trq

MF 255 problem z hamulcami

Polecane posty

trq    1

Mam taki problem. Otóż hamulce m mym MF 255 coraz gorzej działają, nic już nie daje "podciaganie ich". Zamierzam w zimie je wyremontować. Ale mam pytanie, co to znaczy że hamulce są tarczowe mokre (bo takie o ile się nie myle sąw MF 255). I jeszcze jedno: ma ktos może isntukcje napraw do tego ciągnika? Mógłby ktoś zeskanować lub zrobić zdjecie fragmentowi tej instrukcji gdzie jest poświecona naprawa hamulców??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

O naprawie hamulców jest niewiele w instrukcji, jest tylko informacja jak je podciągnąć. Zresztą bardzo dziwna sprawa z tymi hamulcami bo pierwszy raz się spotykam z niedziałającymi hamulcami w tym ciągniku, przecież one zawsze słynęły z b.dobrych hamulców :lol: Ale Ty na pewno podciągasz hamulce, czy może sprężynę tylko?? Pedał idzie do samej podłogi bez oporów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

Regulujesz hamulce wdg instrukcji? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z tym żeby ktoś zjechał całe hamulce w 255 :lol:


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

no i chamulce razcej nie są mokre w mf :lol: chyba ze u ciebie są mokre tzn symeryng gdzies puścił no ale może źle podciagasz? a tak wogóle to po co do małego ciagnika chamulce aby spowalniało ciągnik czy lekko blokowało przecież to nie samochód, no chyba ze w górach mieszkasz ale tak to raczej nawet jak są słabe to można przeboleć, nawet nie mam pojęcia co i jak tam rozbierać ale jeszcze raz sprawdz czy dobzre naciągasz a jak nei da sie naciągnąć to bym jakąś tulejkę wstawił i dalej próbował naciągać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

@Ferdek07 hamulce są tarczowe, mokre, niezależne-wdg. instrukcji :lol:


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trq    1

Podciągam tymi śróbami co są pod siedzeniem, po jednej i drugiej stronie. Chodzi o to że jak podciagam to i tak to nie wiele daje, u mnie są same górki tak że hamulce są wkorzystywane w 100%. Pedały wciska się do samego dołu, a jeden to wogule nie odbija (dorobiłem spręzynę żeby go podnosiło). A na jakiej zasadzie działają te hamulce, bo rozumię że są tarczowe, tylko o co chodzi z tym że są mokre??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Mokre, znaczy w kompieli olejowej tzn. są zanurzone w oleju, a jeśli ci się nie podnosi to podciągnij sprężynę, która jest trochę niżej i bardziej z tyłu niż naciąg hamulców. Na pewno podciągasz odpowiednie śruby??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

na AF jest instrukcja obsługi mf255-wystarczy poszukać, w niej jest szczegółowo opisana regulacja hamulcy


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trq    1

Ale mi chodzi o instrukcję napraw, i żeby to była pełna wersja nie suplement

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek16    25

my jak robiliśmy hamulce w 30 to tylko szczęki pozmienialiśmy i było ok takich hamulców to jeszcze nigdy ona nie miała:P


AF - to Jest To:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@trq

Mam na kompie schemat hamulców, jak chcesz to podeślij na PW swojego maila to go wyśle.

Jeśli podciąganie nie pomaga to prawdopodobnie tarcze hamulcowe się skończyły :lol: , innego wyjścia raczej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    20

Panowie mam pytanie do posiadaczy mf 255, czy we wszystkich mf jest taki sam problem , że chcąc lekko przyhamować  gdy nacisnę hamulec to jest efekt "szarpnięcia , zerwania" tzn tak jakbym nacisnął szybko hamulec do końcai puścił . Dopiero jak tak nacisnę to później mogę już hamować łagodnie i nie szarpnie. Czy tak jest we wszystkich MF 255? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Mam  MF 255  w gospodarstwie od  30 lat  przebieg ok 15 000 mtg  hamulce brzytwa i nigdy nie były naprawiane tylko  mała regulacja co 10 lat :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Panowie mam pytanie do posiadaczy mf 255, czy we wszystkich mf jest taki sam problem , że chcąc lekko przyhamować  gdy nacisnę hamulec to jest efekt "szarpnięcia , zerwania" tzn tak jakbym nacisnął szybko hamulec do końcai puścił . Dopiero jak tak nacisnę to później mogę już hamować łagodnie i nie szarpnie. Czy tak jest we wszystkich MF 255? :)

u mnie to samo jest w 255, mozliwe  ze hamulce sie kończą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Tak samo jak poprzednik jest małe siepnięcie ale to trzeba opanować .Hamulce wytrzymały w moim 3512 to samo co 255, 9 tyś mtg (jazda głównie z nie podpiętą pneumatyką ) i nie trzeba kupować tych pięciu tarcz i czterech czy trzech przekładek tylko wymierzyć ile czego brakuje(zużycie ) i dodać jedną przekładkę koszt 35zł na koło(taniej jak w c-360 )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj