wyrebski1

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Polecane posty

LTZ55a    118

Czemu spada? Od Turdusa?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Turdus to bardzo dobry olej do tego typu silników. Problemy mogą być dwa, tj. popularność = podróbki i wysoka liczba zasadowa.

Pierwszy problem to kupno z w miarę pewnego źródła, choć i tu pewności nie mamy.

Druga sprawa to takiego oleju nie powinno stosować się do silników które mają dużo nagarów ponieważ może dojść do wypłukania i rozszczelnienia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

ale teoria, osady z oleju czyli ten syf uszczelnia xD  Każdy mechanik prowadzący warsztat za takie coś wyśmieje.

 To jest tylko mit,

 

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Żadna teoria, zobacz sobie przy naprawie jak wygląda silnik w środku po słabym oleju. Zresztą dotyczy to zarówno silnika jak skrzyni czy mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Zgadza się są zasyfione bo właściciele o wymianie oleju zapominali, a to jest zjawiskiem niepożądanym. Nagar nie był ani nie jest substancją uszczelniającą. Co więcej, Jednym z wielu  zadań wszystkich olejów jest sorbcja zanieczyszczeń a filtry wedle swoich możliwości mają oleje oczyszczać.

Nagarom mów NIE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Syf w silniku to nie tylko zbyt długa praca bez wymiany oleju, sam olej ma bardzo dużo do rzeczy, dodatki czyszczące, lepkość przy danej temperaturze  itd. 

Są oleje których nie zaleca się stosować do silników wyeksploatowanych i tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

W zasadzie nie ma specjalnych olejów dla silników które są zajechane, ;)  dla zasyfionych zaleca się dodatkowo zastosowanie płukanki przy wymianie oleju i  nie ma się co martwić o rzekome rozszczelnienie bo to ani uszczelek nie rozpuszcza ani żadnych części silnika.

Choć w ciągnikach raczej nikt tego nie robi, w samochodach to i owszem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Mogę tylko potwierdzić na własnym przykładzie że z przesiadki z Mobila 15w40 na Turdusa ciśnienie w silniku spadło o prawie 0,5bar.

Co rozszczelnień silnika to nie chodzi o uszczelki tylko o nagar który uszczelnia pierścienie i zawory.Dlatego nowe silniki na pełnym syntetyku pobierają więcej oleju niż stare złomy na oleju mineralnym 


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Takie różnice , to po świeżym zlaniu , czy po wymianie starego Turdusa na nowy Mobil ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zapewne Mobil Delvac MX 15W40, najbardiej popularny ( bo najtańszy z Mobila ).

Stosowałem go, jest bardzo dobry, jak miałem w cenie Turdusa to się nie zastanawiałem, teraz podrożało źródło i trzeba sobie radzić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Też się w przyszłym roku skuszę na tego mobila ponownie tylko teraz to chyba z allego muszę kupić. Teraz takie pytanie czy jak kupie 20l to nic olej nie starci na specyfikacji  jeśli połowa została by mi na drugi rok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nic nie straci. Tylko niech nie przemarznie i będzie szczelnie zakręcony.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8520

a co ma do tego przemarznięcie? wszystkie magazyny z olejami w zimie są ogrzewane? w zimie wszystkie pojazdy stoją w ogrzewanych garażach? olej to nie pomidory że przemarznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Olej zaleca się wymieniać co określoną liczbę godzin pracy silnika lub o określony czas, ale dotyczy to oleju w silniku. 

Zaleca się wymianę co roku głównie z powodu wilgoci która skrapla się z powietrza, w kanistrze tego efektu nie ma więc spokojnie możesz trzymać.

Swoja droga kto wie ile leżą te oleje po magazynach. 

Olej się starzeje, utlenia, zmienia odczyn w stronę kwaśnego, zmniejsza lepkość itd - ok, ale to w wyniku eksploatacji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
12 godzin temu, LTZ55a napisał:

@PaweLisowicz i najważniejsze - nie przechowuj oleju razem z pomidorami.

 

lepiej trzymać pomidory w oleju wtedy  dłużej poleżą 

9b9ca7efb8e6528e3e8844532fa052c9_f209.jpg

Edytowano przez radio19966
  • Thanks 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Mobil Delvac znowu nie jest aż taki drogi.U nas luz z beczki kosztuje 12.50zl/litr. Jeszcze jest ten plus że silnik zużywa go znacznie mniej niż Turdusa.Od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Tak samo wychodzi na allegro przy zakupie 20l bańki. Jak płaciłem we wrześniu za 5l turusa w mieście 62.50zł (ponoć podrożał jak ja kupywałem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Nie przesadzajcie z tym Mobilem, jest ok ale jak silnik wciąga olej to i na tym cudów nie będzie. 

Oryginalny Turdus jest ok do większości starych ciągników. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj