścić i dopiero zacząć podnosić. 
      Gdzie jest przyczyna ? W rozdzielaczu wymienione zostały oringi i nic się nie zminiło. 
       
      Z góry dziękuję za pomoc 
       
    • Przez MiłoszKr
      Witam, ma ktoś może dane techniczne ładowaczy mx t10 lub t410 albo t12 i t412. Interesuje mnie dokładnie szerokość mocowań na haki. Jeśli ktoś ma taki ładowacz i jest w stanie zmierzyć i podesłać informacje to byłbym wdzięczny.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj