Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nierówna praca silnika w C360


333 odpowiedzi na ten temat

#301 Share KonradBugaj

KonradBugaj

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 10 kwiecień 2016 - 12:25

Nierówna praca silnika w C360

Pierwszy ma fazy książkowe z tym że otwieranie zaworu ssącego ma być 5° przed GMP a nie po GMP. Info z książki napraw ursus. Zamieściłem post ku przestrodze innych. Nie wszystko co nowe musi być dobre. Teraz szukam wałka który będzie spełniał parametry i opiszę efekty w pracy silnika. Na obecnym silnik pracował fatalnie a jest po kapitalnym. Parkotał jak c330 odczuwalne szarpnięcia bujanie kabiną na wolnuch 500-600 obr/min.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nierówna praca silnika w C360 Dzisiaj, 06:18
  •  

#302 Share Borekk17

Borekk17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Uciechów

Napisany 10 kwiecień 2016 - 12:30

Nierówna praca silnika w C360

najlepiej chyba będzie szukać urzywki i ewentualnie dać go do regeneracji bo te nowe to szmelc totalny dobrze że ja sobie założyłem nowy ze starych zapasów z skr



#303 Share KonradBugaj

KonradBugaj

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 10 kwiecień 2016 - 12:39

Nierówna praca silnika w C360

Kolego members może wiesz gdzie regenerują wałki z zachowaniem orgi. wymiaru?



#304 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 11 kwiecień 2016 - 07:17

Nierówna praca silnika w C360

Coś skopałeś.

 

4 cyl. Zamykanie zaworu wydechowego 70 stopni po GMP. Czyli tłok praktycznie był na dole.

3 cyl. Zamykanie zaworu ssącego 65 stopni po DMP czyli tłok praktycznie w górze.

W obu przypadkach tłok przeszedł  sporo w czasie gdy powinien być zamknięty i doszedł praktycznie do głowicy lub DMP na odległość kilku mm.

Albo coś pomieszałeś przy mierzeniu albo  ten wałek to niemożliwy bubel.

W jaki sposób dokonywałeś pomiaru?

 

 


KPK Kumurun Team

#305 Share KonradBugaj

KonradBugaj

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 13 kwiecień 2016 - 21:15

Nierówna praca silnika w C360

Poczekamy zobaczymy. Pomiar robiłem kątomierzem do dokręcania śrub założonym na wał.



#306 Share Borekk17

Borekk17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Uciechów

Napisany 13 kwiecień 2016 - 21:48

Nierówna praca silnika w C360

co do regeneracji wałków to napewno robi to http://www.autoszlif.auto.pl/cennik ale napewno w twojej okolicy ktoś to też robi tylko trzeba poszukać



#307 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 kwiecień 2016 - 06:25

Nierówna praca silnika w C360

Określenie kątów na wale to najmniejszy problem wystarczająco dokładnie  na taka potrzebne jest oprzeć się na zębach wieńca.

Ważniejsze początek ruchu zaworu. Tu by się czujnik zegarowy przydał.

No zobaczysz co z tego wyjdzie. Napisz sam jestem ciekaw.


KPK Kumurun Team

#308 Share KonradBugaj

KonradBugaj

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 17 kwiecień 2016 - 09:17

Nierówna praca silnika w C360

Do tak nieprecyzyjnie wyszlifowanego wałka nie potrzeba czujników. Wystarczy kręcić wałem, sprawdzając kiedy zaciska zawór przed otwarciem , kiedy luzuje po zamknięciu i oznaczać na kole zamachowym znaki. Jeśli znaki pokrywają się na tych samych parach cylindrów to jest ok.

 

Wczoraj zamontowałem wałek od gościa co handluje starymi sprawdzonymi częściami. Pomiary krzywek jak i czopów nowego(złomu) i starego który kupiłem taniej, suwmiarką, wykazały grubości te same. Mimo to po odpaleniu silniczek pracuje tak miło aż chce się go słuchać. Fazy rozrządu nareszcie wróciły do fabrycznych. Jestem bardzo zadowolony :). Parkotanie i bicie silnikiem znikło jak za pomocą czarodziejskiej różczki. Czekam na odpowiedź z reklamacji nowego złomu. Dla ciekawskich wałek na ostatnim czopie na czole miał wybite AUTO GRACE. Nie polecam tego wyrobu.



#309 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 20 kwiecień 2016 - 15:52

Nierówna praca silnika w C360

Na tablicy się spotkałem się właśnie wałkiem z tej frimy dzięki za opinię koleżko .Te z tyczyna powinny być prawidłowe ale czy naprawdę są w porządku?



#310 Share gawa

gawa

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 05 październik 2016 - 10:57

Nierówna praca silnika w C360

Witam . Robiłem ostatnio remont silnika w swojej C-360 , można powiedzieć , że wymieniłem prawie wszystko , został tylko wał i tuleje z tłokami . Głowice i wtryskiwacze poszły nowe , pompa wtryskowa z drugiego silnika , którą miałem od nowości i jeszcze była nawet zaplombowana fabrycznie. Wracając do tematu , to poskładałem wszystko ładnie pięknie do kupy a tu delikatny problem jak u co niektórych po kapitalnym remoncie , silnik nierówno pracuje . Wyregulowana dawka na stole probierczym , pompa do silnika i wraz to samo.Po dłuższych przemyśleniach i przestudiowaniu książki napraw , zakupiłem manometr glicerynowy wysokociśnieniowy do 600bar , po sprawdzeniu każdej sekcji , okazało się ,że zaworek tłoczny na 4 sekcji nie trzymał wcale  i to był strzał w dziesiątkę , wymieniłem wszystkie cztery i odrazu jak nie ten motor . Teraz bardzo ważna informacja - przy sprawdzaniu sekcji nie należy pompoować ciśnienia ponad 300at, ja przez przypadek za długo przytrzymałem na rozruszniku i popsułem manometr bo sekcje jak są dobre dają nawet ponad 600 atmosfer  . Podsumowując , po remoncie kapitalnym silnika jak silnik pracuje nierówno należy zacząć od sprawdzenia szczelności zaworków tłocznych a dopiero jak to nie pomoże to można szukać dalej.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nierówna praca silnika w C360 Dzisiaj, 06:18
  •  

#311 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2131 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 październik 2016 - 11:28

Nierówna praca silnika w C360

Dzięki za cenne informację ale napisz jeszcze dlaczego zostawiłeś w silniku to co zwykle się naprawia przy remontach głównych? Co się stało że wymieniałeś blok, pompę olejową, wałek rozrządu, korbowody oraz cały osprzęt?



#312 Share gawa

gawa

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 05 październik 2016 - 23:52

Nierówna praca silnika w C360

Tak wogóle to miałem 40stke , jakoś tam to wszystko kołatało i chodziło do czasu aż odkręciła się nakrętka od osi koła pośredniego górnego , oś poszła do środka i urwała przeciwwagę . kupiłem drugi silnik , z którego zostały blok , wał , tuleje z tłokami  a tak to cała reszta łącznie z rozrządem była do wymiany.



#313 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 07 październik 2016 - 14:18

Nierówna praca silnika w C360

Dlatego jeśli się pojawiają jakieś stuki z rozrządu i jak ciągnik stoi przodem w dole to będzie słychać jak ośka trze obudowę  i tego należy nie lekceważyć bo tak to się właśnie kończy.Powodem  jest że ośka nie siedzi ciasno w bloku i zamiast kolo zębate się obracać  na lożysku to ośka cała się obraca i się suwa  w końcu przeciwaga  zdejmie segar i bolec idzie w pełni do środka może być też że  słabo dokręcone zabezpieczenie, sam to przerabiałem 3 lub 4 razy  I to jest bolączka  tych silników s-4003  Jedni od strony wewnętrznej  łapną spawem ośkę i na wieki amen ona nie pójdzie.Ja to wytoczyłem szerszy rowek  i założyłem  2 segery  i dokręciłem ile sie dało zabezpieczenie,koła rozrządu się dotarły się na nowo i jest cisza a zarazem spokój



#314 Share Borekk17

Borekk17

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Uciechów

Napisany 07 październik 2016 - 15:26

Nierówna praca silnika w C360 ja. jeśli widzę że oś w bloku ma luz to otwór w bloku wyrownuje rozwiertakiem nastawnym i dorabiam nową oske z pasowaniem na wcisk i profilaktycznie ją obspawam także nie ma prawa się ruszyc

#315 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2016 - 19:07

Nierówna praca silnika w C360

Ja po remoncie układu paliwowego  ( to juz rok temu było ustawiałem katy wszystkie i inne ustawienia ze 2 dni) o to efekty jeszcze nigdy mi tak równo nie chodził na oryginalnej pompie  a co do tłumika to nie polecam ciulowy był i ząłozyłem spowrotem oryginał 30 letni :D 



#316 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 10 październik 2016 - 12:25

Nierówna praca silnika w C360

No co jak co to bardzo ładnie chodzi.Pompa regenerowana czy nie ruszana?



#317 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2016 - 20:51

Nierówna praca silnika w C360

regenerowana 450 zł sekcje czeskie ( nie wiem skąd gosciu je wzioł ale one maja takie fajne wyciecie na tłoczku gosciu ma 3 typy napraw 1.na chinskich czesciach 250 zł bez gwarancji nawet rozruchowej 2. na polskich( mielec) 340 zł 3. na czeskich 450zł i do tego nowe koncówki wzm ustawione na 170 bar na moje zyczenie 



#318 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 10 październik 2016 - 22:18

Nierówna praca silnika w C360

170 spore ciśnienie,może te sekcje jak ostrówku większy przekrój mają  Dobrze że taki fachowiec jest i robi jak należy



#319 Share kukum

kukum

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2016 - 08:21

Nierówna praca silnika w C360

nominalne masz 160 bar a w ksiażce pisze jasno od 160-170bar czyli odpowiednie cisnienie to 165bar tylko takie ciezko ustawić bo nie kazdy manometr ma tzw połówki 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nierówna praca silnika w C360 Dzisiaj, 06:18
  •  

#320 Share gawa

gawa

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 11 październik 2016 - 20:48

Nierówna praca silnika w C360

Proponowałbym doczytać jak jest napisane w książce... a w książce jest napisane , że 170bar ustawia się gdy wkładamy nowe końcówki wtryskiwaczy , a 160bar ustawia się wtedy gdy końcówki nie są nowe a tylko sprawdzamy wtryskiwacze i regulujemy.



Podobne tematy ursus silnik 3p