360P

AdBlue - jak się na to zapatrujecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
360P    4

W listopadowym numerze RPT jest artykuł nt Massey'a Fergusona 8690, i w nim właśnie zastosowano technologie SCR (System Catalytic Reduction) który pozwala na zmniejszenie toksyczności spalin(jest to już Euro IV). W tym przypadku ma miejsce zastosowanie wonego 33%-ego roztworu mocznika ozwanego jako AdBlue. W przypadku samochodów ciężarowych to rozwiazanie weszlo juz w obieg, i oceny są pozytywne.

 

Pytanie do Was: co Wy sadzicie o tej technologii? Czy będzie to rewolucja w rolnictwie, która nie spowoduje rewolucji w kieszaniach nabywców takich maszyn? Może macie jakieś doświadczenia z tym związane?


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4

zgadzam sie dodatkowy koszt zanim wejdzie na dobre to troche czasu upłynie mowie tu osprzecie rolniczym, a tak szczerze to sadze ze tak 50% maszyn i tak przez pare lat jeszcze nie bedzie spełniac nawet tier III (chyba tak sie pisze)


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arni    1

Te euro IV to dopiero od 2014 roku. A w tedy może to stanieć. Ale znając życie niedługo dużo ciągnków będzie to miało, bo to taka konkurencja :lol:


17 lutego 2007r - 17 lutego 2012 pięć lata na af!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejorz    3

Dzisiaj też kupiłem RPT tylko jeszcze nie przeczytałem tego artykułu


John Deere 6830 Premium | John Deere 6920 S - my dream's
Lech Poznań - Duma i tradycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPL    0

Ja myślę, że to się nie sprawdzi taki ciągnik pracuje prawie całą dobę. To oznacza, że trzeba będzie kupować dystrybutor a to dodatkowe wydatki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Zobaczcie jaka jest temperatura zamarzania tego cuda. Chyba w kostkach :lol: będzie to dozowane zimą, w naszym klimacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Tak na prawde trzeba też zaczekać na wdrożenie tego systemu w rolnictwo. Dzisiaj sprawdzałam gdzie można zakupić ten koncentrat w Polsce, oczywiście problemu z dostępnością nie ma. W przypadku ciężarówek zużycie preparatu wynosi około 2l/100km. Wydaje się niewiele.

Jak na razie patrzy się na to z przymrużeniem oka, ale to ma swoją przyszłość. Sami wiecie jak przez ostatnie lata wzrosło zmechanizowanie rolnictwa. Widzimy to również w coraz to nowych konstrukcjach i innowacjach zastosowanych w maszynach. Coraz częstsze są przesiadki z Ursusów na zachodnie. Niestety, na wode to to nie jeżdzi więc normy Tier 4, 5 etc są jak najbardziej konieczne bo niedługo całkiem sie zaspalinimy. Skłonnabym powiedzieć że tak jak w przypadku transportu, tak i w przypadku rolnictwa AdBlue sie sprawdzi. Teraz tylko kwestia primo - zakupienia maszyny z tym system, secundo - kupna tego preparatu itd. Ważna kwestia.

@mirasek - myśle, że skoro wymyśli ten system to na tyle cwanie, żeby bez AB nie ujechać. Właściwie to nie miałoby racji bytu - sprzedają Fergusony z SCR, a ludzie w ciula walą i tego nie tankują. Myśle że takiej demokracji w tym nie ma :lol:


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1
czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Może wie ktoś na jakiej zasadzie działa ta blokada? Jakiś czujnik wysyłający sygnał do ECU, może jakaś sonda na wydechu? Co sie dzieje gdy zabraknie AB w czasie pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Włącza się proces autodestrukcji i masz minutę na opuszczenie kabiny i oddalenie się na bezpieczną odległość :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1
Oczywiście, że nie. Elektronika nie pozwoli na uruchomienie silnika bez właściwego poziomu płynu w zasobniku.

 

a właśnie że można :D

 

bo silnik który ma scr, to w zasadzie silnik spełniający normę tir 2 (bez specyfiku), a z specyfikiem euro 5 (tir5). Bo jak wszystko w życiu ma swój koniec (oprócz mody na sukces :lol: ), tak silnik wyśrubowany dla norm bedzie coraz słabszy, co nic dobrego nie wróży. Wiec szuka sie innych rozwiązan , a AB jest jednym z nich:)

 

Lepszy patent jest z opisanym chyba w tym samym artykule - nawożenie spalinami :D Wtedy bedzie powrót do braku norm :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Włącza się proces autodestrukcji i masz minutę na opuszczenie kabiny i oddalenie się na bezpieczną odległość :D

Dało by sie wydłużyć czas tak do 1:15 co bym zdążył radio wyciągnąć? :D

 

Pozostaje tylko obejść te "zabezpieczenie", może to niezbyt proekologiczne ale w perspektywie zwiększonych kosztów eksploatacji do kilku dobrych tys. w skali roku myśle że nikt nie będzie sie szczypał :lol: Jak to było? To są silniki Bio, wymyslił je ojciec Pio i nazwał Eko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maciek08   
Gość maciek08
Mnie to tylko zastanawia czy da sie normalnie jeździć bez używania tego roztworu?

 

Obecnie cena tego AdBlue to jakieś 6 zł/litr, a przy takim MF te 6 zł będzie uciekać w niecałą godzine pracy... fajnie, co?

 

w Top Agrar nr 9/2008 jest opisany własnie ten MF. jeśli zabraknie Adblue to elektronika ogranicza moc silnika!

tylko ciekawe jak to będzie w praktyce........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

A no jest, i ciekawe stwierdzenie tam padło, że największą zaletą tej technologii SCR jest nieco niższe zużycie paliwa oraz dłuższy czas między wymianami oleju silnikowego, i zastanawia mnie jak ma sie do tego wpuszczanie czegokolwiek w wydech? :lol: Może chodzi tu o odniesienie do silników z recyrkulacją spalin (euro/tier 3 i 4) a nie wpływ lewatywy na prace serca, dobrze myśle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolejorz    3

Valtra w wersji S też to zastosowała czy tam zastosuje. Do 2014 wszystkie ciągniki muszą to mieć ?


John Deere 6830 Premium | John Deere 6920 S - my dream's
Lech Poznań - Duma i tradycja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Euro 4 ma obowiązywać od 2014 :D

 

Tak @mirasek, mówiąc 'oszczędzanie paliwa' mamy tu na myśli silniki z recyrkulacją spalin :lol:


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no ale chyba z kat scr sa bez recyrkulacja spalin a propo kosztów to właśnie ilość pobranego adblu jest trochę mniejsza od tego co się zaoszczędzi w paliwie także koszt jest chyba zerowy no jeszcze pytanie jaką żywotność ma ten katalizator a odnośnie mocy to beż aDblu silnik będzie o 20% słabszy a swoją drogą czy adblu nie dało by się zamienić na RSM? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh ten preparat nic skomplikowanego, można samemu zrobi wystarczy tona mocznika i kilka tysięcy litrów wody i wymieszać xD :lol::D:P


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Musimy dać troche czasu tej technologii - w końcu AB jest dopiero wdrażane w rolnictwie. Z czasem raczej zostanie to bardziej rozpowszechnione, chociażby ze względu na to że jest to już norma Euro IV ;)


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachles    0

o tym samym pisali w październikowej agro mechanice i ja myśle że jeszcze z rok może 2 i zaczną to wkładać do wszystkich nowych ciągników a czy to jest dobre czy nie to niemam zdania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
360P    4

Jeśli ktoś chce bardziej przyjrzeć sie tej technologii - polecam artykuł w grudniowym RPT. Artykuł nie odnosi się w całości do AB ale system działania jest opisany przy okazji silników Sisu Power ;)


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj