Polecane posty

rafalj    0

Witam!

Mam pytanie jak odczytac kod bledu z kontrolki od "ehr" w massey ferguson 6180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

z tym pytaniem zgłoś sei do użytkownika @Mirasek , a dotycznie mf 6160 - moze wie ktoś co moze byc przyczyną nie działającego sprzęgła??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukkar37    0

witam wszystkich. moze tu ktos moze mi udzielic wskazowek odnosnie wskaznika temperatury. nie dziala mimo wymienionego czujnika a gdy sprawdzalem na krotko to wskazówka skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agronomek    0

Witam, koledzy powiedzcie czy problem szarpiacego sprzegla to wina pompy?, czy moze znacie jakies inne przyczyny?, powiem tyle ze np. przy 900 obrotach to wystepuje czesto i naprzyklad jak ruszam z tych obrotow to jak juz wiem ze szarpnie (to tak wyprobowalem)dodaje obrotow i jakby plynniej ruszal, a moje drugie pytanie jest taki, co moze swiadczyc o zbyt niskim cisnieniu w tym ukladzie niskiego cisnienia do ktorego raczej tez nalezy sprzeglo pomozcie bo to szarpanie nie jest zbyt przyjemne dla mnie jak rowniez dla skrzyni biegow, dzieki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

ja mam świeżo kupiony MF 6160 i mam kilka pytań:

 

1) czym wkleic uszczelki na szybach przy drzwiach na jaki klej ??

2) mam do ustawiania obraty wałka 540 i 1000 zarówno w kabinie i taki przełącznik z tyłu ciągnika czy zmieniając obroty na 1000 mam w 2 miejscach zmieniać?? mechanik mówił że z tyłu to sie robi mechanicznie a w kabinie to informacja dla komputera

3)kontrolka od zająca świeci jeszcze kilka sekund po wyciągnięciu kluczyka czy u was też tak jest??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do pytanie drugiego to zgadza się w kabinie przełącznik to tylko informacja dla komputera.Co do 3 pytania to jest ok kontrolki zielone świecą się nawet jak wciśniesz sprzęgło bez przekręconego kluczyka w stacyjce.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

a jeszcze nie świecą mi halogeny z przodu te 4 do góry wszystkie inne światła zrobiłem. Problem jest taki jak z boku kierownicy wyciągnie się tą osłone to są bezpieczniki i tam są 3 czarne kostki i jedna ta od tych halogenów jak włącze te halogeny to ona piszczy jak to naprawić?? da sie ją rozebrac tam jest jakaś spręzynka i inne części elektryczne. oraz ile może kosztować gniazdo hydrauliki zewnętrznej bo jedno mam puste bez wkładu a w jednym nie moge włożyć szybkozłączy bo w ciągniku mam 3 wajchy a z tyłu 6 gniazd plus swobodny spływ i obojetnie w który zestaw szybkozłącz podłacze balociare zawsze jedna wajchą mi podnosi klape

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arkadi    8

Siema! Mam pytanie czy olej BP terrac można lać do silników? Z góry dzieki za odpowiedz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Można. Ale lepiej zalać turdusem, bo jest też dobry, a tańszy. Może się okazać, że silnik bierze olej, to wtedy na dolewkę turdus kupisz wszędzie, a z BP może być problem. Wg mnie lepiej BP zostawić na czarną godzinę, może czasami jakiś wąż na polu strzelić, to z niskim stanem oleju strach jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

w czasie jazdy włącza się czasem kontrolka awaryjna ta w kształcie trójkąta oraz dioda czerwona przy temperaturze silnika a temp jest poniżej połowy czyżby zepsuty czujnik??czy coś innego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Witam Panowie :D Naczytałem sie dużo na temat skrzyni Dynashift i mam pytanko, czy przy zmianie półbiegu trzeba właczac sprzęgło? Z trybu A do B lub z B do A?

I przy włączaniu rewersu elektrohydraulicznego trzeba wciskać sprzęgło i hamulec? Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

półbiegi od Ado D wchodzą bez sprzęgła tylko ze względu jak chcesz dłużej pośmigać ta skrzynia to radze zmieniać stopniowo A-B chwila B-C itd i tak samo w drugą stronę. Co do rewersu elektrohydraulicznego to jest tylko z sprzęgłem nie trzeba hamulca silnik sam wyhamuje można z hamulcem jeśli chcesz szybko zmienić kierunek jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Mam problem na który nikt jeszcze nie był w stanie odpowiedziec na ppr. Chodzi o 6180 ( w sumie prawie to samo co 6160, tyle że turbo) ale skrzynia i sprzęgło chyba jest to samo. Niedawno podczas pracy, jak silnik już się dobrze rozgrzał, zdawało mi się jakby sprzęgło ciągło, nie szło włączyć niekiedy biegu, a jak już udało się wrzucić to mimo tego że trzymałem noge na wciśnieetym sprzęgle ciągnik ruszał. Co może być przyczyną no i jak to naprawić? Dowiedziałem się że nie idzie podciągnąć sprzęgła bo jest mokre wielo tarczkowe zasilane hydraulicznie, może jest to sprawa jakiegoś uszkodzonego zaworu/słabego ciśnienia, być może jest sprzęgło zapowietrzone, ale kompletnie nie mam pojęcia? Zdarzyło mi się tez że rewers elektohydrauliczny nie reagował jak powinien. Dodam że na zimnym silniku biegi wchodzą idealnie,lekko i wszystko działa. Pozdrawiam i liczę na szybkie odpowiedzi, bo potrzebuję go do transportu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskun    2

Witam ja mam problem MF 6180 miga kontrolka włączonego wałka WOM mimo tego że jest wyłączony. Poza tym nie działa rewers i podnośnik. Przy przełączeniu rewersem kierunku jazdy piszczy czujnik tak jakby nie było wciśnięte sprzęgło. Miał ktoś podobne problemy. Jak to naprawić. Podejrzewam,że to kabelki tzn. styki albo moduł. Da się jakoś moduł zresetować.

 

jeśli chodzi o to ciągnące sprzęgło to jak tam stoisz z olejem kiedy wymieniałeś na jaki i czy w międzyczasie nie podpinałeś nic podejrzanego pod hydraulikę. Jeśli wszystko z olejem ok to sprawdź ciśnienie oleju na wyjściu hydraulicznym przy rozgrzanym ciągniku i co do dalszego sprawdzania to pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

mam pytanie odnośnie wewnętrznego filtra powietrza czy można go czyścić powietrzem bo znalazłem na nim opis "do not clean"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jola87    0

Mam pytanie, ktore bylo juz postawione w tym temacie ale nikt na nie, nie odpowiedział. Mianowicie chodzi o szarpanie podczas puszczania sprzegla, wtedy tez zapala sie kontrolka od smarowania skrzyni biegow. Pozdrawiam i czekam na odp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

ma ktoś do MF 6160 Pług Fortschritt B200 i jak ustawiony bo ja najpierw dałem 4x40 i miał lekko w miarę teraz mam 5x35 i według mnie to za dużo myślę może dać 4x45 lub wrócić do 4x40 i mieć spokój najciężej powinien mieć w orce pod buraki a to jeszcze przede mną co o tym myślicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perki    0

Możę mi ktoś wyajaśnić co to jest skrzynia Dynashift a co to jest spetshift. Oraz gdzie mona podłączyć zasilanie rozdzielacza do tura 2 sekcyjny :lol: Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedż. ;) I czy to są dobre ciągniki te MF 6130. :rolleyes:

Edytowano przez perki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Dynashift - skrzynia z czterema półbiegami bez sprzęgła przerzucane gałką przy kierownicy.

Speedshift to skrzynia z jednym półbiegiem bez sprzęgła, i w starszych modelach przycisk był na bocznej konsoli, w tym niestety nie wiem;)

Co do tura to nie odpowiem bo nie posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W serii 6100 przy wersji skrzyni Speed Shift półbieg tak samo jest przełączny jak w Dyna.. przy kierownicy z lewej strony.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazimirz11    0

Witam, mam pytanie odnośnie modelu 6160 właśnie zakupiłem ten ciągnik i chciałbym zamontować lampki od podświetlania tablicy rejestracyjnej i chciałbym się was zapytać jak się odejmuje ten tylni panel od dachu żeby móc przykręcić i podłączyć te lampki bo od zewnątrz nie ma tam wcale dostępu?. A żadnych śróbek tam nie widzę żeby mozna było je odkręcić i odjąć ten panel.

Edytowano przez kazimirz11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
angus    0

Witam użytkowników MF. Mam MF 6170 i problem. Podczas pracy po jakiś 2-3 godz. zaczyna coś piszczeć znajduje się to z prawej strony kierownicy co to może być? kolejne pytanie jak naprawić ogrzewanie bo non stop dmucha ciepło oraz czy naprawa guzików do podnośnika umieszczonych na błotniku to skomplikowana sprawa? Za wszelkie odpowiedzi i porady serdecznie dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

WItam mógl by ktos cos powiedziec na temat mf z serii 6150-6190 ?? chodzi o awaryjnosc, uciag, podnosnik no i jak sie sprawuje w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj