Zaloguj się, aby obserwować  
tommy66692

Nie równe obroty

Polecane posty

tommy66692    2254

Siemanko :)

Mam taki problemik-otóż zetorek pracuje nie rowno i nie wazne czy na rogrzanym czy nie, dodam ze nie potrzebuje bardzo duzego obciazenia zeby zadymić. Ciągnik w sobote jedzie do mechanika ale z innego powodu wiec jakbyscie powiedzieli co moze byc to byśmy sie za to zabrali.

 

Moim zdaniem wtryski albo cos z pompą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

bardzo możliwe ze wtryski leio. sprawdź je oraz luzy na zaworach.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Ale jak nierówno? Falują obroty czy poprostu słychać że jeden cylinder 'odstaje' od reszty. Mi dymi i idzie dymek z jednegoo cylindra i mam zamiar sprawdzić wtrysk, luzy zaworowe, ale jeszcze nie udało mi się go zlokalizować :)

Warto pompe wyregulować ewentualnie regenerowac, potrafi to wiele zmienić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

u mnie też są nierówne obroty co ciekawe na aparatach nic nie wykazuje (w warsztacie) domyślam sie że to wina regulatora obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Tak jakby sam sobie gazu dodaje? :) A jak mu depniesz do spodu to jakie ma najwyższe oborty? Kopci przy przegazówce? Coś powoduje zakłócenia w dawkowaniu paliwa, przyczyny mogą być różne - regulator, zużycie pompy (zjechane krzywki, zawieszanie sie tłoczka, itp.), kulawy wtrysk/wtryski.

 

Najsampierw :) sprawdziłbym wtryski (rozpylanie, ciśnienie). Nie stuka/cyka Ci przypadkiem w okolicy któregoś cylindra jak przystawisz z góry ucho?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Te obroty falują. Maksymalne obroty to 2100obr, przy przygazówce lubi przykopcic, nic nie stuka.

Tak jak pisałem wcześniej, nie musi byc duze obciązenie zeby puscił dyma-mocy nie traci w tym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A może jest zapowietrzony? Wtedy silnik chodzi jak chce. Ewentualnie wtryski źle rozpylają albo regulator obrotów w pompie.

Co do falujących obrotów to przyjrzałem się Lambo 55 które jeździ po Politechnice Gdańskiej i zauważyłem, że obroty jałowe falują dosyć mocno, tak na ucho to o jakieś 50-100 rpm. Dziwne żeby takie rzeczy działy się w nowym ciągniku :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

często po wymianie kompletów naprawczych (tzn. tłoki +tuleje ) ,szczególnie na podróbki , silniki , nie tylko zetorowskie,mają takie objawy i nie pomoże tu żadna regulacja czegokolwiek , a na pewno regulatora obrotów , dlaczego ??????? :)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Zapowietrzony nie jest napewno, wtryski sprawdzimy na początku jesli nie pomoze to wezmiemy sie za regulatro obrotow ale wtedy trzeba wykrecać pompe wtryskową.

@DarekD zetor chodzi na orginalnym silniku, nie wymieniane były komplety naprawcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To raczej coś z pompą/regulatorem, ale wtryski też możesz sprawdzić jak jest przyrząd (nie wiele to roboty). Wiesz jaka to jest diagnostyka przez internet :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

u mnie pompa byla sprawdzana na stole i niby wszystko w porządku ale obroty nadal falują mechanik powiedział że stół powinien wykazać jak byłoby cos nie tak z regulatorem a wedlug niego jest wszystko w porządku już zrezygnowałem z szukania chyba zostanie tak jak jest]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
u mnie pompa byla sprawdzana na stole i niby wszystko w porządku ale obroty nadal falują mechanik powiedział że stół powinien wykazać jak byłoby cos nie tak z regulatorem a wedlug niego jest wszystko w porządku już zrezygnowałem z szukania chyba zostanie tak jak jest]

Jakby go rozebrał i pomierzył zużycie, luzy itp w/g danych fabrycznych, wyregulował, to moze coś by wyszło. Nie przyłożył się fachowiec, ustawią wydatek, początek wtrysku i wydaje się że to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

u mnie jak da się najniższe obr tylko by nie zgasł po pyrka-nierówne obroty z 20-30 s i ciut se zwiększy (sam) i chodzi równo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj