grześ77

ciągniki JCB Fastrack

Polecane posty

Gość tomasek   
Gość tomasek

osobiscie przez 2 miesiace jezdziłem fastrackiem 155 z 94roku 150KM jak dlamnie ciagnik bardzo fajny, zwinny, zwrotny do transportu idealny i w pole tez jednym słowem ciagnik do wszystkiego "moj" miał takie małe problemy z hamulcami, wysiadła pompa wspomagania i juz silnik zaczynał siadac ale ciagnik miał 9tys mthg, ale pod moja noga troche widział ale co do komfortu jazdy to mercedes 1800 podobnie sunie po drodze....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    3

Na google może i niema ale w Polsce jest 9 miejscowości o nazwie "Zduny" ;)


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barthez96    3

Dość fajne ciągniki i ta prędkość którą osiągają.Ojciec mówił że jakby przybyło ziemi i jakby Case siadły (odpukać) to kupiłby właśnie Fastracka. W transporcie jedzie się 80km/h w tych najszybszych to moment pojedziesz do skupu ;)


D-358 DT-239 DT-436 IH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ale nie uwierze w to, ze w polu radzi sobie tak samo jak konwencjonalny ciagnik.

wiec jak ktos potrzebuje bardzo uniwersalnego to ok, ale w pozostalych wypadkach to dla mnie bezsens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

@brzozak2 pracowałem fastrackiem 150KM i MB trackiem 1800 i Mb unimogiem wszystkie te ciagniki idealne sa do transportu ale w warunkach polowych tez sobie doskonale radza sam fastrackiem orałem pługiem 5*48 obrotówka i bez obciazonego przodu niedawał rady ale z obciaznikiem szedł jak burza na glebach 2 i 3 klasy jednak na glinie wymiekał gdzie

Fendt 515c ciagnoł go z trudem ale ciagnoł, ale jesli chodzi o uprawe pod siew to fendt potrzebował wiecej czasu niz fastrack do zrobienia tego samego areału, MB trackiem tylko z kosiarka jezdziłem i w transporcie ale jak wyciagalismy kolesia z innego gospodarstwa to Ford tw 35 nie dawał rady zato mercedes z obiciazonym przodem wyciagnoł tego samego unimoga z 10ton przyczepa zborza bez problemu ale co do unimoga to on dla mnie nie nadawał sie do orania bo jego 100 KM nie mogło na glinie uciagnac 3 obracanych o szer 40cm moze gdyby miał inne koła... pozatym fastrack i mb track moga miec wiele zastosowan nieto co zwykłe ciagniki sam gdybym miał chociaz z 60h to fastrack i track by umnie zadzili...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

oczywiscie zgodze sie co do uniwersalnosci takich ciagnikow, jednak maja pewne ogranicznie, jak:

rozklad masy, czy wysokosc kol, to musi miec wplyw na uciag.

wprowadzajac nowe serie 7000 i 8000 chyba tez doszli do takiego wniosku skoro ciagniki coraz bardziej przypominaja te konwencjonalne.

a dla tych wiekszych serii na pewno zalezalo im na lepszej pracy w ciezkiej robocie w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Brzozak2 z tymi kołami to masz trochę racji że są małe jednak do mocy około 150km. wystarczą bo T 150 miał początkowo montowane 24" a dopiero po 85r 26" i sprawował się w PRLu dosyć dobrze jednak JCB wprowadzając większe serie dali większe koła do większej mocy .Ale z rozkładem masy to się całkowicie mylisz bo każdy producent dąży do rozłożenia masy 50/50 a fastrac już to ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Power    1

z tego co słyszałem nie ma żadnej różnicy pomiedzy "konwencjonalnym ciągnikiem".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

roznica jest bardzo duza w budowie co zreszta widac.... fastrack ma rozłozenie masy 50/50 ale i tak mu sie tyłek zakopuje w pługu... jesli ktos chce miec jedna maszyne i do niej kilka urzadzen ktore zastapia kilka innych maszyn to jak najbardziej polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Power    1

dobrze ale wedlug mnie fastracki nadaja sie tylko i wylaczniedo transportu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

to w takim razie nikt by fastracka nie kupywał bo poco komu dac 300tys zł za ciagnika jak moze miec za ta kase ciezarówke? fastrack powstał z mysla o wszechstronnosci uzycia ciagnika i jak najbardziej taki jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

Power mam jedno pytanie czy pracowałeś kiedykolwiek JCB fastrac bo jeśli nie to niepisz więcej takich postów a nadowód że niemasz racji to proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Ale z rozkładem masy to się całkowicie mylisz bo każdy producent dąży do rozłożenia masy 50/50 a fastrac już to ma

heh kazdy dazy do 50/50 bo ma duze kola z tylu, a fastrac nie ma i to jest lipa. podczas pracy zmienia sie srodek masy, co korzystnie wplywa w zwyklym ciagniku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wombat    0
Napisano (edytowany)

Dlatego Fastracka dociąża się z przodu. Ja ma przedni TUZ i po prostu przyczepiam skrzynkę. Ciągnik chodzi z 5 skibowym grudziądzkim pługiem zagonowym. Ktoś tam coś mówił o zwrotności, nie wiem jak z innymi ciągnikami o mocy 190KM ale mój nie jest zwrotny. Środek masy zmienia się cały czas zwłaszcza z pługiem bo ciągle chodzi regulacja siłowa.

Natomiast nie zgodzę się z opiniami że nadaje się tylko do transportu. To jest tak że jest najlepszym ciągnikiem do transportu i radzi soie w polu (o ile jest sprawny).

Edytowano przez brzozak2
nie cytujemy poprzedniego postu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@wombat zgadzam sie z toba, ostatnie zdanie w twoim poscie moze posluzyc jako podsumowanie.

ale jedno trzeba zaznaczyc, ze nie jest w stanie lepiej ciagnac w polu niz zwykly traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

hmm ja jezdze JCB 2140 4WS ma 155km jest to wersja LANDPOWER i buja sie tylko 54km/h.ma obie osie skrętne i jest bardzo zwrotny;co do awarii to miał tylko jedną coś z elektryką i nie było wszystkich biegów ale serwis szybko zrobił. ciągnik ma niecałe 3000 tys/mtg poza tym sprawuje sie bardzo dobrze choć z łódką o masie 25 ton to górkę już z daleka widzi tyle dobrze że jest możliwość ustawienia automatycznej zmiany półbiegów(smoothshift). co do uciągu to agregat ścierniskowy z siewnikiem do poplonów szer.3,70 Unii to bezproblemowo daje rade, ciąga jescze rozrzutnik 12 ton to po mokrym pod górę kręcą sie mu koła ale idzie i bez obciążnika z przodu (TUZ ma) . ogólnie traktor bardzo dobry jak dla mnie jedyny jego minus to ewentualnie spalanie troche za duże szczególnie w transporcie.


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

'brzozak2 heh kazdy dazy do 50/50 bo ma duze kola z tylu" to ty w tradycyjnym masz jaki rozkład masy?

już nic z twoiego rozumowania nia kapuje przecież oto chodzi żeby traktor miał jak największy ciężar na przedniej ośce bo wczasie np.orki to tylne koła zostają dociśnięte przez pług a wrezultacie przednia oś traci przyczepność i dlatego na tuza zakłada się balast ale ty niekupuj fastraca i nie obrzydzaj go innym pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no nie wiem jak ci to wytlumaczyc, ale sprobuje przedstawic swoj punkt widzenia:

generalnie chodzi o to, ze jesli ciagnik ma cos ciagnac (przewaznie za soba) to zmienia sie srodek masy (czy jakkolwiek by go inaczej nazwal) wzdluz osi x, poziomej, rownoleglej do podloza; czyli de facto wiecej obciazenia przypada na tylna os i dlatego ciagniki konwencjonalne maja szersze opony i wieksze kola z tylu, by nie tracic na uciagu, fastrac ma takie same i tu jest lipa wg mojej opini, nie twierdze, ze musi byc w 100% prawidlowa gdyz sam sobie tak tlumacze, dlatego tez konstruktorzy w najwiekszych seriach postanowili to zmienic.

dla mnie ideal to ogromne i szerokie kola tyl, a przod dociazony przez wywalenie silnika nad os i tym samym cofniecie osi pod kabine, co stosuje na razie 2 producentow : jd i valtra.

nie wiem o co walczy DF wprowadzajac seire Xcos tam, zobaczcie przenie kola sa prawie takie same jak tylnie, po co??? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    13

dokładnie masz rację wielkie szerokie koła z tyłu ale to pozostało z czasów traktorów napendzanych tylko na tylną oś i konstruktorzy wymyślając przedni napend zakładali na przód małe koła jednak z coraz to nowszymi traktorami dużej mocy różnica między tyłem a przodem coraz bardziej się zmiejsza i z kilka lub kilkanaście lat to traktory na równych kołach będą wiodły prym i jeśli czysto teoretycznie fastrac miałby założone koła 700/70R42 toby szedł jak czołg ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj