Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak podłączyć radio....


98 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 styczeń 2009 - 13:16

Jak podłączyć radio.... Prawdopodobną przyczyną będą zużyte konensatory elektrolityczne w filtrze zasilania w radiu. A dzieje się to przy ustawionej dużej głośności czy nie ma to znaczenia? Możliwe też, że występują spadki napięcia w instalacji elektrycznej ciągnika.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak podłączyć radio.... Dzisiaj, 23:56
  •  

#42 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 09 styczeń 2009 - 13:30

Jak podłączyć radio.... Nie ma znaczenia glosnosc. Czasami pyka 10 min czasami minute i sie wylacza i wlacza.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#43 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 09 styczeń 2009 - 13:51

Jak podłączyć radio.... Co do twojej usterki to nie wiem co moze byc przyczyna. Po pierwsze jakie to radyjko jest. Cz ypo wylaczeniu i wlaczeniu nadal pamieta stacje i ustawienia??
Jezeli pamieta to moze byc problem z zasilaniem po tkz. stacyjce. Moze rzeczywiscie nie kontakci. Elektrotechnik podsunal juz pomysl, czyli spadki napiecia w instalacji. Radia maja automatyczne wylaczenie gdy napiecie spadnie ponizej 10V lub 11V Nie pamietam dokladnie. Dzieje sie to np przy rozruchu silnika. Ale spadki moga nastepowac na zlaczu kabli, bezpieczniku. Moze zwarcie robia glosniki?? W samochodzie to mi sie zdarzylo. W chwili zwarcia zabezpieczenie powoduje wylaczenie odbiornika.

Jeszez ciekawostka, ale okazuje sie bardzo mozliwa.
Mianowicie w 10 letnim TV Philips od czasu do czasu glupialo MENU. Tzn bez przyczyny o 24 w nocy nawet sie lubil wlaczyc i do zego z pelna glosnoiscia. Kopmbinowalem z roznymi usterkami. Jak sie okazalo mikroprzyciski na przednim panelu uzywane raz na 2-3 lata dostawaly jakiejs glupawki i robily zwarcia. Problem ustal po ich wymianie. Ot poprostu chyba starosc. Na krotko- 2-3 miesiace pomagalo intensywne kilkunastokrotne pstrykanie tymi przyciskami. Wygladalo jakby przez ich poruszanie sos w nich wracalo do normy.

Moze u ciebie wlacznik ma takie objawy??

Jezeli jest tradycyjny w potencjometrze to musisz jednak zobaczyc czy aby niema zimnych lutow, albo plyta nie ma jakiejs przerwanej sciezki. To tez by podchodzilo pod nieokreslone dzialanie i niesystematyczne. A w traktorze sa duzo wieksze wibracje to i o uszkodzenie mechaniczne obwodow elektrycznyl duzo latwiej. Do tego wilgoc i wszystko si emoze zdazyc

#44 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 styczeń 2009 - 13:59

Jak podłączyć radio.... Kolego @karola44 masz rację z tym zabezpieczeniem, właśnie o to mi chodziło. Może to być wina instalacji, albo samego radia (wspomniane wyżej elektrolity, które są wrażliwe na zmiany temperatury i wibracje).

#45 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 09 styczeń 2009 - 19:47

Jak podłączyć radio.... A wiec po koleji. Radio to Philips RC-408. Stacje pamieta. Przy odpalaniu radio gasnie i wlacza sie i tak bylo od poczatku i w kazdym samochodzie tak mam. Myslicie ze jak lapie "obcy minus na obudowie " tzn ze jak odlacze kabel od masy i radio gra nadal to moze miec zwiazek z tym? Glosniki to raczej nie. 2 lata bylo ok i raczej nie powinno sie nagle robic zwarcie no bo skad.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#46 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:23

Jak podłączyć radio.... To, że minus podłączony jest do obudowy nie ma żadnego znaczenia. Przyczyną są raczej spadki napięcia. Mogą też być przerwy w zasilaniu.

#47 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 09 styczeń 2009 - 20:34

Jak podłączyć radio.... A jak sprawdzic te spadki? I jaka moze byc tego przyczyna? Normalnie zglupialem z tym radiem

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#48 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 styczeń 2009 - 21:28

Jak podłączyć radio.... Najpierw proponuję sprawdzić wszystkie połączenia na zasilaniu i masie (wszystkie kostki i złącza). A te spadki będzie ciężko zmierzyć bo multimetr jest za wolny żeby to pokazać. Przydałby się sprzęt, który mam na zdjęciu w avatarze. Spróbuj podłączyć to radio na próbę oddzielnym przewodem bezpośrednio z akumulatora i wtedy zobaczysz czy będzie się wyłączać czy nie. Pozwoli to wyeliminować ewentualne przerwy w przewodach zasilających, które powstają pod wpływem drgań.

#49 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 09 styczeń 2009 - 21:46

Jak podłączyć radio.... Jutro będę probowal i kombinowal. Dziekuje za pomoc.
------------------------------
No wiec radio po podlaczeniu pod akumulator a takze pod zasilacz 12v dalej ma takie same objawy. Obstawiace kondensatory? Ile taka imprezka moze kosztowac i czy pierwszy lepszy elektronik by mi to zrobil?

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#50 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 styczeń 2009 - 23:51

Jak podłączyć radio.... Te kondensatory nie są drogie. Ich koszt nie będzie większy niż 10 zł. Ale jak dasz do gościa który naprawia radia to wykasuje Ci pewnie 30 zł. Wiem bo sam tak robię. ;) Chyba, że masz znajomego elektronika. Ale niekoniecznie muszą to byc kondensatory. Na początku tak napisałem bo objawy na to wskazują, aczkolwiek może być coś innego czego niestety na odległość stwierdzić nie mogę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak podłączyć radio.... Dzisiaj, 23:56
  •  

#51 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 11 styczeń 2009 - 00:10

Jak podłączyć radio.... Mam znajomego ktory zajmuje sie naprawa telewizorow wiec mysle ze da rade i radyjko sprawdzic i pewnie duzo nie wezmie. Pozdrawiam

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#52 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 05 kwiecień 2009 - 21:30

Jak podłączyć radio.... a czy radio podłaczone do rozrusznika to dobre podłaczenie??

#53 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 06 kwiecień 2009 - 06:19

Jak podłączyć radio.... Dobre dopoki nie zrobisz zwarcia...

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#54 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 06 kwiecień 2009 - 09:05

Jak podłączyć radio.... Radio podlaczone pod rozrusznik to niestety ni enajlepsze rozwiazanie.

Po pierwsze na tym zacisku podczaz rozruchu moze wystepowac zdecydowanie najwiekszy spadek napiecia, co moze( ale nie musi) sie objawiac utrata pamieci.

Po za tym tak duzy silnik elektryczny moze byc powodem wielkich zaklucen nawet podczas chwilowej pracy. Wielkie prady na komutatorze i iskrzenia moze, oraz duza indukcyjnosc moze miec wplyw na instalacje. Dla radioodbiornika i czulej jego elektroniki moze to sie okazac zabojcze.

Wielki akumulator jak najblizej zaciskow radia moze dzialac ja kondensator przeciwzakluceniowy. Co moze miec znowu zbawienny wplyw na parametry zasilania.

Raczej jestem zta poodlaczeniem w jak najblizszym punkcie przy akumulatorze.

#55 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 08 kwiecień 2009 - 12:00

Jak podłączyć radio.... czyli gdzie polecasz. Miałem w mocowaniu od bezpiecznika ale bezpieznik się palił a niemam zabardzo gdzie. mam prąd w desce rozdzielczej: jest takie cos w stylu kontaktu; podobne do gniazda zapalniczki tyle że trzebeby sie bawić a mnie chodzi o proste podłaczenie. za podpowiedzi z góry dziękuje :P

#56 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 08 kwiecień 2009 - 20:44

Jak podłączyć radio.... No podłącz jak najbliżej akumulatora lub na jego samych zaciskach tylko jak na zaciskach akumulatora będziesz podłączał to na kablu + radia daj bezpiecznik.

#57 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 09 kwiecień 2009 - 11:40

Jak podłączyć radio.... Jest pod akumulator ale radio po 15-tu minutach bardzo się grzeje ale działa normalnie. Jak nie ustalę przyczyny to prędzej czy póżniej będzie po radiu. Co radzicie? :P

#58 Share tomi382

tomi382

    NIEZALEŻNY

  • Members
  • PipPipPip
  • 1460 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ząbkowic Śląskich

Napisany 27 maj 2009 - 00:25

Jak podłączyć radio.... za podpowiedzi z góry dziękuje

#59 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 maj 2009 - 09:16

Jak podłączyć radio.... Jak radio się grzeje, to najprawdopodobniej masz przeciażoną końcówkę mocy w radiu. Spowodowane jest to zastosowaniem głośników o zbyt dużej mocy. Ale jeżeli temperatura nie przekracza 60°C, nic nie powinno się stać (a już na pewno dobrego :P). Nie jest to na pewno wina zasilania.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak podłączyć radio.... Dzisiaj, 23:56
  •  

#60 Share look2390

look2390

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 51 postów

Napisany 29 maj 2009 - 11:34

Jak podłączyć radio.... Najlepszym rozwiązaniem na spadki napięcia jest montarz regulatora napiecia. On powinien wyeliminować problem całkowicie.

Podobne tematy