adeq15

Nierówna praca silnika w C360

Polecane posty

KonradBugaj    2

Pierwszy ma fazy książkowe z tym że otwieranie zaworu ssącego ma być 5° przed GMP a nie po GMP. Info z książki napraw ursus. Zamieściłem post ku przestrodze innych. Nie wszystko co nowe musi być dobre. Teraz szukam wałka który będzie spełniał parametry i opiszę efekty w pracy silnika. Na obecnym silnik pracował fatalnie a jest po kapitalnym. Parkotał jak c330 odczuwalne szarpnięcia bujanie kabiną na wolnuch 500-600 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

najlepiej chyba będzie szukać urzywki i ewentualnie dać go do regeneracji bo te nowe to szmelc totalny dobrze że ja sobie założyłem nowy ze starych zapasów z skr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś skopałeś.

 

4 cyl. Zamykanie zaworu wydechowego 70 stopni po GMP. Czyli tłok praktycznie był na dole.

3 cyl. Zamykanie zaworu ssącego 65 stopni po DMP czyli tłok praktycznie w górze.

W obu przypadkach tłok przeszedł  sporo w czasie gdy powinien być zamknięty i doszedł praktycznie do głowicy lub DMP na odległość kilku mm.

Albo coś pomieszałeś przy mierzeniu albo  ten wałek to niemożliwy bubel.

W jaki sposób dokonywałeś pomiaru?

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Określenie kątów na wale to najmniejszy problem wystarczająco dokładnie  na taka potrzebne jest oprzeć się na zębach wieńca.

Ważniejsze początek ruchu zaworu. Tu by się czujnik zegarowy przydał.

No zobaczysz co z tego wyjdzie. Napisz sam jestem ciekaw.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

Do tak nieprecyzyjnie wyszlifowanego wałka nie potrzeba czujników. Wystarczy kręcić wałem, sprawdzając kiedy zaciska zawór przed otwarciem , kiedy luzuje po zamknięciu i oznaczać na kole zamachowym znaki. Jeśli znaki pokrywają się na tych samych parach cylindrów to jest ok.

 

Wczoraj zamontowałem wałek od gościa co handluje starymi sprawdzonymi częściami. Pomiary krzywek jak i czopów nowego(złomu) i starego który kupiłem taniej, suwmiarką, wykazały grubości te same. Mimo to po odpaleniu silniczek pracuje tak miło aż chce się go słuchać. Fazy rozrządu nareszcie wróciły do fabrycznych. Jestem bardzo zadowolony :). Parkotanie i bicie silnikiem znikło jak za pomocą czarodziejskiej różczki. Czekam na odpowiedź z reklamacji nowego złomu. Dla ciekawskich wałek na ostatnim czopie na czole miał wybite AUTO GRACE. Nie polecam tego wyrobu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Na tablicy się spotkałem się właśnie wałkiem z tej frimy dzięki za opinię koleżko .Te z tyczyna powinny być prawidłowe ale czy naprawdę są w porządku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Witam . Robiłem ostatnio remont silnika w swojej C-360 , można powiedzieć , że wymieniłem prawie wszystko , został tylko wał i tuleje z tłokami . Głowice i wtryskiwacze poszły nowe , pompa wtryskowa z drugiego silnika , którą miałem od nowości i jeszcze była nawet zaplombowana fabrycznie. Wracając do tematu , to poskładałem wszystko ładnie pięknie do kupy a tu delikatny problem jak u co niektórych po kapitalnym remoncie , silnik nierówno pracuje . Wyregulowana dawka na stole probierczym , pompa do silnika i wraz to samo.Po dłuższych przemyśleniach i przestudiowaniu książki napraw , zakupiłem manometr glicerynowy wysokociśnieniowy do 600bar , po sprawdzeniu każdej sekcji , okazało się ,że zaworek tłoczny na 4 sekcji nie trzymał wcale  i to był strzał w dziesiątkę , wymieniłem wszystkie cztery i odrazu jak nie ten motor . Teraz bardzo ważna informacja - przy sprawdzaniu sekcji nie należy pompoować ciśnienia ponad 300at, ja przez przypadek za długo przytrzymałem na rozruszniku i popsułem manometr bo sekcje jak są dobre dają nawet ponad 600 atmosfer  . Podsumowując , po remoncie kapitalnym silnika jak silnik pracuje nierówno należy zacząć od sprawdzenia szczelności zaworków tłocznych a dopiero jak to nie pomoże to można szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Dzięki za cenne informację ale napisz jeszcze dlaczego zostawiłeś w silniku to co zwykle się naprawia przy remontach głównych? Co się stało że wymieniałeś blok, pompę olejową, wałek rozrządu, korbowody oraz cały osprzęt?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Tak wogóle to miałem 40stke , jakoś tam to wszystko kołatało i chodziło do czasu aż odkręciła się nakrętka od osi koła pośredniego górnego , oś poszła do środka i urwała przeciwwagę . kupiłem drugi silnik , z którego zostały blok , wał , tuleje z tłokami  a tak to cała reszta łącznie z rozrządem była do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dlatego jeśli się pojawiają jakieś stuki z rozrządu i jak ciągnik stoi przodem w dole to będzie słychać jak ośka trze obudowę  i tego należy nie lekceważyć bo tak to się właśnie kończy.Powodem  jest że ośka nie siedzi ciasno w bloku i zamiast kolo zębate się obracać  na lożysku to ośka cała się obraca i się suwa  w końcu przeciwaga  zdejmie segar i bolec idzie w pełni do środka może być też że  słabo dokręcone zabezpieczenie, sam to przerabiałem 3 lub 4 razy  I to jest bolączka  tych silników s-4003  Jedni od strony wewnętrznej  łapną spawem ośkę i na wieki amen ona nie pójdzie.Ja to wytoczyłem szerszy rowek  i założyłem  2 segery  i dokręciłem ile sie dało zabezpieczenie,koła rozrządu się dotarły się na nowo i jest cisza a zarazem spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

ja. jeśli widzę że oś w bloku ma luz to otwór w bloku wyrownuje rozwiertakiem nastawnym i dorabiam nową oske z pasowaniem na wcisk i profilaktycznie ją obspawam także nie ma prawa się ruszyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Ja po remoncie układu paliwowego  ( to juz rok temu było ustawiałem katy wszystkie i inne ustawienia ze 2 dni) o to efekty jeszcze nigdy mi tak równo nie chodził na oryginalnej pompie https://www.youtube.com/watch?v=_ItRBQ7qyjM a co do tłumika to nie polecam ciulowy był i ząłozyłem spowrotem oryginał 30 letni :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

regenerowana 450 zł sekcje czeskie ( nie wiem skąd gosciu je wzioł ale one maja takie fajne wyciecie na tłoczku gosciu ma 3 typy napraw 1.na chinskich czesciach 250 zł bez gwarancji nawet rozruchowej 2. na polskich( mielec) 340 zł 3. na czeskich 450zł i do tego nowe koncówki wzm ustawione na 170 bar na moje zyczenie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

170 spore ciśnienie,może te sekcje jak ostrówku większy przekrój mają  Dobrze że taki fachowiec jest i robi jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

nominalne masz 160 bar a w ksiażce pisze jasno od 160-170bar czyli odpowiednie cisnienie to 165bar tylko takie ciezko ustawić bo nie kazdy manometr ma tzw połówki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gawa    0

Proponowałbym doczytać jak jest napisane w książce... a w książce jest napisane , że 170bar ustawia się gdy wkładamy nowe końcówki wtryskiwaczy , a 160bar ustawia się wtedy gdy końcówki nie są nowe a tylko sprawdzamy wtryskiwacze i regulujemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Z tego co ja czytałem się ustawia 160 165 Bar o 170 nic nie wiedziałem dopiero teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Instrukcja do 60-ki pisze wyraźnie że dla nowych NAWET 170 BAR.  Czyli może  a nie musi poprawisz za 200 mth. Napisanie 160+- wychodzi na to samo. Dalej operujesz w tych samych wartościach. czepianie się 5 bar które są tolerancją jest  przesadą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Hmm  To jak ustawi się na 170  bar to lepsze rozpylenie oraz możliwe mniejsze dymienie czy się mylę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

+5-5 Nie robi żadnej wizualnej ani odczuwalnej różnicy. Bawiłem się przestawiając o więcej. Jak dymiła tak dymiła. Jedynie kręcenie śrubą  dawki na pompie daje efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj