Polecane posty

PronarekP5    67

Witam wszystkich a tymbardziej użytkowników takowych ciągników jakimi są MF-y z seri 6100 mam kilka pytań odnośnie eksploatacji i użytkowania. Awięc moja lista pytań jest taka:

-ile kosztują filtry paliwowe

-ile kosztują filtry oleju

-jaki olej lać do silnika - ile kosztuje

-jaki olej do skrzyni - ile koztuje i ile wchodzi

-ile kosztuje filtr hydrauliki

-jak sprawdzić zużycie oleju w skrzyni

-jak sprawdzić stopień zabrudzenia filtru powietrza

 

 

Oprucz tych pytań odnośnie eksploatacji ma jeszcze inne :

-do czego służy komputer na prawym słupku

-jak działa przełącznik przód - tył przy kierownicy

- w jaki sposób mozna zastąpić przednie ciążarki

-do czego służą poszczególne przełączniki i wajchy - fotke z opisem wyśle na gg lub meil

 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Postaram się pomóc, mam 3645 ale to dosyć podobne ciągniki.

1.Filtry paliwa i oleju dobierzesz z oferty np.Filtronu. Paliwowe do mojego kosztowały ok 30 zł za dwie sztuki. Olejowe podobnie, ceny, można powiedzieć, że bardziej polskie niż zachodnie :P .

2.Olej do silnika- byle nie z Lotosu :), ważne żeby dobrać odpowiednią klasę, a czy to będzie Elf czy Mobil to już mniejsza różnica. Wymiana oleju z filtrami nie powinna wyjść drożej niż 200 zł.

3.Do skrzyni wchodzi ok 60 litrów oleju, kosztuje on 12-15 zł za litr.

4.Filtr oleju kosztuje ~200 zł, w moim jest tylko jeden, 6160 ma chyba 2 filtry.

5. Zużycia sam nie sprawdzisz, jedynie możesz zobaczyć czy jest czysty, nie śmierdzi, nie pieni się.

6. Stan filtru powietrza sprawdza za Ciebie czujnik podciśnienia, jeśli będzie brudny to zapala się lampka. Powinno się jednak nie dopuszczać do zbytniego zabrudzenia i po każdej większej pracy przedmuchać wkład.

 

Komputer na słupku w zależności od wersji pokazuje spalanie, poślizg, wydajność, prędkość i i wiele innych przydatnych danych, trudno go jednak obsługiwać bez instrukcji.

Przednich obciążników zbytnio nie da się zastąpić, chyba że masz TUZ. Jak nie masz tego dobrodziejstwa to jedyne co pozostaje to zalać przednie koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

a moż ektoś napisze co jaką ma żywotność ?? co ile wymiana olei itp. i jeszcze jedno dlaczego po włączeniu za żółwia ni eświeci sie kontrolka - wina bezpiecznika czy lampki??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

-Olej w silniku i filtr wymieniasz co 250 mth, wchodzi 19 litrów, dobry minerał hc lub półsyntetyk przeznaczone do silników wysokoobciążonych.

-Filtry paliwowe i czyszczenie sitek w układzie co 500 mth (ja wymieniam co 250 mth). Kosztują grosze.

-Olej w skrzyni co 1000 mth, wchodzi 68 litrów, jaki? Poszukaj na forum. Filtry pomp hydr. wyjmujesz przy wymianie i oglądasz, jak dadzą sie wyczyścić to czyścisz, jak nie to kupujesz nowe, pewnie jakaś stówka z groszami za sztuke.

-Wkłady filtra powietrza co 1000 mth albo jak sie kontrolka zapali a czyszczenie głównego wkładu nie pomaga, jednak ja główny zmieniam średnio co jakieś 400-500 mth na podstawie oceny subiektywnej.

-Obciążniki można dokupić, dorobić, ukraść sąsiadowi, itp. :P

-Jak kupiłeś używke o nieznanej historii to powymieniaj wszystko przed sezonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Ja mam silnik zalany turdusem, a skrzynię mam zalaną BP Terrac. Fajnie pachnie ten olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Turdus jest dośc tani, BP terrac wychodzi około 15 zł za litr z dostawą. Kolego jezeli planujesz wydać kilkadziesiąt tysięcy na ciągnik, to zakup olejów nie powinien być problemem dla Ciebie, bo nie robi się tego co dzień. Jeżeli powiedziałeś już A, to powiedz i B.

 

Odnośnie kontrolki to u mnie też żółw nie swieci i nie wiem czemu tak jest, wiele osób tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Kontrolka nie świeci tylko to mi przychodzi do głowy, albo żarówka spalona albo styki zaśniedziałe albo kabel przetarty, proste. Mogę sie mylić, to rzecz ludzka. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w wielu ciągnikach M-F nie swieci kontrolka od Żółwia.Kiedys myslałem żeby nawet taki temat założyc,ba forum widać że wystempuje to w większosći M-F :P .Rozebrałem panel i myslałem że żarówka spalona ale jest dobra.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki sprawa z TYM zolwiem jest prosta :) Poprostu spojzcie na wajche od biegów na niej jest nmalowany zołw i zajac... a na pulpicie z zegarami jest ŚLIMAK :) czyli od biegów pełzajacych :) jezeli mamy MFa wyposazonego w biegi pełzajacE i zalaczymy wlasnie JE kontrolka sie zapala :) Noi SPrawa rozwiazana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim MF zarówno na gałce jak i pulpicie jest żółw i wszystko działa. Jeśli kontrolka się nie świeci to pewnie jakiś czujnik nie chce współpracować, ja bym się tym nie przejmował :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

Jak u mnie był mechanik to powiedział, ze ten typ tak ma:) U mnie faktycznie były popalonych wiele zarówek, ale powymieniałem wszystkie. Wcześniej to miałem biede, bo mi nawet zając nie świecił, ale teraz już świeci i wiem, na jakim biegu jadę. A odnosnie przekładni biegów pełzających, to niewiele sprzętów to ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego Mariuszu w seri 3000 i 3600 weszystko dzial bo jest inaczej a moj post tyczyl sie do seri 6100 :) Pozdro.... i w 6100 jest tak jka napisalem nie ma co sie przejmowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

No na podstawie zdjęcia to cieżko powiedzieć... Mój 6180 na zdjęciach wyglądał jeszcze lepiej, w rzeczyistości też bardzo ładnie, a jednak cos go bolało. Na przyszłość: najpierw kupuj portfelem, potem głową, na koniec oczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

mam pytanie gdzie w mf 6160 jest korek od spustu wody z chodnicy a gdzie w silniku , gdzie jest bagnet od skrzyni i wlew oleju ?? oraz co oznacza rzęzienie na WOMie i grzanie sie wałka wom??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

Witam wszystkich którzy mogą coś w tym temacie poradzić a mianowicie mam trzy problemy :

-brak błotników

-ciężko pali jeśli jest zimno (ok.-5)

-i Ehr zewnętrznego sterowania

I dlatego pytam jak mozna zrobić (jak sa zrobione mocowanie do błotników przednich) ??

Co może być powodem ciężkiego zapalania w zimne dni ??

Co może być przyczyna nie działających guzików ?

 

W środku działa ale nie z zewnątrz , jak oglądałem 6170 <też nie działało nic> to gościu coś przestawił w środku i dopiero podnośnik ruszył z zewnętrznego sterowania..

 

Prosze o pomoc i Pozdrawiam


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

1- można bez problemu dorobić, było już gdzieś na forum, nawet fotki oryginalnych mocowań do 42xx dawałem.

2- użyj świecy płomieniowej, choć mój przy takiej temp. pali bez podgrzewania.

3- przyciski, kabelki, nie wiem ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

postaram sie to jutro albo jeszcze dzis rozebrać : panel środkowy , lampy<guziki na blotnikach i po kablach pójde czy wszystko w porządku a co do zapalania to jest swieca plomieniowa tylko jak sprawdzic czy to jest sprawne??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Co do niedziałających guzików na błotniku to w kabinie guzik powinien być w pozycji neutralnej, jeżeli wtedy też nie chodzi to pewnie jakieś styki nie łączą. Błotniki można łatwo dorobić o ile ma sie jakieś pojecie o spawaniu. Świece płomieniową można bardzo łatwo sprawdzić przykładając rękę do kolektora dolotowego jeżeli włączysz świece to powinien sie zrobić ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@pronarek rozumie Twoje podniecenie nowym sprzętem, ale nie musisz zawsze zakładac nowego tematu gdy masz nowy problem, pozatym połowę Twoich tematów można by wrzucić do jednego worka (jaki ciągnik wybrać...)

 

z tym EHR to jak pisał @sosek sprawdź dobrze bo moze nie trzeba rozbierac...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

Chciałbym sie dowiedziec czy w ewszystjich typach tej serji to jest. A mainowicie mój MF 6140 z przodu ciagnika przed akumulatorem ma taki (jak gdyby zbiorniczek taka bańka owalna) połaczony on jest dwoma przewodami z chłodnica oleju . Posiada jakis czujnk. Nie wiem do czego wogule to tam jest i jaka to spełnia role. dodam ze ciągnik ma tura. prosił bym o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim 6140 nie mam żadnego zbiorniczka czy bańki.Jest chłodnica oleju i za nią filtr powietrza i przewody.Może zrób fotkę tego "zbiorniczka".


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

guziki wogle nie działają a gdy w środku przełącznik jest w pozycji neutralnej to podnośnik opada na dół a gdy wciśnie sie jeden z zewnętrznych guzików to podnośnik zatrzymuje się ,wie ktoś co moze oznaczać świecąca kontrolka < wykrzyknik > przy wewnętrznym panelu ehr??


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka oznacza tak jest napisane w instrukcji "Autodiagnoza-kontrolka wskazań błędów podczas pracy i blokady konsoli".Jak ciągnik jest zimny u mnie ta kontrolka świeci aż w końcu zacznie migać i przestaje dodam że EHR działa bez żadnych problemów.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj