Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
64 odpowiedzi na ten temat

#41 szaleniec

szaleniec

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska Powiat Brzeski

Napisany 05 grudzień 2008 - 11:48

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja leje Superol do ciężkich obciążeń taki lekko różowy kolorek ma. ;) nigdy nie narzekałem bo dobrze smaruje ;)
  • 0
Jadąc wolniej lepiej stracić 5 min z życia niż życie w 5 min

#42 mir36

mir36

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 05 grudzień 2008 - 18:26

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? jak byl kupiony 330 do w nim był zalany fabrycznie olej ALANDA 15w40 ma on parametry odpowidajace superolowi cb, przeszliśmy na Milvusa bo taki był zalany w 360 po to by sobie nie zawracac glowy jak olej do ktorego ciagnika.
  • 0

#43 aras

aras

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:29

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Jaki olej lejecie do silnika C-330? Ja osobiście Superol CC ale zastanawiam się nad innym bo ten szybko robi się czarny!


  • 0

#44 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2863 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:48

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Dlaczego najlepiej 15W40? Ja bym wolał np. 10W60 :lol:
Poza tym cena finalna raczej nie określa własności fizyko-chemicznych oleju ;) w wielu przypadkach w dużej mierze płaci sie też za marke.

10W/60 to już jest półsyntetyk i można go wlewać do silnika po remoncie. Jeżeli silnik jest już eksploatowany nie powinno się wlewać oleju półsyntetycznego ani syntetycznego, aczkolwiek taki olej byłby bardzo dobry. Tylko silnik musiałby być konkretnie zrobiony na taki olej, mianowicie wszystkie uszczelki fibrowe zamiast papierowych i dobre uszczelniacze na wale korbowym (silikonowe).
  • 0

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/album/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta/mitsubishi-colt-cz3-1-1-CID5-ID6cdMw.html#ba41d70349

Kupię pług Lemken Opal 90, 2+1. Kontakt na PW.

#45 zetmen

zetmen

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • 1120905
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maków Mazowiecki/Ostrołęka
  • Zainteresowania:Rolnictwo Motoryzacja

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:50

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja wszystkie ciągniki i kombajn mam zalane turdusem.
  • 0
John Deere 6130/Zetor 6340+tur trac lift 100/Zetor 7211/Ursus C-360-3P/Ursus C-328
Pracujo na ponad 70ha.

#46 damian40000

damian40000

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2775 postów
  • 8230384
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Brodnicy kujawsko-pomorskie

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:56

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? My lejemy superol CC. Zastanawiam się czy wiosną nie zalać go turdusem.
  • 0

#47 Ginter

Ginter

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:gmina dobrodzień

Napisany 09 styczeń 2009 - 22:12

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? U mnie mercedes mb trac 1100 na castrolu ale teraz pójdzie do niego Fushs,reszta to superol cc
  • 0

#48 aldanio

aldanio

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 styczeń 2009 - 22:30

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? my zawsze do ursusa 330m lalismy superol CC a teraz jak zrobilismy remont silnika to zalalismy go turdusem
  • 0

#49 bolo12121

bolo12121

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • 11643608
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 02 luty 2009 - 16:58

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja lałem Superol teraz po remoncie leje Lotos Diesel a DF zalewam Heliosem
  • 0
kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

#50 masseyferguson6140

masseyferguson6140

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1431 postów
  • 11697871
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie(okolice Łukowa)

Napisany 02 luty 2009 - 17:15

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja do U-R-S-U-S C330M,C360 i MF 6140 stosuje olej silnikowy marki:Turdus ;).
  • 0
Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

#51 jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • 10111223
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 05 luty 2009 - 18:27

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? wg.mnie marka jest ważna , najważniejsze są parametry np.lepkość

ja nie żałuję na olej i wlewam turdusa shpd
  • 0
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#52 cosmopl

cosmopl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2012 - 18:00

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Temat stary jak świat ale ma trochę błędów:

- olej właściwy do C-330 lub C-360 z gamy olejów Fuchs to obecnie: Fuchs Agrifarm API CI-4 15W-40 lub 15W-50 API CF-4/SG

Jest on o niebo lepszy od olejów typu API:CC zwłaszcza ze względu na utrzymanie czystości wewnątrz silnika. Oczywiście pierwotnie ciągniki Ursus starego typu, zostały przystosowane do większego zanieczyszczenia oleju ale przez to i okresy pomiędzy przewidzianymi naprawami głównymi nie były zbyt długie. Zastosowanie lepszego oleju, może wyjść tylko na plus:
- mniejsze zużycie paliwa
- lepsze smarowanie współpracujących części
- lepsze odprowadzenie ciepła
- dłuższa eksploatacja jednostki napędowej w dobrym stanie

Co do stosowania lepkości to oczywiście ważne jest aby olej był dobrany właściwie: 15W-40 gdy wasz ciapek jest użytkowany normalnie i silnik jest w miarę dobrej kondycji, 15W-50 gdy "Ciapek" najelpesze lata ma już za sobą, a objawia się to zwiększonym zużyciem oleju (olej bardziej lepki ograniczy to zjawisko) lub pracuje w trudnych warunkach: ciężkie prace polowe, niskie prędkości przy wysokim obciążeniu, długi cykl jednorazowej pracy

Z rodzimych producentów to np Orlen zaleca do tych silników: Orlen Agro Stou API: CF-4/GL-4 10W-40. Jakie są jego dobre strony, a no takie, że możecie go użyć do przekładni.

Wymiana co 200 mth lub co rok. Pozdrawiam i życzę długiego użytkowania waszych ciapków ;)

Edytowany przez cosmopl, 29 sierpień 2012 - 18:07.

  • 0

#53 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 29 sierpień 2012 - 18:29

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja lałem do c-330 superola cc a teraz wlałem turdusa i już bym w życiu superola nie wlał, turdus o niebo lepszy
  • 0

#54 cosmopl

cosmopl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2012 - 20:14

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Turdus jest do ciężarówek i ma trochę inny skład od olejów typowo rolniczych. Oczywiście jest lepszy od CC i lepiej się nadaje do Ciapka ale z gamy lotos oleje, które pasują to Lotos Agrol Moto Plus 15W40 lub wielofunkcyjny Lotos AGROL STOU PLUS 10W40, który nadaje się do przekładni, tylnich piast i przednich osi, pompy etc. Większy więc jest zakres jego stosowania, nie musisz kupować różnych olejów.

20L to koszt 270 PLN wychodzi więc 13,5PLN/ L i powinien Ci starczyć na sezon z dolewkami.

Edytowany przez cosmopl, 29 sierpień 2012 - 20:18.

  • 0

#55 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 sierpień 2012 - 20:20

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Zanim nie powstał turdus to olejem do ciężarówek był typowo rolniczy superol CC :)
  • 0

#56 wojt

wojt

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 287 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląsk, Orzesze

Napisany 29 sierpień 2012 - 20:42

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? A mnie zaciekawiło że po wymianie oleju w ciapku (superol cc), olej stał się czarny dopiero po 15Mth, zaciekawiło mnie to bo w samochodzie czy w robionym traktorku z silnikiem andrychowskim już po krótkim czasie olej jest czarny co norma jak na diesla :P
  • 0

#57 cosmopl

cosmopl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2012 - 21:29

Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

Zanim nie powstał turdus to olejem do ciężarówek był typowo rolniczy superol CC :)


Oooo to ja chyba tych czasów nie pamiętam albo kupowałem wtedy donaldy :) Obecnie wymagania się zmieniły i konstrukcja olejów silnikowych też, chociaż ich skład jest bardzo podobny jeżeli chodzi o bazę, to dodatki są inne. Głównie chodzi o chemię przeciwzużyciową i efekty spalania oleju, a jak wiadomo ciągniki powyższego typu nie są w katalizatory wyposażane :) Agrol STOU PLUS 10W40 zapewnia też optymalizację jeżeli chodzi o dobór oleju dla parku maszynowego, także same plusy. ;) Wspomnieć można jeszcze o cenie za 20l półsyntetycznego oleju płaci się 265 PLN około, a ten sam Turdus kosztuje około 270 PLN czyli prawie to samo ale to olej mineralny. 10 PLN odrobi się spokojnie na paliwie i na lepszym smarowaniu przy zimnym rozruchu. Warto więc zainwestować.
  • 0

#58 strd

strd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2012 - 22:14

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? @ Elektrotechnik z całym szacunkiem, ale wprowadziłeś kolegów niechcący w błąd.
Te cyfry nie oznaczają w jakich temperaturach olej będzie płynny, bo będzie do póki nie zamarznie, a oznaczają one określoną w danych warunkach LEPKOŚĆ kinematyczną oleju w danych warunkach. Z resztą na opakowaniach na pewno jest opisane to jako klasa LEPKOŚCI, więc już całkiem nie rozumiem czemu wprowadzasz tutaj jakieś dodatkowe teorie. To, że różne lepkości są zalecane dla różnych temperatur wynika z tego, że lepkość się zmienia w zależności od temperatury (większość olejów w niskich temperaturach robi się bardziej lepka) .
Wg Twojego rozumowania oleje przekładniowe klasy np 75W80 to w naszych warunkach by nawet w lato zamarzały, a przecież hipol ma 80W90 (o ile dobrze pamiętam), a całkiem nieźle sobie zimą radzi.
Kontynuując temat lepkości olejów jak ktoś zajrzy do definicji tej właściwości, to może zauważyć, że im mniej lepki jest olej tym mniejszy wytworzy klin smarny na łożyskach hydrostatycznych jakimi są panewki wałów w silnikach spalinowych, (podobnie też szybciej mniej lepki olej wypłynie przez nieszczelność stąd niektórzy straszą poniekąd słusznie przeciekami) tak więc jeśli jest przewidziany odpowiednio duży luz w łożysku dla oleju klasy 15W40, to do smarowania olejem o mniejszej lepkości może się ten luz okazać za duży i olej będzie musiał być tłoczony w dużo większej ilości, żeby zapewnić odpowiednie smarowanie, a tłoczony jest również przez pompę, której luzy są przewidziane dla oleju o określonej lepkości, przez co przy płynie mniej lepkim jej wydajność może zmaleć. Dlatego też powinno się stosować olej zalecany przez producenta, ewentualnie o klasę lepszy lub gorszy. A lanie super oleju do silnika przewidzianego do wysokolepkich olejów to jest eksperymentowanie i na pewno się takiemu silnikowi wcale od tego lepiej nie pracuje.

@cosmopol. jak poczytasz na stronie producenta, to każdy olej ma same plusy i jest najlepszy i sam się smaruje, a prawda jest taka, ze każdy olej o określonej lepkości, będzie tak samo dobrze smarował co inny o tej samej lepkości, różnica może być w utrzymywaniu parametrów "z wiekiem".
  • 0

#59 cosmopl

cosmopl

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 sierpień 2012 - 23:02

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Ja porównałem akurat te 2 oleje, bo przy całej mojej wiedzy - Ciapek nie jest jakimś super mega hiper wymagającym sprzętem ;), a ten podany przeze mnie olej jest półsyntetyczny i ma dużo szersze zastosowanie co ogranicza koszty.

Co do zdolności płynięcia w niskich temperaturach to ten parametr nazywa się poure point i różnie jest dla różnych olejów. Co do samych właściwości lepkościowych to nie jest to wszystko, bo jeden olej o SAE 10W40 będzie odpowiedni, a inny już zupełnie nie. Kwestia dodatków i przeznaczenia olejów. Parametrów, o których należy pamiętać przy oleju jest ponad 20 i grubość filmu olejowego jest jednym z nich ale wcale nienajważniejszym. Dlaczego, dlatego że niektóre oleje, pomimo bardzo niskiej lepkości mają bardzo dobre zdolności do jego utrzymania, a różnica pomiędzy 10 a 14 przy 100sotpniachC jest naprawdę niewielka, gdy weźmiemy pod uwagę, że przy 40 stopniach C te oleje potrafią już mieć 70-80. Pompy olejowe projektuje się tak, jak i całą wydajność systemu aby tłoczyły olej nawet w temperaturze ponad 100 stopni C, gdzie lepkość potrafi spaść dużo poniżej 5! Kwestia zdolności oleju do utrzymania tego filmu olejowego, gdy mamy taką sytuację - tutaj już wchodzi kwestia jaki olej mineralny, syntetyczny, półsyntetyczny. Oczywiście przy Ciapku nie ma to znaczenia, bo wszystkie one przerastają wyobrażenia producentów o możliwościach olejów ale warto użyć jak najlepszego dostępnego rozwiązania w rozsądnych pieniądzach. Nie jest więc prawdą co piszesz, że lepkość nisko temperaturowa 15W ma tu jakoś duże znaczenie, poza kwestią jak "gruby" jest olej gdy jest zimny. Gdyby było to opłacalne i taki olej by istniał, to do Ciapka można by zalać nawet 0W40. Zgoda co do kwesti lepkości wysokotemperaturowej 30 to olej min co można zalać aby czuć się bezpieczenia, ale ze względu na seperację cześci współpracujących i samego tzw pasowania silnika. olej 20 mógłby tu nie spełnić swojego zadania. Jak jednak widzisz lepkości są bardzo podobne do tych stosowanych w cywilnych maszynach, tak samo jak konstrukcje pomp olejowych i zasada działania. Coś na ten temat wiem, projektowałem na zaliczenia jedną ;) i dodatkowo miałem zajęcia z obsługi parku maszyn rolniczych oraz optymalizacji podejmowania decyzji w zakresie jego eksploatacji.

Edytowany przez cosmopl, 29 sierpień 2012 - 23:08.

  • 0

Google AgroFoto Ads Jaki olej stosujecie do silnika C-330?

  • Reklama google
Dzisiaj, 06:11
  •  

#60 romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • V.I.P.
  • 1181 postów
  • 10788631
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 30 sierpień 2012 - 07:37

Jaki olej stosujecie do silnika C-330? Możecie już skończyć tą "naukową" dyskusję? @strd oczywiście że te cyfry oznaczają lepkość ale to się wiąże bezpośrednio z płynnością/gęstością w zależności od temp.(mówimy o olejach silnikowych) i każdy używa takich pojęć. Żaden szary użytkownik nie będzie przewalał definicji i regułek przed zakupem oleju (no chyba, że się mylę to przepraszam) bo panuje prosta zasada- mniejsza lepkość zimowa to olej jest bardziej płynny(może napisze że łatwiej się przelewa, jest rzadszy) i silnik lepiej w niskich t odpala bo lżej nim obrócić.
  • 0
Zapraszam ludzi z moich stron do polubienia i udostępniania strony mojej OSP :) ps. Innych też
https://www.facebook...6888409?fref=ts
Sprzedam pług do śniegu do U4514.
Zetor Team => http://www.agrofoto....w/page__st__320





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s