Skocz do zawartości




Reklama



Massey Ferguson 6160


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
123 odpowiedzi na ten temat

#1 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 27 październik 2008 - 19:58

Witam wszystkich a tymbardziej użytkowników takowych ciągników jakimi są MF-y z seri 6100 mam kilka pytań odnośnie eksploatacji i użytkowania. Awięc moja lista pytań jest taka:
-ile kosztują filtry paliwowe
-ile kosztują filtry oleju
-jaki olej lać do silnika - ile kosztuje
-jaki olej do skrzyni - ile koztuje i ile wchodzi
-ile kosztuje filtr hydrauliki
-jak sprawdzić zużycie oleju w skrzyni
-jak sprawdzić stopień zabrudzenia filtru powietrza


Oprucz tych pytań odnośnie eksploatacji ma jeszcze inne :
-do czego służy komputer na prawym słupku
-jak działa przełącznik przód - tył przy kierownicy
- w jaki sposób mozna zastąpić przednie ciążarki
-do czego służą poszczególne przełączniki i wajchy -  fotke z opisem wyśle na gg lub meil


Za odpowiedzi z góry dziękuję
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#2 Mariusz x

Mariusz x

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1905 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie

Napisany 27 październik 2008 - 20:22

Postaram się pomóc, mam 3645 ale to dosyć podobne ciągniki.
1.Filtry paliwa i oleju dobierzesz z oferty np.Filtronu. Paliwowe do mojego kosztowały ok 30 zł za dwie sztuki. Olejowe podobnie, ceny, można powiedzieć, że bardziej polskie niż zachodnie :P .
2.Olej do silnika- byle nie z Lotosu :), ważne żeby dobrać odpowiednią klasę, a czy to będzie Elf czy Mobil to już mniejsza różnica. Wymiana oleju z filtrami nie powinna wyjść drożej niż 200 zł.
3.Do skrzyni wchodzi ok 60 litrów oleju, kosztuje on 12-15 zł za litr.
4.Filtr oleju kosztuje ~200 zł, w moim jest tylko jeden, 6160 ma chyba 2 filtry.
5. Zużycia sam nie sprawdzisz, jedynie możesz zobaczyć czy jest czysty, nie śmierdzi, nie pieni się.
6. Stan filtru powietrza sprawdza za Ciebie czujnik podciśnienia, jeśli będzie brudny to zapala się lampka. Powinno się jednak nie dopuszczać do zbytniego zabrudzenia i po każdej większej pracy przedmuchać wkład.

Komputer na słupku w zależności od wersji pokazuje spalanie, poślizg, wydajność, prędkość i i wiele innych przydatnych danych, trudno go jednak obsługiwać bez instrukcji.
Przednich obciążników zbytnio nie da się zastąpić, chyba że masz TUZ. Jak nie masz tego dobrodziejstwa to jedyne co pozostaje to zalać przednie koła.

#3 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 28 październik 2008 - 17:36

a moż ektoś napisze co jaką ma żywotność ?? co ile wymiana olei itp. i jeszcze jedno dlaczego po włączeniu za żółwia ni eświeci sie kontrolka - wina bezpiecznika czy lampki??
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#4 mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 październik 2008 - 18:38

-Olej w silniku i filtr wymieniasz co 250 mth, wchodzi 19 litrów, dobry minerał hc lub półsyntetyk przeznaczone do silników wysokoobciążonych.
-Filtry paliwowe i czyszczenie sitek w układzie co 500 mth (ja wymieniam co 250 mth). Kosztują grosze.
-Olej w skrzyni co 1000 mth, wchodzi 68 litrów, jaki? Poszukaj na forum. Filtry pomp hydr. wyjmujesz przy wymianie i oglądasz, jak dadzą sie wyczyścić to czyścisz, jak nie to kupujesz nowe, pewnie jakaś stówka z groszami za sztuke.
-Wkłady filtra powietrza co 1000 mth albo jak sie kontrolka zapali a czyszczenie głównego wkładu nie pomaga, jednak ja główny zmieniam średnio co jakieś 400-500 mth na podstawie oceny subiektywnej.
-Obciążniki można dokupić, dorobić, ukraść sąsiadowi, itp. :P
-Jak kupiłeś używke o nieznanej historii to powymieniaj wszystko przed sezonem.

#5 Peron

Peron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • 1156265
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 28 październik 2008 - 22:12

Ja mam silnik zalany turdusem, a skrzynię mam zalaną BP Terrac. Fajnie pachnie ten olej.

#6 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 28 październik 2008 - 23:30

a ile dałeś za litr?? wie ktoś co może być powodem nie świecącej kontrolki??
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#7 Peron

Peron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • 1156265
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 28 październik 2008 - 23:36

Turdus jest dośc tani, BP terrac wychodzi około 15 zł za litr z dostawą. Kolego jezeli planujesz wydać kilkadziesiąt tysięcy na ciągnik, to zakup olejów nie powinien być problemem dla Ciebie, bo nie robi się tego co dzień. Jeżeli powiedziałeś już A, to powiedz i B.

Odnośnie kontrolki to u mnie też żółw nie swieci i nie wiem czemu tak jest, wiele osób tak ma.

#8 sosek xu li

sosek xu li

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 328 postów
  • 3006379
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław-Milicz-Słączno

Napisany 29 październik 2008 - 00:11

Kontrolka nie świeci tylko to mi przychodzi do głowy, albo żarówka spalona albo styki zaśniedziałe albo kabel przetarty, proste. Mogę sie mylić, to rzecz ludzka. :P

#9 masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1431 postów
  • 11697871
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 29 październik 2008 - 08:22

Dokładnie w wielu ciągnikach M-F nie swieci kontrolka od Żółwia.Kiedys myslałem żeby nawet taki temat założyc,ba forum widać że wystempuje to w większosći M-F :P .Rozebrałem panel i myslałem że żarówka spalona ale jest dobra.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#10 Grzegorz6180

Grzegorz6180

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 7323682
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Karolino k/ Serocka

Napisany 01 listopad 2008 - 21:19

Chlopaki sprawa z TYM zolwiem jest prosta  :) Poprostu spojzcie na wajche od biegów na niej jest nmalowany zołw i zajac... a na pulpicie z zegarami jest ŚLIMAK :) czyli od biegów pełzajacych :) jezeli mamy MFa wyposazonego w biegi pełzajacE i zalaczymy wlasnie JE kontrolka sie zapala :) Noi SPrawa rozwiazana :)

#11 Mariusz x

Mariusz x

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1905 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie

Napisany 01 listopad 2008 - 23:02

W moim MF zarówno na gałce jak i pulpicie jest żółw i wszystko działa. Jeśli kontrolka się nie świeci to pewnie jakiś czujnik nie chce współpracować, ja bym się tym nie przejmował :) .

#12 Peron

Peron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • 1156265
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 01 listopad 2008 - 23:23

Jak u mnie był mechanik to powiedział, ze ten typ tak ma:) U mnie faktycznie były popalonych wiele zarówek, ale powymieniałem wszystkie. Wcześniej to miałem biede, bo mi nawet zając nie świecił, ale teraz już świeci i wiem, na jakim biegu jadę. A odnosnie przekładni biegów pełzających, to niewiele sprzętów to ma.

#13 Grzegorz6180

Grzegorz6180

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • 7323682
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Karolino k/ Serocka

Napisany 02 listopad 2008 - 09:04

Ale kolego Mariuszu w seri 3000 i 3600 weszystko dzial bo jest inaczej a moj post tyczyl sie do seri 6100 :) Pozdro.... i w 6100 jest tak jka napisalem nie ma co sie przejmowac :)

#14 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 02 listopad 2008 - 20:21

powiedzcie mi wogóle czy dobrze zrobiliśmy - zakup mf 6160?? ---  http://www.allegro.p...guson_6160.html
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#15 Peron

Peron

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • 1156265
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 listopad 2008 - 21:45

No na podstawie zdjęcia to cieżko powiedzieć... Mój 6180 na zdjęciach wyglądał jeszcze lepiej, w rzeczyistości też bardzo ładnie, a jednak cos go bolało. Na przyszłość: najpierw kupuj portfelem, potem głową, na koniec oczami.

#16 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 05 listopad 2008 - 15:09

mam pytanie gdzie w mf 6160 jest korek od spustu wody z chodnicy a gdzie w silniku , gdzie jest bagnet od skrzyni i wlew oleju ?? oraz co oznacza rzęzienie na WOMie i grzanie sie wałka wom??
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#17 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 27 listopad 2008 - 22:47

Witam wszystkich którzy mogą coś w tym temacie poradzić a mianowicie mam trzy problemy :
-brak błotników
-ciężko pali jeśli jest zimno (ok.-5)
-i Ehr zewnętrznego sterowania
I dlatego pytam jak mozna zrobić (jak sa zrobione mocowanie do błotników przednich) ??
Co może być powodem ciężkiego zapalania w zimne dni ??
Co może być przyczyna nie działających guzików ?

W środku działa ale nie z zewnątrz , jak oglądałem 6170 <też nie działało nic> to gościu coś przestawił w środku i  dopiero podnośnik ruszył z zewnętrznego sterowania..

Prosze o pomoc i Pozdrawiam
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

#18 mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 28 listopad 2008 - 00:43

1- można bez problemu dorobić, było już gdzieś na forum, nawet fotki oryginalnych mocowań do 42xx dawałem.
2- użyj świecy płomieniowej, choć mój przy takiej temp. pali bez podgrzewania.
3- przyciski, kabelki, nie wiem ???

#19 PronarekP5

PronarekP5

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • 3986241
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Strzelec Opolskich

Napisany 28 listopad 2008 - 12:38

postaram sie to jutro albo jeszcze dzis rozebrać : panel środkowy , lampy<guziki na blotnikach i po kablach pójde czy wszystko w porządku a co do zapalania to jest swieca plomieniowa tylko jak sprawdzic czy to jest sprawne??
FENDT PoweR i nie ma mocnych !

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 sosek xu li

sosek xu li

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 328 postów
  • 3006379
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław-Milicz-Słączno

Napisany 28 listopad 2008 - 21:45

Co do niedziałających guzików na błotniku to w kabinie guzik powinien być w pozycji neutralnej, jeżeli wtedy też nie chodzi to pewnie jakieś styki nie łączą. Błotniki można łatwo dorobić o ile ma sie jakieś pojecie o spawaniu. Świece płomieniową można bardzo łatwo sprawdzić przykładając rękę do kolektora dolotowego jeżeli włączysz świece to powinien sie zrobić ciepły.





Zobacz także