wyrebski1

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Polecane posty

wyrebski1    103

Jaki olej lejecie do silnika C-330? Ja osobiście Superol CC ale zastanawiam się nad innym bo ten szybko robi się czarny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Ja lałem CC ale 2 miechy i olej jak smoła czarny.Teraz robię remont i może zaryzukuję i wleję FUCHS.Co niemieckie to dobre i drogie zdeka ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

u mie do 30 leje się superol zmienia się go raz na rok


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97
pytanie do "nasil90" I jaki masz wtedy olej, też taki czarny?

Olej jest wtedy czarny ;) ale to chyba normale


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rastafarmer    0

Moim zdaniem najlepszy olej to Turdus... głównie do silników z turbinką. Taki olej polecił mi mechanik po kapitalce silnika w MTZ-cie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    97

Trochę dziwne pytanie bo przecież czasem olej zmienia się kilka razy w sezonie wszystko zalerzy od tego ile dana maszyna pracuje


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zen88    0

Chodzi mi mniej więcej co ile motogodzin się Turdusa wymienia bo akurat dostałem go w nieorginalnym opakowaniu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Olej zmienia sie według wskazań producenta silnika, albo co roku bez wzgledu na przebieg.

To że robi sie czarny to normalne w silnikach Diesla. Ten typ tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

no tak ale jak się zrobi czarny po miesiącu czy po dwóch to świadczy, że nie jest z górnej półki. Chyba zastosuje teraz ten Turdus i zobaczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

I zapewniam cie też sie zrobi czarny. Tak jest w silnikach Diesla i nic nie zmienisz.

Nie bronie ci zalac go lepszym olejem ale jesli twoja zmiana podyktowana jest tylko kolorem to to nie ma sensu.

A Superol CC nie jest złym olejem jak dla ciapka. Wiadomo sa lepsze ale czy gra warta świeczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja stosuję FUCHS TITAN TRANS HD 15W/50 i jestem z niego zadowolony. Kosztuje on około 250 PLN za 20l ale ja kupuję go do spółki z kumplem w beczce 200l i wychodzi niecałe 7 zł/litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

No właśnie też chyba spróbuję tego FUCHS-a.@Elektrotechnik a Ty go stosujesz w C-330?A tak normalnie ze sklepu jakbym chciał kupić 10 l to ile bym musiał zapłacić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przypuszczam, że nieco drożej niż za 20l. Około 13-14 zł/l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

Ja leje Superola CC i jakoś śmigam. Zmieniany co sezon ,a że czarny to chyba normalne... Zwykłe zużycie.


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Ja używam Castrola 15W/40

i jestem zadowolony

A co do czarnego oleju w motorze sprawa jest prosta

Jeżeli silnik ma przedmuchy to normalne że olej bedzie czarny

Ja w kombajnie mam juz drugi sezon i nadal ma kolor ciemno bursztynowy(najwidoczniej silnik nie jest jeszcze zużyty czyli głowica jest OK) ;)


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

ja zalewam do330 i 360 olej Milvus jest on o paranetrach 15W40 jest to odpowiednik superolu CC . jesli chodzi o turdusa jest to olej wielesezonowy i w ciezarówkach przebieg jego wynosci 40000 km. a w ciagnikach 200 mth lub raz w roku. w naszych starych ciagnikach producenci zalecali stosowanie olejów klasy CC. do tej klasy zaliczany jest również Milvus jest oleje wielosezonowym i w naszym regionie jest o 2 zł droższy na 5l od superolu CC lotosa , wiec nie ma sensu lać superolu który jest olejem jednosezonowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

My od początku do C-330 lejemy Superol CC i wszystko gra i właśnie Superol CC jest polecany do tego ciągnika ;) Według mnie nie eksperymentował bym z innymi olejami do ciągników typu C-330, C-360. A co do barwy to normalne że olej po jakimś czasie robi się czarny i tego nikt nie zmieni nawet jak by ktoś lał mu najlepszy olej :) to jest moje zdanie na temat olejów :)

 

PS. Olej zmieniam co rok w C-330 :)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @c330ursus wlewanie lepszego oleju nie jest eksperymentowaniem. To, że producent zaleca olej klasy CC oznacza, że nie można wlewać oleju niższej klasy np. CA. Natomiast olej wyższej klasy można stosować bez obaw o trwałość silnika. Jedynym ograniczeniem może być cena takiego oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

I ewentualne rozszczelnienie silnika.Ja po przemyśleniu sprawy pojeżdżę po remoncie ze 3-4 lata na Superolu CB a potem CC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlaczego silnik miałby się rozszczelnić? Po remoncie szkoda niszczyć silnik kiepskim olejem klasy CB. Chyba, że będziesz wymieniał go co 50 mth. Bo tyle mniej więcej wytrzymuje olej tej klasy. Ja po remoncie 3P wlałem FUCHS TITAN TRANS 15W/50 i nie zauważyłem przecieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj