Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 3080.


39 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2008 - 17:28

MF 3080. Witam!
Mam pytanie, a mianowicie do czego służy guzik na którym namalowany jest żółw w MF3080. Słyszałem, że służy do redukowania biegów pod obciążeniem i na tym się kończy moja wiedza. Prosiłbym o szersze wyjaśnienie tego tematu np. kiedy się go załącza i jak to powinno przebiegać??? Proszę o pomoc!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 3080. Dzisiaj, 22:15
  •  

#2 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 09:17

MF 3080. To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#3 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 19:39

MF 3080.

To jest reduktor biegów,powinno się go używać kiedy ciągnik stoi w miejscu a nie w czasie jazdy! używa się go bez sprzęgła,ale tam guzika nie ma jest tylko gałka guzik jest ale w nowszych seriach w serii 30XX nie ma czegoś takiego chyba że skrzynia ma jakieś dodatkowe grupy biegów ale nie spotkałem takiej jeszcze.

No właśnie są dwie możliwości przełaczania biegów... Gałką i tym guzikiem... Znajduje sie on pod kierownicą...;) no i własnie mam małe pojęcie o tym... mówiono mi że tego właśnie guzika używa się gdy traktor np. jedzie z ładunkiem pod góre i w tedy mu się to wciska i redukują się biegi.

#4 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 20:14

MF 3080. Nie mam pojęcia może chodzi ci o półbieg może zrób zdjęcie tego jak masz możliwość na "konedata" nic takiego nie podają w serri 30XX,i wątpie czy ktoś na AF ma "takie coś"przy MF 3080
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#5 Share pablo21

pablo21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 19 listopad 2008 - 20:26

MF 3080. Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

#6 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 20:34

MF 3080.

Może guzik od półbiegu masz przerzycony gdzieś pod kierownicę ale najlepiej jakbys dał zdjęcia tak jak mówi kolega wyżej.

chyba bedziecie mieli panowie racje... To w takim razie jak uzywac tych pólbiegów? I czy można je załaczac podczas jazdy nie uzywając sprzęgła?

#7 Share pablo21

pablo21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 19 listopad 2008 - 20:49

MF 3080. Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

#8 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 20:55

MF 3080.

Załącza się bez sprzęgla. Chyba w czasie jazdy.

Ale ja sam chciałbym wiedzieć czy ten półbieg zwalnia ciagnik czy przyśpiesza?

To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

#9 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 21:32

MF 3080.

To jest tak... Jeśli ma się załączoną szybką szkrzynie to po wciśnięciu tego guzika skrzynia przełacza się na żółwia...

Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem jak jest to półbieg to najlepiej używaj go na mniejszych prędkosciach by zaoszczędzić przekładnie nigdy nie rozłanczaj go na dużych prędkościach czyli w celu hamowania,zresztą jest podobny temat apropo pół biegów.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#10 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 21:37

MF 3080.

Skrzynia przełancza się na żółwia chodzi ci o reduktor czyli na grupę wolnych biegów? bo teraz to ja już sam się pogubiłem.

Nie chciał bym kolego żebyś mnie źle zrozumiał bo podgreślam że jestem z tego zielony! Chyba o to chodzi ale dziwi mnie to że są 2 przełączniki do tego... 1 z nich to gałka od biegów a drugi własnie ten elektroniczny guzik... Po co to???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 3080. Dzisiaj, 22:15
  •  

#11 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 21:45

MF 3080. W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#12 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 21:53

MF 3080.

W takim razie musi to być wzmacniacz momentu tzw:Power-shift na tablicy przyrządów powinieneś mieć ABCD,jak masz 1stopniowy wzmacniacz po załączeniu jego powinno swiecić się D po wyłączeniu C,innej opcji nie ma. ;)

ok super! dziękuje za pomoc! ale mam jeszcze jedno pytanie... Co może być winne jeśli wspomaganie kierownicy prawie wogóle nie działa... Wymieniłem olej i filtr(od hydrauliki) I nadal nic! pompa wnioskuje że raczej jest dobra bo podnośnik podnosi bez zarzutu na wolnych obrotach... Co może być winne?

#13 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 21:55

MF 3080. Skoro wymieniłeś filtr i olej i pompa jest dobra to moim zdaniem może to być np:wina orbitrolu.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#14 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 22:01

MF 3080.

Skoro wymieniłeś filtr i olej i pompa jest dobra to moim zdaniem może to być np:wina orbitrolu.

no ale jesli by to miała byc wina orbitrolu to nie było by tak że nieszło by go utrzymac jadąc z duzą prędkością po ulicy?

#15 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 22:03

MF 3080. jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.


Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

#16 Share masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 19 listopad 2008 - 22:08

MF 3080. Może miał przerobiony przełącznik na guzik jest to możliwe,moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne jest żeby reduktor był przy kierownicy i przy gałce zmiany grupy biegów no chyba że jakieś przeróbki poprzedniego własciciela.
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#17 Share bartas170789

bartas170789

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 22:11

MF 3080.

jak możesz mieć przy kierownicy jakiś guzik od speedshift jezeli byłby to dynashift to byłaby dziwgnia. Jezeli mówisz ze ten guzik robi to samo co dzwignia od biegów czyli zmienia zółwia na zająca to cos tutaj nie jest tak jak byc powinno, ja jeszcze nie spotkałem ciągnika z takim przyciskiem przy kierownicy.


Nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale jak dziegnie zmiany biegów na luzie pchniesz mocno w lewo to zmiena sie żółwia na zająca lub odwrotnie i po wciśnięciu tego przycisku dzieje się to samo????

Tak właśnie dzieje się to samo...

#18 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 22:26

MF 3080. Skoro tak to znaczy ze ktos cos tam dorabiał bo ja nigdy czegos takiego nie widziałem. To znaczy ze to nie jest żaden półbieg tylko drugi łącznik reduktrora co oznacza ze NIGDY nie uzywaj go w czasie jazdy a juz pod zadnym pozorem pod obciążeniem. Kros moze zrobił to cudo zeby wcisnąc kupujacemu ze ciągnik ma piegi pod obciązenim. A masz przed panelem EHR trzy przciski 1 napędu 2 od bolady i 3 od półbiegów czy może masz tylko te 2 pierwsze???

#19 Share sosek xu li

sosek xu li

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 329 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław-Milicz-Słączno

Napisany 19 listopad 2008 - 22:27

MF 3080. Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów. Tylko że ten na oryginalny jest rozłączony.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 3080. Dzisiaj, 22:15
  •  

#20 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2008 - 22:30

MF 3080.

Ja też mam przerobiony guzik od power-shifta, jeden jest tradycyjnie na lewym pulpicie obok włączania blokady i przodka a drugi mam zrobiony w dźwigni od zmiany biegów.

ale jak juz napisałes jest to przycisk od speedshift a u niego po wcisnięcu przycisku uruchamianty jest reduktor a nie półbieg a to spora różnica.

Podobne tematy