Skocz do zawartości

Zdjęcie

kupno używanego MF 255


5 odpowiedzi na ten temat

#1 Share almar007

almar007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 09 listopad 2008 - 16:02

kupno używanego MF 255 Szanowni Koledzy, posiadacze i użytkownicy MF 255,

proszę o wskazówki na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu z drugiej ręki, tak, aby nie kupić "kota w worku" i popaść w duże wydatki.
Podajcie proszę krótki opis kluczowych punktów, które należy solidnie sprawdzić przy zakupie takiego Ferdka.

Dziękuję serdecznie za wskazówki i informację.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
Massey ferguson 690


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 28500.00 PLN
  • 16 wrz 2017
Ferguson 590


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 15300.00 PLN
  • 19 wrz 2017
Massey Ferguson 5455 rok 2013 stan bdb Ciągnik rolniczy


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Massey Ferguson
  • 160000.00 PLN
  • 25 wrz 2017

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kupno używanego MF 255 Dzisiaj, 13:18
  •  

#2 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2008 - 16:11

kupno używanego MF 255 Może sa jakieś newralgiczne punkty które trzeba sparwdzic w tego typie ciagników. Ale napewno jak przy zakupie kazdego innego ciagnika trzeba sprawdzic jak ciagnik zapala, jak chodzi na niskich i kazdych innych obrotach, cisnienie oleju. Jak z dymieniem. Sprawdzic podnosnik z jaka szybkościa podnosi no i czy trzyma zawieszone narzedzie. Hamulce, luz w kierownicy jak i na drażkach. I co ci tam przyjdzie do głowy.
Wiele drobiazgów które sa popsute albo maja jakis luz powiedza ci o uzytkowniku tego ciągnika, czyli czy dbał.
Bo nie wierze że jak ciagnik ma pare widocznych zaniedbań to własciciel dbał o silnik i inne ważne podzespoły.
Kto jest pilny w małym to i w dużym.

#3 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 09 listopad 2008 - 18:40

kupno używanego MF 255 Ważnym punktem w tym ciągniku są uszczelnienia między silnikiem a skrzynią gdzie znajduje się sprzęgło. Pod spodem mniej więcej po środku ciągnika znajdują się (wystają) 2 zawleczki (takie rozginane, bardzo popularne) a raczej powinny się znajdować. Jeśli są mokre w oleju to znaczy, że uszczelnienia przepuszczają i jest prawdopodobieństwo "nasmarowania" tarcz sprzęgłowych i mogą się ślizgać. Drugim ważnym punktem jest otwór w którym znajduje się bagnet, przy odpalonym silniku nic nie powinno się z niego wydostawać, jeśli chlapie olejem oznacza to silne zużycie pierścieni (remont silnika). Kolejnymi punktami są: końcówka wom (jeśli jest zużyta oznacza to że ciągnik ostro dostawał po tyłku i skrzynia może być w nie najlepszym stanie), dolny zaczep (jeśli ma duże luzy wzdłużne i poprzeczne może oznaczać to samo co wyżej), pod spodem powinien być zbiornik od sprężarki a pod nim skraplacz do np. wody, ale jeśli jest w oleju oznacza to znaczne zużycie sprężarki. Łatwo sprawdzić jakie ciśnienie bije sprężarka zamykając z tyłu wyjście pneumatyczne i poczekać chwilkę do jakiego ciśnienia dojdzie na wskaźniku. Polecił bym też sprawdzić hamulce i jaki dym wydostaje się z tłumnika przy rozgrzanym silniku i przy zimnym, oraz przy dodawaniu gazu. Jeśli silnik jest zdrowy to przy rozgrzaniu i dodawaniu gazu nic nie powinno się pojawiać, jeśli się unosi obłoczek to jest niedobrze... Kontrolka od ładowania (taki piorunek) powinna się zapalać po przekręceniu kluczyka, a gasnąć przy większych obrotach i nie zapalać się do ponownego zgaszenia ciągnika. Podobnie jest z czujnikiem ciśnienia oleju(taka kropelka), z tym że on powinien gasnąć po kilku sekundach po odpaleniu na obrotach jałowych.

Chyba wszystko :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kupno używanego MF 255 Dzisiaj, 13:18
  •  

#4 Share almar007

almar007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 10 listopad 2008 - 10:20

kupno używanego MF 255 jeśli chodzi o ciśnienie oleju w tym silniku, podajcie proszę jakie wartości ciśnienia powinien mieć sprawny silnik AD3.152 UR.
Podajcie proszę zakres ciśnień dla zimnego i rozgrzanego do podanej temperatury silnika oraz odpowiednich obrotów, przy jakich należy dokonać pomiaru.
Dziękuje za odpowiedź.

#5 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 10 listopad 2008 - 10:35

kupno używanego MF 255 Ciśnienie oleju przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 st.C - 0,276 MPa
Ciśnienie oleju przy 800 obr/min - 0,138 MPa

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
kupno używanego MF 255 Dzisiaj, 13:18
  •  

#6 Share DominikKuchniak

DominikKuchniak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 261 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opatów

Napisany 10 listopad 2008 - 10:47

kupno używanego MF 255 wg instrukcji to:
1500 obr/min i temp oleju 65*C- 0.310MPa
ciśnienie oleju na biegu jałowym- 0.138MPa

(ja u siebie w mf 255 mam już od/i powyżej ok 750obr/min 0.4MPa i to nie ważne jaki jest rozgrzany, a najniższe jakie miałem po długiej orce i najniższych obrotach to ok 0.25-0.3MPa, natomiast najwyższe ok 0.5MPa)

Godzinowe zużycie oleju przy mocy znamionowej - 0.8% zużycia paliwa

jeżeli są stuki przy połączeniu alternatora i sprężarki to nie przejmuj się tym bo tam jest pomiędzy (nie wiem jak to nazwać) zazębiającymi "kłami" wkładka plastikowa która może być już zużyta i występuje bicie, koszt wkładki ok 4zł

pod sprężarką są dwie rurki połączone gumowym przewodem, jeżeli jest w oleju to świadczy o zużytych pierścieniach sprężarki, po ich wymianie już nie będzie tam wybijało oleju(ja tak miałem) pierścienie kosztowały chyba z 15 zł a tulejki do sprężarki po 16zł chyba ( już nie pamiętam dokładnie bo to było ze 2 lata temu)

jeżeli ferdek jest na płynie to odkręć kranik i spuść go trochę, jeden jest po prawej stronie chłodnicy, a drugi w bloku za filtrem paliwa, jeżeli płyn był zmieniany to będziesz widział jego kolor a jeśli nie to będzie ciemno brązowy

zobacz jak wchodzą biegi, a szczególnie wsteczny, przejedź się nim i wyluzuj i wtedy spróbuj włączyć wsteczny( nie przełączaj z 1 na wsteczny nie zauważysz czy coś jest nie tak)

atak po za tym mf 255 będzie miał ze 20 lat, więc idealny nie będzie


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy