Polecane posty

lukaslukas    65

a czego to nie rozumiesz w lakonicznym stwierdzeniu "przodek do zrobienia"? podnieś przód i szarp za koła, za oś szukając luzów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Na prosty chłopski rozum biorąc skoro jest 17 bar albo być powinno to jeżeli zawór nie utrzymuje 17 a np daje 50 to wtedy układ może być bardziej czuły i tu takie kwiatki. Z góry uprzedzam że to tylko spekulacje nie miałem jeszcze z tym kłopotów wiec tak gdybam z nadzieją że dobrze myślę ale chyba pomiar ciśnień będzie najlepszym rozwiązaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 21.06.2016 o 10:20, sznajdik napisał:

Na prosty chłopski rozum biorąc skoro jest 17 bar albo być powinno to jeżeli zawór nie utrzymuje 17 a np daje 50 to wtedy układ może być bardziej czuły i tu takie kwiatki. Z góry uprzedzam że to tylko spekulacje nie miałem jeszcze z tym kłopotów wiec tak gdybam z nadzieją że dobrze myślę ale chyba pomiar ciśnień będzie najlepszym rozwiązaniem

 

lukbold wytłumaczył to dobrze bo ja trochę zamotałem :D Ciśnienie z pompy leci przez orbitrol, a następnie przez trójdział, który to je dławi do 17 bar. Z trójdziału na sprzęglo, heble, skrzynie i chłodnicę oleju.

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Komil991    0

a czego to nie rozumiesz w lakonicznym stwierdzeniu "przodek do zrobienia"? podnieś przód i szarp za koła, za oś szukając luzów

 

Nie ma żadnych luzów. 

 

Będzie trzeba zrobić pomiar ciśnienia i się wyjaśni. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem u siebie w mf 6160 że gdy rogrzeje sie ciagnik przy 1500 obrotach zapala sie kontorlka ciśnienia oleju gdy obroty spadaja kontorlka gaśnie dodam jeszcze ze wspomaganize zaczyna ciezko chodzic na malych obrotach na wyższych działą duzo lepiej.

Kolejny problem nie wiem czy powiązany z powyższym przy naciskaniu hamulca podczas jazdy załacza sie przedni napęd po puszczeniu pedału hamulca rozłaczą go. jest to bardzo dziwne uczucie podczas jazdy wie ktos moze jaka moze byc przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

co drugi post w tym dziale sprowadza się do pomiaru cisnień i wymiany pompy więc... A włączanie przedniego napędu przy hamowaniu to norma. pozdrawiam

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ja pierdziele.... czytanie nie boli. Pisałem że co drugi temat na tym forum sprowadza się do pomiarów. Juz Ci to ktoś rok temu to napisał więc zacznij czytać albo wezwij mechanika

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Komil991    0

Okej, ,może pojeździj trochę i się unormuje

Ja jak wymieniłem pompę na jesieni to hamulców nie miałem, mówi że się odpowietrzą, powoli się faktycznie odpowietrzały a dopiero teraz działają tak jak przed tem, znaczy dopiero teraz się odpowietrzyły 

A kierownicę mam czułą że przy 40 km/h też bym był na drugiej stronie więc się tym nie przejmuj tylko trzeba się przyzwyczaic do czułem kierownicy

Może przed remontem miałeś podrypaną pompę i dawała mało ciśnienia i dlatego kierownica słabo się kręciła,. bo o ile pamiętam zasilanie układu kierowniczego idzie powrotem z układu hydraulicznego czy jakoś tak, także na końcu dociera do niego olej

 

Tak jak kolega pisał wszystko z czasem się unormowało i chodzi jak powinno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem MF 6180 miga kontrolka włączonego wałka WOM mimo tego że jest wyłączony. Poza tym nie działa rewers i podnośnik. Przy przełączeniu rewersem kierunku jazdy piszczy czujnik tak jakby nie było wciśnięte sprzęgło. Miał ktoś podobne problemy. Jak to naprawić. Podejrzewam,że to kabelki tzn. styki albo moduł. Da się jakoś moduł zresetować proszę o jakieś info ;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam problem MF 6180 miga kontrolka włączonego wałka WOM mimo tego że jest wyłączony. Poza tym nie działa rewers i podnośnik. Przy przełączeniu rewersem kierunku jazdy piszczy czujnik tak jakby nie było wciśnięte sprzęgło. Miał ktoś podobne problemy. Jak to naprawić. Podejrzewam,że to kabelki tzn. styki albo moduł. Da się jakoś moduł zresetować.proszę o jakąś odpowiedź.lub proszę o sms ja odzwonię 664626084.pilne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Case~Mf    0

Witam, mam taki problem przy MF 6180 nie działa opuszczanie ani podnoszenie podnośnika.Po wymianie włącznika sterowania podnośnikiem przez dzień było dobrze , następnego dnia znów zero reakcji na włącznik Wyjścia na hydraulike są sprawne..Z góry dzięki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekku    14

Opisze mój problem z 6160.
Sprzęgło cały czas sprzęgnięte - nie da sie zmienić biegów.
Jak odpali się traktor na włączonym biegu to jedzie, hamowanie przydusza silnik - nic się nie ślizga.
pompka sprzęgłowa sprawna - sprawdzana w drugim ciągniku.
Dziwnym objawem jest to, że podczas wciskania sprzęgła ciśnienie rośnie liniowo do 22 bar ( ok 75% wciśniętego pedału)
przy dalszym wciskaniu ciśnienie spada do 10-12 bar
wg instrukcji powinno osiągnąć 30 bar.
Ciśnienie bez wciskania pedału poniżej 1 bar  (powinno być 1,5) ale sie ładnie szybko odpowietrza wiec przepływ jest 

Ktoś się spotkał z podobnym objawem?

czy pomiar ciśnienia na sprzęgle powinien być taki sam na zgaszonym i zapalonym silniku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś mi podpowie jak zmienić zestaw naprawczy siłownika wysprzęglika ? Tam jest nakrętka ktora w żadną stronę nie chce sie odkręcić. Nie chce nic na sile zeby nie uszkodzić , a może inaczej sie to rozbiera.???? Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jabkogizmo    0

 

Witam ja mam problem MF 6150 miga kontrolka włączonego wałka WOM mimo tego że jest wyłączony. Poza tym nie działa rewers i podnośnik. Przy przełączeniu rewersem kierunku jazdy piszczy czujnik tak jakby nie było wciśnięte sprzęgło. Gdy sprawdziłem bezpieczniki jeden okazał się spalony (dokładnie licząc od strony kierowcy 1 w drugim rzędzie (biały 25) według książki 12 jest on odpowiedzialny za Komputer PM, Sygnalizator hamulca postojowego

Pneumatyczne zawieszenie fotela, Gniazdo wewnetrzne Hare / Tortoise, Podnośnik, Przełącznik PTO, Autotronic) wymieniłem go ujechałem kawałek i znowu się spalił. miał ktoś coś takiego proszę o szybką odpowiedz 782642076 najlepiej sms

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    59

Koledzy pomocy, wymieniam   płyny w swoim nowym nabytku ale, za cholerę nie mogę odkręcić   tego  filtra.  Jest jakiś myk jak to odkręcić?   Druga sprawa czy do dynashift są  tylko 2 elektrozawory ?

IMG_20180217_095103.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gimli95    0

Witam. Panowie mam do kupna ciągnik mf 6160 w Niemczech. Właściciel posiada ciągnik od nowości 5 lat temu była robiona skrzynia i sprzęgło na 6 tyś e. 

Pytanie. Ciągnik posiadał kiedy rewers Przy kierownicy. Wtedy został przełożony przy biegach. Nie posiada również dźwigni zmiany polbiegow ABCD. Chodzi dobrze. Oryginalnie 7 tys. Mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj