Polecane posty

marianmass    0

Witam. sory że nie na temat ale chciałbym się was poradzić jaki ciągnik wybrać masseya 3090 czy 6170. jak sądzicie

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

w takim wypadku albo sie naprawi albo sie sprzeda ciągnik....

 

edit: bedziemy go naprawić kosztem ok 2tyś zł.


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

dodaje ze podnośnik już wogóle nie chce opadnąć :) wczoraj kontrolka od autodiagnozy jeszcze migała teraz to już świeci

 

pomóżcie mi znaleść jakiegoś speca od elektroniki z woj. opolskiego bede bardzo wdzieczny


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jeśli kontrolka świeci stale to regulacja została zablokowana. Jak kontrolka migała to podawała kod błędu który trzeba było odczytać i usunąć wskazaną usterke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

a to po usunięciu usterki znikne czy trzeba kompa podpiąć i odblokować??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupiłem swojego 6260 to miałem takie coś że jak jechałem to taka pomarańczowa mi się zapalała i gasła i jakieś 2 tygodnie temu wpadli korbanki do mnie i podłączył gość kompa patrzy 8 błędów no nic skasował pojeździliśmy trochę podłączył znowu patrzy tylko jeden jest no i tak myślą we dwóch serwisanci no i moment wpadli pod ciągnik złączyli jakiś kabel i jest ok ;);) jak wykasuje ci jakiś błąd to musisz trochę pośmigać podłączy znowu i zobaczy czy jest ok... tak mi gość z serwisu mówił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak waszym zdaniem uważacie jak ciągnik jest zimny to świeci się ta kontrolka następnie mryga i nie świeci jest to normalne zjawisko podnośnik działa ok,może ktoś posiada dobrą instrukcje gdzie jest wszystko wyjaśnione.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
ja jak kupiłem swojego 6260 to miałem takie coś że jak jechałem to taka pomarańczowa mi się zapalała i gasła i jakieś 2 tygodnie temu wpadli korbanki do mnie i podłączył gość kompa patrzy 8 błędów no nic skasował pojeździliśmy trochę podłączył znowu patrzy tylko jeden jest no i tak myślą we dwóch serwisanci no i moment wpadli pod ciągnik złączyli jakiś kabel i jest ok ;):) jak wykasuje ci jakiś błąd to musisz trochę pośmigać podłączy znowu i zobaczy czy jest ok... tak mi gość z serwisu mówił

Goście z serwisu są jedwabiści bo zwykle potrafią dwie rzeczy - skasować błąd i skasować kase. Przyczyn błędów już nie potrafią odczytać ani usunąć (czasem w drodze wyjątku mogą coś złączyć lub przylutować). Tym sposobem Korbanek może przyjeżdżać co drugi dzień ;) Generalnie jeśli moduł posiada opcje samodiagnostyki to nie potrzeba żadnych Korbanków, serwisów i komputerów do zdiagnozowania problemu. Do usunięcia owszem, mogą sie przydać :)

 

A jak waszym zdaniem uważacie jak ciągnik jest zimny to świeci się ta kontrolka następnie mryga i nie świeci jest to normalne zjawisko podnośnik działa ok,może ktoś posiada dobrą instrukcje gdzie jest wszystko wyjaśnione.

Mryga jednostajnie czy podaje jakiś kod?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

teraz działa podnośnik działa ale wewnętrzne sterowanie bez tych guzików za błotnikach - został zmostkowany drucik od podnoszenia w góre bo tylko na wcisnietym guziku wszystko działało jak należy więc teraz tak jest - zadna kontrolka juz nie mryga


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "mirasek" za zainteresowanie:

-Pale ciągnik jak jest zimny,kontrolka się pali cały czas.

-Jak ciągnik się rozgrzeje zaczyna migać w takim samym odstępie czasowym jak ciągnik się w miarę dobrze rozgrzeje to wcale nie miga i nie pali się ,dodam że cały EHR działa bez zarzutów.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

to jest norma bo pytał sie gościu jak do niego dzwoniłem czy tez świeci jak traktor jest rozgrzany bo jak jest zimny to ma prawo świecić


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki "PronarekP5" za informacje,widocznie ma to coś wspólnego z temperaturą oleju,albo zależy od jego gęstości,tak mi się wydaje bo od czego?


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek.... nie masz racji... u mnie typi z serwisu co byli to super kolesie... jeden i drugi sie kapują dobrze... a kasy dużo nie wzięli bo tylko do kieszeni i bez faktury i tyle...a raz był koleś 7 godzin krecil tam patrzał ... no to wpisał 2 godziny pracy i na kilometrach uciął 20 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30
mirasek.... nie masz racji... u mnie typi z serwisu co byli to super kolesie... jeden i drugi sie kapują dobrze... a kasy dużo nie wzięli bo tylko do kieszeni i bez faktury i tyle...a raz był koleś 7 godzin krecil tam patrzał ... no to wpisał 2 godziny pracy i na kilometrach uciął 20 km

O którym serwisie mówisz? Mógłbyś podać namiary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

No sory ale jak pokazało 8 błędów a oni tylko je wykasowali to full professional :D wyskoczył jeden, naprawili, a skąd wiesz że pozostałe 7 nie wróci?

 

Ale wiesz, nie byłem, nie widziałem, mogę sie mylić więc nie będe tego kwestionował :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    4

@mirasek te 8 błędów było pewnie od tej samej rzeczy

 

U mnie na gwarancji było do groma błędów kod 6-1 strasznie dużo nie 8 tylko kilkadziesiąt i wymienili czujnik od prędkości , i nadal nieraz sobie mruga ten kod albo 4-1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

a co moze być powodem nie świecących < moze ze dwie ,trzy> kontrolekprzy zegarach


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej spalone żaróweczki diody jak kto woli ja miałem spalone 3 od podświetlania prędkości oraz WOM i napędu najlepiej przy przekręceniu kluczyka sprawdzić czy się wszystkie świeca wymiana trwa 10min 4 śrubki i jedna duża kostka.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

wszystkie żarówki /diody dobre (strona konedata żle podaje pojemność baku - mf 6160 ma 240litrów )


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

od wałka ze włączony na 540

wałek włączony na E (ekonomiczny chyba)i żółw


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak ekonomicznych obrotów wałka a jeżeli chodzi o żółwia to w każdym tak jest u mnie również nie świeci był starszy temat gdzie był poruszany temat nieświecącej kontrolki żółw."

 

 

 

Cytat Grzegorz6180"

"Chłopaki sprawa z TYM żółwiem jest prosta laugh.gif Po prostu spójrzcie na wajchę od biegów na niej jest namalowany żółw i zając... a na pulpicie z zegarami jest ŚLIMAK biggrin.gif czyli od biegów pełzających tongue.gif jezeli mamy MFa wyposażonego w biegi pełzające i załączymy właśnie JE kontrolka się zapala laugh.gif No i Sprawa rozwiązana tongue.gif"


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DURAS    0
od wałka ze włączony na 540

wałek włączony na E (ekonomiczny chyba)i żółw

W tylnym prawym rogu kabiny przy wtyczce serwisowej masz przełącznik od obrotow wałka 540\1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

to to ja wiem ale jak sie załacz obroty ekonomiczne ? i mam pytanie czy ten komp na słupku pokazuje poślisk kół?


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj