Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym


3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sierszak

sierszak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łowicz / warszawa
  • Zainteresowania:budownictwo<br />mechanika <br />inżynieria<br /><br />itp

Napisany 25 listopad 2008 - 00:41

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym mam taki problem: zrobił mi sie straszny luz w układzie kierowniczym, tzn. przednie koła podczas jazdy latają na prawo i lewo. cały czas musze korygowac tor jazdy. jak jade z maszyną zawieszaną to tak rzuca mi ciągnikiem że strach żeby z drogi nie wyleciec...
podejrzewam że zapowietrzył mi sie układ wspomagania.
jak Wy myślicie, co to może byc??
jak to nareperowac?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z 4512: luz w układzie kierowniczym Dzisiaj, 23:19
  •  

#2 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 25 listopad 2008 - 10:08

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym Jakby zapowietzał Ci się układ wspomagania to czułbyś takie delikatne drżenie kierownicy podczas kręcenia.

Jak często smarowałeś przedni most ?

Podnieś ciągnik na lewarek za uchwyt od przednich obciążników. Jestem pewien że masz luzy na sworzniach od mocowania siłownika skrętu (jeden trzeba rozwiercić i dać nadmiarowy sforzeń, a drugi ten z półkolistym wytoczeniem wymienić), jest luz na osi która przekazuje ruch tłoka na drązi kierownicze, jeśli oś nie jest podrobiona to wystarczy wymienić tultjki mośiężne.
Sprawdź czy nie ma luzów na przegubach kulistych drążków kierowniczych. Napewno są też luzy na zwrotnicach (wymian tulejek mosiiężnych jeśli nie sąpodrobione zwrotnice, ale podejrzewam że masz i wybite zwrotnice - po powyższym poście, no to nadspawanie i wytoczenie osi zwrotnic, lub nowe osie). No i luz na osi trzymającej przedni most - wymiana tulejek mosiężnych, pewnie też nowa oś i podkładki dystansowe by zablokować całkowicie ruch przedniego mostu przód - tył na osi.
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z 4512: luz w układzie kierowniczym Dzisiaj, 23:19
  •  

#3 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 25 listopad 2008 - 13:21

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym @sierszak ile masz w nim zrobione mth???u mnie po 4 tyś wymieniłem mosiężne tulejki w zwrotnicach i łożyska oporowe bo się wysypały.przy okazji przerobiłem miejsce smarowania tulejek.

u mnie jak jadę szybciej np. 2H to przy dość mocnym skręcie mam wrażenie, że koło drży jakby gdzieś był luz, ale nie mogę go zlokalizować...

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z 4512: luz w układzie kierowniczym Dzisiaj, 23:19
  •  

#4 Share sierszak

sierszak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łowicz / warszawa
  • Zainteresowania:budownictwo<br />mechanika <br />inżynieria<br /><br />itp

Napisany 07 grudzień 2008 - 02:11

problem z 4512: luz w układzie kierowniczym mam zrobione jakieś 2-3tys.
smarowanie od czasu do czasu
jeszcze nic nie było rozbierane w układzie kierowniczym

Podobne tematy